אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
קושי להבין את האחדות, מאורעות החיים, הכל אחד, פעולה מתוך אחדות, הקיום הנפרד תלוי בנפרדות
קושי להבין את האחדות, מאורעות החיים, הכל אחד, פעולה מתוך אחדות, הקיום הנפרד תלוי בנפרדות
... להבין את האחדות, מאורעות החיים, הכל אחד, פעולה מתוך אחדות, הקיום הנפרד תלוי בנפרדות מדוע קשה להבין שהכל אחד? אליעד כהן מסביר שקיים קושי משמעותי לאנשים להבין את מושג האחדות, וזאת משום שכל המציאות המוכרת לאדם מבוססת דווקא על הניגוד של מושג זה - על הנפרדות. לפי אליעד, העולם שבו אנו חיים קיים ופועל אך ורק משום שאנו תופסים הפרדות ושוני בין ... האדם בנויה על כך שיש דברים שונים זה מזה. אם הכל היה אחד מוחלט ללא כל הפרדה, לא הייתה אפשרות לדבר, לחשוב או לתפקד באופן שבו אנו מכירים. כיצד האחדות שוללת את עצם הקיום שלנו? אליעד מחדד שאם אדם היה חווה באופן מלא ושלם את האחדות, הוא לא היה מסוגל לעשות שום פעולה, משום שהפעולה עצמה נובעת מתפיסת סיבה ותוצאה, תפיסה שקיימת רק במציאות של נפרדות. לדוגמה, כאשר אדם מדבר, הוא עושה זאת משום שהוא מאמין שיש סיבה לכך: שיבינו אותו, שתהיה תוצאה מסוימת לדבריו. אבל אם האדם היה בתודעת אחדות מוחלטת, אז גם ההיפך של כל דבר היה נכון באותה מידה, ולכן לא הייתה משמעות לשום מילה או פעולה שלו. מה המשמעות של תפיסת האחדות לעומת הנפרדות? אליעד מסביר שהחוויה היומיומית מבוססת על נפרדות, וההיגיון של אני לעומת לא אני. אפילו עצם המילה אני היא עדות לנפרדות, כי האדם מגדיר את עצמו כנפרד מכל מה שאינו הוא. הוא מתאר דוגמה פשוטה: אם אדם היה חי באמת בתחושת אחדות, הוא לא היה רואה הבדל בין הידיים שלו לבין המציאות שסביבו, לא היה מבין את ההבדל בין מקום למקום, ולא היה מבין את המושג של זמן ומקום בכלל. האדם חי ופועל רק בגלל שהוא מבדיל בין סיבה לתוצאה, בין אני לבין הזולת, בין מה שקורה עכשיו לבין מה שיקרה בעתיד. מדוע האדם מתקשה להתחבר לרעיון האחדות? אליעד מדגיש שהסיבה לקושי העצום להבין ולהתחבר לתפיסת האחדות נעוצה בעובדה שהמהות של האדם היא נפרדות. כל זהותו, כל ההיגיון שלו, כל המחשבות והפעולות שלו מתקיימות מתוך הניגוד, מתוך ההבדל בין דבר לדבר. זהו מקור הקושי, מפני שעצם הקיום של האדם, המוגדר על ידי הנפרדות, מתנגד באופן טבעי לתפיסה של הכל אחד. אליעד מבהיר שזהו לא רק קושי תאורטי, אלא קושי מהותי ביותר, כי אם האדם אכן היה תופס בצורה מלאה שהכל אחד, הוא לא היה מסוגל להתנהל בעולם כפי שהוא עושה כיום. איך אליעד ממחיש את ההבדל בין סיבה לאי - סיבה? אליעד מסביר בהרחבה על רעיון הסיבה ואי - הסיבה: כל פעולות האדם מבוססות ... - סיבה, אז למעשה אין טעם בשום פעולה. למשל, אם אין באמת הבדל בין להבין משהו באופן מקרי או באופן מכוון, אין סיבה לאדם להסביר או ללמוד. בעולם של אחדות מוחלטת, אין כלל מושג של סיבה, ולכן אין גם תוצאות שאדם רוצה להשיג. דווקא בזכות ההפרדה בין סיבה לאי - סיבה, העולם שלנו מקבל משמעות והופך להיות בעל ערך עבור האדם. כיצד מתנהלים בעולם שיש בו גם אחדות וגם נפרדות? אליעד מסביר שבמציאות קיימות למעשה שתי פרספקטיבות מנוגדות, אך הן קיימות יחד: פרספקטיבת האחדות ופרספקטיבת הנפרדות. החיים האנושיים מתנהלים בעיקר מנקודת המבט של הנפרדות, אך האמת היא שגם נקודת המבט של האחדות קיימת בו זמנית. האדם חווה את ההבדלים בין דברים ויכול לקבל החלטות רק מתוך תפיסת נפרדות, כי בלי הבדל בין פעולה לאי - פעולה, הוא היה נשאר חסר אונים לחלוטין. עם זאת, התפיסה השלמה יותר מכירה בכך שגם הנפרדות היא סוג של אשליה, משום שבמהותה המציאות היא אחת. האם אפשר לפעול בעולם מתוך האחדות? לפי אליעד, פעולה מתוך מצב מוחלט של אחדות אינה אפשרית, כי בעולם של אחדות מוחלטת אין משמעות להבדלים, ולכן אין גם מוטיבציה לפעולה. כדי לפעול בעולם חייבת להיות תחושת נפרדות. הפעולה היחידה שניתן להגדיר כפעולה מתוך אחדות היא כזו שאינה מבחינה כלל בין תוצאה לבין אי - תוצאה, ולכן למעשה אינה פעולה במובן הרגיל שאנחנו מכירים. מהי המשמעות של חיים בנפרדות עבור האדם? אליעד מסביר שהאדם זקוק ... ולתפקד, כיוון שהאדם חי ופועל בעולם שבו חייבים לעשות הבחנות בין דברים, כמו למשל לדעת מתי לאכול, מתי ללכת, מתי לדבר ומתי לשתוק. אם אדם היה חי באחדות מוחלטת, הוא לא היה רואה הבדל בין רעב לבין שובע, או בין פעולה לחוסר פעולה, ולכן לא היה מסוגל לשרוד. תחושת הנפרדות היא זו שמאפשרת לאדם להבדיל בין טוב לרע, בין רצוי ללא רצוי, ולבצע פעולות יומיומיות שמטרתן להשיג מטרות ולהימנע מבעיות. מהי אחדות מוחלטת? למה קשה להבין שהכל אחד? סיבה ותוצאה באחדות ונפרדות איך לפעול מתוך אחדות? מדוע האדם תלוי בנפרדות? מהו ההבדל בין נפרדות לאחדות?
