9:34רצון להרגיש טוב - איך לגלות מאיפה הוא בא?
למה אנחנו רוצים להרגיש טוב?
כל אדם רוצה להרגיש טוב, אבל לא כולם שואלים את עצמם לעומק מאיפה מגיע הרצון הזה ומה מסתתר מאחוריו. אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא ואומר כי מי שמצליח להבין באמת מדוע הוא רוצה להרגיש טוב, יכול להגיע לנקודה שבה הוא כבר לא ירצה לשנות את המציאות, ולא יסבול יותר לעולם. מדוע? כי הרצון להרגיש טוב גורם לאדם לחוש רע כאשר המציאות אינה תואמת את רצונו. ברגע שהאדם מפסיק לרצות שהמציאות תשתנה, הוא גם מפסיק לסבול, ולמעשה מרגיש טוב באופן קבוע, פנימי ואמיתי.
מהו השורש האמיתי של הרצונות שלנו?
אליעד כהן מדגיש כי השאלה החשובה ביותר היא לא רק "למה אני רוצה להרגיש טוב?", אלא "למה בכלל אני רוצה משהו?". הרצונות של האדם נובעים מעצם קיומו ומתחושת הנפרדות שלו. אם לאדם לא היה קיום, לא היו לו רצונות כלל, כי הרצון נובע מעצם ההפרדה בין האדם לשאר המציאות. כלומר, כאשר האדם תופס את עצמו כנפרד מהשלם, הוא אוטומטית מרגיש שחסר לו משהו, ולכן הוא רוצה להרגיש טוב - בעצם הוא רוצה לחזור ולהרגיש שוב את השלמות והאחדות שממנה יצא.
איך להבין מדוע אתה קיים?
השאלה העמוקה יותר היא "למה אני קיים?". האדם קיים כי יש משהו שמקיים אותו, יש כוח מסוים שגורם לקיומו. אך גם הכוח הזה חייב שיהיה לו משהו שיגרום לו להיות קיים. כשהאדם שואל שוב ושוב את השאלות הללו לעומקן, הוא מגיע למקום שבו הוא מבין שיש כוח ראשוני, כוח יסודי, שלא ניתן לשאול למה הוא קיים כי הוא היה תמיד קיים. אך דווקא מתוך ההבנה הזו מתחדדת השאלה האמיתית - כיצד מתוך כוח אחדותי, בלתי משתנה ונצחי, נוצר עולם שיש בו שינויים, נפרדות וזמן?
איך מתוך אחדות נוצר עולם של נפרדות ושינויים?
אליעד כהן מסביר שכאשר העולם היה אחד מוחלט, לא היו בו שינויים. אך ברגע שנוצרו שינויים מתוך אותה אחדות, התחילה להיווצר תחושת הנפרדות. מהרגע שהאדם חווה את עצמו כנפרד מהשלם, נוצרים אצלו רצונות, כי הוא תמיד שואף לחזור אל אותו מצב של אחדות ושלמות. הרצון להרגיש טוב הוא בסך הכל ביטוי לרצון העמוק לחזור אל המצב השלם, האחדותי. כלומר, האדם רוצה להרגיש טוב כי הוא רוצה לחוות שוב את אותה אחדות פנימית ושלמות שקדמה לקיומו כנפרד.
למה להבין את שורש המציאות יפתור לך את הרצון להרגיש טוב?
אליעד מסביר שכאשר האדם יחקור לעומק למה בכלל קיימת המציאות, הוא יגיע להבנה שכולה אחדות. המציאות עצמה והאדם עצמו אינם אלא ביטוי של אותו דבר ראשוני, של אותה אנרגיה או חומר שממנו הכל עשוי. כאשר האדם מבין באופן עמוק מדוע ישנם שינויים בעולם, מדוע ישנה נפרדות, הוא מבין אוטומטית מדוע הוא רוצה פעם דבר אחד ופעם דבר אחר. הרצון האישי שלו הוא רק חלק מתוך תהליך כללי, כמו הקרנה של אירועים בסרט, שבו הרצונות הם אירועים נקודתיים בלבד. מי שיבין את זה באמת, יחווה אחדות מוחלטת בתוך העולם המשתנה.
