... הפכה לנפרדות. המיילדת היא ביטוי לנקודה הראשונה שמתחילה את הבלבול בין המחויב
לאפשרי. המיילדת, שמייצגת את השכל הנמוך, השכל הנפרד (המכונה נשים דעתן קלות), יוצרת את נקודת ההפרדה הראשונה כשהיא מספרת את הסוד על חילוף הבנים לאחד. כלומר, התהליך מתחיל במחשבה אחת בלבד שמפרידה בין יש לאין, בין המחויב
לאפשרי, בין טוב לרע. ברגע שהמחשבה הזו נוצרה, היא מתפשטת במהירות כיוון שכל מחשבה מייצרת מחשבות נוספות. לדוגמה, מספיק שאדם יחשוב שיש הבדל ... חברא אית ליה פירושו שברגע שהאדם התחיל לחשוב שיש הבדל בין דברים (יש ואין, טוב ורע,
אפשרי ומחויב), כל מחשבה מביאה אחריה מחשבה נוספת, כל רצון יוצר רצון נוסף, והנפרדות רק מתחזקת. כך נוצר מצב שבו האדם מתמלא בהמון רצונות, ... איך מתרחש המאבק הפנימי בתוך האדם בין האמת לשקר? המלחמה הפנימית היא בין המחויב
לאפשרי, בין המלך לעבד. המלך (המחויב) הוא האין, האינסוף, הלא מוגדר, האחדות. הוא לא מפריע לאף אחד ולכן כמעט לא מתייחסים אליו. לעומת זאת, העבד
(האפשרי) הוא הרצון להשיג דברים חומריים, המחשבות והצורות. האדם הופך את הצורות הללו למחויבות, ומתחיל להתייחס אליהן בכבוד, עד שהוא שוכח את ... סבל, משום שהרצון, שהוא השליט הנוכחי בתוך האדם, חושש שיגלו את האמת שהוא רק עבד
(אפשרי) ולא מלך. מה גורם לאדם להתייאש מהחיפוש אחר האמת? בסיפור, הבן מלך מגורש מהארמון בגלל הספק הפנימי שלו. הוא אומר לעצמו: אם אני באמת ... מהשקר ולחזור להיות בן מלך? הדרך להשתחרר היא להבין את ההבדל בין הצורה למהות, בין
האפשרי למחויב. האדם צריך להפסיק לפחד לחקור את האמת עד הסוף, ולהבין שאפשר להגיע לוודאות, שלא חייבים לחיות באשליה. ברגע שהאדם מפסיק לפחד ... האמת הפנימית בן המלך ובן השפחה שהתחלפו כיצד לחפש את האושר האמיתי? מה ההבדל בין
אפשרי למחויב? למה קשה לחפש את האמת? מה מסמלת המיילדת בסיפור בן המלך ובן השפחה? המיילדת מסמלת את התהליך שבו נפרדות נוצרת מתוך האחדות. ... הסבל מתגבר כי בני האדם מתחילים להאמין בהבדל בין יש לאין, בין טוב לרע, בין מחויב
לאפשרי. כיצד מתחזק הרעיון של חילוף הבנים? הרעיון של חילוף הבנים מבוסס על תפיסת המציאות השגויה, שבה מה שהוא מחויב (האחדות) נתפס
כאפשרי בלבד, ומה שהוא
אפשרי (הנפרדות) נתפס כמשמעותי ומחייב. האדם מתחיל להאמין שהמציאות הנפרדת היא המציאות האמיתית, בעוד שהאחדות נדחקת לשוליים. כך נוצר מצב ... למרות הקשיים. כאשר האדם מבין שהרצונות, המחשבות והאמונות שלו אינם מחויבים, אלא רק
אפשריים - הוא מתחיל להשתחרר מהאשליה. ברגע שהוא מפסיק לפחד מהשאלה מי אני באמת?, הוא יכול לגלות את התשובה ולחזור להיות מלך. פירוש סיפורי ... שיש הבדל בין דבר לדבר ממילא כבר חברא חברא... עד שכולם יתחילו להחליף בין המחויב
לאפשרי. אתה זוכר מה אמרנו? בן המלך הוא המחויב. בן השפחה הוא
