אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אחדות ✔התמדה, איך להתמיד, להיות נחוש, לחזק את הרצון, לרצות לסבול, לרצות את הסבל, מורה רוחני, אחדות שקרית, הכותל המערבי, שני שקלים - פרומו ✔...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
התמדה, איך להתמיד, להיות נחוש, לחזק את הרצון, לרצות לסבול, לרצות את הסבל, מורה רוחני, אחדות שקרית, הכותל המערבי, שני שקלים
איך אפשר להתמיד בהרגלים לאורך זמן?

אחת השאלות המרכזיות שאליעד דן בהן היא שאלת ההתמדה - כיצד ניתן להתמיד בהחלטות שקיבלנו, כמו הפסקת עישון, להיצמד לאמת, או אפילו להימנע מפעולה מסוימת. תחילה, הוא מציג שתי גישות מרכזיות:

הגישה הראשונה שאליעד מציג טוענת שלא ניתן להתמיד, מכיוון שבסופו של דבר אנחנו עושים רק את מה שאנחנו רוצים. כלומר, האדם כפוף לרצונות שלו, ולא הרצונות כפופים לו. הוא מעלה שאלה מהותית יותר: מי בעצם קובע מה האדם רוצה? התשובה היא שאין לנו שליטה על הרצונות האמיתיים שלנו. אפילו מה שנדמה לנו שאנחנו רוצים, בעצם נקבע עבורנו על ידי המציאות. לפי תפיסה זו, כל החלטה או רצון שיש לנו הוא תוצר של תהליכים פנימיים שאין לנו באמת שליטה עליהם.

אליעד ממשיך וטוען שבמצב כזה, אין באמת סיבה או צורך להתמיד. אם האדם לא יכול לשלוט ברצון שלו, אין משמעות להתעקשות להתמיד. יתרה מכך, המציאות בנויה כך שתמיד נהיה לא מרוצים, מכיוון שהמציאות - שהיא בעצם אנחנו - תמיד רודפת אחרינו. האדם הוא זה שרודף אחרי עצמו, סובל ומתלונן. מי שבאמת ירצה לחקור זאת לעומק, יכול לשבת בחדר לבד ולחקור כל מחשבה שעולה בראשו עד שיגיע למצב שבו אפילו לא ידע אם הוא קיים. בכך בעצם מתרחש מפגש עם האמת העמוקה ביותר, עם "אלוהים", והצורך להתמיד ייעלם לגמרי.

מהי הגישה השנייה שמאפשרת להתמיד?

לאחר הצגת הגישה הראשונה והפסימית, אליעד מציג גישה שנייה, חיובית יותר, שאומרת שכן אפשר להתמיד אם מבינים את המנגנון של הרצון. על פי גישה זו, האדם תמיד רוצה הכל - גם את הטוב וגם את הרע. ההחלטה של האדם לגבי פעולה מסוימת נובעת ממה שהוא רוצה יותר. אליעד נותן דוגמה של אדם שמתלבט בין לשבת או לעמוד, אם הוא רוצה 51% לעמוד ו - 49% לשבת, הוא יעמוד. אך אם הרצונות שלו מאוזנים בדיוק (50% - 50%), האדם יישאר במקום שבו הוא נמצא כרגע - אם הוא עומד הוא ימשיך לעמוד, ואם הוא יושב הוא ימשיך לשבת.

איך לחזק את הרצון כדי להצליח להתמיד?

כדי להתמיד, צריך לחזק את הרצון בצורה חזקה וברורה. איך עושים זאת? על ידי חיזוק השכל והסיבות שמחזקות את הרצון. לדוגמה, אם אדם רוצה להפסיק לעשן, הוא צריך כל היום לחזק אצלו את ההבנה שלעשן זה רע. הוא חייב להכניס את עצמו לתוך תודעת נפרדות - שזו בעצם התפיסה שיש טוב ורע, נכון ולא נכון - ולחזק רק את צד אחד של הרצון. אדם שלא מוכן להיות בנפרדות ברורה וחזקה לא יצליח להתמיד.

הקושי הגדול כאן הוא שאנשים לא אוהבים להרגיש רע. אליעד מסביר מדוע קשה לאנשים לשקר לעצמם: האדם לא רוצה לשקר לעצמו כי הוא חושב שלסבול זה דבר רע. אך אם האדם יהיה מספיק כן עם עצמו, הוא יבין שאין באמת הבדל בין סבל להנאה, ואז הוא יוכל לבחור גם בסבל מתוך בחירה מלאה. במצב כזה, האדם באמת יוכל להתמיד בהרגלים חדשים.

למה אנשים אוהבים לסבול?

אליעד מדגיש שכל אחד בעצם רוצה את הסבל. השאלה האמיתית היא למה אנחנו רוצים לסבול. לדבריו, אנשים שגילו את האחדות - כלומר, את ההבנה שאין הבדל בין סבל לעונג - יכולים דווקא ליהנות מהסבל, משום שהם לא מתנגדים לו. מי שלא מתנגד לסבל יכול להרגיש חופשי באמת, ואז ההתמדה הופכת לדבר טבעי עבורו.

מה הקשר בין דתיים לכותל המערבי?

אליעד נותן דוגמה מהחיים היומיומיים: למה דתיים הולכים שוב ושוב לכותל המערבי למרות שהם לא מקבלים שום תשובה מאלוהים? הוא מסביר שהסיבה היא שדתיים רגילים לדבר בלי להקשיב. הם מרגישים סיפוק מעצם האמירה של מה שהם רוצים לומר, ולא באמת אכפת להם מה אלוהים חושב. אם היה אכפת להם מה אלוהים רוצה, הם היו מפסיקים ללכת לכותל, כי לא קיבלו שם...
אליעד: נדבר עכשיו על איך להתמיד בהרגלים. כמו למשל לאמר את האמת. אדם למשל מחליט החלטה ורוצה לדעת איך להתמיד. כמו איך להתמיד בלהפסיק לעשן, איך להתמיד בלא לעבוד, איך להתמיד בלהיצמד לאמת וכו'.

השאלה היא איך להתמיד. התשובה הראשונה אומרת שאין דרך, כי אתה לא יכול להכריח את עצמך לעשות, אתה כפוף למה שאתה רוצה, ומה שאתה רוצה, לא כפוף לך. ואולי מה שאתה רוצה אתה מחליט, אבל השאלה היא מי מחליט מה אתה באמת רוצה. ומה שאתה באמת רוצה לא תלוי בך. מה שאתה עושה בסופו של דבר לא תלוי בך, ולכן מהיבט מסויים אין דרך להתמיד.

ואם נמשיך עם התשובה הזאת, זה בסדר גמור שאתה לא מתמיד, אתה לא יכול להתמיד, ולא צריך להתמיד, למה לך להתמיד? ואם אכפת לך וגם אתה לא יכול להתמיד אז נדפקת. גם יגרמו לך לרצות להתמיד, וגם יגרמו לכך שלא תצליח להתמיד, מה תוכל לעשות?

המציאות תמיד רודפת אחריך, המציאות תפקידה לגרום לכך שאף פעם לא תהיה מרוצה ממנה. עצם זה שהמציאות גרמה לכך שתהיה קיים, תמיד לא תהיה מרוצה. ומי זה המציאות? אתה. אתה רודף אחריך וגם מתלונן.