איך לחוות אחדות באופן אישי וסובייקטיבי?
החוויה של האחדות חייבת להיות סובייקטיבית ואישית של כל אדם, כי לא מספיק לשמוע שמדובר באמת, אלא חובה לחוות אותה בעצמך. אליעד מדגיש כי הדרך לחוויה זו עוברת דרך שאלות מתמדות. האדם צריך לשאול את עצמו באופן רציף למה הוא רוצה את מה שהוא רוצה, ולשאול עוד ועוד, עד שיגיע להבנה מוחלטת של השורש העמוק ביותר של המציאות ושל קיומו העצמי.
כאשר האדם יגיע להבנה עמוקה זו, כבר לא תהיה אצלו הבחנה בין רצון להרגיש טוב לבין רצון לא להרגיש טוב. הטוב והרע, הרצון והחוסר רצון - כולם ייראו לו בדיוק אותו דבר, מאחר שהכל נובע מאותו מקום אחדותי. ואז, למרות שהאדם ימשיך לרצות דברים, הרצונות כבר לא יגרמו לו לתחושת חיסרון או סבל, כי הוא יבין ויראה שכל דבר קיים ונוצר מתוך האחדות.
מה קורה אחרי שהאדם חווה אחדות פנימית?
בסופו של תהליך, מי שחווה באמת את האחדות מבין באופן פנימי שאין צורך בשום שינוי במציאות כדי להרגיש טוב. תחושת הטוב היא תמידית ולא תלויה בשום גורם חיצוני. האדם יחווה את החיים כטובים באופן טבעי, ואפילו אם יהיו לו רצונות, הם לא יהיו מקור לסבל או לחוסר שביעות רצון, כי הוא יבין שהמציאות עצמה כבר מושלמת בדיוק כפי שהיא, והוא חלק בלתי נפרד ממנה.
אליעד מסכם שהמפתח הוא לחקור ולהבין מדוע קיימת המציאות, מדוע קיים אתה עצמך, ומתוך ההבנה העמוקה הזו מגיעה חוויית האחדות, שמשחררת אותך לחלוטין מהרצון להרגיש טוב - ופשוט מאפשרת לך לחוות טוב קבוע וטבעי.
כל אדם רוצה להרגיש טוב, אבל לא כולם שואלים את עצמם לעומק מאיפה מגיע הרצון הזה ומה מסתתר מאחוריו. אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא ואומר כי מי שמצליח להבין באמת מדוע הוא רוצה להרגיש טוב, יכול להגיע לנקודה שבה הוא כבר לא ירצה לשנות את המציאות, ולא יסבול יותר לעולם. מדוע? כי הרצון להרגיש טוב גורם לאדם לחוש רע כאשר המציאות אינה תואמת את רצונו. ברגע שהאדם מפסיק לרצות שהמציאות תשתנה, הוא גם מפסיק לסבול, ולמעשה מרגיש טוב באופן קבוע, פנימי ואמיתי.
מהו השורש האמיתי של הרצונות שלנו?
אליעד כהן מדגיש כי השאלה החשובה ביותר היא לא רק "למה אני רוצה להרגיש טוב?", אלא "למה בכלל אני רוצה משהו?". הרצונות של האדם נובעים מעצם קיומו ומתחושת הנפרדות שלו. אם לאדם לא היה קיום, לא היו לו רצונות כלל, כי הרצון נובע מעצם ההפרדה בין האדם לשאר המציאות. כלומר, כאשר האדם תופס את עצמו כנפרד מהשלם, הוא אוטומטית מרגיש שחסר לו משהו, ולכן הוא רוצה להרגיש טוב - בעצם הוא רוצה לחזור ולהרגיש שוב את השלמות והאחדות שממנה יצא.