זמן ללא מקום אוכל המקום והזמן השגת מטרה להשיג האחדות ניגודים להבדיל בין טוב לבין רע
אחדות הסיבה ותוצאה אצל אלוהים, לפני ואחרי הבריאה, סיבה ותוצאה הם אחד, כל דבר הוא סיבת עצמו
אחדות הסיבה ותוצאה אצל אלוהים, לפני ואחרי הבריאה, סיבה ותוצאה הם אחד, כל דבר הוא סיבת עצמו
אחדות הסיבה ותוצאה אצל אלוהים, לפני ואחרי הבריאה, סיבה ותוצאה הם אחד, כל דבר הוא סיבת עצמו מה המשמעות של אחדות הסיבה והתוצאה אצל אלוהים? הרעיון ... ממש, זהות מוחלטת ללא הפרדה. הרעיון מתייחס הן לשלב שקדם לבריאה והן לשלב שאחריה, ואומר באופן חד וברור שכל דבר שקיים, קיים כסיבת עצמו. כיצד השכל מבטא את אחדות הסיבה והתוצאה? אליעד מסביר שהשכל הוא דוגמה טובה להבנת הקונספט של אחדות הסיבה והתוצאה. כל שכל הוא מצד אחד ... שהוביל אליו, והוא גם סיבת עצמו בכך שהוא מאפשר ומוביל להבנת דברים נוספים. לכן, השכל הוא דוגמה מוחשית לדבר שהוא גם הסיבה וגם התוצאה. בכך הוא מדגים את אחדות הסיבה והתוצאה שמתקיימת בשורשו של כל דבר. איך הדוגמה של ספר ממחישה את אחדות הסיבה והתוצאה? אליעד כהן מציג ... לא קיים כלל, ולכן ההבדל בין לפני הבריאה לבין אחרי הבריאה הוא רק ברמת התפיסה האנושית ולא במציאות המוחלטת. מדוע אליעד כהן אומר שזו צורת חשיבה שמובילה לאחדות? הסיבה שאליעד מציג את הקונספט הזה כחשוב, היא שההבנה הזו של אחדות סיבה ותוצאה יכולה להוביל את האדם לתפיסה עמוקה יותר של אחדות מוחלטת. כאשר האדם מבין שכל מה שקורה הוא למעשה סיבת עצמו, שאין הפרדה בין מה שהביא לדבר לבין הדבר עצמו, הוא יכול להתקרב להבנה שכל מה שקיים הוא אחד, ובכך לחוות תחושה עמוקה יותר של אחדות ושלמות. מהי אחדות הסיבה והתוצאה? האם כל דבר הוא סיבת ...
תחושה שינוי התנהגות המציאות סיבות מסקנה זהות אחדות לפני בריאת העולם
אחדות - איך לחזק את התחושה?
9:14אחדות - איך לחזק את התחושה?
אחדות - איך לחזק את התחושה? איך לחזק את חוויית האחדות? אליעד כהן מתייחס בהרצאה לשאלה חשובה מאוד: כיצד אדם יכול לחזק אצל עצמו את חוויית האחדות ולהביא לכך שהבנות שכליות יהפכו לחוויות רגשיות מוחשיות. מהי חוויית האחדות ומדוע היא חשובה? אליעד מסביר שהסבל והאושר של האדם אינם תלויים במה שיש לו או במה שחסר לו. הם גם אינם תלויים אם האדם חושב שהמציאות טובה או רעה. מה שגורם לסבל ... עושה הבחנה רגשית בין המצבים. כלומר, חוויית האחדות היא המפתח לשקט נפשי ולאושר. מדוע קיים פער בין ההבנה לבין הרגש? אנשים רבים אומרים שהם מבינים שהכל אחד ושהכל טוב, אך הם אינם מרגישים זאת בפועל. אליעד מסביר שהסיבה לפער בין ההבנה השכלית לבין החוויה הרגשית נעוצה בכך שהאדם לא אימת את ההבנה שלו בצורה מלאה. כאשר יש ... מה שהוא אומר שהוא יודע. מהי הדרך להטמיע חוויית אחדות בפועל? אליעד נותן שתי דרכים מעשיות וחשובות להטמעת חוויית האחדות בחיי היומיום: התבוננות מעשית ביום - יום אימות ואימות עצמי כיצד מתבוננים מעשית בחיי היומיום? אליעד מסביר שעל האדם לקחת את ההבנה המופשטת (הכל אחד והכל טוב) ולבחון כיצד היא באה לידי ביטוי בחיי היומיום שלו. במקום להישאר בתפיסה פילוסופית כללית, על האדם לבדוק איך הרעיון של האחדות מתבטא באופן ממשי בבעיות שהוא מתמודד איתן. לדוגמה, אדם שמחפש עבודה ולא מוצא, או מישהו שמחפש זוגיות ונכשל, צריך לשאול את עצמו: איך אני יכול לחוות אחדות במצב הזה? כיצד אוכל לקבל את עצמי בצורה שלמה גם כשאני במצב הזה? כלומר, האדם צריך לבדוק בצורה מעשית ויומיומית כיצד ההבנה השכלית שלו קשורה למצבו הנוכחי. פעולה ... בין ההבנה השכלית להרגשה הרגשית, נוצרת חוויית אחדות אמיתית ושלמה. מהי התוצאה הסופית של תהליך האימות? בסוף התהליך, כאשר האדם מאמת את ההבנות שלו לחלוטין, הוא מגיע לידיעה אמיתית ושלמה. הידיעה הזו מובילה לכך שהרגש ... במדויק את ההבנה השכלית. התוצאה היא תחושה של אחדות, שבה אין קונפליקטים פנימיים, והאדם חי בשלמות ובשלווה. אליעד מסכם ואומר שהדרך לחיזוק ההבנה הרגשית של האדם היא באמצעות אימות מוחלט של מה שהוא יודע. רק בדרך זו האדם יגיע לשלמות אמיתית ולחוויית אחדות עמוקה ומלאה. איך לחוות אחדות? פער בין שכל לרגש התבוננות מעשית ביום יום איך לאמת הבנות רוחניות? מה ההבדל בין טוב לרע? איך להתמודד עם חוסר אחדות? כיצד להרגיש את מה שמבינים בשכל? איך אדם יכול לחזק אצל עצמו את חוויית האחדות? כפי שהוסבר כבר, הסבל והאושר של האדם אינו תלוי במה שיש או אין לאדם, אלא ואך ורק עד כמה האדם חווה את הדברים בצורה אחידה. ככל שהאדם עושה פחות נפרדות ביניהם, כך ... לאדם. והשאלה שנשאלתי היא איך יוכל לחזק את האחדות הנל? שהרי ברמה הרגשית אני לא מרגיש את מה שאני יודע בשכל. והתשובה