... מדוע הוא לא יודע - כאן האדם חוקר את הסיבה שהביאה אותו למצב של חוסר וודאות. לדוגמה, תלמיד במתמטיקה שמתקשה
בפתרון תרגיל יכול לבחור בגישה הראשונה ולהגיד לעצמו: אני פשוט לא יודע את התשובה. מצד שני, הוא יכול לבחור בגישה השנייה ולשאול את עצמו: מה בדיוק אני לא מבין? האם זה נוסחה ... הגישה השנייה, כאשר האדם מתעמק בשאלה ומבצע חקירה עצמית, הוא יכול להבין את הספק שלו בצורה טובה יותר, ולמצוא
פתרון לאי הוודאות שלו. איך לנתח את הספק? כדי לנתח ספק בצורה יעילה, יש להסתכל על שלושה היבטים מרכזיים: - מה בדיוק אני לא יודע? - יש להגדיר בצורה ברורה את הבעיה או את הדברים ... אני לא יודע? - יש לחקור את הסיבות שגורמות לחוסר הוודאות. - מהן האפשרויות השונות שעומדות בפניי? - יש לבחון
פתרונות אפשריים ולוודא שאין סיבות נוספות לחוסר הידיעה. בכך, כשאנשים פוגשים בספק, במקום להימנע מהשאלה או להימנע מחקירה, הם צריכים להתעקש להבין מהו הספק שמניע אותם ולברר ... יודע - זהו שלב מתקדם יותר שבו האדם מתחיל לחקור את מקור חוסר הוודאות שלו. לדוגמה, תלמיד בבית הספר שמתקשה
בפתרון תרגיל במתמטיקה יכול לגשת לשתי דרכים: - לומר לעצמו שהוא פשוט לא יודע וזהו. - לשאול את עצמו: מה בדיוק אני לא מבין? האם זו הנוסחה? האם זו הדרך שבה אני מציג את הנתונים? ... לא יודע? - לחקור את הסיבות שגורמות לאדם להישאר בספק. - מהן האפשרויות השונות שעומדות בפניי? - לבדוק אילו
פתרונות אפשריים קיימים. מדוע חשוב להבין את הספק לעומק? ספק אינו מצב שצריך להשאיר ללא בירור. כאשר אדם מבין את הספק שלו לעומק, הוא מסוגל להתמודד איתו טוב יותר. לדוגמה, אדם ...