... טקס מסוים או להשוות את עצמו לאחרים בכל פעם שהוא חווה לחץ או
כישלון כדי להירגע - אז למרות שיש לכך עלות מסוימת של זמן או אנרגיה, התועלת של תחושת הרגיעה גדולה יותר מהעלות ולכן הוא ממשיך עם ההתנהגות הזאת. הוא נותן דוגמה של אדם שכאשר
נכשל במבחן מרגיע את עצמו בעזרת השוואה לאחרים שגם הם נכשלו, מה שמפחית את תחושת
הכישלון. אם זה עובד עבורו ומרגיע אותו, אין עם זה שום בעיה. הבעיה מתחילה רק כאשר האדם מוטרד מעצם קיומה של ההתנהגות הזו ורוצה דרך אחרת, זולה יותר, להירגע. כיצד למצוא פתרון פשוט ... יכול לגשת ישירות למקור הבעיה. אם לדוגמה יש מחשבה אני רע כי
נכשלתי במבחן, הדרך הישירה לפתרון היא לשאול בכנות ובאומץ את עצמך - האם זה באמת רע
שנכשלתי? האם זה אומר שאני אדם רע? ולבדוק לעומק את התשובה. לדבריו, רוב האנשים לא עושים את הבדיקה הזאת לעומק כי הם עצלנים או מפחדים לגלות תשובה שלילית על עצמם. במצב כזה, הם ... למחשבות טורדניות הוא בדיקת האמת עד הסוף. אם האדם אכן רע או
נכשל, יש לו שתי אפשרויות: לקבל את האמת או לשקר לעצמו ולהמשיך בסבל. למה אנשים מחפשים פתרונות אצל מטפלים ומכשפים? אליעד מתייחס לאנשים שמחפשים פתרונות מהירים וקסומים למחשבות ... כי היא משנה את התפיסה שלו לגבי כמה המצב גרוע. לדוגמה, אם אדם
נכשל במבחן, זה מטריד אותו כי הוא חושב שזה הופך אותו לרע. כשהוא משווה עצמו לאחרים שנכשלו, זה משנה לו את הרצון - הוא פחות מרגיש חובה להצליח ומבין שזה לא כל כך גרוע
להיכשל כי אחרים, שגם נחשבים טובים, נכשלו. אליעד נותן גם דוגמה נוספת ממקרה אישי של מישהו שהיה בתחרות והפסיד בקרב הראשון. אותו אדם נרגע כשגילה שגם מתחרים טובים ממנו הפסידו ... בזה איפה הבעיה? ש: הבעיה היא. אליעד: אתה אמרת בן אדם נגיד
נכשל במבחן ורע לו הוא אומר הנה גם הוא שהוא יותר טוב
נכשל במבחן זה מה שאמרת? ש: כן. אליעד: אוקי עד כאן בסדר איפה הבעיה איפה מתחילה הבעיה? ש: הבעיה היא שאני עושה את זה, שתי בעיות כאילו. אליעד: שלוש תגיד את הראשונה הלאה. ש: אני עושה את זה על כל דבר. אליעד: מה אני שאלתי היה בן אדם
נכשל במבחן? ש: כן. אליעד: אחרי שהוא
נכשל במבחן הוא אמר לעצמו היה מדוכא ואז הוא אמר טוב גם הוא
נכשל במבחן וזה עושה אותו פחות מדוכא? ש: כן. אליעד: איפה הבעיה אתה יכול לתת לי תשובה פה יש בעיה במקרה הזה או אין בעיה, אתה אומר אני עושה את זה על כל דבר מה אכפת לי כל דבר ... על עצמו הרבה פעמים. אליעד: אז כשהוא מתרגל כשכל פעם כשהוא
נכשל הוא עושה השוואה לאחרים וזה מרגיע אותו? ש: כל פעם כשהוא בתחושה רעה. אליעד: נכון מה הבעיה בזה, נכון ומה הבעיה בזה כל פעם כשהוא יש לו איזו בעיה קשורה הוא בודק מישהו אחר ... רע לו לא להצליח אז הוא כל פעם הוא אוטומטית כשהוא לא מצליח או