אם אתה רוצה לפגוש את אלוהים, כנס לחדר, וכל מחשבה שעולה לך, תבדוק האם היא נכונה או לא, עד שתגיע למצב שאפילו לא תדע שאתה קיים. מה שאתה צריך לעשות הוא, לא לחשוב שום דבר שהוא לא נכון.

ועכשיו התשובה השנייה, איך אפשר להתמיד? יש חוקים בעולם כמו סיבה ותוצאה ונסביר איך אפשר להתמיד. מה שגורם לאדם להחליט מה לעשות, זה מה שהוא רוצה יותר.

אדם תמיד רוצה את הכל, והשאלה היא מה הוא רוצה יותר. איך יודעים? לפי מה שהוא עושה בסוף.

שאלה: אם אני חוקרת מה לעשות, ואני לא יודעת, אז איך אני אקבל החלטה?

אליעד: אם זה לא מציק לך וזה שווה, אז אין שאלה, תשארי בשווה, תשאירי את המצב כמו שהוא. למה את צריכה לדעת מה את רוצה יותר?

שאלה: כדי לעשות תזוזה.

אליעד: למה את צריכה לעשות תזוזה?

שאלה: בגלל השקרים שאני משקרת לעצמי.

אליעד: אז תבחרי צד, או שתשקרי פחות ואז לא משנה מה תעשי, או שתשקרי יותר ואז תבחרי צד. או שתצטרפי לאחד מהצדדים או תצאי מהקרב.

מה שאני רוצה להגיד, שאתה עושה לפי מה שאתה רוצה יותר. ואיך תגרום לעצמך לרצות יותר? על ידי חיזוק הרצון. ואיך מחזקים את הרצון? על ידי השכל של הסיבה של הרצון. מה גורם לרצון אחד להיות חזק יותר מרצון אחר? הסיבות שלו.

מצד האחדות אין הבדל, הכל שווה. מצד הנפרדות, מי שמחליט בסוף מה תעשה, זה לפי מה שאתה מבין. לדוגמה, אם אדם רוצה להתמיד בהפסקת עישון, מה הוא צריך לעשות? הוא צריך לחזק בתוכו את הרעיון שלעשן זה רע. זאת אומרת שהוא צריך להכניס את עצמו לניפרדות. הוא צריך כל היום לקרוא ספרים נגד עישון.

אם אתה רוצה להתמיד במשהו, אתה חייב להיות בניפרדות, וגם בניפרדות מאוד ספציפית, איך לגרום לעצמך לחשוב? לחשוב מה שחשוב לך יותר, ולהסתיר מעצמך את האמת שאומרת שזה לא משנה.

ולמה לאדם קשה לשקר את עצמו? כי הוא שקרן, ולמה האדם משקר? כי אם היא למשל תגיד לעצמה שהיא רוצה להרויח הרבה כסף, וזה יגרום לה לעבוד, אז היא תרגיש רע. ובגלל שהיא משקרת את עצמה וחושבת שלסבול זה רע, לכן היא לא מסוגלת להגיד לעצמה שהיא רוצה לסבול.

אם היא הייתה אשת אמת עד הסוף, אז היא הייתה מגיעה למצב שלא משנה לה אם היא סובלת או לא סובלת. אם האדם בטוח שלסבול ולא לסבול זה אותו הדבר, ואתה חווה שאתה בוחר את הצמצום, עד כדי כך שאתה יכול לראות את הסבל מול הפנים שלך, ואתה בצ'יק יכול להעלים אותו ואתה לא רוצה. אתה רוצה שיהיה פה סבל, אתה רוצה צמצום.

למה האדם לא רוצה את השקר? הוא חושב שמספיק רע לו עכשיו, אז מדוע שיעשה לעצמו יותר רע, זה לא הגיוני.

ומה אני אומר, אם אתה בן אדם הגיוני, וההיגיון אומר שלא תעשה לעצמך רע, אז מה קורה? רע לך. אתה מתנגד לזה שיהיה לך רע, ולכן רע לך.

כדי להתמיד, צריך להיות בנפרדות, ובנפרדות חזקה, ולמה האדם לא רוצה לחשוב על ניפרדות, כי זה גורם לו להרגיש רע. אז מה התשובה? אל תשקר, שב עם עצמך ותשאל האם אני בטוח או לא בטוח, בכל דבר שעולה לך, תשאל עד שלא תדע שום דבר. וכשתחזר משם יהיה לך את ההבנה שלא משנה אם אתה בסבל או בעונג, זה לא משנה בכלל, ואז כשהאדם באמת מבין שזה אחד, אז הוא יכול לבחור להיות בניפרדות.

אדם שהיה באחדות, וחוזר לניפרדות, זה רק בגלל שהוא רוצה לסבול. ולמה האדם רוצה את הסבל? זה שהוא רוצה את הסבל, אין ספק, כל אחד שיושב פה רוצה את הכל, אז למה אתה רוצה את הכל? והאם אתה מחליט איזה סבל אתה רוצה וכמה? ומכאן אנו עוברים לשאלה, למה אלוהים רוצה לצמצם את עצמו? מצד אחד כי ככה אני רוצה, מצד שני אין לי ברירה כי ככה אני רוצה, ומצד שלישי לא משנה מה אני רוצה. והאם אני שולט בזה? מצד אחד תמיד, מצד שני אף פעם, מצד שלישי זה לא משנה.

סיפור על דתיים, למה הדתיים הולכים לכותל המערבי? אם אדם הולך לחנות ואין שם אוכל, אתה לא הולך לשם שוב. הדתיים הולכים שוב ושוב לכותל, והם אף פעם לא מקבלים תשובה, אבל הם רגילים לדבר בלי להקשיב, העיקר שהם אומרים מה הם רוצים ולא משנה מה אלוהים רוצה. כי אם היה אכפת לו מה אלוהים חושב, הוא לא היה בא יותר לכותל כי אלוהים לא אמר לו מה הוא חושב.

