... להוכיח באופן מוחלט שהוא צודק, ולכן הוא לא יכול להיות הבסיס לאמת מוחלטת. מדוע כל דבר
אפשרי במציאות? אליעד מסביר כי כל תופעה בעולם מוגדרת
כאפשרית המציאות, משום שתמיד קיים גם ההפך שלה. למשל, אם מישהו אומר יש תכלית לחיים, חייבת להיות גם אפשרות לומר אין תכלית לחיים. אם לא הייתה קיימת אפשרות הפוכה, אז לא הייתה ... אף אחד לא ברא את העולם, כדי שתהיה משמעות לאמירה הראשונה. מכאן, שכל דבר שיש לו הפך הוא רק
אפשרי ולא מוחלט. מהי אמת מוחלטת שלא מסתמכת על שום דבר? אליעד כהן מציג את המושג מחויב המציאות, כאותה אמת מוחלטת שאין לה הפך, כלומר, היא לא יכולה להיות אחרת. אמת מוחלטת, ... מוחלטת: על האדם להיות אמיתי וישר עם עצמו עד הסוף, ולא לייחס אמת מוחלטת לדברים שהם רק
אפשריים. לדבריו, יש לקרוא לכל דבר בשמו הנכון, לא לקחת משהו שהוא רק
אפשרי ולהפוך אותו לוודאי ומחויב. אם האדם מתעקש על כך
שהאפשרי הוא מחויב, הוא למעשה משקר לעצמו ונשאר רחוק מהאמת. אך אם הוא מודה שהדברים הם רק
אפשריים ולא מחויבים, בסופו של דבר הוא יגיע להבין מהו הדבר היחיד שאינו יכול להיות אחרת - זוהי האמת המוחלטת. לסיכום, מהו המפתח למציאת האמת המוחלטת? המפתח המרכזי, לפי אליעד ... אינה יכולה להסתמך על שום דבר, ואינה מסתמכת על כלום, ומה זה אומר? כל הדברים בעולם, הם
אפשרי המציאות, כל דבר ודבר בעולם, ברמה התיאורטית, יש לו ההפך והאמת, אין לה ההיפך והיא מחויבת. כשאומרים, יש כך וכך, כלומר, המילה יש דבר כלשהו, זה שמסתמך על האפשרות שאין את ... ההפך, איזו משמעות היתה לכך שיש מי שברא, או יש תכלית או אין תכלית. וכל דבר במציאות, הוא
אפשרי המציאות, וזאת אומרת שיש מציאות, ויש אפשרות לומר שיש סיבה ויש אפשרות לומר שאין סיבה, אתה יכול לנסות להוכיח עד מחר שיש סיבה לקיום של המציאות, ואין ויכוח עם העובדה ... שרוצה להגיע למחויב שזו האמת המוחלטת, פשוט תהיה אמיתי, פשוט תקרא לילד בשמו אל תשקר, מה
שאפשרי המציאות, אל תהפוך אותו למחויב, גם אם יש לך הוכחות מכאן עד הודעה חדשה, זה עדיין לא אבסולוטי. ויש שכל מסוים, שאם תהיה אמיתי וישר, ותבין שהכל
אפשרי בעולם ולא מחויב, אם תהיה ישר עד הסוף, רק אז יבין את מחויב המציאות שגם אם אתה תחשוב את ההפך שלו, אתה לא תוכל. ועל ידי כך שבן אדם, יהיה אמיתי, ויקרא לילד בשמו, ואמיתי ...