... מתייחס אליה היא שאלת האחדות
והנפרדות. התלמידה אומרת שהיא מצליחה להבין שהיא כלום, כלומר, שאין הבדל בין אני לאין אני. עם זאת, היא לא מצליחה להבין את השלב העמוק יותר, שבו לא רק שאין הבדל בין אני לאין אני, אלא שגם אין הבדל בין אחדות
לנפרדות עצמה. במילים אחרות, היא כבר מצליחה להבין שאין הפרדה בינה לבין המציאות, אבל היא מתקשה להבין את השלב הבא שבו המציאות עצמה אינה מפרידה בין מושג האחדות
לנפרדות. אליעד מבהיר שהתשובה לבעיה זו היא פשוטה: לחזור ולבסס בצורה יסודית עוד יותר את ההבנה שכבר הושגה. כמו שבחשבון אדם לא יוכל להבין כפל וחילוק בלי שליטה מוחלטת בחיבור ... תקיעות בהבנה? מה הקשר בין אחדות
לנפרדות? איך ללמוד נכון? למה חשוב להעמיק את ההבנה? ...