היא, שמי שרוצה לחזק את תחושת האחדות שהכל טוב והכל אחד, וגם ברמה הכללית שהאדם מבין משהו אך לא מספיק מרגיש, הדרך לעשות זאת היא על ידי התבוננות. האדם צריך לקחת את הדבר שאותו הוא חושב שהוא מבין, ולהתבונן בו, לנסות ... ויש כאן כמה היבטים. האחד, האדם למשל בנושא האחדות מבין אותו אך לא מרגיש. כיצד האחדות הזו באה לידי ביטוי בכל דבר ודבר. למשל אם הרעיון האחדות הוא רק תיאורטי, הרי שאז אינו מרגיש את השכל הזה. מה שעליו לעשות, הוא להסתכל איך השכל הזה בא לידי ביטוי בחיי היומיום. לקחת את השכל הגדול של האחדות, ולחפש איך זה בא לידי ביטוי. איך רואים השתוות של המקרים. על האדם לצאת מהמחשבה המופשטת של הכל אחד והכל טוב, ולהוריד את זה לרמה המעשית. למשל, אדם שמחפש עבודה ולא מוצא, עליו לקחת את המצב הזה, ולהתבונן. למדתי שהכל אחד, איך אני יכול לקבל את עצמי בכל מצב, איך אני יכול להתייחס לדברים בצורה זהה? לעבור מהמחשבה הכללית ולנסות להוריד אותה לרמה ביצועית. החוויה משתנה בעקבות זאת. איך ... בשלמות, זה אומר שיש פער בין השכל לרגש כי אין אחדות בין השכל לרגש, כל זמן שהוא לא מרגיש את מה שהוא יודע, סימן שאינו מבין מספיק את מה שהוא יודע. למשל, הבנת שהכל טוב, איך אתה לא מרגיש זאת? כי עדיין לא אימתת את ...
מה ההבדל בין אפשרות קונפליקטים פנימיים חיבור הרגש והשכל בלב שלם השכל צריך לעשות משהו הבדלים
אחדות של אמת, שיוצרת את שלמות הנפרדות - מהי?
אחדות של אמת, שיוצרת את שלמות הנפרדות - מהי? ובו יתבאר, מהי אחדות של אמת? ולמה כאשר האדם מנסה להבין אותה, הוא בעצם גם מתרחק ממנה. ואעפכ הוא מתקרב אליה? וכולי. כי מצד האמת, הנפרדות והאחדות הם אחד. כי הצורה והמהות, הן ישות אחת ממש. וכאשר האדם מנסה להתקרב אל האחדות, אז אם זו אחדות של אמת, זה גורם לו להרגיש טוב באופן מיידי. אך אם זו אחדות של שקר, אז זה גורם לו להמשיך להרגיש רע בצורות שונות. והכוונה היא, שכאשר האדם מחפש את האחדות, הוא בעצם יוצר שקר ונפרדות. כי להגיע באמת אל האחדות, פירושה, להבין באמת ובשלמות, שאין שום מהות כלל, שנפרדת מצורה חיצונית כלשהי, אלא הכל באשר לכל, זאת מהות אחת ויחידה, שהיא באחדות עם כל דבר שיש. ולמרות שהצורות נראות נפרדות, הרי שבאמת, הן מהות אחת ויחידה. וכאשר האדם מבין את האחדות הזאת של האמת, שהיא לא שוללת את הנפרדות, אלא רק משלימה אותה, והיא השלמות של הנפרדות, אז תכף ומיד הוא מרגיש, את השלמות של האחדות. אבל, מי שהוא נאחז באחדות של שקר, דהיינו, שהוא מנסה להשיג אחדות, שהיא נפרדת מהנפרדות שלנו, אחדות, שהיא צורה שונה מהיש, דהיינו, רק את האין, שהוא מנוגד ליש, אז הוא מרגיש רע בצורה שונה. משום שחיפוש האחדות השקרית הזאת, הוא בעצם יצירת נפרדות, בין האחדות לבין הנפרדות. וכיוב שהאדם חושב שאין שום סיבה לשום דבר, כי הכל אחד. והוא לא מבין שהכל אחד, פירושו שאין מושג כזה סיבה כלל, ולא שאין שום סיבה. וכפי שכבר ביארתי עניין זה במקום אחר. כגון לדוגמה, האדם שמחפש את משמעות החיים. שהאחדות של אמת, גורמת לאדם להבין, שאין שום משמעות, שהיא נפרדת מכל צורה וצורה של המציאות. כי הכל, זאת שלמות המשמעות האמיתית. וכאשר האדם טועה וחושב שהכוונה היא, שאין שום משמעות לחיים, אז הוא מרגיש ריקנות. וזה במקום להרגיש את השלמות של האחדות, שיוצרת משמעות אמיתית, לכל דבר בעולם. כי האחדות, מלמדת את האדם, שהכל אחד. דהיינו, ששום דבר, אינו משמעותי יותר מאשר דבר אחר. והכל ככ אחד, עד שאפילו חיפוש משמעות של שקר, גם הוא משמעותי באמת, בפני עצמו למען עצמו. והאחדות של אמת, היא שוללת את זה שהאדם חושב, שרק צורה אחת היא משמעותית יותר מאשר צורה אחרת, והיא גורמת לאדם להבין, שיש משמעות אמיתית בכל דבר למען עצמו באמת. כי אלוהים, עושה כל דבר למען עצמו, ובשורשו הכל אחד ואין שום שינוי וכולי. ולפעמים, נדמה לאדם בטעות, שהכוונה היא, שאין שום משמעות כלשהי לשום דבר. משום שבאמת אין שום משמעות כלשהי לשום דבר, יותר מאשר לדבר אחר, כי הכל מושלם ... אז הוא חווה ריקנות וחוסר משמעות. וזה משום, שהוא נאחז באחדות, שהיא נפרדת מהנפרדות. שהוא נאחז באחדות, שהיא שאין שום משמעות לנפרדות שלנו, ושהמשמעות האין סופית, היא נפרדת מכל הדברים כולם. ועל ידי המחשבה הזאת, האדם באמת חווה שהמשמעות נפרדת ורחוקה מכל הדברים כולם, ועל ידי זה הוא לא חווה את המשמעות שיש בכל דבר. אבל, האחדות האמיתית פירושה הוא, שהמשמעות האין סופית שנפרדת מכל דבר ומכל צורה שהיא, היא בו זמנית באחדות מוחלטת עם כל דבר שהוא. כי קודם כל האדם מבין ששום דבר אינו משמעותי באמת, אלא שיש משמעות אחרת כללית לכל הדברים כולם. דהיינו, המשמעות האמיתית של כל המציאות כולה, שהיא ...
