... הרצון. כי בשלב הראשון על האדם להסתכל אל תוכו אל תוך הרצון העצמי שלו, ולגלות מהיכן מגיעים הרצונות שלו. ועל האדם
לשאול את עצמו, מה הסיבה ולמה אני רוצה את מה שאני רוצה? האם אני יכול לרצות אחרת? אם כן, אז למה אני לא רוצה אחרת? ואם לא, אז מה גורם ... הרצון שלי מחויב שהוא יהיה כזה, אז למה הוא מחויב להיות כזה? ואם הוא לא מחויב להיות כזה, אז מדוע הוא כזה? ועל האדם
לשאול את עצמו, האם אני בכלל בוחר לרצות? האם אני יכול לבחור לא לרצות? ואם כן, אז האם לא יותר פשוט לבחור לא לרצות, וממילא להרגיש מאושר? כי אי אפשר לסבול כאשר אין רצון. ועל האדם
לשאול את עצמו , אם באמת אני יכול להפסיק את הרצון של עצמי, אז איך זה שאני עדיין מרגיש לפעמים רע? ורק טיפש גמור יגרום לעצמו להרגיש רע. ועל האדם
לשאול את עצמו, איך זה שלפעמים אני מרגיש רע? ואם אני יכול לשלוט ברצון של עצמי, אז ממילא אני יכול לגרום לעצמי להיות תמיד שמח וכיוב, ... שלמות מלאה שבה אני ארצה את מה שיש בשלמות, בלי לרצות שום דבר אחר? וכאשר האדם בוחר בבחירה חופשית איזה דבר, על האדם
לשאול את עצמו, האם יש סיבה לכך שבחרתי את מה שבחרתי? ואם לא, דהיינו, אם אין סיבה שבחרתי את מה שבחרתי, אז האם באמת אני בחרתי את מה שבחרתי או שמא הדבר הזה קרה ללא בחירה חופשית שלי? ואם כן יש סיבה שבגללה בחרתי את מה שבחרתי, על האדם
לשאול את עצמו , האם יכולתי לבחור אחרת? זא נניח שיש סיבה שבגללה בחרתי את הבחירה שלי. עכשיו על האדם
לשאול את עצמו, האם באמת יכולתי לבחור אחרת? ואם כן, אז מדוע לא בחרתי אחרת? והאם הייתה סיבה מדוע בחרתי כך ולא אחרת? ואם הבחירה שלי ... אז האם זו באמת בחירה חופשית? ואם אני לא מוכרח לבחור את מה שאני בוחר, אז מדוע אני בוחר את מה שאני בוחר? ועל האדם
לשאול את עצמו, האם בכלל אני בוחר להיות בעל בחירה חופשית? האם אני יכול להחליט שאני לא רוצה את זכות הבחירה החופשית? איך בעצם נוצרת ...