להתבונן תוך כדי חיי היום יום, ריכוז באחדות תוך כדי הנפרדות, לשאול תוך כדי עשייה... לעצור את החיים, אלא יכולה להתבצע תוך כדי כל פעילות. למשל, כאשר אדם עובד, כותב, פותר תרגילים או מבצע משימות שונות, הוא עדיין מסוגל לשמור בתוכו על התבוננות פנימית. ההתבוננות הזו היא לא פעולה נוספת, אלא היא הגישה או ... אליעד נותן דוגמה פשוטה: אדם שפותר תרגיל במתמטיקה עבור לימודיו. למרות שהוא מתרכז בפתרון התרגיל עצמו, הרי שמעבר לריכוז במשימה קיימת אצלו מודעות לדברים נוספים - כמו תחושת רעב, תחושת טמפרטורה, או מוזיקה שמתנגנת לו בראש. זה אומר שהאדם אף פעם לא נמצא במאה אחוז ריכוז רק במשימה הספציפית, תמיד קיים ברקע ספייס של מודעות נוספת ומחשבות שונות. אליעד משתמש בדוגמה הזו כדי להראות שאפשר וצריך לנצל ... מדוע דווקא בצורה הזאת ולא בצורה אחרת?. זה אומר שבזמן שהאדם עסוק בפעולה חיצונית כמו כתיבה, עבודה או כל משימה אחרת, הוא עדיין יכול להתמקד בשאלה עמוקה יותר שתגרום לו להתבונן בפעולה מזווית אחרת, פנימית ורוחנית יותר. לדוגמה, אדם ... שההבדל הוא במודעות ובתפיסה שמלווה את הפעולות הללו. לדוגמה, אם אדם עסוק במטלות שגרתיות כמו כתיבת עבודה או ביצוע משימות יום - יומיות, הוא יכול עדיין להחזיק בתוכו מודעות גבוהה יותר של התבוננות פנימית, שמתמקדת באחדות הכללית של כל ... לראות שכל הפעולות, התחושות והמחשבות הן חלק ממשהו רחב יותר, כללי וכולל. האם התבוננות תוך כדי עשייה מפריעה לביצוע המשימות? נקודה חשובה שאליעד מבהיר היא שהתבוננות לא רק שאינה מפריעה לביצוע המשימות, אלא היא משפרת ומעמיקה אותן. הוא מסביר שאדם, גם כך, לעולם אינו מרוכז לחלוטין בפעולה אחת בלבד. תמיד קיימות ...