כדי להתמיד אתה צריך להיות משוחרר מבפנים, מבפנים אתה צריך להרגיש טוב באמת, ואז אתה יכול לצמצם...
בעיה עם לשלוט ברצונות להרגיש טוב באמת התשובה אני רוצה את זה ולא את זה בעיות ביטחון עצמי למה אלוהים רוצה בעולם תודעה מה היא רוצה טוב אמיתי אחדות אחדות שקרית איך להתמיד הכותל המערבי הרצון התמדה להיות נחוש להתמיד לחזק לחזק את הרצון לסבול לרצות לרצות את לרצות את הסבל לרצות לסבול מורה רוחני מורים רוחניים נחישות סבל רוחני רוחניות רצון רצון לרצות שני שקלים שקר שקרית
אחדות פרטית, אחדות כללית, אחדות בכלליות, אחדות בפרטיות, חיזוק חווית האחדות, אחדות מוחלטת, אחדות יחסית, אחדות בכל דבר
אחדות פרטית, אחדות כללית, אחדות בכלליות, אחדות בפרטיות, חיזוק חווית האחדות, אחדות מוחלטת, אחדות יחסית, אחדות בכל דבר
אחדות פרטית, אחדות כללית, אחדות בכלליות, אחדות בפרטיות, חיזוק חווית האחדות, אחדות מוחלטת, אחדות יחסית, אחדות בכל דבר מה ההבדל בין אחדות כללית לאחדות פרטית? אליעד כהן מסביר שישנן שתי חוויות מרכזיות של אחדות - אחדות כללית ואחדות פרטית. ההבדל ביניהן טמון ברמת העומק שבו האדם חווה ומבין את המציאות כאחדות אחת שלמה. מצד אחד, ישנה אחדות כללית, בה האדם מבין באופן כללי ומופשט שכל הדברים זהים במהותם, ללא הבחנה ספציפית בין האירועים והמצבים. מצד שני, ישנה אחדות פרטית, שבה האדם חווה בפועל ובפרטי פרטים שכל דבר במציאות הוא ביטוי מוחלט של האחדות, עד כדי כך שכל אירוע וכל התרחשות נתפסים כמושלמים וזהים בערכם ממש ברגע שבו הם מתרחשים. אליעד מדגים זאת דרך מספר דוגמאות: האדם שרוצה לאכול עוגה ומתלבט האם לאכול אותה או לא. ברמה הכללית, הוא יודע שלא משנה אם יאכל או לא יאכל כי הכל אחד, אבל עדיין הוא מתלבט. זה סימן לכך שהאחדות שלו עדיין לא פרטית. באחדות פרטית, האדם באמת מבין וחווה באופן עמוק שזה לא משנה אם הוא אוכל או לא אוכל, ולכן אין לו כלל התלבטות אמיתית. כאשר אדם אומר לחברו להביא לו ספר ממדף מסוים, אם תוך כדי הוא מודע לכך שזה לא משנה אם החבר יביא לו את הספר או לא, הוא נמצא באחדות פרטית. כלומר, ההבנה אינה נשארת כללית ומופשטת אלא מלווה את הפעולה הספציפית באופן מלא. אדם שנמצא בדיאטה ומתחיל להתלבט האם לאכול מאכל מסוים. באחדות כללית הוא אומר לעצמו: באופן כללי זה לא משנה. אך באחדות פרטית, הוא יבין בצורה מלאה, מדויקת וספציפית למה לאכול או לא לאכול זה בדיוק אותו דבר, ללא שום הבדל ערכי. מהי המשמעות של לחוות אחדות בכלליות לעומת פרטיות? אליעד מסביר כי אחדות כללית היא מעין תובנה מופשטת - הכל אחד, אבל זו הבנה כללית ושטחית. זהו שלב ראשוני שבו האדם מצליח לחוות אחדות אך ורק ברמה הכללית והפילוסופית, מבלי להצליח ליישם אותה בכל רגע ורגע בחיי היום יום. לעומת זאת, לחוות אחדות בפרטיות זו חוויה עמוקה ומדויקת הרבה יותר, שבה האדם ממש רואה בעיניו כיצד כל אירוע ספציפי, בלי יוצא מהכלל, הוא ביטוי מוחלט של האחדות עצמה. אליעד מוסיף ומבהיר כי אחדות פרטית חזקה יותר כי היא כוללת הבנה ברורה ומפורטת של למה כל אפשרות, כל צד וכל אירוע הוא שווה לחלוטין. האדם לא אומר רק בסופו של דבר הכל אחד, אלא הוא ממש יכול להוכיח ולהסביר לעצמו בכל רגע נתון, למה המצב שהוא חווה כרגע הוא בדיוק באותה מידה אחד, טוב ומושלם כמו ההיפך שלו. מדוע חוויית אחדות פרטית חשובה יותר מחוויית
סודות אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת, אחדות מושלמת, נפרדות מתוך אחדות, אחדות מתוך נפרדות, אין הבדל בין דבר להיפוכו, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אחדות המהות והצורה, להבדיל בין דבר להיפוכו
סודות אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת, אחדות מושלמת, נפרדות מתוך אחדות, אחדות מתוך נפרדות, אין הבדל בין דבר להיפוכו, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אחדות המהות והצורה, להבדיל בין דבר להיפוכו
... אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת, אחדות מושלמת, נפרדות מתוך אחדות, אחדות מתוך נפרדות, אין הבדל בין דבר להיפוכו, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אחדות המהות והצורה, להבדיל בין דבר להיפוכו מהם סודות אחדות ההפכים והנפרדות המושלמת? בהרצאה זו עוסק אליעד כהן במושגים העמוקים של אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת ואחדות אמיתית, תוך חקירה של האמיתות שמאחוריהם. תהליך זה מצריך הבנה מורכבת של יחס ההפכים והנפרדות, ובעיקר, כיצד כל פרט נוגע במערכת הכללית שבהם ... השאלות הפילוסופיות שהועלו בהרצאה, מתמקדים בתהליך של בחירה, סבל, וחיפוש אחר השלם. מה המשמעות של אחדות ושני צדדים לנפרדות? אליעד מתחיל בהסבר על תהליך של אחדות, שלפיה כל דבר יש מקום בו הוא הופך לאחדות מלאה. הוא מתאר איך כל בחירה מייצגת סבל מסוים, בין אם סבל של אין סוף שאין לו צורת סיום, ובין אם מדובר בנפרדות, שמביאה לאחדות מתוך חיסרון. לאורך השיחה, הוא מביא את השאלה: האם אנחנו מוכנים להתמודד עם הסבל שנוצר מתוך חיסרון, או שהיינו מעדיפים להימנע ממנו ולחפש את האחדות השקרית? השיחה נעה בין הרצון להשיג שלמות לבין התמודדות עם הכאבים הפנימיים שמתלווים לתהליך זה. מהן הבחירות הפנימיות שאנחנו עושים כאשר מדובר באחדות? אליעד מציין שהתשובות לכל השאלות לא תמיד ברורות, ולמעשה הבחירה בהשלמה עם היפוך של דבר עשויה להוביל אותנו למקום שבו אנחנו לא יכולים להבדיל ... אינסופי שמוביל אותו למצב שבו לא משנה מה יקרה, ההבנה של ההפכים תמשיך להתפשט. מהי האמת המסתתרת בתוך אחדות ההפכים? המושג של אחדות ההפכים נוגע לכיצד אנו יכולים לראות את השלם בעין אחת, גם כשהוא מופיע כחלקים שונים. אליעד מציין שאם אתה לא מצליח להבין שאין הבדל