... - שיקול נוסף יכול להיות, האם ועד כמה הלקוח שלך יכול לעשות השוואת מחירים. האם אתה מוכר מוצר מדף, מוצר שאפשרי לרכוש מוצר שזהה לו בדיוק במאה אחוז במקום אחר, אותו
המוצר בדיוק? האם וכמה קל ללקוח להשוות בין
המוצר שלך לבין מוצר אחר? האם הלקוח חושב
שהמוצר שלך הוא כמו מוצר אחר? האם אתה גובה כסף על מוצר או על שירות? האם אתה גובה כסף על הזמן שלך או על המומחיות שלך? האם אתה גובה כסף על איכות העבודה שלך או על
המוצר שלך? איך הלקוח תופש את
המוצר שלך ביחס למוצרים אחרים? האם מבחינת הלקוח הוא יכול להשוות אותך למישהו אחר? וגם, כמה קל או קשה ... האם הוא יכול לעשות השוואת מחירים בקלות או שיהיה ללקוח קשה לעשות השוואת מחירים? מקסום רווח - ביחס לעלויות השיווק והמכירות שלך - חלק מהשיקול של בכמה כסף למכור את
המוצר שלך, הוא גם כמה עולה לך לשווק ולמכור את
המוצר שלך במחיר X. דהיינו, נניח שתבקש על
המוצר מחיר X, כמה כסף יעלה לך לשווק ולמכור את
המוצר הזה במחיר X? ונניח שתבקש על
המוצר 2X, כמה יעלה לך לשווק ולמכור את
המוצר שלך ב 2X? היכן ישאר לך בסופו של דבר יותר רווח? יתכן, שהעלות שלך לשווק ולמכור את
המוצר בשקל אחד יותר, היא גדולה יותר מאשר אותו השקל שאולי אתה יכול לקבל על
המוצר. במילים אחרות, כמה יעלה לך לשכנע את הלקוח, לקנות ממך במחיר שאתה רוצה ולא ממישהו אחר? ובאיזה תרחיש תרוויח הכי הרבה? האלטרנטיבות של הלקוח לכסף שלו - מי
המוצרים המתחרים שלך
המוצר שלך? בכמה הם מוכרים את
המוצר שלהם? מה האלטרנטיבות של הלקוח שלך? מה הלקוח שלך חושב שהאלטרנטיבות שלו? והאלטרנטיבות של הלקוח, הן לא רק
המוצרים שמתחרים במוצר שלך באופן ישיר, אלא גם כל שאר האלטרנטיבות של הלקוח שלך, לכסף שלו. דהיינו, נניח שאתה מוכר מוצר שאין לו מתחרים. אבל לכסף של הלקוח שלך, יש מתחרים. דהיינו, יתכן שהוא יעדיף לא לרכוש את
המוצר שלך ולרכוש מוצר אחר שגם הוא עצמו יחשוב שהוא פחות טוב, אבל הלקוח יעדיף בכסף שלו, לעשות משהו ... ראש שלו לחפש ספק אחר, שהוא לא בהכרח יותר טוב ממך. עלות ייצור - עוד אחד מהשיקולים בקביעת מחיר למוצר וכיוב, זה גם השאלה של מהי עלות הייצור שלך וכמה עולה לך לייצר את
המוצר שאתה מוכר ללקוח. לדוגמה, אם עולה לך לייצר את
המוצר 100 שח ותמכור אותו ב 90 שח הרי שהפסדת כסף וכולי. וכאן יש כל מיני היבטים, יש את העניין של איך לחשב ... כאן. אבל האם קביעת המחיר שלך, חייבת להיות בהתאם לעלות הייצור שלך + רווח כלשהו? כמובן שלא. כי אתה יכול לבקש ולקבל גם פי 100 מעלות הייצור שלך, בהתאם להיצע וביקוש של
המוצר שלך ומעוד סיבות שונות. בקיצור, גם עלות הייצור שלך, גם היא חלק מהשיקולים בקביעת המחיר שלך. וגם ... מבקש עכשיו מהלקוח, לדוגמה עשוי להשפיע על היכולת שלך למכור לו בעתיד ביותר יקר. או לדוגמה, אם תיתן לו כרגע הנחה, זה עשוי לגרום לו להתלונן על למה פעם מכרת לו את אותו
המוצר או מוצר דומה, בהרבה יותר יקר. ואולי אם כרגע תעלה לו את המחיר, אולי זה יעזור לך למכור לו בעתיד ... כסף שתוכל לבקש ממנו בעתיד, על עסקאות אחרות. וגם על איך הלקוח יגיב לכך שבעבר לקחת ממנו סכום כלשהו, על מוצר זהה או דומה. השפעה על מכירת מוצרים אחרים - איך התמחור של
המוצר הזה שלך, איך הוא ישפיע על היכולת שלך למכור מוצרים אחרים שלך? כי הלקוחות עושים השוואה גם בין מוצרים ... כדי לקבל חשיפה פרסומית בגלל המבצע הזה. כאשר העלות של המבצע שנעשה ללקוחות, היתה גם כחלק מתקציב השיווק של החברה. במילים אחרות, הפנו את תקציב השיווק, לתוך המחיר של
המוצר. והמחיר של
המוצר, השפיע על השיווק של שאר
המוצרים. או לדוגמה הסל הכי זול במדינה - שלוקחים סל מוצרים נפוץ, מוודאים שהוא יהיה הכי זול שיש, כדי לקבל את הפרסום שברשת X מוכרים את סל
המוצרים הכי זול שיש. וככה יוצרים ביקוש לרשת, למוצרים אחרים או לזמנים אחרים, שבהם מרוויחים יותר על ... יש משמעות גם על איך שהלקוח יתפוס אותך. במובן שהמחיר שתבקש מהלקוח, יכול להשפיע על איך שהלקוח יתפוס אותך. לדוגמה אם המחיר יותר יקר משל אחרים, הלקוח יכול להאמין
שהמוצר שלך יותר טוב. או שהוא יאמין שאתה שרלטן. ואם אתה יותר זול מאחרים, אולי הוא יאמין שאתה מאוד משתלם ואולי הוא יאמין שאתה גרוע ושאין לך ביקוש. ואיך הלקוח יפרש את הסיבות שאתה מתמחר את
המוצר שלך? ואיך הלקוח מבין את התמחור שלך? מה הפירושים שלך הלקוח לתמחור שלך? בקיצור, צריך לקחת ...