חכם נקודת מבט להרגיש רע הכל מושלם להתקרב מצליח להבין אין ויש שינויים
אלוהים או בן אדם, גם רק אלוהים וגם רק בן אדם, גם רק נפרדות וגם רק אחדות
אלוהים או בן אדם, גם רק אלוהים וגם רק בן אדם, גם רק נפרדות וגם רק אחדות
... או בן אדם, גם רק אלוהים וגם רק בן אדם, גם רק נפרדות וגם רק אחדות האם האדם הוא רק בן אדם או גם אלוהים? השאלה המרכזית שאליעד ... של האדם אינה בזהותו כבעל נפרדות או כבעל זהות אישית נפרדת, אלא באמונה שהוא רק זה, כלומר, רק בעל זהות מוגבלת. מהי המשמעות של רק נפרדות או רק אחדות? אליעד מדגיש נקודה חשובה נוספת: לא מדובר בכך שהאדם הוא רק נפרדות או רק אחדות. לדבריו, המציאות מורכבת יותר מכך. מצד אחד, ישנה חוויה של רק נפרדות, שבה האדם מרגיש עצמו כנפרד מכל השאר. מצד שני, קיימת האפשרות לחוויה של רק אחדות, שבה אין הפרדה כלל והכל נתפס כדבר אחד מוחלט. אבל אליעד מחדד שישנו מצב שלישי, המצב הנכון והמלא, שבו האדם מבין שיש גם רק נפרדות וגם רק אחדות בעת ובעונה אחת. כיצד האדם משקר לעצמו לגבי מהותו האמיתית? ... שבה הוא חי. מה המשמעות של להיות גם אלוהים וגם בן אדם בו זמנית? אליעד מסביר כי ההבנה האמיתית אינה שוללת את קיומה של הנפרדות ואינה שוללת את האחדות. ההבנה השלמה אומרת שהאדם הוא בו זמנית גם אלוהים וגם בן אדם. ... האדם יכול לחיות את חייו כאדם רגיל עם גבולות והגדרות, ובה בעת להיות מודע לכך שהוא עצמו אלוהים, חסר גבולות, אינסופי ומוחלט. כיצד מתבטאת חוויית רק אחדות מול חוויית רק נפרדות? אליעד מפרט את ההבדל בין החוויות הללו. בחוויית רק נפרדות האדם תופס את עצמו כנפרד לחלוטין, עם גבולות, עם מחשבות של אני ולא אני, ועם תחושת זהות אישית מוגדרת וברורה. בחוויית רק אחדות אין שום זהות מוגדרת, אין הפרדה, ואין תחושה של אני מול לא אני, אלא הכל נתפס כדבר אחד מושלם ושלם. אליעד מסביר שהמציאות המלאה והשלמה אינה מצדדת באף אחד מהצדדים בלבד, אלא מאחדת ביניהם באופן מוחלט. מה הכוונה באמירה שהאדם לא יודע את האמת ... לכך שהאדם אינו מבין ואינו מסוגל לתפוס במלואו שהוא גם רק בן אדם וגם רק אלוהים. חוסר ההבנה הזה נובע מכך שהאדם בוחר להיאחז רק בנפרדות או רק באחדות, במקום להכיר בכך ששני המצבים קיימים בו זמנית. לסיכום, לפי ... מלא ושלם עוברת בהכרה שהאדם הוא לא רק בן אדם וגם לא רק אלוהים, אלא שניהם בו זמנית. האדם הוא גם בעל גבולות וגם חסר גבולות, גם נפרדות מוחלטת וגם אחדות מוחלטת. כל ניסיון להיאחז רק בצד אחד של המטבע הוא טעות שמשאירה את האדם בחוסר הבנה אמיתית לגבי עצמו ולגבי המציאות. האם האדם הוא אלוהים? מהי נפרדות ואחדות? איך להפסיק לשקר לעצמי? מה המשמעות של להיות אינסופי? איך לחוות אחדות ונפרדות בו זמנית? ...
הבדלים הבנה אמיתית נפרדות ואחדות גבולות תחושת נפרדות מציאות תחושת זהות הרגשה
הנאה, טוב, שורש ההנאה, איך ליהנות, להרגיש טוב, החוק האחד, הסיבה הראשונה, חום וקור, אחדות ההפכים
הנאה, טוב, שורש ההנאה, איך ליהנות, להרגיש טוב, החוק האחד, הסיבה הראשונה, חום וקור, אחדות ההפכים
... טוב, שורש ההנאה, איך ליהנות, להרגיש טוב, החוק האחד, הסיבה הראשונה, חום וקור, אחדות ההפכים מה גורם לאנשים לרצות כסף והאם זו המטרה האמיתית? אנשים רבים חושבים שהם רוצים כסף, ומשקיעים זמן ומאמץ ... בגיל מסוים נהנה לאסוף בולים, אך בגיל מבוגר יותר הוא כבר אינו נהנה מכך. מדוע זה משתנה? אליעד מסביר שהחוויה של ההנאה היא למעשה תוצאה של תחושת אחדות, תחושה שהאדם מחובר למציאות או מרגיש מיוחד. בגיל צעיר, איסוף הבולים נותן לילד תחושה של ייחודיות או חיבור למציאות מסוימת. בגיל מאוחר יותר, אותה פעולה כבר אינה מעניקה לו את אותה תחושת אחדות, ולכן הוא מפסיק ליהנות ממנה. האם הסיבה להרגשה הטובה היא תחושת אחדות בלבד? אליעד מביא את הרעיון של תחושת האחדות כדוגמה לגורם מרכזי להרגשה הטובה. אך הוא מדגיש שתחושת אחדות לבדה אינה מספיקה כהסבר שלם. הוא שואל כיצד ייתכן שאדם יכול לחוש אחדות מדבר אחד בזמנים שונים ובזמנים אחרים להפסיק לחוש אותה. אם האחדות היא הסיבה, מדוע התחושה משתנה לאורך השנים? מכאן שאליעד מבהיר כי צריך למצוא את החוק האחד, את העיקרון הבסיסי ... שאם הוא נמצא, תמיד תהיה תחושת הנאה. מה הקשר בין חום וקור לבין תחושת ההנאה? אליעד מביא דוגמה פיזיקלית, המתייחסת לחום וקור, כדי להמחיש את רעיון אחדות ההפכים. חום נובע מתנועה רבה, וקור מהיעדר תנועה. אך כאשר מתקרבים לקצה המוחלט של התנועה (חום אינסופי) או להיעדר מוחלט של תנועה (קור מוחלט), שני הקצוות מתאחדים. כאשר כל החלקיקים נעים במהירות אינסופית, הם נמצאים בכל מקום בו זמנית וכבר אינם זזים, ולכן מגיעים למצב של חוסר תנועה מוחלט, כלומר, לקור מוחלט. בקצה של כל הפכים (חם