... כי ככל שהאדם מחובר יותר לשורש של הדברים, כך הדברים אצלו יציבים יותר. לדוגמה: אם ברצונו של האדם לבדוק האם ועד כמה צורת חשיבה כלשהי, היא אכן טובה ושורשית באמת, על האדם
לנסות לראות האם ועד כמה שיטת החשיבה הזאת טובה בכל מצב. כי עצה שהיא טובה, היא אמורה להתאים בכל מצב. ואם היא לא מתאימה בכל מצב, הרי שהיא טובה אולי רק ... הבאה, מהו הדבר שאם לא הוא לא הייתה שום שאלה בעולם כלל? ואיזה דבר בצורת המחשבה שלי, אם הוא היה שונה, לא הייתי יכול לשאול שום שאלה כלל? וכך גם על האדם להעמיק עם עצמו,
ולנסות לחקור את שורש הפחד והחרדות שלו, ואת שורש הרצונות שלו, ועל האדם לשאול את עצמו, מהו הדבר היחיד בצורת המחשבה שלי, שאם הוא היה שונה, אז לא הייתי ... האדם את המציאות. ויש דבר אחד, שהוא אחראי לכך שבשכל של האדם יש שאלות ותשובות וטוב ורע ובעיות ופתרונות שונים. שזה לכשעצמו טוב מסיבות שונות. אבל מי שרוצה את השלמות, עליו
לנסות להשיג גם את נקודת המבט האחרת, שמשם אין שום מקום לשום שאלה ולשום תשובה ולשום בעיה ולשום פתרון. והדרך לגלות את צורת המחשבה הזאת, שהיא זאת שמבדילה בין השכל של האדם, לבין השכל שגדול ממנו, היא על ידי זה שהאדם מנסה לחקור ולגלות את הסיבה, שבגללה קיימות שאלות בעולם. ואת הסיבה שבגללה קיימים פחדים בעולם. ועל האדם
לנסות להעלות השערות שונות ולשאול את עצמו בכל פעם מחדש, נניח שהייתי תופש את המציאות בצורה כלשהי, האם עדיין הייתי יכול לשאול שאלות? האם עדיין היה מקום להרגיש פחד כלשהו? ועל האדם
לנסות בכל פעם להעלות אפשרויות שונות,
ולנסות לחשוב, האם עדיין יש אפשרות לשאול שאלות כלשהן? ועל ידי זה שהאדם מתבונן בדרך הזו, לבסוף האדם מגלה צורת מחשבה מיוחדת ביותר, ששם אין שום שאלה כלל ... כלל. כי אם אין שום דבר, הרי שאין מה לשאול כלל. אך זאת טעות מחשבתית. ראשית, משום שבהחלט העולם שלנו והאדם קיימים. כי אם באמת שום דבר לא היה קיים, הרי שלא היה שום צורך
לנסות לומר ששום דבר לא קיים. ומעצם כך שיש מחשבה שחושבת אולי לומר שהעולם לא קיים, הרי שמכך ניתן להוכיח שהעולם כן קיים. אך יכול לבוא המתחכם ולומר, אולי ... יכול לשלול את האפשרות שמשהו כן יהיה קיים. ואז גם אם נאמר ששום דבר לא קיים, עדיין נוכל לשאול, מדוע המציאות היא ששום דבר לא קיים, במקום שכן יהיה משהו קיים. ויכול האדם
לנסות להתחכם ולומר, ששום דבר לא קיים, וגם הפוטנציאל שיהיה משהו קיים, גם הוא לא קיים. למרות שלא ממש ברור כיצד אפשר למנוע את קיומו של פוטנציאל כלשהו, כי מילא את הקיום אפשר
לנסות לשלול, אך את הפוטנציאל אי אפשר לשלול, אך גם אם נאמר שהפוטנציאל עצמו לקיום של דבר כלשהו, שגם הפוטנציאל עצמו לא קיים. הרי שיש להבין, שכל זמן ... על ידי הקיום. וכאשר אומרים כל משהו שהוא לא קיים, הרי שהמשמעות של זה היא, שיש מצב אחר של קיום והימצאות. וזה בעצם אומר, שגם אם ינסה האדם לומר ששום דבר לא קיים כדי
לנסות על ידי זה לברוח מכל השאלות שיש בעולם, הרי שמצד האמת באמירה עצמה של שום דבר לא קיים, בזה עצמו אומר האדם שיש גם את המצב האחר של הקיום. ואז ממילא ...