... תהיה להסביר לו מדוע זה לא באמת מזיק, או מדוע ההנאה מהטעם חשובה יותר מהבריאות. דוגמה נוספת: אם לקוח אומר
שהמוצר יקר, המוכר ינסה לשכנע אותו
שהמוצר לא באמת יקר, או שהוא שווה את ההשקעה. הבעיה בגישה הרגילה הזו היא, שהיא מקבלת את הנחת היסוד של המתנגד. למשל, מי שאומר שהציפס לא בריא, מניח באופן סמוי ... ציפס כי זה לא בריא, התגובה תהיה: אתה צודק, בדיוק בגלל שזה לא בריא אתה צריך לאכול את הציפס. אם לקוח אומר:
המוצר יקר לי, המוכר יגיד לו: נכון, דווקא בגלל שזה יקר לך אתה חייב לקנות אותו. מה שעושים כאן הוא לקחת את ההתנגדות עצמה ולהפוך אותה לנימוק בעד ההחלטה ... לאכול ציפס כי זה לא בריא. התגובה הרגילה היא להסביר לו למה זה לא באמת לא בריא או למה זה לא משנה. אם מישהו אומר
המוצר יקר, התגובה היא להסביר למה הוא לא באמת יקר או למה הוא שווה את המחיר. אם מישהו אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים כי אני רוצה ללכת לחברים, ההורה ינסה ... אם מישהו אומר אני לא רוצה לאכול ציפס כי זה לא בריא, התשובה תהיה נכון, ולכן אתה צריך לאכול ציפס. אם מישהו אומר
המוצר יקר לי, התשובה תהיה נכון, ולכן אתה צריך לקנות אותו. היגיון מאחורי השיטה הרעיון הוא לזהות את ההנחות הסמויות של המתנגד ולהשתמש בהן לטובת השכנוע. ... היה עדיף לו לעשות שיעורים, שאם באמת הציפס לא בריא אז באמת עדיף לו לא לאכול את הציפס. עכשיו אתה בא למכור את
המוצר ללקוח הלקוח אומר לך זה יקר ואז אתה מסביר לו למה זה לא יקר הוא אומר לך זה לא מתאים לי ואז אתה מסביר לו למה זה מתאים לו נגיד אבל הדרך האידיאלית יותר ... שאני אומר באידיאל זה שאתה צריך להגיד לו אתה צודק זה לא בריא ולכן אני אומר לך לאכול את הציפס, נגיד הוא אומר לך
המוצר יקר לי, לכן אני חושב שאתה צריך לקנות אותו אתה צודק שהוא יקר לך ולכן אתה צריך לקנות אותו. ש: למה שאני צודק? אליעד: למה זאת שאלה אחרת תכף נסביר אבל קודם כל אתה צריך שיהיה לך היגיון איך הסיבה שהוא אומר שבגללה הוא לא רוצה לקנות את
המוצר איך הסיבה הזאתי היא הסיבה שבגללה הוא צריך לקנות את
המוצר. אני אתן דוגמה בא בן אדם מנסים להחתים אותו על תוכנית המנויים של מפעל הפייס, אוקי ואז הוא אומר אני לא רוצה להצטרף, למה אתה לא רוצה להצטרף? כי אני לא ...