... של אדם שטוען שבתוכו יש נשמה או ניצוץ אלוהי, כלומר, חלק מאלוהים עצמו. הוא מסביר שאם האדם מאמין שאלוהים הוא חזק
ואינסופי, אז אפילו חלק קטן ממנו, ניצוץ או טיפה של אלוהים, יהיה חזק במידה בלתי נתפסת. הוא מדגיש שאם אלוהים הוא באמת כל כך חזק
ואינסופי, אז אין משמעות לכך שהוא נותן לאדם חלק מעצמו, כי גם אחרי שהוא נותן ממנו משהו, הוא נשאר
אינסופי ומוחלט בכוחו. אליעד מדגים זאת באמצעות דוגמה כלכלית: אם כל הכסף בעולם היה שייך לך והיית נותן למישהו מאה שקל, הרי לכאורה נשאר לך פחות. אבל אצל אלוהים, בגלל שהוא
אינסופי, נתינה שלו לא מורידה מעוצמתו או ממלאותו, כי הוא נשאר
אינסופי ומלא בכל מקרה. כלומר, אלוהים יכול לתת לאדם חלק מעצמו מבלי שהדבר יפגע ... אני קטן, אני מוגבל, הוא בעצם אומר שאלוהים מוגבל ביכולתו להעניק לו הבנה מלאה. בכך האדם מתיימר לקבוע מגבלה ליכולת
האינסופית של אלוהים עצמו. מה המשמעות של לומר הכל זה אלוהים? אליעד גם דן ... אומר שיש מקומות שבהם אלוהים אינו נמצא (למשל, הוא עצמו). לכן, דווקא האמירה הכל זה אלוהים משקפת אמונה שלמה יותר
באינסופיותו של אלוהים. הוא מדגים זאת בצורה נוספת: אם אלוהים הוא באמת
אינסופי וכל יכול, הוא חייב להיות נמצא בכל מקום. לכן, האדם עצמו לא יכול להיות מופרד מאלוהים. האמירה שיש הפרדה בין האדם לאלוהים היא, מבחינת אליעד, דווקא כפירה ביכולת
האינסופית של אלוהים. האם השכל האנושי מוגבל בהבנת המציאות? לבסוף אליעד חוזר לנקודה שהאדם עשוי מחומר אלוהי, כלומר, מחומר בסיסי
ואינסופי. ולכן, למרות שהאדם הוא רק חלק קטן מן
האינסוף, אותו חלק קטן הוא מספיק חזק ומסוגל להבין את הכל. הוא מדגיש שההנחה ... את הכל. אליעד מוסיף שלומר אי אפשר להבין הכל זה בעצם לזלזל בכוח של המציאות ובכוח של אלוהים עצמו, כי אם אלוהים באמת
אינסופי וכל יכול, אז אין שום סיבה שהוא לא יכול לברוא נברא שיהיה מסוגל להבין ...