... את המקסימום מכל טקסט שאנחנו קוראים, על ידי כך שנקשר אותו ישירות לאירועים ולחוויות שלנו מחיי היום - יום. לפי אליעד, קריאה אפקטיבית היא לא רק לעבור על המילים בספר, אלא
תהליך שבו כל משפט וכל רעיון בספר נבחנים ביחס למה שקרה לנו באותו היום, למה שאנחנו מרגישים, ולדברים ... דוגמאות בשיעורים ובהרצאות, והוא מסביר שיש לכך שתי סיבות עיקריות. ראשית, הוא עובד על לייצר דוגמאות במודע. ושנית, וחשוב מכך, הוא מסביר שהרבה מהדוגמאות מגיעות מעצם
התהליך היום - יומי שהוא מקיים כל הזמן: כל דבר שקורה לו במהלך היום, הוא מנתח ושואל את עצמו: מה זה אומר לי? איזו משמעות אני יכול ללמוד מזה? איזה
תהליך פנימי מסתתר בתוך הדבר שקרה, וכיצד אוכל להשתמש
בתהליך הזה לתועלתי? באמצעות השאלות הללו, אליעד יוצר הקשרים ומוצא דוגמאות בכל דבר שהוא נתקל בו. לדוגמה, אם מתרחש אירוע כלשהו, כמו שיחה או סיטואציה מסוימת, אליעד מייד מנתח את האירוע, מפשיט אותו מהפרטים החיצוניים, וחושף את
התהליך הפנימי שקורה שם. לאחר מכן, הוא מברר עם עצמו איפה עוד הוא יכול לראות
תהליך דומה ואיך אפשר ליישם את המסקנות באופן אישי ואפקטיבי בחיים שלו. מהי הדרך הנכונה להפוך לימוד ... לחשיבה אפקטיבית דרך קריאה? ההמלצה המעשית של אליעד היא פשוטה אך דורשת התמדה: בהתחלה, חייבים להכריח את עצמנו בצורה מודעת למצוא קשרים, גם אם זה מרגיש מאולץ. עם הזמן,
התהליך הופך טבעי והמוח יוצר קשרים באופן אוטומטי. האימון הזה מוביל לכך שבכל פעם שמישהו אחר אומר משהו, המוח כבר יוצר קשרים, מפרש את המשמעויות, ומוצא דוגמאות רלוונטיות, מבלי שתהיה לכך מחשבה מודעת. כלומר, מטרת התרגול היא להביא את המוח למצב שבו כל
תהליך למידה או קריאה הופך לדרך חיים, בה הכל נקשר ומשמעותי, וכל ידע שנצבר הופך לכלי שימושי לחיים ...