... לשתול מחשבות בצורה מניפולטיבית? איך עושים שטיפת מוח? איך יוצרים
שכנוע עצמי? איך
ליצור אוטוסוגסטיה? איך לגרום למישהו לרצות
להסכים איתך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? וכאן אבאר עוד דרך ושיטה, איך באפשרותך לגרום למישהו להרגיש את מה שאתה ... את מה שאתה רוצה שהוא יחשוב. ואסביר את המבנה הרעיוני של השיטה הזאת. והמבנה הוא כזה, נניח שברצונך לגרום לאדם כלשהו לחשוב ולהזדהות עם רעיון X. עכשיו, עליך
ליצור אצל האדם השני סיטואציה, שבה תיווצר אצלו חוסר נעימות ותחושה לא נעימה, בגלל שהוא לא חושב עדיין את מה שאתה רוצה ... למודעות של האדם השני, את ההבנה שאם הוא יחשוב ויזדהה עם רעיון X, זה יגרום לו להרגיש הרבה יותר טוב עם אותה הסיטואציה. ואז, האדם שלא רוצה להרגיש רע, הוא בוחר
להסכים ולהזדהות עם אותו רעיון X, כדי להשתמש ביתרונות היחסיים של אותו הרעיון, כדי לגרום לעצמו להרגיש יותר טוב ... הרעיון שאתה רוצה שהוא יזדהה איתו. כי מבחינתו, ההזדהות שלו עם אותו הרעיון, גרמה לו להרגיש יותר טוב. ובניסוח אחר: תיצור לאדם השני סיטואציה, שהיא תאלץ אותו
להסכים עם רעיון כלשהו, כדי להתמודד עם אותה הסיטואציה. ובכך בעצם אתה גם גורם לאדם השני לחשוב את מה שאתה רוצה ... אותך. דהיינו, סיטואציה, שבה המחשבה שלו שהוא אוהב אותך, תגרום לו להרגיש יותר וטוב ולהתמודד עם התחושה הרעה שהוא מרגיש באותה הסיטואציה. ואיך יודעים למצוא
וליצור סיטואציה שכזו? תשובה: תשאל את עצמך, באיזה מקרים לדוגמה, אם האדם השני היה חושב את מה שאני רוצה שהוא יחשוב, ... לתת לך משהו וחייב להתאמץ במשהו למענך, במצב כזה לדוגמה, הדרך שלו לגרום לעצמו להרגיש יותר טוב עם הנתינה שלו עבורך ועם המאמץ שלו עבורך, תהיה על ידי זה שהוא
ישכנע את עצמו, שהוא אוהב אותך. כדי שחוויית הנתינה והמאמץ שלו עבורך, תהיה קלה יותר עבורו. ולכן, באפשרותך להכניס את ... עבורך. ותוך כדי שהוא עושה זאת, אפשר יותר בקלות לשתול לו את המחשבה ולחזק אצלו את המחשבה שאומרת שהוא אוהב אותך. כי בנקודה הזאת, הוא בעצם משוחד ויש לו אינטרס
להסכים עם המחשבה הזאת. כי היא תקל עליו את חוויית הנתינה והמאמץ שלו בשבילך. או לדוגמה נניח שברצונך לגרום למישהו ... במילים אחרות, באיזה סיטואציה לדעתך, ירגיש אותו האדם יותר טוב, אם הוא יסכים לשנוא את האדם האחר. או במילים אחרות, באיזה סיטואציה, יהיה יותר אינטרס לאדם השני
להסכים עם הרעיון שאתה רוצה שהוא יסכים איתו, משום שבאותה הסיטואציה
ההסכמה שלו עם אותו הרעיון, תגרום לו להרגיש יותר טוב עם עצמו. וכאן לדוגמה יש את האפשרות הנגדית, שאומרת שאם תגרום למישהו לעשות רע לאדם אחר, בכך בעצם אתה
משכנע אותו שהאדם השני הוא רע, ושהוא שונא את אותו האדם האחר. כמו לדוגמה במצב של חיילים שעוברים לפעמים שטיפת מוח ... בצורה הרבה יותר חזקה, אחרי שהם נותנים מעצמם למען האדם האחר. כי הדרך של האדם להתמודד עם הרע שהוא מרגיש ממסירות הנפש שלו למען האדם האחר, היא על ידי זה שהוא
משכנע את עצמו
בשכנוע עצמי שהוא בעצם אוטוסוגסטיה בתת מודע, שהוא בעצם אוהב את האדם השני ככ, ושלכן הוא מתאמץ ככ למען האדם השני. והרעיון הוא, שעליך
ליצור עבור האדם השני סיטואציה, שבה הוא ירגיש יותר בנוח
להסכים עם מה שאתה רוצה שהוא יחשוב. וזה בעצם ישחד אותו ויצור אצלו את האינטרס ואת הפיתוי, לחשוב את מה שאתה רוצה שהוא יחשוב. ועוד אוסיף, שצריך לעשות את כל זה בצורה סמויה ולא בצורה גלויה. כי אם האדם יגלה שמנסים לגרום לו לחשוב דבר כלשהו, לפעמים זה יכול
ליצור את התוצאה ההפוכה. כי הוא ירגיש שנאה כלפי אותו הרעיון, מכך שהוא ירגיש שהוא תלוי באותו הרעיון. זא לפעמים האדם ... יותר טוב. ומשום כך, הוא יתחיל לשנוא את אותו רעיון X. ולמה? כי הוא מרגיש את התלות הרגשית שלו באותו הרעיון. ויש לאדם אינטרס להיות חופשי ולא להיות מוכרח
להסכים עם אותו הרעיון. ואז זה גורם לאדם עוד יותר לשנוא את הרעיון. כמו לדוגמה מתחום חינוך הורים וילדים. שההורה ... שאומר שהוא אוהב אותך. כי הוא מבין, שבגלל זה הוא סובל ככ. ולכן, אם האדם השני יבין בצורה מודעת, שאתה מנסה לגרום לו להיות מוכרח לחשוב בצורה כלשהי, זה יכול
ליצור אצלו את האפקט הנגדי ואת התוצאה הלא רצויה שהוא יחשוב. ונשאלת השאלה, מתי האדם יתאהב ברעיון שמגן עליו ומתי האדם ...