... טוב או רע תלויה תמיד במה שקורה אחר כך. אדם יכול לקבל בשורה טובה שמתבררת בהמשך כרעה, ולהיפך. לכן, אומר אליעד, כדי להבין אם הכל לטובה או לרעה, צריך להבין קודם כל מה
התכלית הסופית של כל האירועים במציאות. האם למציאות יש
תכלית, ומה המשמעות שלה? אליעד מסביר כי כדי לקבוע אם הכל לטובה או לרעה, עלינו לחקור מהי
התכלית הסופית של המציאות. אם המציאות מתרחשת באופן אקראי לחלוטין, אז אין משמעות כלל לשאלה הזו. אך אם למציאות יש
תכלית, חשוב לברר מהי אותה
תכלית. אנשים רבים מאמינים
שהתכלית היא חיובית, ושהעולם נברא כדי שיהיה טוב לאנשים. ... של הטוב והרע, לא יתנחם יותר מדי מהידיעה שהכל לטובה, וגם לא ישקע יותר מדי בדיכאון מהידיעה שהכל לרעה. הוא יוכל לראות שהכוח שמנהל את העולם הוא טוב ורע במידה שווה,
ושהתכלית הסופית של כל האירועים היא להביא אותנו להכרה ... בשורש אחד. ההבנה של האחדות הזו מביאה אותנו להפסיק לשאול אם הכל לטובה או לרעה, ובמקום זאת לראות את המציאות כישות אחת שלמה ומאוחדת של טוב ורע יחד. האם הכל לטובה? מה
התכלית של המציאות? טוב ורע כישות אחת איך להפסיק ... תהיה אופטימי, זה לטובתך והאם באמת כך? וגם אם הכל לטובה זה עצמו אומר שהמציאות גרועה ביותר. כי אם הכל לטובה, אז אף פעם לא טוב עכשיו. ומי שרוצה להבין, עליו להבין מה
התכלית הסופית של כל הדברים כולם. נאמר שאדם צריך לטוס, ... רע? והאם בסוף בכלל מגיעים לנקודה סופית שהיא רק טוב או נקודה סופית שהכל רע. או גם טוב וגם רע לנצח, ואז אין שום משמעות להגיד שהכל לטובה. ועל האדם לבדוק את השורש מה
התכלית, האם הכל אקראי, אז אין שאלה ואם יש
תכלית , אז לבדוק מה
התכלית, כי אנשים חושבים שהם נבראו רק שייטיבו להם אבל אולי הכל ברא
בתכלית רק כדי לעשות רע, לאמלל אותך שתחפש להרגיש טוב. ... וכל האירועים נוצרים ממקום אחד, מאותו השורש, ולכן מי שמבין את זה גם שקורה לו כביכול משהו מאד טוב, הוא יכול להכנס לדיכאון ממש כשם שקורה לו משהו רע, כי הכל מאותה
התכלית, כי בדיוק כמו שהכל לטובה, ממש כך הוא בדיוק ... את העוצמה של הגיהינום, מגיעים לשורש האחד ששם גם הכל טוב כי הסוף של הרע הוא טוב, וסוף הטוב הוא רע, ובכלל הם דבר אחד בשורש וכדי להבין את הטוב ואת הרע, יש להבין את
תכלית כל הדברים, להבין את המציאות וסיבת כל הדברים ...