איך להבין מדוע אתה קיים?
השאלה העמוקה יותר היא "למה אני קיים?". האדם קיים כי יש משהו שמקיים אותו, יש כוח מסוים שגורם לקיומו. אך גם הכוח הזה חייב שיהיה לו משהו שיגרום לו להיות קיים. כשהאדם שואל שוב ושוב את השאלות הללו לעומקן, הוא מגיע למקום שבו הוא מבין שיש כוח ראשוני, כוח יסודי, שלא ניתן לשאול למה הוא קיים כי הוא היה תמיד קיים. אך דווקא מתוך ההבנה הזו מתחדדת השאלה האמיתית - כיצד מתוך כוח אחדותי, בלתי משתנה ונצחי, נוצר עולם שיש בו שינויים, נפרדות וזמן?
איך מתוך אחדות נוצר עולם של נפרדות ושינויים?
אליעד כהן מסביר שכאשר העולם היה אחד מוחלט, לא היו בו שינויים. אך ברגע שנוצרו שינויים מתוך אותה אחדות, התחילה להיווצר תחושת הנפרדות. מהרגע שהאדם חווה את עצמו כנפרד מהשלם, נוצרים אצלו רצונות, כי הוא תמיד שואף לחזור אל אותו מצב של אחדות ושלמות. הרצון להרגיש טוב הוא בסך הכל ביטוי לרצון העמוק לחזור אל המצב השלם, האחדותי. כלומר, האדם רוצה להרגיש טוב כי הוא רוצה לחוות שוב את אותה אחדות פנימית ושלמות שקדמה לקיומו כנפרד.
למה להבין את שורש המציאות יפתור לך את הרצון להרגיש טוב?
אליעד מסביר שכאשר האדם יחקור לעומק למה בכלל קיימת המציאות, הוא יגיע להבנה שכולה אחדות. המציאות עצמה והאדם עצמו אינם אלא ביטוי של אותו דבר ראשוני, של אותה אנרגיה או חומר שממנו הכל עשוי. כאשר האדם מבין באופן עמוק מדוע ישנם שינויים בעולם, מדוע ישנה נפרדות, הוא מבין אוטומטית מדוע הוא רוצה פעם דבר אחד ופעם דבר אחר. הרצון האישי שלו הוא רק חלק מתוך תהליך כללי, כמו הקרנה של אירועים בסרט, שבו הרצונות הם אירועים נקודתיים בלבד. מי שיבין את זה באמת, יחווה אחדות מוחלטת בתוך העולם המשתנה.
איך לחוות אחדות באופן אישי וסובייקטיבי?
החוויה של האחדות חייבת להיות סובייקטיבית ואישית של כל אדם, כי לא מספיק לשמוע שמדובר באמת, אלא חובה לחוות אותה בעצמך. אליעד מדגיש כי הדרך לחוויה זו עוברת דרך שאלות מתמדות. האדם צריך לשאול את עצמו באופן רציף למה הוא רוצה את מה שהוא רוצה, ולשאול עוד ועוד, עד שיגיע להבנה מוחלטת של השורש העמוק ביותר של המציאות ושל קיומו העצמי.
כאשר האדם יגיע להבנה עמוקה זו, כבר לא תהיה אצלו הבחנה בין רצון להרגיש טוב לבין רצון לא להרגיש טוב. הטוב והרע, הרצון והחוסר רצון - כולם ייראו לו בדיוק אותו דבר, מאחר שהכל נובע מאותו מקום אחדותי. ואז, למרות שהאדם ימשיך לרצות דברים, הרצונות כבר לא יגרמו לו לתחושת חיסרון או סבל, כי הוא יבין ויראה שכל דבר קיים ונוצר מתוך האחדות.
מה קורה אחרי שהאדם חווה אחדות פנימית?