וקור, טוב ורע) קיימת אחדות מוחלטת, בה אין הבדל ביניהם. מה פירוש שהכל אחד? אליעד מסביר שההבנה האולטימטיבית היא שהכל אחד באופן מוחלט. ההפרדה בין טוב לרע, הנאה וכאב, רצונות שונים ומטרות שונות - כל אלה קיימים רק בצורת הסתכלות מוגבלת ומצומצמת. כאשר מבינים באמת שהכל אחד, אז אין הבדל אמיתי בין הדברים. למשל, אם אדם בטוח לחלוטין שהכל אחד, הוא לא יעדיף חולצה אחת על פני אחרת, כי יבין שאין שום הבדל ביניהן באמת. כל חוויה, כל רצון, כל פעולה - הכל הוא ביטוי של אותה מציאות אחת. עם זאת, אליעד מבהיר שההבנה האמיתית היא לא רק לדעת שהכל אחד באופן כללי, אלא להבין זאת באופן מדויק ומפורט לגבי כל סיטואציה וסיטואציה. לא מספיק לומר הכל אחד, אלא חייבים להצליח להסביר בדיוק איך שני דברים הפוכים הם בעצם אחד, באופן פרטני. כיצד להביא את ההבנה של האחדות לחיי היומיום? אליעד מציין כי הדרך המעשית להביא את ההבנה הזו לחיים היא להתחיל מלחקור את חוויות היומיום, למצוא את השורש הפנימי של ההנאה, ואז להעמיק עוד יותר עד שמגיעים להבנת האחדות השלמה. ברגע שמבינים את האחדות באמת, אין צורך יותר לחפש הנאות בדרכים עקיפות, אלא אפשר לחוות הנאה באופן ישיר מתוך הבנת המהות האחת של כל הדברים. איך ליהנות באמת? מהי אחדות ההפכים? מהו החוק האחד? למה אנשים רוצים כסף? מדוע הרצונות משתנים? איך להרגיש טוב בלי סיבה? ...
חיצוניות איך להרוויח יותר כסף איך עושים כסף גורמים אכילה מוחלטות סיבות איך להתעשר
התמדה, איך להתמיד, להיות נחוש, לחזק את הרצון, לרצות לסבול, לרצות את הסבל, מורה רוחני, אחדות שקרית, הכותל המערבי, שני שקלים
התמדה, איך להתמיד, להיות נחוש, לחזק את הרצון, לרצות לסבול, לרצות את הסבל, מורה רוחני, אחדות שקרית, הכותל המערבי, שני שקלים
... איך להתמיד, להיות נחוש, לחזק את הרצון, לרצות לסבול, לרצות את הסבל, מורה רוחני, אחדות שקרית, הכותל המערבי, שני שקלים איך אפשר להתמיד בהרגלים לאורך זמן? אחת השאלות המרכזיות שאליעד דן בהן היא שאלת ההתמדה - כיצד ניתן להתמיד בהחלטות ... אליעד מדגיש שכל אחד בעצם רוצה את הסבל. השאלה האמיתית היא למה אנחנו רוצים לסבול. לדבריו, אנשים שגילו את האחדות - כלומר, את ההבנה שאין הבדל בין סבל לעונג - יכולים דווקא ליהנות מהסבל, משום שהם לא מתנגדים לו. מי שלא מתנגד לסבל יכול להרגיש חופשי באמת, ואז ... אכפת להם מה אלוהים רוצה, הם היו מפסיקים ללכת לכותל, כי לא קיבלו שם תשובה. מה הבעיה עם מורים רוחניים והאחדות השקרית? אליעד מבקר את המורים הרוחניים שמדברים על כך שהכל אחד. לדבריו, הם נמצאים במה שהוא קורא לו אחדות שקרית - מצב שבו אדם מגלה שהכל אחד, אבל עדיין חי בנפרדות. כלומר, הוא לא הצליח להגיע להבנה האמיתית שאין בכלל הבדל בין אחדות לנפרדות. אנשים כאלה סובלים עוד יותר, כי מצד אחד הם מבינים שהכל אחד, אבל מצד שני הם חיים בעולם של טוב ורע ולא מסוגלים באמת להכיל את האחדות. המצב של אחדות אמיתית, לפי אליעד, הוא מצב שבו האדם באמת לא מבחין בין אחדות לנפרדות. הוא מבין לעומק שאין הבדל בין טוב ורע לבין הכל אחד. כשאדם מגיע להבנה הזאת, הוא באמת יכול לבחור בחופשיות - גם לסבול וגם ליהנות - מבלי להרגיש שהוא כפוי או כבול. מה מלמדת הדוגמה של שני השקלים? אליעד מסביר את הרעיון של נפרדות ואחדות בעזרת דוגמה פשוטה של שני שקלים. בשורש, אין הבדל בין שקל אחד לשני, אך בפועל האדם בוחר לשלם בשקל שהכי נוח לו. הדוגמה ממחישה שהאדם תמיד פועל לפי ... מסביר שכדי להתמיד צריך או לחזק מאוד את הנפרדות - כלומר, להיות ברור מאוד מה רוצים, או להבין לעומק את האחדות האמיתית, שבה אין הבדל בין טוב לרע. כאשר אדם מגיע לאחדות האמיתית, הוא חופשי לחלוטין לבחור מה הוא רוצה לעשות, כי כל בחירה שהוא עושה היא מושלמת בפני עצמה, בלי קונפליקטים ובלי התנגדויות פנימיות. איך להתמיד בהרגלים? מה זו אחדות שקרית? למה אנשים אוהבים לסבול? איך לחזק את הרצון להתמיד? האם יש הבדל בין סבל להנאה? למה קשה לשקר לעצמך? איך להגיע לאחדות אמיתית? אליעד: נדבר עכשיו על איך להתמיד בהרגלים. כמו למשל לאמר את האמת. אדם למשל מחליט החלטה ורוצה לדעת איך להתמיד. כמו איך להתמיד בלהפסיק ... לעצמי. אליעד: אז תבחרי צד, או שתשקרי פחות ואז לא משנה מה תעשי, או שתשקרי יותר ואז תבחרי צד. או שתצטרפי לאחד מהצדדים או תצאי מהקרב. מה שאני רוצה להגיד, שאתה עושה לפי מה שאתה רוצה יותר. ואיך תגרום לעצמך לרצות יותר? על ידי חיזוק הרצון. ואיך מחזקים את הרצון? על ידי השכל של הסיבה של הרצון. מה גורם לרצון אחד להיות חזק יותר מרצון אחר? הסיבות שלו. מצד האחדות אין הבדל, הכל שווה. מצד הנפרדות, מי שמחליט בסוף מה תעשה, זה לפי מה שאתה מבין. לדוגמה, אם אדם רוצה להתמיד בהפסקת