... למה שאין. המוח מתחיל לבנות את ההבחנה בין קיום לאי - קיום. אליעד מציין שבמהלך
התהליך, השאלה מה יש? מתחילה להופיע כדרך להבחין בין מה שיש למה שאין, ואז נוצר
תהליך שבו המוח מתחיל לזהות ולבנות את התודעה. החיים מתחילים ממקום של חוסר ידע לאחר מכן, אליעד מדבר על איך מחשבה מתחילה להתגבש אחרי ... מה שיש לבין מה שאין. המוח מתחיל לעבד את המידע, וזיהוי חפצים ותחושות נכנס לתוך
התהליך המחשבתי. ברגע שזיהוי התמונה קורה, יש הבדל בין חוויות של זמן ומקום, מה שמביא להכרה במציאות כפי שהיא נראית בעיני המוח. מהירות ... אנחנו תופסים דברים במהירות מאוד גבוהה, הרבה מעבר למה שנראה לנו כשאנחנו פועלים.
תהליך זה מתרחש כל כך מהר, עד שלא תמיד אנחנו יכולים להבין את כל החישובים שהמוח עושה באופן מיידי. לדוגמה, כשאנחנו רואים שולחן, המוח עובר
תהליך ארוך ומורכב של זיהוי, שמתרחש בשבריר שנייה. אליעד מציין כי כל זה קורה
בתהליכים מנטליים שמתרחשים בו - זמנית, ולא תמיד יש לנו את היכולת להבין אותם במלואם בזמן אמת. השלב הבא: הבנת המהות של התודעה לאחר שהמוח ... פונה להסבר על המהות של התודעה וכיצד אנחנו תופסים את המציאות. הוא מציין כי כל
התהליכים האלה קורים בו - זמנית, ברמות שונות של רזולוציה. אנו חיים בתוך עולם שבו כל פרט קטן, כל פיקסל של מציאות, משפיע על האופן שבו אנחנו תופסים את הסובייקט שלנו ואת העולם. התודעה היא הדבר שמחבר את כל
התהליכים האלה, ומשפיעה על האופן שבו אנחנו מבינים את עצמנו ואת הסביבה שלנו. ההבנה של תחושת זמן ומקום השלב האחרון בהסבר עוסק בהבנה של ... המקום שבו הוא נמצא, ואת התחושות שנלוות לזיהוי הזה. מהות המחשבה איך המוח עובד?
תהליכים מנטליים מהירות המחשבה הבנת הזמן והמקום ההבנה של חוויות זמן ומקום ...