... אישי טיפול בחרדות ופחדים - פחדים אצל
ילדים מפלצת מתחת למיטה ובו יתבארו שתי ... המטופל את הפחד והחרדה שלו. והגישה השנייה אומרת, שהמאמן האישי, דווקא כן צריך להזדהות עם הפחד והחרדה של המטופל, כי רק כך הוא יכול לעזור לו. כגון לדוגמה,
ילד שמפחד ממפלצת שיש מתחת למיטה שלו. שהאפשרות הראשונה היא, שההורה לא יזדהה עם הפחד של
הילד. וישלול מכל וכל את קיומה של המפלצת מתחת למיטה של
הילד. וינסה לגרום
לילד להבין שאין מפלצת מתחת למיטה, וינסה לגרום
לילד , לא לפחד מכך שיש מפלצת מתחת למיטה, על ידי זה שהוא ישכנע אותו שאין מפלצת מתחת למיטה. זאת הגישה הראשונה. והגישה השנייה היא, שההורה צריך, כן להזדהות עם הפחד של
הילד מהמפלצת. כגון לדוגמה לומר
לילד, שהם יעשו דברים, כדי שהמפלצת לא תפגע
בילד. והגישה הזאת אומרת, לא לשלול את הפחד של
הילד על ידי שלילת קיומה של המפלצת, אלא לשלול את הפחד של
הילד, על ידי זה שהוא יבין, שהוא לא צריך לפחד מהמפלצת. וזאת הגישה השנייה. ולפי הגישה השנייה, אם מביעים הזדהות עם הפוביה של
הילד, הרי שבעצם גורמים
לילד להשתכנע, שבאמת יש מפלצת מתחת למיטה שלו. ... ממנו. ולכן, יש גם גישה הפוכה, שאומרת שאסור להזדהות בשום פנים ואופן, עם הפחד של האדם. וכאשר האדם מפחד, צריך לעקור את הפחד בשורשו. כגון לדוגמה, שאם
הילד מפחד ממפלצת מתחת למיטה שלו, אסור להזדהות בשום פנים ואופן, עם הרעיון ועם האפשרות שאולי יש מפלצת מתחת למיטה של
הילד. כי אם מזדהים עם האפשרות הזאת, זה מחזק אצל
הילד את המחשבה, שאולי באמת יש מפלצת מתחת למיטה שלו. ומה שכן צריך לעשות, זה לשלול מכל וכל אצל
הילד, את המחשבה שלו, שאולי יש מתחת למיטה שלו מפלצת. ואם
הילד לא מבין שאין מפלצת מתחת למיטה שלו, צריך לעשות את הכל רק בכיוון של הסברה ושכנוע, לשכנע את
הילד, שאין שום מפלצת מתחת למיטה שלו. ובשום ... עדיין לא יקרה שום דבר שראוי לפחד ממנו מצד האמת. (כי מבחינה אובייקטיבית, אין טוב ורע, ואין טעם לפחד משום דבר כלשהו). ובמאמר מוסגר נאמר, שיש התמודדות עם
ילד שמפחד מכך שבפועל יש עכשיו מפלצת מתחת למיטה שלו, ויש
ילד שמפחד מכך שאולי תהיה מפלצת מתחת ... לו שום דבר רע מבחינה אובייקטיבית. כי המחשבה הזאת, היא שכל מאוד מאוד גדול. שהיא מצריכה מהאדם לחשוב את ההפך הגמור, של שורש הפחד שלו. כגון לדוגמה,
שהילד לא מסוגל להכיל את המחשבה שאומרת, שגם אם ... אפשרית להשגה. ולכן יש גם את צורת הטיפול ההפוכה, שאומרת שכן צריך ואפשר להזדהות עם הפחד של האדם, אבל לנסות לרכך ולהקטין את הפחד של האדם. כגון לדוגמה,
הילד שמפחד מהמפלצת. שאם ננסה לשכנע את
הילד, שאפילו לא יכולה להיות מפלצת מתחת למיטה שלו, לא בטוח
שהילד יצליח להשתכנע בכך. ושאם ננסה לשכנע את
הילד, שגם אם המפלצת תפגע בו, עדיין הוא לא צריך לפחד מכך, לא בטוח שנצליח לשכנע את
הילד בכך (בעיקר כי ההורה שלו עצמו, לא ממש ... טוב ורע. ואעפכ יש גם עצות יחסיות, איך להתמודד עם הטוב והרע היחסיים. והשיטה הטובה ביותר היא, להראות לאדם את כל הצדדים. לדוגמה, שצריך לנסות להרגיע את
הילד, גם על ידי זה שמנסים להסביר לו שאין ...