נכשל או עושה טעות או משהו הוא ישר מתחיל לבדוק אנשים אחרים כן אבל גם הם נכשלו אז אני בסדר. ש: נכון. אליעד: אוקי מה הבעיה בזה? ש: הבעיה בזה. אליעד: מושלם הלאה איפה הבעיה, אתה ... יפה, למה כדי לא להרגיש רע מהמחשבה שהוא מרגיש בן אדם נגיד
נכשל במבחן הוא אומר אבל גם אחרים נכשלו הוא לא רוצה להרגיש רע מזה שהוא
נכשל הוא אומר גם האחרים נכשלו, עכשיו הוא אומר אני רוצה למצוא דרך יותר קצרה תשאל את עצמך סבבה האם באמת זה רע
שנכשלת במבחן זה הכל. ש: אז מה יכול להיות יכול להיות שבאמת ויכול להיות שלא באמת. אליעד: נכון אבל תמשיך האם אני רע, אני לא רע אני כן רע בא נראה מה האמת למה אני חושב שאני רע אולי אני לא רע אולי אני בסדר, אולי זה טוב
להיכשל במבחן אולי זה לא משנה
להיכשל במבחן תבדוק מה האמת מה הבעיה לבדוק מה האמת. ש: אז מה כאילו בעיקרון זה כאילו, הבנתי. אליעד: מה הבנת תביא איזו שאלה מה השאלה פה איפה יש פה איזה שאלה בכלל מה השאלה, אתה ... כוח עכשיו או אין לו שכל אין לו כוח לבדוק האם זה שהוא חושב
שלהיכשל במבחן זה טוב או רע אם זה נכון או לא או עד כמה זה נכון או אז הוא מתעצל אומר אני אין לי עכשיו כוח בא נגיד שגם אחרים
נכשלים ולכן מה שאני עושה זה בסדר או לכן זה לא גרוע
שנכשלתי ואז רע לו נכון רע לו שיתמודד שישתנה. ש: יכול להיות שהוא מפחד לגלות תשובה גם. אליעד: יכול להיות מה אכפת לי אתה רוצה פתרון אחר תבדוק, לא מוכן לקחת סיכון לגלות שאתה רע ... אומר לי בא ניקח עכשיו את המחשבה של אותו בן אדם שאמר רע לי
שנכשלתי ובוא נבדוק למה הוא חושב רע לי
שנכשלתי זה בוא נחשוב למה רע לי
שנכשלתי אבל באופן כללי מה לעשות עם אתה חושב מחשבה שלילית אז אמרנו תבדוק מה האמת אם זאת האמת לא אמת זהו זה דברים ידועים אין פה חדש. ש: מה זה אין פה חדש יש פה חדש זה חדש לו. ... ואז הוא אומר כן אבל הנה גם זה וזה לא הצליחו. ש: למה כי הוא
נכשל? אליעד: כן זה וזה גם לא הצליחו במילים אחרות זה לא כל כך מחויב שאני רע שלא הצלחתי זהו. ש: אני אספר לך מקרה אישי דומה. אליעד: ספר מקרה. ש: הלכתי לתחרות והקרב הראשון ... שהיא שינתה את רצונו או שהיא שינתה את המציאות הוא אומר רע לי
שנכשלתי במבחן הוא אומר גם אחרים נכשלו ואז נהיה לו פחות רע האם המציאות השתנתה לא מה שהשתנה זה רצונו, איך זה שינה את רצונו כי הוא פחות רוצה להצליח במבחן זה הכל. ש: למה הוא ... למה הוא רצה להצליח מלכתחילה כי הוא חשב שאם הוא לא מצליח הוא
כישלון, הוא אומר כן אבל לא נכון הנה גם הם זה והם מוצלחים ואף על פי כן הם לא
כישלון משהו כלשהו. ...