עישון, מה הוא צריך לעשות? הוא ... או בעונג, זה לא משנה בכלל, ואז כשהאדם באמת מבין שזה אחד, אז הוא יכול לבחור להיות בניפרדות. אדם שהיה באחדות, וחוזר לניפרדות, זה רק בגלל שהוא רוצה לסבול. ולמה האדם רוצה את הסבל? זה שהוא רוצה את הסבל, אין ספק, כל אחד שיושב פה רוצה את הכל, אז למה אתה ... כלום. יש מישהו אמר, זה שאליעד צוחק על הדת זה בסדר, אבל למה הוא צוחק על כל המורים הרוחניים? מי שגילה שהכל אחד הוא גם סובל, למה? מקודם לפני שהוא גילה היה לו קשה להיות בניפרדות, אבל אחרי שהוא גילה שהכל אחד, עוד יותר קשה לו בניפרדות. וכל כך קשה לו שהוא חושב שכולם סובלים והוא מנסה להוציא אותם החוצה. כשהאדם מגלה שהכל אחד, זה נקרא בספר אחדות שיקרית, קשה לו יותר בעולם. לכן אני אומר שכול המורים הרוחניים לא הגיעו. להגיע לאחדות זה לא להבין שהכל אחד, תדמיינו עוגה עם שתי שכבות, שכבה אחת ניפרדות ושכבה אחת אחדות, בניפרדות יש את כל הצמצומים וטוב ורע ובאחדות יש אחד. אם גילית שכול הדברים האלה הם גם אחד, אתה עדיין בניפרדות. לגלות את האחדות זה לגלות את המקום שבו אין הבדל בין אחדות לניפרדות. ביום שלא תבדיל בין להגיד זה שווה לבין להגיד זה טוב ורע, זה נקרא שהגעת ל
רוצה להגיד איך להגיע הגדלת הביטחון העצמי השאלה האמיתית דתות באחדות איך לגרום לעצמך מה מישהי חושבת
אחדות ונפרדות הרצונות והמציאות - מהי מהותם?
8:37אחדות ונפרדות הרצונות והמציאות - מהי מהותם?
אחדות ונפרדות הרצונות והמציאות - מהי מהותם? מהי אחדות הרצונות ואיך היא קשורה לנפרדות הרצונות? אחדות הרצונות היא מצב שבו האדם מזהה את כל הרצונות השונים שלו כמהות אחת ממש. אליעד כהן מסביר שהבעיה המרכזית של האדם ... ומדוע הוא מחליט שדבר מסוים טוב ודבר אחר רע. אליעד מציע נקודת מבט מעניינת לפיה אם האדם יבחר לרצות את הבעיה שלו עצמה, הבעיה תיעלם עבורו. כיצד כל הדברים בעולם מתאחדים למרות הנפרדות החיצונית? ברמה החיצונית של ... הדברים נראים נפרדים לחלוטין: ישנם אנשים שונים, מקומות שונים, זמנים שונים, ואירועים שונים. אבל ככל שאדם מסתכל פנימה לעומק הדברים, הוא יגלה מכנים משותפים רבים שמאחדים בין כל הדברים האלה. למשל, אם ניקח פריטים שונים ... של כל הדברים הקיימים בעולם - בין אם הם חומריים או מטאפיזיים (כמו רצונות ומחשבות). הזמן והמקום, על פי ההסבר של אליעד, הם בעצמם עשויים ממשהו עמוק יותר, איזושהי מהות אחת המאחדת בתוכה את כל מה שקיים. האם באמת ... אחרי ההרצאה, האדם הולך לעסוק בדברים אחרים מפני שרצונו משתנה שוב. אבל כאשר האדם מבין לעומק, הוא מזהה שבבסיס כל הרצונות האלה, למרות השוני החיצוני ביניהם, יש מהות אחת משותפת. מהי משמעות האחדות של הזמן והמקום? אליעד כהן מתאר כי כל הדברים במציאות נמצאים בתוך זמן ומקום, ולמעשה, הזמן והמקום עצמם גם הם מתאחדים למהות אחת. ברמה העמוקה יותר, כל האירועים וכל הזמנים כבר קיימים בתוך רגע אחד. הוא נותן דוגמה לכך שלפני שנוצר כל דבר ביקום, לא היה זמן ולא היה מקום, אבל בכל זאת, הכל כבר היה קיים, אלא שהוא התקיים באחדות מוחלטת. איך אחדות הרצונות מובילה לשקט פנימי אמיתי? אליעד כהן טוען ... לא ירגיש שום הבדל בין רצון כזה לרצון אחר, שכן הוא יחווה שכל הרצונות הם אחד ממש. מצב זה מתואר כמצב של שקט פנימי מוחלט, שבו האדם יודע בוודאות שכל המציאות היא אחדות אחת שלמה ומוחלטת. אחדות הרצונות למה הרצון משתנה? איך לחוות שקט פנימי? האם אפשר לרצות את הבעיה? האם יש הבדל בין לרצות ללא לרצות? האם הזמן והמקום הם אחד? הפעם אני רוצה להשיב לשאלה שנשאלתי, בנושא אחדות הרצונות, בפנימי ובחיצוני. הדבר הוא די פשוט, ... טוב, תבדוק אבל, למה ככה דווקא באופן מסוים. ברמה החיצונית של המציאות יש דברים נפרדים, אבל יש המון מכנים משותפים במובנים שונים, וככל שמסתכלים פנימה רואים שהם מתאחדים, כמו לקחת עץ חומר ממנו עשויים המון דברים והוא ... זמן ומקום, גם זמן ומקום גם ברמה הפילוסופית ובתוך הזמן והמקום כל הדברים נמצאים, ובסופו של דבר, הזמן והמקום הם ישות אחת. כל הדברים כולם, במהותם בסופו של דבר הם מתאחדים. וכל הרצונות של האדם, כל האירועים השונים, כל ... ואותו הזמן, וכל הזמנים כולם מתרחשים באותו הזמן, בדיוק כמו לפני שנוצר כל מה שנוצר, שם לא היה זמן או מקום, וגם שם, יש עומק נוסף, הכל כבר היה קיים, רק שהכל היה באחדות. ומי שיחקור ויתבונן, יראה את שורש הדברים, שהכל ... יש ימין ושמאל, אבל אף על פי כן בחוויה האישית שלו, ולא משנה מה אמרו לו, הוא באמת ירגיש שאין הבדל בין ימינה לשמאלה או בין הרצון הזה, לרצון הזה, כי מצד האמת, הכל אחד ממש. וזה נקרא השקט הפנימי של אחדות הרצונות, כי בתוכך אתה יודע שהכל אחד ממש, והימינה והשמאלה שהם בנפרדות, הם מחוברים בזה ...
