... נחמן אמר ששלמות כזו קיימת רק אצל אלוהים, וכל מי שנכלל באלוהים זוכה אף הוא באותה שלמות. יחד עם זאת, רבי נחמן סתר את עצמו ואמר שיש תמיד מקיף למקיף עד
אינסוף , כלומר, שגם אחרי שהאדם מגיע לשלמות
אינסופית, תמיד יש עוד רמת שלמות מעליה. אליעד מדגיש את הסתירה הזו ואומר כי היא מכוונת, משום שלמעשה השלמות המוחלטת איננה מצב סטטי אלא דינמי, ... בעיקר בגלל הסתירות הפנימיות והקושי שבמצב זה. הוא מדגיש שהדרך להגיע להבנה מוחלטת עוברת דרך הבנה עמוקה ומוחלטת של חוסר הידיעה עצמו, ולא דרך איסוף
אינסופי של מידע חיצוני. לסיום, אליעד מדגיש שאין לו בעיה עם מי שטוען שהגיע לשלמות, כל עוד האדם מודע לכך שהוא אומר זאת מתוך תחושה סובייקטיבית ...