האפשרי. בן המלך פירושו שאתה רואה את הנפרדות בצורה של אחדות. בן השפחה פירושו שאתה רואה את הנפרדות כאילו היא האחדות ואתה שוכח שיש אחדות. ... שאני בן המלך באמת ואתה בן השפחה באמת. אוקי. זה כאילו המחויב חוזר להיות מחויב
והאפשרי חוזר להיות
אפשרי. אבל מצד שני, אבל אם היתה שותקת אז הוא לא היה חוזר להיות בן מלך. אבל מה אתה שוכח פה בסיפור? שהשפחה הזו המיילדת היא נמצאת בתוך הבן ... על בן אדם שהוא לא יודע אם הוא שפחה או עבד, ובתוכו יש המיילדת שאומרת לו: אולי זה
אפשרי וזה מחויב? פה מתחיל הבעיה. כי אם היא היתה מדברת בצורה ברורה ומביאה הוכחות ברורות, לא היתה בעיה - זה עבד, וזה מלך. אם היתה שותקת ... הדבר, לא הפוך! בעיה. תקשיב, המלחמה פה בין בן המלך לבן השפחה זו מלחמה בין המחויב
לאפשרי. יש מחויב שהוא המלך, שהוא הלך לגלות. הוא רק
אפשרי. ואף אחד לא הכיר בו שהוא המלך. ויש בן השפחה שהוא
אפשרי, אבל הוא המלך, הוא הכי חשוב. אתה מבין אותי? יש בן המלך, מי זה בן המלך? הכלום. כלום הוא בן מלך. בן מלך זה כלום. הוא הכי
אפשרי בעולם, הוא הכי לא קיים, הוא הכי לא מפריע לאף אחד. הוא הכי לא מחויב נתפס. הוא המלך הכי גדול, הוא מלך מלכי המלכים, הוא ההוויה של ... זה כלו, זה לא עושה שום דבר. לעומת זאת יש את בן השפחה. מי זה בן השפחה? רצון שהוא
אפשרי, כגון לדוגמה להשיג משהו, או השכל, או כל דבר שמתחילים להתייחס אליו כאילו הוא מחויב ומתייחסים אליו כאילו הוא מלך. כלומר, ברגע שאתה לוקח דבר שהוא
אפשרי, שהוא עבד, שהוא נועד לשמש את המלך שהוא המחויב שהוא הכלום, ואתה מתחיל לזלזל בכלום ואומר זה לא כלום, זה אל כלו, זה משהו, זה משהו. ... לי מזה? אני בכלל רוצה להיות מאושר. איך אתה מעיז להטיל ספק במחויב? לקחת צורה שהיא
אפשרית, הפכת אותה למחויב. כסף זה
אפשרי הפכת אותו למחויב. אבל הבעיה מתחילה לא ברגע שהפכתה
אפשרי למחויב, הבעיה מתחילה ברגע שהפכת אותו למחויב והטלת ספק האם הוא מחויב. כי אם באמת היית חושב שהוא מחויב היית מתבטל עד כלות נפשך לדבר ... מי שישמע כאילו הוא מלך. מה שהשכל אומר, זה מחויב. אבל מה האמת. שהוא עבד. כי הוא
אפשרי, הוא לא מחויב השכל הזה. עכשיו, בא מישהו וגילה לשכל הרגיל, אמר לו תקשיב, אתה יודע יש איזו שמועה בתוך המנגנון הפנימי שאומרת שאולי ... ויוכל הקשר להתחזק על ידי זה. לא רק שימרדו בך כי אתה עושה להם רע, אלא שאתה בכלל
אפשרי ולא מחויב. הם יגידו שאתה בכלל בטעות נמצא פה, אתה בכלל באת משום מקום, אתה פתאום הופעת פה. אתה מצליח לראות את הקול? האם אתה מצליח ... לא רוצה כלום, כלום. ואולי יש איזו אפשרות שאולי אני רוצה משהו. כאילו אתה לוקח את
האפשרי הופך למחויב, לוקח את המחויב הופך
לאפשרי. ואז יכול פתאום להיות מרד בתוך הבן אדם נגד הרצון, נגד השכל, ואז הבן אדם יכול להגיד, רגע, אני לא סתם מורד נגד הרצון, כי הוא בכלל ...