אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
שאלות על אלוהים, תלונות על המציאות, לקיחת אחריות, פיצול אישיות, מי באמת אחראי לכל מה שקורה בעולם?
9:17שאלות על אלוהים, תלונות על המציאות, לקיחת אחריות, פיצול אישיות, מי באמת אחראי לכל מה שקורה בעולם?
... באלוהים ישאלו למה אלוהים עשה את זה?, ואילו אנשים שאינם מאמינים באלוהים ישאלו למה המציאות כזאת?. אליעד כהן מסביר שחשוב להבין שכל תלונה שיש לאדם על אלוהים או על המציאות היא למעשה תלונה של האדם על עצמו. הסיבה לכך היא שהאני האמיתי של האדם אינו נפרד מהמציאות עצמה. אליעד משתמש ... על תלונות וסבל היא להבין שאתה והמציאות - ישות אחת. כיצד ניתן להגיע לאחדות מלאה ולהפסיק לסבול? אליעד כהן מסביר שהדרך להגיע לאחדות ולאושר אמיתי היא לחקור לעומק את שורש הרצונות שלך. כאשר האדם מתחיל לחקור ולשאול למה אני רוצה את מה שאני רוצה?, הוא מגלה בהתחלה שהרצונות שלו ... על למה אלוהים עושה כך?, ומי שלא מאמין באלוהים מתלונן פשוט על המציאות: למה היא כזו ולא אחרת?. אך לפי ההסבר, חשוב להבין שכל תלונה שיש לאדם על מה שקורה לו, היא בעצם תלונה על עצמו. הסיבה לכך היא שהאני האמיתי של האדם חופף למציאות עצמה. אפשר לקרוא לכוח שמניע את הדברים ... אלוהים, מתלונן על המציאות, למה המציאות היא כזו, למה היא לא אחרת? וכל אחד מתלונן תלונות אחרות. וכרגע אני אסביר ואתן נקודה למחשבה, בנושא של לקית אחריות, ומה זה אומר? כל מה שאני מדבר עשיו על אלוהים, אני מתכוון בעצם לסיבה שהדברים הם כפי מה שהם! וזה יכול להיקרא אלוהים גורל ...
לא לכעוס על עצמך פירוש לסבול בורא כעס עצמי אני לא אוהבת את עצמי הוכחות שאין אלוהים נקודת מבט רוחנית
עמלק, מלחמת עמלק, מחיית זכר עמלק, עמלק = ספק, למחות את זכר עמלק, עמלק בימינו, ספקות, ספקנות, להטיל ספק
10:24עמלק, מלחמת עמלק, מחיית זכר עמלק, עמלק = ספק, למחות את זכר עמלק, עמלק בימינו, ספקות, ספקנות, להטיל ספק
... ספק מה המשמעות של מלחמת עמלק בהקשר של ספקות? אליעד כהן מתאר את המושג עמלק כסמל לספק. הוא מסביר שמחיית זכר עמלק פירושה למעשה מחיקת הספקות מליבו של האדם. לפי ... לוודאות מוחלטת ולמחוק את כל הספקות. מדוע אנשים דתיים חושבים שאליעד הוא עמלק? אליעד כהן מסביר שאנשים דתיים רבים מכנים אותו עמלק מכיוון שהוא מטיל ספקות ... משקרים לעצמם ולאחרים, ומנסים להימנע מחשיפת השקר. מדוע האמת מתנגדת לספקות? אליעד כהן מסביר שלא רק השקרנים מתנגדים לספקות, אלא גם האמת עצמה מתנגדת לכך. ... שמספר כיצד במעשייה מסוימת השדים נלחמו זה בזה, וכך השמידו זה את זה. הוא משתמש במשל הזה כדי להסביר שהאדם צריך להשתמש בטקטיקה של היריב (הספקות) כדי לנצח ... עד שמגיעים לידיעה מוחלטת של האמת. האם הספק הוא דבר חיובי או שלילי לפי אליעד כהן? אליעד מסביר שהספק יכול להיות חיובי ושלילי, בהתאם לרמת ההבנה של האדם. ...