בין דברים, בסופו של דבר תוכל להרגיש את האחדות הזו. הבעיה טמונה בכך שאם אנחנו תמיד מבדילים ומחפשים את ההבדל, אנחנו בעצם נעצרים במקום ומפספסים את האפשרות לראות את המהות הפנימית שמעבר ... ההתבוננות מכיל את השאלה האם אנחנו מסוגלים לראות את השלם דרך נפרדות, והאם באמת יש הבדל בין נפרדות לאחדות? כיצד נפרדות שקרית ואמיתית משפיעות על תפיסתנו? אליעד מסביר שהבחירה באחדות אמיתית או שקרית היא בבחינת סוג של שלב בתהליך רוחני. בעוד האחדות השקרית היא למעשה נפרדות בתוך האחדות, האחדות האמיתית מצריכה הבנה עמוקה של המהות שמאחורי הדברים. הוא מתאר את המתח בין לראות את הדבר כשלם ובו בזמן להבין את נפרדותו. ... עמוקות על הדרך בה אנחנו תופסים את המציאות. אם נצליח לראות את הדברים כשלם, נוכל אולי להבין את אחדות ההפכים בצורה ברורה. אליעד מדגיש כי לא מדובר בהשגת אחדות חיצונית בלבד, אלא בתהליך פנימי, שבו כל דבר נעשה חלק מהשלם. לדוגמה, אם אנחנו מבינים את המשמעות של דבר, אך לא מקבלים את היפוכו, אז אנחנו מפספסים את האחדות שנמצאת בתוך הנפרדות. מהו המפתח להבנה האמיתית של המציאות? הסיכום של אליעד הוא שהתהליך של להבין את אחדות ההפכים דורש הכרה בכך שאין באמת הבדל בין כל הדברים. כל דבר ויפוכו הם חלק מהשלם, ושמירה על ההבדלים היא זו שמביאה לנו את הסבל. דרך ההתבוננות, ... היא לא אם יש הבדל, אלא איך אנחנו מצליחים לחוות את הדברים כפי שהם ללא צורך להבדיל ביניהם. מהי אחדות ההפכים? מהי נפרדות מושלמת? כיצד תופסים את האחדות המושלמת? האם יש הבדל בין דבר להיפוכו? מהי אחדות אמיתית? מהי אחדות הצורה והמהות? ...
האם חווית אחדות? מהי חווית אחדות? האם הכל אחד אצלך? מה זה להגיע לאחדות? מהי אחדות אמיתית? על אחד אומר שהוא שנים, אחדות או נפרדות, ריבוי ואחדות, לראות אחדות כריבוי, לראות ריבוי כאחדות, האם הגעת להארה רוחנית?
... חווית אחדות? מהי חווית אחדות? האם הכל אחד אצלך? מה זה להגיע לאחדות? מהי אחדות אמיתית? על אחד אומר שהוא שנים, אחדות או נפרדות, ריבוי ואחדות, לראות אחדות כריבוי, לראות ריבוי כאחדות, האם הגעת להארה רוחנית? מהי חווית אחדות, ואיך אפשר לדעת אם חווית אותה באמת? הרעיון המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא חווית האחדות האמיתית, המצב שבו האדם חווה באופן מוחלט שהכל אחד. אליעד מתחיל בכך שיש תורה שאומרת שהכל אחד , אך אנשים רבים חושבים בטעות שהם הגיעו לחוויית האחדות הזו. כדי להבהיר את הנקודה, אליעד מביא דוגמאות רבות שמטרתן לעזור לאדם להבין האם הוא באמת חווה את האחדות או שזו רק תחושה חלקית ומוטעית. איך אפשר לדעת אם באמת חווית אחדות? אליעד מסביר שאם מישהו באמת חווה שהכל אחד, הוא לא אמור להבדיל בין מצבים של אחדות לריבוי. הוא נותן דוגמה פשוטה עם לחמניות: אם מישהו בא לקנות ממך 10 לחמניות ומבקש לשלם רק על אחת, אתה באופן טבעי תסרב. למה? כי ברור לך שאלו עשר לחמניות ולא אחת. זה סימן שאינך חווה באמת את האחדות. אם היית חווה באמת שהכל אחד, לא היית מתנגד אם מישהו משלם לך רק על לחמנייה אחת במקום עשר, כי בעיניך זה באמת היה נתפס כדבר אחד. הוא ממשיך ומסביר שישנו מבחן נוסף לאחדות המוחלטת, והוא לראות את המצב ההפוך: אם היית קונה לחמנייה אחת והמוכר היה אומר לך שאתה צריך לשלם על 10 לחמניות, בטענה שהלחמנייה הזו היא בעצם 10 לחמניות שונות, אז במצב של אחדות מוחלטת היית מקבל זאת בהבנה מוחלטת. למה? כי מבחינתך אין הבדל בין אחד לרבים, אתה לא אמור להבחין בכלל במספר הפריטים ... לעשר, ואין שום קושי בתפיסה הזו. מה הקשר בין האטומים לשולחן? אליעד נותן עוד דוגמה, כדי להבהיר את מושג האחדות דרך האטומים והשולחן. הוא מסביר שאפשר לומר ששולחן עשוי מאטומים, וזה יהיה נכון, וגם אפשר להגיד שזה שולחן, וזה גם ... מצד שני, הם לא באמת אותו דבר. כי אתה עדיין מזהה אותם כנפרדים, כשולחן וכאטומים. אם היית באמת חווה את האחדות באופן מוחלט, לא היית רואה הבדל בין השולחן לבין האטומים המרכיבים אותו. מה ההבדל בין אחדות מוחלטת לאחדות חלקית? כדי להבין לעומק את ההבדל בין האחדות המוחלטת לאחדות חלקית, אליעד משתמש בדוגמה נוספת: אם הוא שואל אותך האם האצבע שלך היא אחת או שתיים, התשובה ברורה לך - יש אצבע אחת. ... אותה כאחת מוחלטת. אבל אם מישהו מראה לך שני חפצים שונים, למשל שתי אצבעות נפרדות, ואתה מתאמץ לראות אותם כאחד, אתה תרגיש שאתה רק מנסה לשכנע את עצמך ולא חווה את זה באופן טבעי. זוהי הוכחה שאתה עדיין לא חווה באמת את האחדות. למה האדם לא יכול לחוות
אחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון
אחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון
אחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון האם הידיעה שהכל אחד גורמת לאובדן מוטיבציה? אליעד מסביר שיש שתי תפיסות נפוצות לגבי מושג האחדות. התפיסה הראשונה היא אחדות שקרית שבה אנשים חושבים שאם הכל אחד, אז אין שום צורך לעשות דבר - אין רצון, אין מחשבות, אין רגשות ואין תחושות. בתפיסה זו, האחדות נתפסת כהפך המוחלט מנפרדות. אנשים ששואפים לאחדות כזו עלולים לסבול, כי הם רואים בכל רצון או שאיפה סימן שהם עדיין לא באחדות אמיתית. לדוגמה, אדם שרוצה ללמוד תואר יכול להרגיש רע כי עצם הרצון ללמוד מראה לו שהוא לא באחדות מושלמת, וכך נוצר מצב שבו הרצון עצמו הוא מקור לסבל. התפיסה השנייה היא אחדות אמיתית, שבה אין הבדל בין להיות באחדות לבין להיות בנפרדות. באחדות אמיתית אדם יכול להיות במצב שבו הוא חווה באופן מוחלט שכל הדברים הם אחד ובאותו זמן להמשיך לחיות, לרצות ולפעול בעולם. למשל, באחדות אמיתית אין בעיה שאדם יקום בבוקר וילך ללמוד או לעבוד, כי האחדות אינה מתנגשת עם פעולות בעולם. כלומר, באחדות