... על אמונתו בסמכות של המטפל. בנוסף לכך, אליעד גם מבקר את הרעיון שכימיה אישית, חברות או אווירה נעימה מדי יכולות להוות בסיס איתן להקשבה אמיתית. הוא
מסביר שאם המטופל מקשיב למטפל רק מפני שהוא מרגיש חבר שלו, או כי לא נעים לו לסרב או להתווכח עם המטפל, אז ההקשבה הזו אינה מועילה באמת. ... במטפל או לחברות עמו. הוא מקשיב למטפל כי הוא באמת מבין שהעצה מועילה ומשרתת את טובתו. לדוגמה, במקום שהמטפל יגיד למטופל אתה צריך לעשות ספורט, מבלי
להסביר למה, הוא צריך
להסביר בצורה ברורה: אם תעשה ספורט, זה יעזור לך לשפר את הבריאות, להרגיש טוב יותר, להפחית סטרס, ולהאריך את תוחלת החיים שלך. המטפל צריך לפרט
ולהסביר מדוע פעולה מסוימת מועילה, כך שהמטופל יוכל לקבל החלטה מודעת, מושכלת ומבוססת על הבנה אמיתית ולא רק על אמונה במטפל. הגישה הזו, ... שלו, מה שמבטיח שינוי עמוק ויציב יותר. לסיכום: מה צריך לעשות מטפל כדי שהמטופל יקשיב לו? המטפל צריך לוודא שכל עצה וכל המלצה שהוא נותן מבוססת על
הסבר ברור והיגיון מובן למטופל. עליו להימנע מיצירת קשר שמבוסס על סמכות עיוורת או חברות מוגזמת. המטרה של המטפל צריכה להיות שהמטופל יקשיב ... מבין את הסיבות שמאחורי ההמלצות, הוא ינקוט בהן גם מבלי להרגיש צורך להאמין באופן עיוור במטפל או לפתח כימיה חברית עם המטפל. החובה של המטפל היא
להסביר את ההיגיון בצורה ברורה כך שהמטופל יוכל להבין מדוע זה טוב עבורו. לסיכום, אם אתה מטפל שרוצה שהמטופל שלך יקשיב לך, עליך
להסביר את ההיגיון של העצות שלך. אל תבנה את הקשר על סמכות, ותמנע מלהסתמך על כימיה אישית. במקום זאת, נסה לבסס את הקשר על הבנה הדדית של ...