... רבות מייצרות מוצרים כמו טלפונים או מחשבים, בכוונה תחילה שהם יתקלקלו לאחר תקופה מסוימת או יהפכו למיושנים במהרה. כך הלקוח חייב לשוב ולקנות את הגרסה החדשה של
המוצר שוב ושוב. זו השיטה הנפוצה ביותר בשוק: לגרום ... תקלה יזומה. האם כדאי למכור מוצר מושלם במחיר גבוה יותר? גישה אחרת שאליעד מציג היא אפשרות למכור מוצר מושלם ועמיד לאורך זמן, אך במחיר גבוה משמעותית. לדוגמה, אם
המוצר המתכלה עולה שקל, אז אפשר למכור מוצר איכותי ... ממליץ עליה שונה לחלוטין משתי השיטות הנפוצות שהוצגו קודם. לפי גישתו, אם אתם יכולים למכור ללקוח מוצר מושלם ועמיד - כדאי תמיד לעשות זאת, אפילו במחיר נמוך יותר
מהמוצר המתכלה. במקום לגרום ללקוח להיות תלוי בכם ... תלות חיובית. התלות נוצרת לא מכיוון שהלקוח חייב לחזור ולקנות שוב מוצר גרוע או מוצר שהתקלקל, אלא מכיוון שהלקוח רוצה לחזור לקנות מכם מוצרים נוספים, בגלל
שהמוצר הראשון שקנה מכם היה מושלם. לדוגמה, אם מכרתם ... בטוח ואפילו ירצה לחזור אליכם כאשר יצטרך מוצר נוסף. הלקוח יפנה אליכם ביוזמתו ויחפש אצלכם מוצרים נוספים מתוך ביטחון מלא באיכותכם. בצורה הזו אתם לא תלויים בכך
שהמוצר הראשון יתכלה, אלא בכך שתיצרו מוצרים נוספים ... ולא בגלל שאתם מושכים את התהליך ללא צורך. איך יוצרים לקוחות נאמנים לפי אליעד? בשורה התחתונה, אליעד אומר שאם אתם רוצים ליצור לקוחות נאמנים, עליכם לתת תמיד את
המוצר הטוב ביותר שאפשר לתת, לא להוריד את איכות
המוצר, ולא ליצור תלות מלאכותית באמצעות תקלות או ... הבעיה לצמיתות? נניח שאתם מציעים ללקוח שתי אפשרויות: מוצר רגיל שהוא צריך לקנות שוב ושוב. מוצר איכותי כל כך, שהוא מחזיק לנצח. רוב בעלי העסקים יעדיפו למכור את
המוצר הרגיל, כדי לוודא שהלקוח ימשיך לקנות מהם. למעשה, יש חברות שמראש מתכננות את
המוצרים שלהן כך שהם יתקלקלו תוך שנה - שנתיים, כדי שהלקוח ייאלץ לקנות חדש. גישה נוספת - למכור מוצרים באיכות הגבוהה ביותר במקום לנסות להשאיר את הלקוח תלוי בכם, אפשר ללכת בגישה אחרת: למכור לו את
המוצר הכי טוב שאתם יכולים, מבלי לפחד שהוא לא יצטרך אתכם יותר. אם הלקוח רואה
שהמוצר שלכם איכותי ועמיד, הוא יחזור אליכם גם עבור ... מהר וביעילות, הוא יסמוך עליכם ויחזור אליכם בעתיד במקרה שיצטרך עזרה נוספת. לסיכום במקום לגרום ללקוחות להיות תלויים במוצר שלכם בגלל חוסר האיכות שלו, תנו להם את
המוצר והשירות הכי טובים שאתם יכולים. כך תיצרו לעצמכם ... ואמינים, הוא לא יחפש אלטרנטיבות - הוא פשוט יחזור אליכם שוב ושוב מרצונו. למדו עוד על שיווק, מכירות, ייעוץ עסקי ונושאים נוספים באתר EIP.co.il. למכור את
המוצר הטוב ביותר, נטישת לקוחות, איך לגרום ללקוח ...