... המבט הללו משנות את ההגדרה של מהי בכלל בחירה. כלומר, גם פעולה שנעשית ללא רצון יכולה להיחשב כבחירה אם היא מתרחשת בפועל. האם אפשר להבין את הבחירה כמציאות
אפשרית בלבד? אליעד מוסיף פרספקטיבה נוספת: עצם השימוש במושג בחירה מניח את האפשרות שיש גם אי - בחירה. אם קיימת אפשרות לבחור, משמעות הדבר היא ... אסביר פרספקטיבה מסוימת שתראה שבחירה חופשית וחוסר בחירה חופשית הן אותו הדבר. והיה והכל אקראי כאן בעולם, אז ממילא אין בחירה חופשית ואין שאלה. ומהזוית
שאפשרי שכן יש בחירה, אדם רצה משהו ובחר לעשות את הדבר המסוים שבחר בו. ויש אפשרות גם לקחת ישות שהיא לא דווקא אדם, ישות כלשהי שיכולה לבחור. ... אנו אומרים את המילה בחירה זה אומר שיש את האפשרות שגם אין בחירה, זאת אומרת אם מישהו אומר שהוא בחר לעשות את כל מה שקורה זה אומר שהדבר הזה שהוא בחר, הוא רק
אפשרי, כי אם הוא בחר פירושו שהוא יכול היה גם לא לבחור ואז נשאל, מה גרם למציאות להיות כזאת שבה הכוח הראשון בחר, ולא לא בחר? הרי באותה המידה ... בחירה, גם היא עצמה נבראה, זאת אומרת שמעל הבחירה ומעל החוסר בחירה, או החוסר סדר, או אקראיות ומעל כל ההגדרות האלו, יש דבר שהוא כללי יותר, שבו המחויב,
והאפשרי , והבחירה והאין בחירה והמוכרח, והלא מוכרח, והרצון והאין רצון, והסיבה והאין סיבה, כי גם להגיד יש סיבה ואין סיבה זה מעצמו רק אפשרות. ויש ...