אמיתית אתה חווה שאין שום הבדל בין לעשות או לא לעשות, וכך אתה יכול לפעול בלי לסבול. האם אפשר לחיות עם הידיעה שהכל אחד ולהישאר פעיל? אליעד מדגיש שאפשר בהחלט לחיות עם ההבנה שהכל אחד ובו - זמנית להישאר פעיל ולרצות דברים. הבעיה נוצרת רק כאשר אדם רואה הבדל בין אחדות לבין נפרדות. כל עוד האדם חושב שיש סתירה בין השניים, כל פעולה הופכת בעייתית. לדוגמה, מי שרואה סתירה ירגיש אשם או מתוסכל מעצם זה שהוא רוצה משהו, כי הרצון נראה לו כהפרה של האחדות. אבל מי שנמצא באחדות אמיתית, יכול לרצות תואר, קריירה או כסף בלי לסבול מכך שהוא עדיין רוצה. האם אובדן הרצון גורם לדיכאון? הנקודה החשובה שעולה מההרצאה היא ... אלא העובדה שנשאר לו עדיין רצון פנימי להתחדש, וכאשר רצון זה לא מסופק, האדם סובל. איך מכלום נוצר משהו, ואיך זה קשור לאחדות ולנפרדות? אליעד מצביע על כך שהשאלה הבסיסית איך מכלום נוצר משהו? היא שאלה שנמצאת בשורש הבעיה של האחדות והנפרדות. אם מבינים איך מהכלום נוצר משהו, ניתן להבין מדוע האדם, מתוך תפיסה של אחדות, עדיין רוצה לפעול בעולם. אליעד טוען שאין לשאלה זו תשובה לוגית אמיתית, כי לוגית זה לא מסתדר - איך מתוך דבר אחד (כלום או אחדות) נוצרים דברים שונים (משהו או נפרדות). אבל אם האדם יוצא מעבר לגבולות ההיגיון, הוא מבין שאין באמת הבדל בין האחדות לבין הנפרדות, וזו התשובה לשאלה. מה מניע את האנשים בעולם, ומה מניע אותנו לחשוב כך? בהרצאה נאמר שיש אנשים הטוענים שהמניע לפעולה הוא ... מראה שהדאגה לשאלה לאן אנחנו מתקדמים היא שוב תוצאה של תפיסת נפרדות, הרואה הבדל בין המצב הנוכחי לבין יעד עתידי כלשהו. באחדות אמיתית לא קיימת דאגה כזו, משום שאין הבדל בין שום מצב. מהי השלמות האמיתית של האחדות? לסיום, אליעד מתאר מצב אידיאלי של שלמות, שבו האדם נמצא באופן מוחלט ב
הדרך אל השלמות, מהי שלמות? מהי מהות? אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין, אחדות ההפכים, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אין הבדל בין יש לאין
הדרך אל השלמות, מהי שלמות? מהי מהות? אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין, אחדות ההפכים, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אין הבדל בין יש לאין
... שלמות? מהי מהות? אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין, אחדות ההפכים, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אין הבדל בין יש לאין מהי הדרך אל השלמות ומהו המצב של אחדות אמיתית? אליעד כהן מסביר את הדרך אל השלמות, מהותה של השלמות, מושג האחדות וההבדלים בין אחדות שקרית לאחדות אמיתית. כדי להבין לעומק את השלמות והאחדות, יש צורך לבחון קודם כל את המושגים יש ואין, מהות וצורה. האם חייבים לעבור דרך האין כדי להגיע לאחדות האמיתית? אחת השאלות המרכזיות שאליעד דן בהן היא האם הדרך לאחדות מחייבת מעבר דרך אין. הוא מסביר כי כאשר נאמר שחכם האמת כולו אין, הכוונה אינה רק לאין במובן של היעדר קיום, אלא לאין במובן של היעדר הבדל בין היש לאין. אליעד מחדד ... הוא קרוב יותר לאחדות מאשר היש? אליעד מביא דוגמה כדי להמחיש את הנקודה הזאת. הוא מתאר מצב שבו יש צורות, שהן דברים מוחשיים או נתפסים, ויש מהות, שהיא הדבר הבסיסי שממנו הכל עשוי. הוא ... בהכרח קרוב יותר לאחדות מהיש, אך עדיין הכרחי להביא אותו לתמונה. זאת אומרת, האין והיש הם חלקים הכרחיים באותה מידה להבנת האחדות. מה המשמעות של להיות בצד המשנה לעומת לא משנה? אליעד מדגים באמצעות סיטואציות שונות איך אדם יכול לחוות מצב של משנה ומצב של לא משנה. לדוגמה, פיל בחדר לעומת גרגיר ... שכדי להגיע למצב של אחדות אמיתית, לא משנה מאיפה מתחילים - אפשר להתחיל מהמשנה או מהלא משנה. התהליך הוא סובייקטיבי, אך בסופו חייבים לחוות באופן מלא את שני המצבים ולראות שאין ביניהם הבדל. ... הקונפליקט בין אחדות לנפרדות? אחד הרעיונות המרכזיים שאליעד מעביר הוא שכדי להגיע לאחדות אמיתית, צריך להגיע למצב שבו אין בכלל קונפליקט. כל עוד קיימת האפשרות שיהיו שני דברים, תמיד יהיה קונפליקט. השלמות מגיעה רק כשמגיעים למצב של חוסר יכולת מוחלט לראות ... מסביר שבדרך אל האחדות המוחלטת, אדם חייב להגיע למצב שהוא משוכנע לחלוטין בשני ההפכים בו - זמנית. רק כאשר האדם בטוח ב - 100% שמשהו משנה ובו - זמנית בטוח ב - 100% שהוא לא משנה, אז המשמעות ... נכונה אחת להגיע לאחדות. התהליך משתנה בהתאם לנקודת הפתיחה של כל אדם, אבל השלמות תמיד נמצאת בנקודה שבה כבר אין יכולת להבדיל בין ההפכים. מהי שלמות אמיתית? מה ההבדל בין יש לאין? איך להגיע לאחדות אמיתית? מהי ענווה לפי רבי נחמן? איך פותרים את הקונפליקט בין יש לאין? ...
אחדות - מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לבין אחדות, למה נוצרה נפרדות, למה האדם רוצה אחדות
אחדות - מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לבין אחדות, למה נוצרה נפרדות, למה האדם רוצה אחדות