עולם הנפרדות ישויות יחיה חיים טובים הרגשה של סבל רוצה להרגיש להמשיך לרצות להרגיש המקום
הבנת אחדות הרעיונות ההפוכים - מהי הבנה בשלמות?
9:57הבנת אחדות הרעיונות ההפוכים - מהי הבנה בשלמות?
... אחדות הרעיונות ההפוכים - מהי הבנה בשלמות? מהי הבנת אחדות ההפכים בשלמות? אחד הנושאים המרכזיים שאליעד כהן עוסק בהם הוא הבנת אחדות ההפכים. לדבריו, השאלה האם הבנתי את המציאות בשלמות? היא סימן ברור לכך שאדם עדיין לא הגיע להבנה מלאה. אם קיימת ... לדוגמה, בשאלת הבחירה החופשית: כל עוד אדם לא הבין שבחירה חופשית ואין בחירה חופשית הם בדיוק אותו דבר, הוא עדיין לא הגיע להבנת אחדות ההפכים בשלמות. הוא מבהיר כי: בשורש המציאות, יש בחירה ואין בחירה הם אחד. בשורש המציאות, הכל טוב והכל רע הם אותו דבר בדיוק. גם משמעות החיים וחוסר המשמעות הם למעשה אותו דבר בשורש המציאות. איך ניתן להגיע להבנת אחדות ההפכים? הדרך שאליעד כהן מציע היא להטיל ספק בכל רעיון ובכל אמונה, ולשאול באופן מתמיד: מי אמר שהדבר נכון? אולי ... בכל דבר, כולל ביכולת להטיל ספק עצמה. מדוע חשוב להבין שגם ההפך נכון? לפי אליעד, הבנת ההפכים מאפשרת לאדם להגיע לוודאות מוחלטת ולאחדות מוחלטת. כאשר האדם מגיע לשורש ההבנה של המציאות, הוא מבין שאין הבדל בין רעיונות שונים וסותרים, אלא שהם ביטויים שונים של אותה מהות אחת. לדוגמה, הרעיון שיש משמעות לחיים והרעיון שאין משמעות הם רק ביטויים שונים של אותו דבר, ולכן ברמה העמוקה ביותר ... כזו, הוא מפסיק לשאול את עצמו האם הבנתי? משום שהוא רואה בבירור שהכל וההפך שלו הם אחד, ואין יותר ספקות. כיצד לדעת אם הגעת להבנת האחדות השלמה? הדרך שאליעד מציע לבדוק אם הגעת להבנת האחדות היא לנסות להסביר מדוע ההפך מכל רעיון שאתה מאמין בו הוא נכון באותה מידה. רק אם האדם מסוגל לעשות זאת לגבי כל נושא ... אליעד מאחל לכולם להגיע להבנה האמיתית והמוחלטת, הבנה שבה כבר לא קיימות שאלות, משום שבמצב כזה כל הדעות מסכימות זו עם זו. מהי אחדות ההפכים? האם יש בחירה חופשית? איך להבין את שורש המציאות? למה העולם קיים? האם משמעות וחוסר משמעות הם אותו דבר? איך להטיל ספק בצורה נכונה? כיצד להגיע להבנה אמיתית? הבנת אחדות הרעיונות ההפוכים - מהי הבנה בשלמות? הפעם אדבר על שלמות ההבנה של אחדות ההפכים. פעמים רבות אדם שואל את עצמו האם הגעתי לשלמות, להבנת המציאות בשלמות. ועצם העובדה שיש עוד שאלה האם הבנת, ... נכון, אז מן הסתן חושב שמשהו אחר הוא לא נכון. וגם אם נהפוך בכל האפשרויות את ההבנות של המציאות, בסופו של דבר יש פרספקטיבה שבה הכל אחד ממש, ואין כל הבדל בין ההפכים, או בין הדברים, הכל באחדות. ומי שעדיין אוחז בדבר שמבחינתו הוא הדבר הנכון, והוא לא הבין שבאמת ההפך ממה שהוא מבין כנכון אינו נופל ממה שהוא חושב, וההפך נכון גם הוא, אז עדיין לא הבין בשלמות את האחדות. ניקח לדוגמה את הבחירה החופשית, ואדם חושב שברור שיש בחירה חופשית באמת, יש בחירה, ואין בחירה הם ממש באחדות, כיוון שתמיד יכול להיות ויכוח האם יש, או אין בחירה חופשית. ואם יש הבנה של הבחירה, בשורש אותו הדבר יש בחירה ואין ... פעם מבינים גם נושא מסוים בצורה שונה והפוכה, פעם אתה חושב על משהו שהוא רע ופעם אחרת אתה חושב שהוא טוב. וכדי להגיע להבנת שורש האחדות, אל לו לאדם לפחד לשאול שאלות, ולא לפחד לשאול על כל דבר, אולי ההפך הוא הנכון, ולבחון את זה באמת. כל טיעון, ...
