אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 4... קרה אז או יקרה בעתיד, אלא כל מה שקורה מתרחש עכשיו. האם כל חוויה קשורה לאחדות? בסופו של דבר, כל חוויה שלנו, אפילו חוויות כמו כאב ראש או עצם שנמצא מולנו, הן חלק מהמציאות הכללית. כל ... אין סוף אופציות והן כולן קיימות, ואז אתה לא לחוץ להגיע למקום מסוים, כי זה בכל מקרה קיים וגם ההוא בכל מקרה קיים. מה שונה למשל כאב ראש מקיר? חוויית התחושה, עוצמת התחושה. בעוצמה ... קצוות, קצה אחד ממש ממשי, וקצה שני ממש לא ממשי. כשאתה עובר בחדר את לא מתחשב בפיל שנמצא כאן, כי הוא לא ממשי עבורך, אבל אם יש לך כאב ראש, אתה מרגיש אותו חזק, ולכן חווה אותו בעוצמה ... יש לנו את הטווח של הממשי ואת הטווח של הלא ממשי, והרעיון הוא, שהם אחד. מה זה אומר ששניהם אחד? הכוונה היא שכאשר אתה חווה את הכאב ראש, אתה בחוויה של נפרדות, כי אתה חווה את הכאב ראש יותר חזק מאשר אתה רואה את הפיל שנמצא פה. אם היית חווה את הפיל שיש כאן כמו את הכאב ראש, אז למעשה היית חווה את הכאב ראש כמו שאתה חווה שאין כאב ראש. אז מבחינתך אתה מתאזן. הרעיון הוא שהאדם צריך להכליל את ההפכים, מה זה אומר? שכאשר יש לאדם כאב ראש, הוא אמור לקחת את החוויה הממשית, ולהלביש אותה על מה שלא ממשי בעיניו. אתה יודע כמה חזק אתה צריך לחוות שיש פה פיל? כמו החוויה של הכאב ראש. אתה יודע כמה חזק אתה צריך לחוות את הכלום, שהוא הקצה האחרון? אתה צריך להגיע להשתוות שהכלום יהיה בעיניך כמו הכאב ראש. אבל גם צריך לעשות הפוך, שאת החוויה צריך להלביש ... האחד. אם אתה לוקח את החוויה הממשית שלך וחווה אותה גם על מה שלא ממשי, זאת אומרת שכול מה שלא ממשי בעיניך, כמו שאין פיל, אין כאב ראש, אתה חווה אותו כממשי. ואם אתה לוקח את כל מה ... שנראה לך איננו, הוא ממשי כמו היש. ומה שנראה לך ממשי, הוא לא ממשי כמו שנראה לך האין. ואז תהיה בחוויה לא מוגדת. אם אדם חוקר את הכאב ראש, שואל מדוע יש לי כאב ראש, ומה זה כאב ראש? בסוף הוא מגיע להשתוות, שלא רק שנעלם לו הכאב ראש, אלא הוא גם לא יודע שהוא קיים. רבי נחמן אמר, ... הרגשות שלך, עד שלא תדע שאתה קיים. התחושה הכי חזקה שלך היא שאתה קיים, ואתה צריך להגיע למצב שבו לא תחווה שאתה קיים. כשאדם מרגיש כאב ראש, הכוונה היא, שהתודעה שלי חווה את קיומי ואת הגוף וגם את כאב הראש. אתה צריך לבטל את כל החוויות עד שהתודעה לא חווה שהיא קיימת. עד שהאלוהים שבך לא יחווה את הנפרדות, שלא יחווה שהוא קיים כנפרד, ולא יחווה את הגוף ולא יחווה את כאב הראש. ככול שהאדם מבין יותר שהכל אחד, ביותר עוצמה, ...