להימנע איך להתמודד עם ספקות החרדים צריך להגיע מלחמת עמלק אמונה עיוורת היסטוריונים עבירה
מי ברא את העולם? בריאת העולם, מי ברא את היקום? המפץ הגדול, איך נברא העולם? מרחב הזמן והמקום
14:41מי ברא את העולם? בריאת העולם, מי ברא את היקום? המפץ הגדול, איך נברא העולם? מרחב הזמן והמקום
... את העולם אינה נכונה? השאלה מי ברא את העולם? נפוצה מאד, אך אליעד כהן מסביר שהיא מבוססת על הנחת יסוד מוטעית ולכן השאלה עצמה אינה לגיטימית. ההנחה השגויה שעומדת בבסיס ... הגדול, ולכן היה חייב להיות משהו או מישהו שיצר את אותו מפץ. אך אליעד מסביר שהנחה זו אינה נכונה: המפץ הגדול אינו מוכיח שהעולם לא היה קיים קודם לכן. כל מה שהמדע עושה הוא ... שפועלים בהווה, אך זו הנחה בלתי ניתנת להוכחה אמיתית. לדוגמה, אליעד מסביר: גם אם המדע יוכיח שכדור הארץ או היקום החלו בנקודה מסוימת, זו עדיין לא הוכחה מוחלטת, כי תמיד ... ברא את אלוהים עצמו? מה המשמעות האמיתית של מרחב המקום והזמן? אליעד כהן מסביר כי יש להבדיל בין דברים מוגבלים בתוך המציאות, כמו כוס מים או כדור הארץ, לבין המציאות עצמה ... יכול להיווצר או להיעלם. האם אלוהים יכול להיות מחוץ למקום ולזמן? אליעד מסביר שאם נטען שאלוהים יצר את המקום והזמן, נגיע לסתירה. אם אלוהים יצר את העולם, הרי שהיה לפני ... אלא נמצא בתוך מסגרת המקום והזמן, ולכן אלוהים כזה אינו יכול להיות ההסבר לבריאת העולם. יתרה מכך, אם אלוהים נמצא בתוך מרחב גדול יותר שמכיל אותו ואת העולם, אז השאלה מי ...
חוקי הפיזיקה לפני המפץ הגדול אלוהים נמצא להבדיל ציר הזמן מרחב ניסיון מה היה לפני המפץ הגדול
הביצה והתרנגולת, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? מה היה לפני הסיבה הראשונה ולפני הזמן?
13:56הביצה והתרנגולת, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? מה היה לפני הסיבה הראשונה ולפני הזמן?
... ולפני הזמן? מה באמת קדם למה, הביצה או התרנגולת? השאלה מה קדם למה, הביצה או התרנגולת? היא אחת השאלות המפורסמות והמוכרות ביותר בעולם, ואליעד כהן מסביר בהרצאתו לעומק את מהות השאלה ואת התשובה האמיתית אליה. המהות של השאלה הזו היא להבין מהו הרצף הראשוני של סיבה ותוצאה שמוביל את כל האירועים במציאות. ישנה תחושה שכל דבר שקורה כרגע הוא תוצאה של אירוע קודם, וכך נוצר רצף אינסופי של סיבות ותוצאות. אך אליעד מסביר שהשאלה האמיתית כאן היא בעצם מה התחיל את הזמן עצמו, מה הייתה הנקודה הראשונה, ואם הייתה נקודה כזו, מה יצר אותה? ההסבר שאליעד מציג הוא שאין קדימות אמיתית בין הביצה לתרנגולת, אלא שיש משהו אחר לחלוטין, האין, שממנו מתהווים גם הביצה וגם התרנגולת, ולכן ... למציאות היא משהו אחר שמחוץ לזמן, משהו אינסופי, כלום, או אין. האין הזה הוא שמייצר בכל רגע את הביצה, התרנגולת, הזמן, המקום ואת כל מה שקיים. אליעד מסביר שלא מדובר באלוהים, כישות נפרדת, אלא במשהו שמהווה ומייצר את המציאות כל הזמן. גם אם לא היה מפץ גדול, והיקום תמיד היה קיים, ההסבר שלו עדיין תקף, משום שהקיום הנוכחי בכל רגע הוא התהוות חדשה מתוך האין הזה. הדוגמה שאליעד נותן להבהרת הרעיון היא התבוננות פנימה לתוך ... וכשבוחנים את המקום והזמן עצמם מגיעים למסקנה שהם עשויים משום דבר - משהו שאינו זמן ואינו מקום. זה אותו האין שממנו מתהווים כל הדברים. האם ההסבר של אליעד באמת עונה על השאלה? על אף שאליעד מספק תשובה עמוקה לכאורה, הוא מבהיר בהרצאתו כי ההסבר הזה בעצם לא פותר את השאלה במלואה, משום שהוא רק מזיז אותה למקום אחר. הוא מסביר שהעברת הדיון אל האין שמחוץ לזמן יוצרת פשוט מערכת חדשה של סיבה ותוצאה, בין האין - זמן לזמן עצמו. השאלה נשארת פתוחה - מה יצר את אותו אין ראשוני ומה היה לפניו? מדוע ההסבר של אליעד עדיין משאיר מקום לשאלות? אליעד מסביר שבכל מקרה בו אנחנו מציבים מערכת יחסים של סיבה ותוצאה, גם אם היא בין אין זמן לזמן, תמיד תישאר השאלה על מה שקדם לאין זמן עצמו. יתרה ...
יש מאין מחויב תחושות להתפרסם מציאות מה היה קודם הביצה או התרנגולת סיבות קיום העולם
התורה, הוראות הפעלה, הוראות יצרן - האם הוראות היצרן אלוהים של העולם היא התורה? האם יש הוראות יצרן?
14:14התורה, הוראות הפעלה, הוראות יצרן - האם הוראות היצרן אלוהים של העולם היא התורה? האם יש הוראות יצרן?
... לתורה, הוא בעצם מיתוס ושיגעון לוגי עמוק שנמצא בכל אדם, לא רק באנשים דתיים אלא גם באתאיסטים ובחילונים. אליעד כהן מסביר שהטיעון הנפוץ שאומר: אם יש יצרן ... (התורה) הוא למעשה שקר מוחלט. מדוע הלוגיקה של הוראות היצרן מוטעית מהיסוד? אליעד כהן מתאר את הלוגיקה המוטעית הזאת ומסביר שדווקא מי שבקיא בפילוסופיה של היצרן ... פשוט שאינו דורש שום ידע או הכשרה מוקדמת, פשוט מחברים ומתחילים לעבוד. ילד שמקבל צעצוע איכותי אינו מקבל דף הוראות שמסביר כיצד בדיוק לשחק בו, פשוט נותנים לו את ... בלי שום הוראות, צבי הים שיוצאים מהביצים בחוף מיד יודעים לאיזה כיוון ללכת באופן טבעי, ולא זקוקים להוראות מיוחדות או הסברים. מדוע גם החילונים בעצם חיים בחשיבה ...
יהדות תורה מצוות אלוהים בלי תנאי שכר דעת ללכת ללא תנאי לשים לב שכר ועונש
העולם הזה פרוזדור לעולם הבא, תכלית העולם הזה, החיים והמוות, הבריאה, למה אלוהים ברא את העולם?
8:19העולם הזה פרוזדור לעולם הבא, תכלית העולם הזה, החיים והמוות, הבריאה, למה אלוהים ברא את העולם?
