... אנטגוניזם? כאשר לקוח
מתלונן ואומר המוצר שקניתי הוא גרוע, לא כדאי לומר לו: אתה היחיד
שמתלונן, כל השאר מרוצים, כיוון שזה יוצר התנגדות ואנטגוניזם. עדיף להראות אמפתיה: אני מבין שלדעתך המוצר לא התאים לך, או אולי לא הצלחת להשתמש בו בצורה הנכונה. בצורה הזו ... תחושת ניכור. האם להפוך
תלונה של לקוח לסובייקטיבית זה מספיק? לפי אליעד, התגובה שהופכת
תלונה לסובייקטיבית (בעיניך המוצר לא טוב) לא פותרת בהכרח את הבעיה עצמה, אך היא מפחיתה את חומרתה בעיני הלקוח. בשלב הבא ניתן לבדוק ביחד איתו מדוע לדעתו המוצר לא טוב, ... המטרה העיקרית בהפיכת
התלונה לסובייקטיבית היא להפחית את עוצמת ההתנגדות ולהעביר את המשקל חזרה אל
המתלונן. מדוע עדיף להגיד מראש שמישהו טועה ולא להמתין? אם רוצים לתקוף אמירה של מישהו או למנוע מצב שבו נאלצים להסכים לדבר לא נכון, עדיף להגיד מראש שיש כאן בעיה או ... בשיחה? כיצד להפוך
תלונה לסובייקטיבית? מהן שאלות פרדוקסליות? ש: יש איזו נקודה שאני רוצה לחדד קצת לבדוק אותה, קראתי את הספר להיות אלוהים כמה פעמים וכל פעם שאני קורא אותו בנפרד בפעם ... ולמי זה נותן כי תכף הוא
יתלונן על הפעם השנייה אז אם אני אסכים איתו על הפעם הראשונה אני אצטרך להסכים איתו גם על הפעם השנייה או החמישית ואני אומר בוא מראש כבר נלך על זה שזה ביקורתי ואז אחר כך כשאתה
מתלונן יכול אחר כך להגיד שזה עליך. ש: זהו שאין לי
תלונה לגבי הספר להפך. אליעד: בסדר הוספת
תלונה כלשהי נכון. ש: לא
תלונה. אליעד: תהיה תמיהה תהיה קושייה תהיה משהו. עכשיו ברגע שהוא מתחיל שאלה שימו לב מבחינת מבנה, כשהוא מתחיל הוא אומר משפט עכשיו הוא אומר קראתי את הספר כמה פעמים זה ... את השאלה נגיד שלקוח
מתלונן נגיד הוא אומר לך תקשיב המוצר שמכרת לי הוא מוצר גרוע אז אתה יכול להגיד לו אני מבין שזה לא התאים לך לא מוצר גרוע לך זה לא התאים, אז עדיין לא התאים לו צריך ... יהיה פחות טוב אם מישהו
מתלונן על מוצר. ש: לא ברור שזה יהיה פחות טוב זה משהו לא נורא לבוא להגיד המוצר הזה על הפנים הוא גרוע אז אתה אומר לו דווקא יש אנשים שמרוצים. אליעד: לא זה אומר זה פחות ... כלפיו אמפתיה הוא מנסה
להתלונן אתה אומר לו תקשיב אתה מטומטם יכולת להגיד לו כל הלקוחות מרוצים חוץ ממך אתה הראשון
שמתלונן אז זה גם גרוע, למה כי אתה כאילו אומר לו הדעה שלך לא לגיטימית תגיד לו אני מבין אותך אבל תראה אל תחשוב שזה ככה, ככה וככה צריך כן לגלות אליו אמפתיה. טוב אתה את ...