אחדות - מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לבין אחדות, למה נוצרה נפרדות, למה האדם רוצה אחדות מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לאחדות? אליעד כהן מסביר בהרצאה את מושג האחדות באופן ייחודי, תוך דגש על הרעיון שבאחדות אמיתית אין כל הפרדה בין האחדות לבין הנפרדות. לדבריו, ההגדרה המקובלת של אחדות בעיני רוב האנשים היא כזו שבה האדם ... המציאות הרגילה, היום - יומית, אותה הם מכנים נפרדות. אליעד מבהיר כי זו הבנה חלקית ולא נכונה של אחדות אמיתית, כיוון שבאחדות מוחלטת אין כלל חלוקה בין נפרדות לבין אחדות. כל חלוקה כזו נוצרת רק בגלל התפיסה המוגבלת של האדם. אליעד נותן דוגמה של אדם ששואל מדוע נבראה נפרדות אם האחדות כל כך טובה. התשובה של אליעד היא ... בין העולמות, בין מצבי התודעה ובין אנשים, רק משום שהוא לא מצליח להבין או לחוות באופן מלא את האחדות. מדוע האדם מפריד בין נפרדות לאחדות? הסיבה המרכזית לכך, לפי אליעד, היא ... תכלית הקיום שלו, לגבי מטרת הבריאה ועוד שאלות רבות מסוג זה. אליעד מחדד כי אדם שמבין באמת את מהות האחדות לא יכול לשאול למה העולם קיים? או מה ... חלק בלתי נפרד מהשלם, ולכן אין צורך בתכלית או מטרה חיצונית כדי להצדיק את קיומו. איך אפשר לחוות אחדות אמיתית בלי הפרדה? אליעד מסביר שזו למעשה המטרה האמיתית - להגיע למצב שבו האדם לא רק חושב שהכל אחד, אלא ממש חווה את כל החלקים של ... מקום, כלומר, להבין שהמקום והזמן אינם מוגדרים באמת, אלא הם אשליה של תפיסת הנפרדות. למה האדם רוצה אחדות? אליעד כהן מסביר שהרצון לאחדות נובע מתוך תחושת חסר שהאדם חווה באופן תמידי. האדם מרגיש שחסר לו משהו, ולכן הוא שואף להגיע לאחדות מוחלטת שתמלא את החסר הזה. אליעד נותן ... החסר מגיעה מתוך ההפרדה: אדם שחווה את עצמו כנפרד מהשלם תמיד ירגיש שחסר לו משהו, ולכן הוא שואף לאחדות כדי למלא את החסר הזה. הוא מדגיש כי בפועל, האדם כבר נמצא באחדות מוחלטת, אך הוא אינו מודע לכך. עצם ... בשל חוסר ההכרה בכך שהכל הוא אחד מלכתחילה. האדם חש שהוא חסר משהו כיוון שהוא עדיין אינו חווה את האחדות המוחלטת במלואה. כך, למעשה, הרצון של האדם להשיג אחדות נובע מחוסר ההבנה שהוא כבר נמצא באחדות מוחלטת, וכל שעליו לעשות הוא להבין זאת. מדוע נוצרה הנפרדות אם יש רק אחדות? אליעד מבהיר שזו השאלה שרבים מתקשים להבין, כי הם מניחים שהנפרדות היא מציאות אמיתית ונפרדת מהאחדות. אך האמת היא שהנפרדות אינה באמת ... לא משהו חיצוני לו, אלא זהה לו לחלוטין. אליעד מוסיף שברגע שאדם מצליח לראות שאין כלל הפרדה, אלא רק אחדות שלמה ללא הבדל בין הדברים, אין סיבה ...
בסוף הכל אחד, בסוף הכל נפרד, אחדות או נפרדות, מהי אחדות, מהי נפרדות, האם הכל אחד, אחדות אמיתית, גם רק, אחדות ההפכים
בסוף הכל אחד, בסוף הכל נפרד, אחדות או נפרדות, מהי אחדות, מהי נפרדות, האם הכל אחד, אחדות אמיתית, גם רק, אחדות ההפכים
... הכל אחד, בסוף הכל נפרד, אחדות או נפרדות, מהי אחדות, מהי נפרדות, האם הכל אחד, אחדות אמיתית, גם רק, אחדות ההפכים מהי אחדות אמיתית והאם בסוף הכל אחד או הכל נפרד? בשיחה מפורטת העוסקת ברעיון של אחדות ונפרדות, אליעד כהן מסביר כיצד המושגים הללו, למרות שנראים מנוגדים לחלוטין, למעשה משלימים זה את זה באופן מוחלט ויוצרים פרדוקס שמוביל להבנה עמוקה יותר של המציאות. מה הקושי המרכזי להבין את האחדות והנפרדות בו זמנית? הסיבה העיקרית לכך שקשה לתפוס את האחדות והנפרדות יחד היא שהמחשבה האנושית פועלת באופן דואלי - כלומר, היא תמיד תופסת מציאות במונחים של יש ואין, אחד ורבים, מלא וריק, וכדומה. אליעד מדגים זאת באמצעות כוס מים - אפשר לראות את הכוס כריקה, כמלאה, או גם וגם, אך אי אפשר לתפוס אותה בו זמנית כרק מלאה וכרק ריקה. כאשר האדם חושב על האחדות כמשהו מוחלט, עצם החשיבה הזו יוצרת שוב נפרדות. אם האדם יגיד שהכל הוא רק אחד, אז לא יהיה טעם לומר זאת, כי אם באמת הכל היה רק אחד - לא הייתה משמעות להגיד את זה. המילה אחד משמעותית רק בגלל שיש גם אפשרות אחרת - לא אחד. מדוע כל משפט שנאמר ניתן להפוך? אליעד מבהיר כי כל משפט שנאמר יכול להפוך למשפט הפוך שתקף באותה מידה. לדוגמה, כאשר אומרים שהכל אחד, אפשר באותה מידה לומר שהכל נפרד. ההסבר הוא שאם האדם באמת מבין רעיון מסוים באופן מוחלט, הוא חייב להיות מסוגל להבין גם את ההיפוך שלו. לדוגמה, להגיד שהכל הוא משמעותי לגמרי, ... דבר. אי אפשר לחוות משהו באופן מוחלט מבלי לחוות גם את ההפך שלו באופן מוחלט. אם יש משהו שלא ניתן להפוך אותו, סימן שלא הבנת אותו עד הסוף. מהי לולאה אינסופית ברעיון של אחדות ונפרדות? נוצרת בעיה לוגית כאשר מנסים לאחד את המושגים של אחדות ונפרדות. אם נאמר שיש לנו הכל ונצרף אליו את הכלום, אז שוב יש לנו משהו חדש שנקרא הכל כולל הכלום, ולכן שוב נוצרה נפרדות. תהליך זה חוזר על עצמו בלולאה אינסופית - בכל פעם שננסה לאחד מושגים מנוגדים, מיד נוצרת הפרדה חדשה. זהו פרדוקס אינסופי של האחדות והנפרדות, שלא יכול להגיע לפתרון באמצעות השכל בלבד. מה המשמעות של אחדות ההפכים? אחדות ההפכים מתארת מצב שבו האדם מסוגל לתפוס שני דברים מנוגדים באופן מוחלט ובו - זמנית. דוגמה לכך היא לראות את הכוס כרק מלאה וכרק ריקה באותו רגע. מצב כזה אינו נתפס בהיגיון ... מצב אבסולוטי שבו שני ניגודים מוחלטים קיימים יחד באופן מלא. איך הדוגמה של תורת הקבוצות מסייעת להבין את הרעיון? אליעד משתמש בתורת הקבוצות כדי להמחיש את הפרדוקס. האחדות נמשלת לקבוצה שמכילה הכל, בעוד שהנפרדות היא האיברים הנפרדים בתוך אותה קבוצה. אולם, ברגע שהוגדרה קבוצה זו כמכילה את הכל, מיד נוצרה נפרדות נוספת - הקבוצה עצמה הפכה לאיבר ... ככל שמנסים לסגור את המעגל הזה, תמיד יתגלה משהו חדש. האם אפשרי להגיע למצב של אי - ידיעה מוחלטת? לפי אליעד, כאשר האדם מגיע למצב שבו הוא תופס את שני הניגודים (למשל אחדות ונפרדות) באופן מלא ומוחלט - הוא מגיע למצב של אי - ידיעה מוחלטת. רק מי שחווה באופן מלא את ההפכים יכול באמת לא לדעת. כי מי שיודע ב - 100% שטוב הוא טוב ושרע הוא רע, יגיע למצב שהוא אינו יודע יותר דבר, כיוון שהידיעות הללו מוחלטות ומבטלות זו את זו. מהי משמעות חיי היום - יום מתוך הבנת אחדות ונפרדות? אליעד מסביר שההבנה המוחלטת של האחדות והנפרדות אינה משהו שיכול להיתפס בהיגיון היום - יומי. בחיי היום - יום, האדם מתנהל בעולם של נפרדות, שבו יש משמעות לדברים - יש משמעות לחפצים, למעשים, לאירועים. מצד שני, ברמה ... ו - 50% שאין משמעות - אך אינו יכול באמת לחיות יום - יום מתוך תודעה מוחלטת של גם וגם בו - זמנית, אלא אם כן הוא יוצא מגבולות ההיגיון הרגיל. איך אפשר להגיע לחוויה של אחדות ונפרדות ביחד? אליעד מציין כי הדרך היחידה לתפוס את אחדות ההפכים היא להשתחרר מהמגבלות של השכל הרגיל, כלומר, להגיע למצב תודעתי שאינו נשען רק על לוגיקה והיגיון. כאשר האדם משתחרר מתלותו בשכל, הוא יכול לחוות בו - זמנית דברים שהם ... הפוכים לחלוטין, כמו רק אוהב ורק שונא או רק מלא משמעות ורק חסר משמעות. מצב תודעתי כזה מאפשר לחוות את המציאות באופן אבסולוטי, בלי להיתקע בסתירות ובמגבלות הלוגיות. מהי אחדות ההפכים? האם הכל אחד או הכל נפרד? אחדות אמיתית מהי? פרדוקס האחדות והנפרדות מה המשמעות של הכל אחד? איך אפשר לחוות
