... לשמירה על סמכות הורית אפקטיבית. גבולות ברורים
מאפשרים לילדים להבין מה מצופה מהם, מונעים בלבול, ותורמים לכך שהילדים יכבדו את הסמכות ההורית לאורך זמן. מנגד, הצבת גבולות מטושטשים או לא עקביים עלולה להוביל למצב ... הוא לא מתכוון להתעקש. מהי המשמעות של מחויב
ואפשרי בהצבת גבולות לילדים? אליעד הסביר כי יש להבדיל בין גבולות מחויבים, שההורה מוכן לעמוד עליהם בכל מחיר, לבין גבולות
אפשריים, שההורה רוצה אותם, אך לא יהיה מוכן להיאבק עליהם. גבולות מחויבים צריכים להיות מוצגים לילדים כבלתי ניתנים לערעור. לעומת זאת, גבולות
אפשריים הם בגדר המלצה בלבד. אם ההורה יערבב בין שני הסוגים ויציג גבול
אפשרי כמחויב, הוא יפגע בסמכות שלו ובסופו של דבר יגרום לילד לזלזל גם בגבולות המחויבים. איך להימנע מטעויות נפוצות בהצבת גבולות? אחת הטעויות שאליעד הציג היא התופעה ... בכלל לא להציב את הגבול, או לפחות להציג אותו
כאפשרי ולא מחויב. לדוגמה, הורה שרוצה שהילד ישטוף כלים אבל בעצמו לא בטוח בחשיבות הדבר, צריך להגדיר גבול אחר, כגון: אני רוצה שתתרום לבית ותעזור לי. במקרה כזה, ... יש לקבוע זאת כגבול מחויב ולהימנע מהצבת גבול
אפשרי, כמו אם תוכל להגיע לפני שמונה, יהיה טוב. כאשר הגבול הוא
אפשרי, הילד עשוי להרגיש שהוא יכול להפר אותו, כי לא מדובר בחוק נוקשה. ברגע שהגבול הוא מחויב, ההורה צריך להיות מוכן להתמודד עם ההשלכות אם הגבול לא יכובד. איך ... מסוים, לא כדאי להציג אותו כגבול מחויב, אלא
כאפשרי. כשלמעשה, ההורה יצטרך לבדוק האם הוא מוכן לקחת את הצעד הבא ולהיאבק על גבול זה. מה הקשר בין הצבת גבולות במערכת החוקים לבין בעיות התנהגות אצל ילדים? בהמשך, ... היחסים שלו עם הילד. מהם ההבדלים בין מחויב
לאפשרי? אחד הנושאים המרכזיים שהועלו היה ההבדל בין דברים שההורה מוכן להיאבק עליהם לבין דברים שהם יותר
אפשריים. אליעד הסביר כי יש להבחין בין מהות הדברים. כל דבר שחשוב להורה, חייב להיות מוגדר כמחויב, אחרת הילד לא יבין את המשמעות של הדרישות. אם ההורה לא מוכן להיאבק ...