בסופו של תהליך, מי שחווה באמת את האחדות מבין באופן פנימי שאין צורך בשום שינוי במציאות כדי להרגיש טוב. תחושת הטוב היא תמידית ולא תלויה בשום גורם חיצוני. האדם יחווה את החיים כטובים באופן טבעי, ואפילו אם יהיו לו רצונות, הם לא יהיו מקור לסבל או לחוסר שביעות רצון, כי הוא יבין שהמציאות עצמה כבר מושלמת בדיוק כפי שהיא, והוא חלק בלתי נפרד ממנה.
אליעד מסכם שהמפתח הוא לחקור ולהבין מדוע קיימת המציאות, מדוע קיים אתה עצמך, ומתוך ההבנה העמוקה הזו מגיעה חוויית האחדות, שמשחררת אותך לחלוטין מהרצון להרגיש טוב - ופשוט מאפשרת לך לחוות טוב קבוע וטבעי.
- איך להפסיק לרצות להרגיש טוב?
- למה אני רוצה את מה שאני רוצה?
- מהי חוויית אחדות?
- איך נוצרה הנפרדות מתוך האחדות?
- למה בכלל קיימת המציאות?
- איך להרגיש טוב בלי לשנות את המציאות?
- מדוע קיימים שינויים בעולם?
רצון להרגיש טוב - איך לגלות מאיפה הוא בא?
שלום לכולם, הפעם אני רוצה להשיב לשאלה, איך אדם יכול לגלות, למה הוא רוצה להרגיש טוב
כי יותר מפעם אמרתי, שאם אדם יפטר מהרצון שלו להרגיש טוב, הוא לא ירגיש יותר רע
כי הוא לא ירצה לשנות את המציאות.
ועל האדם לשאול לעומק למה הוא רוצה להרגיש טוב, הוא יצליח לחוות את המציאות כאחדות
שאין הבדל בין הטוב לרע, והאדם שיעמיק יגיע לחוויה סובייקטיבית של האחדות
ולמה סובייקטיבית, כי הי א חייבת להיות אישית של האדם, זה לא יעזור שיגידו לו את זה
זה יעזור רק אם תחווה את זה בעצמך, וכשהאדם יגיע לחוויית האחדות, הוא ממילא ירגיש טוב
ואז גם אם הוא ירצה משהו, זה יהיה מפרספקטיבה אחרת, שגם אם הרצון שלו לא יתמלא
זה יהיה טוב מבחינתו באותה המידה.
ועכשיו נסביר את הדרך להגיע לשם, להבנה הזו, של איך האדם ששואל את עצמו למה אני רוצה את מה שאני רוצה, על האדם להגיע לשאלה של למה בכלל הוא רוצה משהו
כי אם האדם לא היה רוצה בכלל רצונות, כי אם הוא לא היה עם רצון עצמי, הוא לא היה סובל יותר.
וזה שהאדם רוצה, זה תלוי בכך שהוא קיים האדם, וזה תלוי בכך שיש נפרדות, ויש אני ולא אני.
ואז השאלה הבאה היא למה בכלל אני קיים, והרצונות נובעים מעצם העובדה שאתה קיים.
והרצונות הם בשורש הרצון להרגיש את האחדות, את השלמות.
ואז השאלה הנשאלת היא למה אני קיים, מה גורם לי להיות קיים?
ומה הסיבה של מה שמקיים אותי.
ואדם יגיע בסוף להבנה שישנו כוח, שאי אפשר יותר לשאול עליו.
ובסופו של דבר, כל הדברים נמצאים בתוך מקום וזמן, והמקום והזמן עשויים מחומר מסוים
ואיך זה שמחומר מחוץ לזמן ולמקום, נוצרה נפרדות.
והתשובה לשאלה למה אתה רוצה רצון כלשהו, זה נמצא בשאלה, בהבנה, למה בכלל קיימים שינויים בעולם, וזה ייתן תשובה, למה אתה רוצה פעם אחת ככה ופעם אחת ככה.