זוגיות, בחירת בן זוג, בחירת בת זוג, לבחור בן זוג, חיפוש זוגיות, נפרדות מתוך אחדות, זוגיות מתוך אחדות
זוגיות, בחירת בן זוג, בחירת בת זוג, לבחור בן זוג, חיפוש זוגיות, נפרדות מתוך אחדות, זוגיות מתוך אחדות
... בן זוג, בחירת בת זוג, לבחור בן זוג, חיפוש זוגיות, נפרדות מתוך אחדות, זוגיות מתוך אחדות האם זה משנה עם מי אתה נמצא בזוגיות? אליעד מסביר שהשאלה האם זה משנה עם מי אתה נמצא בזוגיות? תלויה ... כלומר, האם אתה חווה את המציאות מתוך חוויית נפרדות או מתוך חוויית אחדות. בחוויית הנפרדות, ברגע שאתה אומר אני רוצה זוגיות, אז ברור שזה משנה עם מי אתה נמצא. זה משנה כי יש ... העדפות, צרכים ורצונות מוגדרים. לעומת זאת, מנקודת המבט של חוויית אחדות מוחלטת, שום דבר אינו משנה - לא רק שזה לא משנה עם מי אתה נמצא, אלא שזה לא משנה אם אתה נמצא בזוגיות בכלל. בחוויית האחדות אין רצונות כלל, כי האדם נמצא בהרמוניה מוחלטת עם המציאות, הוא למעשה נמצא בזוגיות מושלמת עם המציאות ... האדם יכול להיות בהרמוניה או בקונפליקט עם המציאות. אדם שנמצא באחדות מוחלטת עם המציאות לא חווה ניגוד אינטרסים, אלא חי בתחושה שכל מה שהמציאות רוצה - זה גם מה שהוא רוצה. ... ולכן אין לו עם מי להסתכסך. האם אפשר לרצות זוגיות ועדיין להיות באחדות? אליעד מסביר שלמרות שלכאורה זה בלתי אפשרי להיות באחדות מוחלטת ועדיין לרצות משהו, למעשה יש אפשרות כזו. לדבריו, ניתן להיות בו זמנית בחוויה של אחדות ונפרדות. איך זה קורה בפועל? האדם חווה שהמציאות היא זו שרוצה שהוא ירצה זוגיות, או שירצה אוכל, ואז האדם נמצא למעשה באחדות עם הרצונות של המציאות. הוא לא חווה זאת בתור רצון אישי או אינדיבידואלי שלו לשנות משהו, אלא כהרמוניה ... לא מרגיש שהפעולה נובעת מרצון אישי מנוגד למציאות. מה ההבדל בין אחדות אמיתית לאחדות שקרית? אליעד מסביר כי קיים הבדל בין אחדות אמיתית לאחדות שקרית. באחדות שקרית, האדם כביכול נפרד מהנפרדות. כלומר, הוא מתכחש לנפרדות, ואומר שהיא לא קיימת. אבל אחדות אמיתית היא מצב שבו האדם נפרד מהנפרדות ומכיל אותה בתוכו. המשמעות היא שאדם שמגיע לאחדות אמיתית לא מתכחש לקיום הנפרדות, אלא רואה ומכיל אותה כחלק מהאחדות עצמה. הוא מבין שהנפרדות היא חלק מהשלמות הכללית של המציאות, ולכן אין שום קונפליקט בין חוויית האחדות לחוויית הנפרדות. האם ניתן לומר זה לא משנה מתוך אחדות מוחלטת? אליעד מסביר שכל פעם שהאדם אומר זה לא משנה, הוא חווה רגע של אחדות. למה? כי לומר זה לא משנה פירושו לומר אין הבדל בין הדברים, כלומר, - הכל אחד. אבל כשבודקים את הרעיון לעומק, אם באמת לא משנה עם מי האדם נמצא, אז ממילא גם לא משנה אם הוא בכלל ... רק מהרצון לזוגיות ספציפית. למה אי אפשר לרצות לשנות משהו ולהיות באחדות בו זמנית? אליעד טוען שהמחשבה אני רוצה לשנות משהו כבר מעידה שהאדם לא באחדות, כי אם אתה באחדות מוחלטת עם המציאות, לא עולה בך שום רצון לשנות אותה. הרצון לשנות הוא אינדיקציה שאתה בחוויה של ... האדם לא יכול להיות בו זמנית במצב שבו הוא רוצה לשנות ובחוויה של אחדות מוחלטת. הוא יכול לחוות זאת בו זמנית רק אם הוא מבין באמת שהמציאות היא זו שרוצה שהוא ישנה משהו, ואז ... את המציאות אלא מתואם איתה באופן מלא. מה הכשל הלוגי במשפט מהצד שהכל אחד, לא משנה עם מי אני בזוגיות? אליעד מציין שהמשפט אם הכל אחד אז לא משנה עם מי אני בזוגיות הוא משפט בעייתי מבחינה לוגית. למה? כי אם באמת הכל אחד, אז ממילא לא רק שלא משנה עם מי אתה נמצא, אלא גם לא משנה אם אתה בכלל נמצא בזוגיות או לא. לומר שרק ... בכל זאת חשוב לך שתהיה לך זוגיות - זה ליצור הפרדה מלאכותית בין אחדות לנפרדות. האם אפשר להיות ב
האם תינוק מאושר? סוגים של אושר, מהו אושר אמיתי? כמה אתה קרוב לאושר? אושר של תינוק, שכל של תינוק, מחשבה של תינוק, להיות דבר והיפוכו, אחדות אמיתית, אחדות שקרית, אחדות ההפכים
האם תינוק מאושר? סוגים של אושר, מהו אושר אמיתי? כמה אתה קרוב לאושר? אושר של תינוק, שכל של תינוק, מחשבה של תינוק, להיות דבר והיפוכו, אחדות אמיתית, אחדות שקרית, אחדות ההפכים
... מהו אושר אמיתי? כמה אתה קרוב לאושר? אושר של תינוק, שכל של תינוק, מחשבה של תינוק, להיות דבר והיפוכו, אחדות אמיתית, אחדות שקרית, אחדות ההפכים האם תינוק באמת מאושר? אליעד כהן מציג בהרצאה זו את השאלה האם תינוק באמת מאושר, ובאמצעותה מסביר לעומק את מהות האושר האמיתי, מהו אושר יחסי ... יכול להבין כמה הוא קרוב לאושר האמיתי. מהו אושר אמיתי והאם הוא דומה לאושר של תינוק? אליעד מבהיר שהמושג אחדות אמיתית, שהוא בעצם הביטוי העמוק ביותר של אושר אמיתי, קשה להגדרה. קל יותר להגדיר אחדות שקרית מאשר אחדות אמיתית, משום שכל הגדרה שניתנת לאחדות אמיתית תמיד מובילה לסתירה פנימית, וזה מה שמקשה על הבנתה. כל הגדרה שתאמר על אחדות אמיתית תוביל לכך שאפשר יהיה להגיד את ההפך שלה, ולכן ההגדרה האמיתית לאחדות ואושר מוחלט היא שהיא בלתי ניתנת להגדרה, בלתי