... כי השאלה עצמה לא נכונה מצד האמת האמיתית. ואעפכ מצד
הנפרדות שלנו, יש הבדל בין הצורה לבין מהותה. והשאלה היא, כיצד מתהווה הצורה מתוך מהותה, להיות ישות נפרדת ממהותה, תוך כדי זה שהמהות חייבת להחיות גם את הצורה עצמה, אעפ שהיא ... מי שיודע באמת כיצד נברא העולם, דהיינו, כיצד מתהווה
הנפרדות מתוך האחדות, אלא מי שהוא עצמו בורא את העולם, ורואה את העולם לפני שהוא היה קיים, ובורא אותו, והוא רואה אותו גם אחרי שהוא קיים עם
הנפרדות. כי כולם משערים השערות, שהן כולן של טעות, ולו רק משום שהכל אחד ממש. ואעפכ מצד
הנפרדות שלנו, רק מי שהוא עצמו בורא את העולם מתוך מהותו העצמית, רק הוא יודע כיצד נוצרים כל העולמות כולם, מתוך מהותו האחת ממש. ומי שרוצה לזכות לידיעה הזאת, עליו להפוך ולהיות ... ואז נוצר גם הרצון, ויחד איתם נוצרת גם כל שאר חוויית
הנפרדות. ואז ורק אז, האדם הוא עצמו גם המצוי הראשון, וגם זה שמהווה את
הנפרדות של העולם, וגם זה שחי בתוכה ממש. ואז ורק אז, האדם רואה ויודע את האמת, כיצד באמת מתהווה כל
הנפרדות שלנו. ואפשרי לזכות לזה, רק על ידי זה שהאדם שואל את עצמו מה אני? ואז האדם מתבונן אל תוך המהות של המציאות, ומגלה את האחדות וכולי כנל. ...