... המהות של כל הבעיות האפשריות. וזה כרוך בכך שהאדם יבין את המהות של כל המציאות ושל כל
התהליכים שמתרחשים ושיכולים להתרחש במציאות. ומי יכול לומר שהוא יכול להבין ושהוא מבין את כל
התהליכים שיש בעולם מכל סוג שהוא? כי רק מי שמבין את כל
התהליכים כולם, רק הוא מסוגל להבין מהו השורש של כל הבעיות. כי הבעיות, הן הרי בגלל חוסר הבנת
התהליך. ומי שמבין את כל
התהליכים, הוא גם מבין ויודע מהו השורש של כל הבעיות. וממילא הוא גם יודע מהו הפתרון האמיתי והסופי של כל הבעיות מכל הסוגים שהיו ושיהיו ושיכולים להיות בעולם. ואם נתבונן היטב ... כדי להבין את שורש כל הבעיות ואת שורש כל הפתרונות, לשם כך על האדם להבין את כל
התהליכים שיש במציאות. או בצורה מדויקת יותר, לשם כך על האדם להבין את
התהליך הכללי של המציאות כולה. כי כל
תהליך שיש בעולם, הוא חלק
מתהליך אחר גדול יותר ממנו. כי כל דבר הוא תמיד חלק מדבר אחר גדול יותר ממנו. וכל
התהליכים שיש בעולם, הם חלק
מתהליך אחד גדול, שכולל בתוכו את כל
התהליכים ואת כל האירועים שהיו ושיהיו בעולם ואת כל הדברים שעוד יכולים להיות. ולהבין
תהליך, פירושו להבין את נקודת ההתחלה שלו, דהיינו, את הסיבה שבגללה
התהליך מתחיל. ולהבין גם את התוצאה הסופית של
התהליך, דהיינו, להבין מה תכלית ומה מטרת
התהליך ומה מחכה בנקודה האחרונה של
התהליך. וגם להבין כיצד כל האירועים שיש
בתהליך, כיצד כולם הם תוצאה ישירה של הסיבה האחרונה וכיצד כולם מובילים אל התוצאה הסופית של
התהליך. וברמת המציאות הכללית, להבין את כל המציאות, דהיינו, לדעת את האמת האובייקטיבית של המציאות, דהיינו, לראות את התמונה המלאה, פירושו שהאדם יהיה מסוגל לתפוס במחשבתו את סך ... בכל דבר. כי יש סיבה טובה מאוד, מדוע יש חוסר שלמות בכל דבר. אבל רק מי שמבין את
התהליך הכללי של המציאות, רק הוא מבין את כל זה. וכאן כמובן יש בעיה עמוקה, והיא, שבשכל האנושי האדם לא יכול לראות את כל
התהליך של המציאות. כי נניח שהאדם מגדיר סיבה ראשונה ותוצאה אחרונה של כל האירועים, תמיד אפשר לשאול מה הסיבה של הסיבה העוד יותר ראשונה ומה התכלית העוד יותר רחוקה, אחרי התכלית ... אפשר לשאול, מה הסיבה של הסיבה עצמה? ונמצא אם כן, כי האדם לעולם לא יכול לראות את כל
התהליך של המציאות. וזאת בדיוק הסיבה שבגללה שום מורה רוחני פילוסוף וכיוב, לא באמת יודע מהו שורש כל הבעיות ומהו שורש הפתרון של כל הבעיות. כי כדי לדעת את זה, לשם כך על האדם להבין את כל
התהליך. וזה כמובן בלתי אפשרי כנל. וגם יש לזכור, שגם מי שאומר שהוא מבין את הסיבה ואת התוצאה של כל המציאות, עליו להיות מסוגל להבין גם, כיצד זה בא לידי ביטוי בכל אירוע ואירוע ... עצמו, וכל שכן לא אנשים אחרים. וכל זמן שהאדם עצמו עוד לא הבין את כל המציאות ואת כל
התהליכים שיש בה, דהיינו, כל זמן שהאדם עוד לא הבין את הסיבה הראשונה ואת התוצאה האחרונה, האדם לא ראוי להנהיג אף אחד. והריהו כעיוור שהולך באפילה. כי הוא עצמו לא רואה את האור ... של חושך ואפילה. ומי שהולך אחרי מנהיגי שקר שכאלו, שהם לא יודעים ולא מבינים את כל
התהליך כולו של המציאות. וכל שכן טועים גדולים עוד יותר, שמייאשים את האדם, ומעיזים ברוב טעותם וטיפשותם לומר לאדם, שהוא לא יכול להבין את כל המציאות, מאחר שהם עצמם לא יודעים ... בחושך ובאפלה. כי מצד האמת, לכל בעיה יש פתרון. וגם לבעיה של חוסר היכולת לראות את כל
התהליך כולו, גם לזה יש פתרון. והחכם האמיתי שהצליח לגלות את הסוד של איך רואים את התמונה המלאה, הוא עוזר לאדם כדי שגם האדם יוכל להבין את כל המציאות בשלמות. כי הדבר בהחלט ... החשיבה של האדם, שדרכן החכם האמיתי מוביל את האדם אל היכולת לתפוס במחשבתו את כל
התהליך כולו של המציאות, למרות שהוא אין סופי. ומי שרוצה לזכות גם הוא ליהנות מהמציאות כמו החכם האמיתי, עליו לדבוק בשכל של החכם האמיתי, ולחפש כל הזמן את השכל של החכם האמיתי. ...