... שעדיף להתמקד בלהסביר לו למה כדאי לעשות משהו אחר או למה כדאי לשקול כיוון שונה, במקום לבקש ממנו שוב ושוב לנמק את עמדתו. לדוגמה,
כשילד אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים, אפשרות אחת היא לשאול למה אתה לא רוצה?, אך לעיתים שאלה זו ... אני רוצה להתייחס לנושא הבא והוא לבקש מבן אדם אחר נימוק וסיבה לדעה שלו, האם בעצם זה מחליש את הדעה שלו או מחזק את הדעה שלו לדוגמה
ילד אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים אתה מבקש ממישהו משהו הוא אומר לך לא רוצה, כן רוצה, אני ... שהוא נכון אם הוא נכון למה אתה צריך אלף טענות להוכיח שהוא נכון. דברים שהם ברורים מאליהם הם לא צריכים הוכחות תשימו לב גם מורה שמלמד
ילד יש דברים שהוא מסביר לו אל תעשה את זה כי ככה וככה, אל זה וזה כי ככה וככה אבל יש דברים שמורה שמסביר
לילד הוא לא אומר לו אל תעשה כי... יש דברים
שהילד בעצמו מבין לא לעשות, נגיד
ילד לדוגמה לא רוצה שיכאב לו אתה אומר
לילד אל תעשה ככה כדי שלא יכאב לך אבל
הילד מעצמו מבין שהוא לא רוצה שיכאב לו, יש מישהו שפעם היה צריך להסביר
לילד אתה לא רוצה שיכאב לך כי אם יכאב לך אז... לא,
הילד יודע שהוא לא רוצה שיכאב לו לא צריך להסביר לו את זה. לדוגמה אתה יכול להסביר
לילד אתה יודע למה שנמצא פה קוראים עץ אבל אתה לא צריך להסביר
לילד שיש פה משהו כי זה שיש פה משהו זה הוא יודע, זאת אומרת זה שיש פה משהו הוא ידע זה שקוראים לזה עץ ...