... שאתה אולי חושב שיש מוצרים טובים יותר, אבל המוצר הזה הוא הכי טוב בשבילך. כך אנחנו מראים לאדם שהתנגדותו כבר הובאה בחשבון, וממילא מורידים את הצורך שלו
להתנגד בעצמו. מהם היתרונות והחסרונות של שיטת הקדמת ההתנגדות? אליעד מציין שהיתרון בשיטה זו הוא שהאדם מרגיש שמבינים אותו, ובכך מצטמצם הצורך שלו
להתנגד. אך יש בכך גם חיסרון משמעותי - לפעמים אנחנו מעלים התנגדות שהצד השני בכלל לא היה חושב ... בהתנגדויות מראש? טכניקה נוספת שאליעד מציג היא שתילת סיבות לא נכונות. אם אנחנו יודעים שאדם יתנגד לפעולה מסוימת, אפשר להציג מראש סיבה לא נכונה או מגוחכת
להתנגדות שלו. כאשר האדם ישאל את עצמו למה הוא לא רוצה לבצע את הפעולה, הוא יעלה בראשו את הסיבה ... שהצגנו היא לא באמת הגיונית, ובכך הסיכוי שירכוש גדל. מהי טכניקת ההקצנה כדי להתמודד עם התנגדויות? עוד טכניקה שאליעד מציג היא הקצנת הסיבה האמיתית
להתנגדות. אם הסיבה האמיתית שבגללה אדם לא רוצה לפעול היא ברורה לנו, אפשר להקצין אותה עד לכדי ... מהעתיד שלו - אפשר לומר לו: אני יודע שלא אכפת לך מהעתיד, שאתה מוכן להיות הומלס, לאכול מהפח ולחיות ברחוב, אבל בכל זאת תעשה שיעורים. ההקצנה הזו גורמת לילד
להתנגד לסיבה של עצמו ולפעול בניגוד
להתנגדותו המקורית. כיצד לבחור את השיטה המתאימה לטיפול בהתנגדות? אליעד מדגיש שבכל טכניקה של טיפול בהתנגדות צריך לבחון מה מתאים לסיטואציה. צריך להעריך מראש מה הסיכוי
להתנגדות, האם להקדים אותה מראש, האם כדאי להשתמש בסיבה שגויה או להקצין סיבה אמיתית, והאם ... עם מה שאני הולך להגיד, אני יודע שאולי לא תרצה את מה שאני אומר לך, אני יודע שאולי אתה חושב אחרת אבל תעשה ככה וככה ממילא הדחף האינסטינקטיבי של הבן אדם
להתנגד למה שאמרו לו מהיבט מסוים הדחף הזה יורד, למה? כי הוא כבר שמע את ההתנגדות. זאת אומרת אם ... נכון אמרנו למרות שקשה לך, החיסרון הוא שאם היינו אומרים לך תעשה שיעורים יכול להיות שהוא היה אומר בסדר אמרת לו קשה לי הוא אומר רגע קשה לי נתנו לו תזכורת
להתנגדות שלו. אוקי זה היה היתרון והחיסרון שבטכניקה הזאת וצריך לדעת לפעול לפי הסיטואציה, אז מה ... והוא אומר לא רוצה מה אתה לא אכפת לך שקשה לי ואם אתה אומר לו אני יודע שקשה לך אבל תעשה ככה וככה הוא אומר הוא הביע אמפתיה לזה שקשה לי אני לא צריך עכשיו
להתנגד לו ולכן בעצם אני רק נתתי פה את ההיבטים האלה כדי שכל אחד יוכל לשחק עם זה איך שהוא רוצה ... לכן כמובן שצריך לשים לב גם לדוגמה שמביאים אבל בגדול המבנה אומר כזה דבר, כאשר אומרים לבן אדם את ההתנגדות שלו אז לפעמים כדאי להוסיף דווקא סיבה לא נכונה
להתנגדות שלו להגיד לו אני יודע שאתה מתנגד לככה וככה אבל ככה וככה וכשאומרים לו אני יודע שאתה ... אז אוטומטית הוא לא יסכים לזה ואז הוא כן יעשה את מה שאנחנו רוצים. מה החיסרון של זה, עכשיו ואם לא היינו עושים את זה ואם לא נכניס את ה - כי הלא נכון לסיבה
להתנגדות מה שקורה בכזה מקרה הוא שיכול להיות שכשהוא יגיד כשהוא ישאל את עצמו למה אני לא רוצה ... למכור לו איזה מוצר ומביעים אפילו את ההתנגדות שלו לפני שהוא הביע את ההתנגדות במקרה כזה צריך לשים לב, ואז יש את הטכניקה שאומרת זרוק לו איזו סיבה לא נכונה
להתנגדות, אוקי צריך לשים לב שאנחנו בעצם לא עושים את זה בצורה שדווקא תגרום לו להיזכר בסיבות ... כי לי אכפת מהעתיד שלך נניח, אוקי מה בעצם עשינו? לקחנו את הסיבה האמיתית שבגלל הוא לא רוצה לעשות שיעורים והצגנו אותה בצורה כזאת שתגרום לבן אדם עצמו
להתנגד לסיבה של עצמו. וכמובן שיתעמק בזה יכול למצוא עוד מלא רעיונות, מה המהות של הטכניקה הזאת? המהות של הטכניקה הזאת היא כזאת אתה הולך לבקש מהבן אדם משהו להגיד לו משהו, מראש תחשוב מה הוא הולך להגיד לך למה שהוא יתנגד לזה איזה סיבות יכולות לגרום לו
להתנגד לזה ואז אתה אומר כזה דבר אם יש סיכוי סביר שהוא הולך להביע התנגדות למה לי לחכות שהוא ...