אמת מוחלטת להטיל ספק בצורה נכונה להטיל ספק אולי ההפך מהווה אליעד כהן איך להטיל ספק בצורה נכונה מסוגל להבין את המציאות
הספר להיות אלוהים - אחדות טוב או רע כאשר הכל אחד, האם זה הכי טוב או הכי רע
15:56הספר להיות אלוהים - אחדות טוב או רע כאשר הכל אחד, האם זה הכי טוב או הכי רע
... להיות אלוהים - אחדות טוב או רע כאשר הכל אחד, האם זה הכי טוב או הכי רע האם האחדות היא הכי טובה או הכי רעה? הנושא המרכזי בפרק הזה מהספר להיות אלוהים הוא השאלה האם כשיש רק אחדות, זהו מצב טוב או רע. בפרק, אליעד פותח בדיון על משמעות האחדות. אחדות מוחלטת, שבה כל דבר בעולם הוא אחד, שאלת האם יש בזה משהו טוב או רע, כאשר כל ההוויות והקיום מחוברים באופן מוחלט. תחילת השיחה מתמקדת בשאלה הפילוסופית אם העולם שבו הכל אחד הוא עולם טוב או רע. כאשר השאלה נשאלת, אליעד מציין את המורכבות של השאלה. הוא מסביר כי השאלה האם כאשר הכל אחד זה טוב או רע? נובעת מתוך תחושת נפרדות שאדם חווה כשיש לו רצון אישי - משהו שהוא שואף אליו, ומציאות שהיא נפרדת מכך. במילים אחרות, הרע נוצר כאשר יש התנגשות בין רצון למציאות, נפרדות בין השניים. כל נפרדות יוצרת התנגדות, והתנגדות יוצרת את מה שאנו תופסים כרע. לפי אליעד, כאשר הכל אחד, אין התנגדות. אם כל הדברים הם חלק מאותו הדבר, אז לא יכול להיות רע, כי אין שום חיכוך בין הרצון לבין המציאות. ברגע שאין שניים, לא יכולה להתקיים התנגדות. ... - כאשר יש רצון ואין לו מענה מיידי. מהות הרע היא ההתנגדות, ההתנגשות, וההפרדה בין מה שאני רוצה לבין מה שקורה. כך, כל זמן שיש נפרדות יש גם חוויית רע. במצב של אחדות, לא קיימת התנגדות, ולכן לא ייתכן רע. זהו מצב שבו הכל טוב, אבל טוב זה הוא משהו שאין בו ממשות כשל עצמו, כי אם אין שום רצון, אז גם אין טוב. בשלב מאוחר יותר, השיחה עוסקת בניסיון להוכיח מהו מצב האחדות. אליעד מציין שברגע שאין רצון, אין מילוי רצון, ולכן לא ניתן להבחין בין טוב לרע. אם לא יהיה לך שום רצון, לא תוכל לחוות את המצב כטוב. המהות של טוב היא בדיוק במילוי הרצון. ברגע שאין רצון, אין טוב, וכך האחדות שבאה מתוך חוויית כל הדברים כאחד, מביאה למצב שבו לא ניתן להבחין בין טוב לרע, כיוון שאין שום חיכוך, שום התנגדות. בהמשך, עולה נושא נוסף: אם כל מה שקשור בטוב נובע מהמילוי של הרצון, אז מה קורה כאשר אין רצון? כשיש אחדות, כל רצון מתמזג עם הכלל, והופך לחלק מהאחדות. אין פה מקום לרע כפי שאנחנו מכירים אותו - רע כאי - מילוי של רצון, רע כהתנגדות. אם הכל אחד, אין מה להתנגד לו, אז אין רע. מצד שני, אם אין רע, איך אפשר לחוות טוב? אליעד טוען שמצד אחד, האחדות היא מצב שבו אין התנגדות, ולכן אין רע. מצד שני, הוא טוען שאם אין רצון, אז אין מילוי של רצון, ולכן גם אין טוב. תיאור זה גורם לשאלה האם במצב של אחדות ניתן בכלל לדבר על טוב ורע, או שהקטגוריות האלו אינן תקפות במצב כזה. הרע והטוב הם תוצאה של חוויות נפרדות ומאוחדות, ולכן במצב שבו כל דבר הוא אחד, לא ניתן להפריד בין טוב ורע כפי שאנחנו רגילים להרגיש אותם. לבסוף, אליעד מסביר שהתפיסה שלנו את טוב ורע היא תמיד נפרדת, ויש לה קונטרה שנובעת מהאחדות. הוא מסביר שלפני שמישהו מגדיר את האחדות כמצב טוב או רע, עליו להבין שמהות האחדות לא תלויה בהגדרה של טוב ורע, אלא במצב של שלמות שבה לא קיימת כל התנגדות, ולכן אין מקום לדילמה. מה זה רע? האם האחדות היא טובה? מהות האחדות האם ניתן לדבר על טוב ורע באחדות? נפרדות ורע החפיפות בין טוב ורע מדוע מתעוררת השאלה האם הכל אחד הוא הכי טוב או הכי רע? עולה כאן דיון ארוך סביב ספר שנקרא לראות אלוהים (חלק ראשון, עמוד 78), בפרק העוסק בשאלה אחדות טוב או רע?. השאלה המרכזית היא: כאשר הכל נהיה אחד והאדם חווה מצב של אפס הפרדה בין רצונו לבין מה שקורה במציאות, האם באותו מצב הכל הופך להיות טוב מוחלט, או ... - אם אין בכלל רצון, לא ניתן לחוות גם טוב. מכאן נובע שלכאורה הכל יכול להיות גם רע באותה המידה, מפני שהיעדר רצון לא מאפשר שום תחושת סיפוק. כיצד מסבירים שהאחדות היא רק טוב? כדי לטעון שבאחדות הכל טוב, מביאים הוכחה לוגית: רע מוגדר כניגוד בין המציאות לרצונו של האדם. כשאין שתי ישויות נפרדות (האני ורצונו מול המציאות), לא תיתכן התנגשות. בהיעדר ... מצב שבו אדם רוצה ספה אבל לא מקבל אותה - זו הפרדה בין רצון למציאות, והאדם מרגיש רע. אם לעומת זאת הוא רוצה ספה ומקבל בדיוק מה שהוא רוצה, הוא מרגיש טוב. במצב אחדותי, אין שום הבדל או הפרדה בין רוצה לקורה, ולכן לכאורה אין אפשרות להיתקל ברע. מדוע האחדות יכולה להיתפס גם כרע מוחלט? קיימת טענה נגדית שאומרת: אם אין כלל רצון אישי, גם לא קיים מילוי רצון. ומאחר שגם טוב מוגדר כמילוי רצון, יוצא שאם
רצון לאכול האם זה טוב או רע התודעה רצונות נפרדים רגשות טובים הרגשת מילוי שאיפות הכל יכול להיות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אחדות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אחדות, איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אחדות, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למציאת זוגיות, רטוריקה, אימון אישי למתבגרים בנושאי אחדות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 04_07_2025 השעה 10:56:09 - wesi1