ניתנת לתיאור ובלתי נתפסת בשכל הרגיל. כיצד אפשר להבין את מושג האחדות האמיתית? לפי אליעד, האחדות האמיתית דומה לתינוק בן שנה, שלכאורה יודע ולא יודע בו זמנית, או לזקן שמאבד את זיכרונו. אפשר להשוות זאת לאדם שמת או לאדם שלא נולד עדיין, וכן לאדם שמתחיל רק להבין את החיים - שגם מתנתק מהילדות וגם לא לגמרי נמצא בבגרות. אחדות אמיתית היא מצב פרדוקסלי שבו דבר והיפוכו מתקיימים בו זמנית בצורה מלאה ושלמה, בלי אפשרות להבחין בין הצדדים. מדוע קשה להבין מה זה להיות דבר והיפוכו? ... זמנית. אותו הדבר כשיש אדם שהוא הכי חכם והכי טיפש בו זמנית. לא ניתן להגדירו או למקמו ביחס לאחרים. האם האחדות האמיתית היא משהו שאפשר להבין? אליעד מדגיש שאחדות אמיתית לא ניתנת להבנה שכלית רגילה. אם אתה חושב שהבנת אותה, אתה בהכרח טועה. זה מצב של אי - הבנה מוחלטת, מצב שבו השכל הרגיל נכשל כי הוא תמיד מחפש לקטלג דברים ולהבדיל בין ניגודים. לכן, אם משהו נשמע הגיוני מדי או ברור, זה כבר סימן לכך שזה לא האחדות האמיתית. האם אושר מוחלט דומה לאושר של תינוק? אליעד מחדד שלא נכון להמשיל את האחדות האמיתית רק לתינוק, כי התינוק מייצג חוסר הבנה מוחלט, ואין לו בכלל את ההיפך - כלומר, אין לו את הבגרות. כך שאושר מוחלט או אחדות אמיתית זה לא להיות כמו תינוק בלבד, אלא לשלב בין התינוק לבין הבוגר, בין מי שיודע הכל לבין מי שלא יודע כלום. איך אפשר לדעת כמה אתה קרוב לאושר אמיתי? המדד שאליעד נותן להבין עד כמה אדם קרוב לאחדות ואושר אמיתי, הוא לבדוק עד כמה הוא מסוגל לתפוס את ההפכים בו זמנית. ככל שהאדם רואה יותר את ההפכים בכל דבר, ומבין שכל הגדרה אפשרית מכילה גם את הניגוד שלה, הוא מתקרב יותר אל ההבנה של האחדות. מי שמסוגל לחיות במודעות לכך שאין הבדל ושיש הבדל באותו זמן בדיוק, הוא הקרוב ביותר לאושר אמיתי. האם ניתן בכלל להגיע לאחדות אמיתית? אליעד מסביר שגם אם אדם מבין את העיקרון של אחדות אמיתית, זה לא אומר שהוא באמת חי אותה באופן מוחלט. כל עוד אדם נתון במחשבה, תמיד קיימת האפשרות של ההפך. הדרך האמיתית להגיע לאושר היא להבין שאין שום ... במצב של אושר מוחלט. כלומר, האושר האמיתי נמצא דווקא כאשר אדם משוחרר מכל רצון או תלות במשהו חיצוני. מהי אחדות שקרית ומה ההבדל בינה לבין אחדות אמיתית? אחדות שקרית, לפי אליעד, היא כאשר אדם אומר שלא משנה לו מה קורה, אבל בפועל הוא מתכחש או מדחיק את העובדה שכן אכפת לו. האחדות האמיתית, לעומת זאת, היא כאשר האדם באמת חווה שהכל שווה לו, אך בו זמנית הוא מודע לכך שיכולה להיות גם חשיבות להיפוך המצב, ובכל זאת הוא בוחר להיות במקום של אחדות אמיתית. האם המצב של חוסר הבדל מוחלט הוא באמת אפשרי? אליעד מסביר שמצד השכל האנושי, מצב כזה נראה בלתי אפשרי או אבסורדי, אך דווקא ההבנה המוחלטת ... הזה היא שמובילה לאושר האמיתי. רק כאשר האדם חי באופן מלא את הסתירה של דבר והיפוכו, הוא מגיע למצב של אחדות ואושר אמיתי. מהו אושר אמיתי? האם תינוק מאושר באמת? מהי אחדות ההפכים? איך להגיע לאושר מוחלט? האם אושר הוא חוסר רצון? מהי אחדות שקרית? ...
מודעות עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות
מודעות עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות
... עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות מהי המשמעות של ההבנה ... צורות, אך כאשר הגעת לאין - שהוא המהות עצמה - אין צורך להמשיך ולשאול מה המהות של האין. כיצד ההבנה של אחדות היש והאין מתבטאת בחיי היומיום? השואלת תוהה האם עליה להשליך את ההבנה הזו על כל היבטי חייה. אליעד בודק אם היא באמת חווה את האחדות בין יש ואין במציאות היומיומית ... לא משנה לך - הוא כן משנה. מדובר באיזון שבו האדם חווה את שני ההפכים בו זמנית. איך להגיע לחוויה של האחדות? כדי לחוות את האחדות בין יש לאין, אליעד מציע את ... לו, עליו לשאול אם באמת זה חסר לו או שאולי יש לו משהו שהוא לא מבחין בו. כיצד לבדוק אם באמת חווים את האחדות? אליעד מציין שאם אדם טוען שאין ... מפסיק להבדיל בין יש לאין, אלא גם להפך - הוא חווה דברים קטנים כמשמעותיים בדיוק כמו דברים גדולים. מהי אחדות המציאות? איך חווים את האחדות בין יש לאין? האם יש הבדל בין יש לאין? מהם ההפכים באחדות? מהי הארה רוחנית? איך להטיל ספק ... צורות, אך כאשר מגיעים לאין, שהוא המהות עצמה, אין צורך להמשיך ולשאול מה המהות שלו. כיצד ההבנה של אחדות היש והאין מתבטאת בחיי היומיום? השואלת תוהה האם עליה להשליך את ההבנה הזאת על כל היבטי חייה. אליעד בוחן אם היא אכן חווה את האחדות בין יש ואין במציאות היומיומית ... לא משנה לך - הוא כן משנה. מדובר באיזון שבו האדם חווה את שני ההפכים בו זמנית. איך להגיע לחוויה של האחדות? כדי לחוות את האחדות בין יש לאין, אליעד מציע את ... אלא גם להפך - הוא חווה דברים קטנים כמשמעותיים בדיוק כמו דברים גדולים. כיצד לבדוק אם באמת חווים את האחדות? אם אדם טוען שאין הבדל בין יש ... למצב שבו האדם אינו מבחין בין יש לאין, אך בו זמנית גם מבחין בין יש לאין - ולחוות את שני המצבים יחד. אחדות המציאות - איך לחוות אותה באמת? האם באמת אין הבדל בין יש לאין? אחדות ההפכים - איך להכיל סתירות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התמדה, איך להתמיד, להיות נחוש, לחזק את הרצון, לרצות לסבול, לרצות את הסבל, מורה רוחני, אחדות שקרית, הכותל המערבי, שני שקלים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אחדות, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אחדות, איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למנהלים, טיפול נפשי, טיפול רגשי בתחום אחדות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 10:13:12 - wesi1