... הבא, תכלית העולם הזה, החיים והמוות, הבריאה, למה אלוהים ברא את העולם? האם תכלית החיים היא העולם הבא לפי הדתיים? אליעד כהן מסביר את הטענה הדתית הנפוצה שהעולם הזה הוא רק פרוזדור לעולם הבא, כלומר, שהמטרה של החיים בעולם הזה היא כדי לזכות בעולם הבא. הוא מציין שהשאלה הבסיסית שמעלים רבנים דתיים ... אפילו יותר מהגישה החילונית, משום שהיא לא באמת נותנת תשובה לשאלה המקורית מה התכלית של החיים?, אלא רק דוחה אותה לשלב הבא. למה ההסבר של העולם הבא לא באמת עונה על השאלה? אליעד כהן מדגיש, שכאשר דתי מגיע לגן עדן ויושב ללמוד תורה במחיצת אלוהים, הוא עדיין לא פתר את השאלה הבסיסית למה אני חי?. גם בגן ... באופן מוחלט. ולכן עולה השאלה למה בכלל היה צריך אלוהים לברוא את העולם הבא, אם כבר היה לו טוב מושלם? מה הוא מרוויח מזה? כהן מסביר שגם אם נניח שהתכלית של העולם הבא היא טוב ליברואיו, עדיין נשאלת השאלה למה אלוהים לא יצר מלכתחילה את העולם הבא, ללא צורך בעולם הזה עם הסבל והמאמץ שבו. הוא מביא ... עם הטענה של המאמץ לפני השכר? הטענה הדתית המרכזית היא שהעולם הזה נברא כדי שנצטרך להתאמץ לפני קבלת השכר בעולם הבא. כהן מסביר שהטענה הזו יוצרת תמונה של אלוהים נכה או מוגבל - כאילו הוא לא באמת יכול לתת לאדם טוב מושלם אלא רק בתנאי שהאדם יתאמץ קודם. לדבריו, מדובר בטענה מאוד לא הגיונית כי אם ... האידיאלי של גן עדן. הטענה שהאדם חייב להתאמץ תחילה כדי לקבל שכר רק מעידה שהאל הזה הוא מוגבל ומצריך מאמץ מיותר מבני האדם. למה ההסבר הדתי אינו פותר באמת את השאלה על תכלית החיים? אליעד כהן מסכם ואומר שההסבר הדתי שהתכלית היא העולם הבא הוא למעשה חסר משמעות, כי הוא לא פותר את השאלה אלא רק דוחה אותה שלב אחד קדימה. אם התשובה של הדתי היא ככה אלוהים רוצה, הרי שגם החילוני יכול לומר באותה מידה ככה אלוהים רוצה שיהיו חיים ומוות, ואין הבדל מהותי בין התשובות. כהן מחדד זאת ואומר שהסבר רצונו של אלוהים מקביל בדיוק לתופעה של החיים והמוות שאין להם לכאורה סיבה ברורה או הגיונית. הוא מוסיף ששינויים מתמידים ברצון האל (יצירת גלקסיות, כוכבים, תהליכים ... היא לחקור את השאלה עד הסוף באופן אישי. לדבריו, אי אפשר להסתפק בתשובות כמו העולם הבא, וצריך לבדוק עד הסוף את כל הטענות וההסברים. רק מי שמגיע להבנה מה באמת מניע את השינויים במציאות, ומדוע המציאות מתרחשת כפי שהיא מתרחשת - רק הוא יוכל להבין באמת מהי תכלית החיים. מה תכלית החיים? האם יש עולם ...
אלוהות גלקסיות חילונים רצון סבל בעולם החיים והמוות לשאול שאלות מהי המטרה
בריאה עצמית, ישות יכולה או לא לברוא את עצמה? מי ברא את העולם? מי ברא את אלוהים הבורא? אולי נוצר מעצמו?
12:04בריאה עצמית, ישות יכולה או לא לברוא את עצמה? מי ברא את העולם? מי ברא את אלוהים הבורא? אולי נוצר מעצמו?
