... פעולה מסוימת, צריך ליצור אצלו התניה במחשבה שהפעולה הזו מביאה יותר טוב מאשר רע. ישנן שתי דרכים עיקריות לכך: לקחת את הטוב והרע שכבר קיימים במחשבתו של האדם
ולחבר אותם לפעולה שרוצים שיעשה או שלא יעשה. ליצור אצל האדם תחושות חדשות של טוב ורע, ולהשתמש בהן להתניה לפעולה או להימנעות מפעולה מסוימת. לדוגמה, אם ... ופחדים חדשים. אם אדם אינו מעריך מספיק את בריאותו, אפשר ליצור אצלו תפיסה חדשה שבריאות היא הדבר הכי חשוב (טוב חדש), ומוות הוא הדבר הכי מפחיד (רע חדש), ואז
לחבר את הטוב החדש לפעולה הרצויה ואת הרע החדש לפעולה הלא - רצויה. איך אפשר לדעת מה אדם באמת רוצה או ממה הוא מפחד? כדי ליצור התניה יעילה אצל אדם, ... שיעשה תביא לו יותר טוב מרע. אחת הדרכים היא להדגיש את היתרונות שירוויח מהפעולה ואת החסרונות אם לא יבצע אותה. לדוגמה, אם רוצים לגרום למישהו להפסיק לעשן, אפשר
לחבר בין המשך העישון לבין משהו שהוא מפחד ממנו (למשל להיות לבד או למות), ובאותו זמן להדגיש את היתרונות שבאי - עישון (אהבה, בריאות וכדומה). מהן שתי ... לשתול מחשבות או לשכנע מישהו: 1. להשתמש בטוב וברע שכבר קיימים אצלו. כלומר, לקחת את מה שהוא ממילא רוצה (כמו אהבה) ומה שהוא מאוד לא רוצה (כמו להיות לבד)
ולחבר את מה שאנחנו רוצים שהוא יעשה לטוב, ואת מה שאנחנו לא רוצים שיעשה לרע. 2. ליצור אצלו תחושות חדשות של טוב ורע. לדוגמה, אם מישהו לא מייחס חשיבות לבריאות, אפשר להסביר לו שעישון מוביל למוות שהוא רע מאוד, ולהציג את הבריאות כטוב חדש שכדאי לשאוף אליו. אחר כך
מחברים בין הפסקת עישון לחיים טובים יותר, ובין המשך העישון לפגיעה בריאותית. איך לדעת מה מישהו באמת רוצה או ממה הוא מפחד? לעתים, כשלא רוצים ... מהם הדברים שגורמים לו להתלהב? מהם הדברים שמפחידים אותו? איך הוא מסביר את עצמו? כאשר מנסים להשפיע על בן או בת משפחה (למשל ילד שמסרב להכין שיעורים), אפשר
לחבר פעולה רצויה למשהו שהוא כבר אוהב (כמו מתנה או תשומת לב) ולהרחיק פעולה לא רצויה ממשהו שמפחיד אותו או נתפס אצלו כרע. איך מזהים רצונות ופחדים אם ... דרך שיחות חולין? לאחר שמזהים מה באמת האדם רוצה (למשל הילדה שלי אוהבת להיות מרכז תשומת הלב) ומה הוא פוחד שיהיה לו (למשל היא לא רוצה שיעזבו אותה לבד), אפשר
לחבר את ההתנהגות שרוצים לעודד למה שטוב בעיניה,
ולחבר את מה שלא רוצים שיעשה למה שמפחיד אותה. כך נוצרת התניה במחשבה שלה: אם אעשה את מה שמבקשים ממני, אזכה לתשומת הלב שאני אוהבת. אם לא אעשה, אולי ... הצדדים מרגיש לא בנוח עם השאלות החודרניות. יחד עם זאת, השימוש במידע הזה יכול להיות יעיל אם משתמשים בו באופן עדין ומתוך כוונה חיובית: להבין את האדם לעומק
ולחבר אותו לפעולות שיקדמו אותו באמת, תוך התחשבות ברצונותיו ובפחדיו. איך להבין את המניעים הפסיכולוגיים של אנשים איך לפתח כישורי שכנוע והשפעה איך ... שאומרת שבריאות זה מאוד טוב ואח כך ניצור לו התניה בין בריאות להפסקת עישון ובין מוות להמשך עישון. זאת אומרת אפשרות אחת זה להשתמש בטוב וברע הקיימים אצלו ואז
לחבר אותם למה שאנחנו רוצים שהוא יעשה או לא ואפשרות נוספת זה ליצור לו טוב ורע חדשים
ולחבר אותם למה שאנחנו רוצים שהוא יעשה או לא יעשה. עכשיו השאלה הנשאלת היא איך אפשר לדעת מה טוב ורע אצל בן אדם מה טוב ורע עבור הבן אדם, נניח שבן אדם ... אתה רוצה לגרום לילדה שלך נגיד לעשות X ואתה שואל את עצמך איך אני יוצר לה בראש את ההתניה שהיא תעשה את זה אז אמרנו ככה בא תיקח משהו טוב שהיא חושבת שזה טוב היא
תחבר את זה למה שאתה רוצה שהיא תעשה ולהיפך. השאלה רק בהנחה שאתה יוצר לה טוב ורע חדשים זה בפני עצמו אבל בהנחה שאתה רוצה לאתר את הדברים הטובים בעיניה ...