כי הרצון של האדם הוא רק אירוע בתוך תהליך כללי
ומי שיש לו רצונות, צריך להבין למה קיימת המציאות, וזה ייתן לו להבין למה יש לו רצון כלשהו.
כשתבין את השורש, תחווה אחדות בתוך עולם של נפרדות ושינויים.
ושוב, הדרך היא לשאול כל הזמן שאלות, למה הרצונות, למה קיימת המציאות, כי אם לא תבין למה המציאות קיימת, למה הישות שלך קיימת, לא תחווה את האחדות ולא תבין את הרצונות הבלתי פוסקים שלך.
ומי שיבין, יגיע ממש לחוויות האחדות, ואז לא תהיה כבר שאלה.
שלום לכולם, הפעם אני רוצה להשיב לשאלה, איך אדם יכול לגלות, למה הוא רוצה להרגיש טוב
כי יותר מפעם אמרתי, שאם אדם יפטר מהרצון שלו להרגיש טוב, הוא לא ירגיש יותר רע
כי הוא לא ירצה לשנות את המציאות.
ועל האדם לשאול לעומק למה הוא רוצה להרגיש טוב, הוא יצליח לחוות את המציאות כאחדות
שאין הבדל בין הטוב לרע, והאדם שיעמיק יגיע לחוויה סובייקטיבית של האחדות
ולמה סובייקטיבית, כי הי א חייבת להיות אישית של האדם, זה לא יעזור שיגידו לו את זה
זה יעזור רק אם תחווה את זה בעצמך, וכשהאדם יגיע לחוויית האחדות, הוא ממילא ירגיש טוב
ואז גם אם הוא ירצה משהו, זה יהיה מפרספקטיבה אחרת, שגם אם הרצון שלו לא יתמלא
זה יהיה טוב מבחינתו באותה המידה.
ועכשיו נסביר את הדרך להגיע לשם, להבנה הזו, של איך האדם ששואל את עצמו למה אני רוצה את מה שאני רוצה, על האדם להגיע לשאלה של למה בכלל הוא רוצה משהו
כי אם האדם לא היה רוצה בכלל רצונות, כי אם הוא לא היה עם רצון עצמי, הוא לא היה סובל יותר.
וזה שהאדם רוצה, זה תלוי בכך שהוא קיים האדם, וזה תלוי בכך שיש נפרדות, ויש אני ולא אני.
ואז השאלה הבאה היא למה בכלל אני קיים, והרצונות נובעים מעצם העובדה שאתה קיים.
והרצונות הם בשורש הרצון להרגיש את האחדות, את השלמות.
ואז השאלה הנשאלת היא למה אני קיים, מה גורם לי להיות קיים?
ומה הסיבה של מה שמקיים אותי.
ואדם יגיע בסוף להבנה שישנו כוח, שאי אפשר יותר לשאול עליו.
ובסופו של דבר, כל הדברים נמצאים בתוך מקום וזמן, והמקום והזמן עשויים מחומר מסוים
ואיך זה שמחומר מחוץ לזמן ולמקום, נוצרה נפרדות.
והתשובה לשאלה למה אתה רוצה רצון כלשהו, זה נמצא בשאלה, בהבנה, למה בכלל קיימים שינויים בעולם, וזה ייתן תשובה, למה אתה רוצה פעם אחת ככה ופעם אחת ככה.
כי הרצון של האדם הוא רק אירוע בתוך תהליך כללי
ומי שיש לו רצונות, צריך להבין למה קיימת המציאות, וזה ייתן לו להבין למה יש לו רצון כלשהו.
כשתבין את השורש, תחווה אחדות בתוך עולם של נפרדות ושינויים.
ושוב, הדרך היא לשאול כל הזמן שאלות, למה הרצונות, למה קיימת המציאות, כי אם לא תבין למה המציאות קיימת, למה הישות שלך קיימת, לא תחווה את האחדות ולא תבין את הרצונות הבלתי פוסקים שלך.
ומי שיבין, יגיע ממש לחוויות האחדות, ואז לא תהיה כבר שאלה.