... להתכונן לשיחת שימוע? אליעד ממליץ לא להיכנס לשיחת השימוע בעמדה מתגוננת או התקפית, אלא לנהל אותה באופן ענייני ומקצועי. במקום להאשים או להתגונן, על העובד
לנסות להבין מה עומד מאחורי הטענות ולשאול שאלות ענייניות. לדוגמה, במקום לשאול מה מצופה ממני? (שיכול להעיד על פסיביות), עדיף לשאול: איך אתה רואה את הגדרת התפקיד שלי כיום? איזה פעולות לדעתך אם אבצע יגרמו לחברה להצליח יותר? חשוב להפגין בשיחה מוכנות להשתפר,
ולנסות ליצור שיח ברור יותר סביב מהות התפקיד והציפיות. מה אם העובד מרגיש שאין הגדרה ברורה של התפקיד? אליעד מזהיר מהתעקשות על הגדרה מדויקת של התפקיד, ... הוא השווה את המצב לאדם שמתמודד עם הודעה על פרידה זוגית ומציע לנהל את המצב בצורה של רצון אמיתי לשיפור, מתוך הבנה שההחלטה עשויה כבר להיות סגורה, אבל עדיין
לנסות לשנות את התפיסה של הצד השני. אליעד גם הזכיר משפט מפתח: הצדק לא רק צריך להיעשות, אלא גם להיראות, ואמר לעובד שעליו להראות נכונות אמיתית לשינוי, ... רצון אמיתי להבין, ללמוד ולבצע את התפקיד בצורה שהארגון רוצה מהם העקרונות המרכזיים של השיחה? לא להתגונן אלא לשאול שאלות לא לקחת ביקורת כמשהו אישי, אלא
לנסות להבין את הפער בציפיות לבקש דוגמאות קונקרטיות ולא להסתפק באמירות כלליות להציע פתרונות ולהראות מחויבות להצלחה של החברה לבחון גם את הדרך לשלב ...