... מעצמה. אך לפי ההסבר של אליעד, התשובה היא שישות אכן יכולה לברוא את עצמה, והוא מסביר זאת על ידי רעיון של שינוי צורה, כלומר, - יצירתה של צורה חדשה מתוך צורה קיימת. ... הייתה קיימת? אליעד מסביר רעיון חשוב נוסף: הפוטנציאל לקיומו של עולם תמיד היה קיים, משום שאם הפוטנציאל לא ... ולברוא עולם? אליעד מסביר שלפי אותו עיקרון, אם כל שינוי חייב להיגרם על ידי ישות חיצונית - כפי שטוענים ... להיווצר לבד. הוא מסביר שההשוואה הזו מוטעית - הרי הנגר אינו יוצר את השולחן מתוך כלום, אלא לוקח חומר ... אלא יש מיש. אליעד מסביר את האבסורד שבטענה הזו ומראה שכמו שהנגר לא יוצר יש מאין, כך גם אלוהים לא יכול ...
איך לשנות את הרצון לברוא את העולם אפשרות האם העולם נוצר לקחת אלוהים עצמו להשתחרר מרצון צריך לחקור
הבחירה והידיעה, הכל צפוי והרשות נתונה, בחירה וידיעה, ידיעת הבורא ובחירה חופשית - מה האמת?
10:23הבחירה והידיעה, הכל צפוי והרשות נתונה, בחירה וידיעה, ידיעת הבורא ובחירה חופשית - מה האמת?
... שונות שמנסים רבנים לתת כדי ליישב את הסתירה. אחת הדוגמאות היא ההסבר על ילד שהולך ליד בור בעיניים עצומות: אנו יודעים שהוא ייפול, אבל הילד עצמו עדיין מרגיש שאינו יודע. מכאן הם מסיקים שלמרות שאלוהים יודע מראש מה ... אלוהים בכל מה שקורה. מהי השאלה האמיתית מאחורי הידיעה והבחירה? לפי ההסבר, השאלה אינה רק איך אלוהים יודע מה יהיה ואיך בכל זאת יש לאדם בחירה חופשית, אלא אם אלוהים עושה בפועל את כל מה שקורה, כיצד ייתכן שיש לאדם בחירה ... את עצמו ולוותר על השליטה, ובכך לתת לאדם בחירה חופשית. אך הטקסט מסביר שזה לא ייתכן, כי אם אלוהים יכול לצמצם את עצמו אז הוא אינו אינסופי. ואם הוא אינסופי, הרי שבכל רגע הוא ממשיך להחליט הכל, ולכן גם תחושת הבחירה ... אני לא אכנס לכל התשובות שהם מביאים כי זה לא העניין, אבל אני רק יסביר כמה כללים, יש כאן מצב שבו ישות אחת יכולה לדעת מה יהיה למרות שהישות השנייה לא יודעת מה יהיה איתה, והיא מהצד שלה חווה חוויה של בחירה, ובכך ... את הטמטום של אלו שלא מבינים אותי, והוא מהווה גם את הסבלנות שלי להסביר את מה שאני מסביר. אבל בכל מקרה מה שאני בא לומר שכאשר מבינים מה הכוונה של אלוהים, מבינים מה הכוח שמניע את כל העולם תמיד, השאלה הנשאלת היא אם אלוהים עושה הכל, ...
אנושית לוותר קבלת החלטה חכם מחשבות מציאות לשנות הרגלים אינסופי
תכליתיות היא טיפשות או חוכמה? מה התכלית של אלוהים? תכלית רצון האלוהים החכם, האם יש תכלית?
12:34תכליתיות היא טיפשות או חוכמה? מה התכלית של אלוהים? תכלית רצון האלוהים החכם, האם יש תכלית?
... תכלית? האם יש תכלית למעשה האלוהים, ומהי מטרת הבריאה? אליעד כהן פותח את ההסבר בכך שהוא מציג תפיסה רווחת בקרב אנשים בכלל ואנשים דתיים בפרט, שלפיה ישות חכמה, כמו אלוהים, חייבת לפעול תמיד מתוך תכלית מוגדרת ... דתות שונות, והיא נובעת מחוסר הבנה בסיסי של המציאות ושל טבעו של אלוהים. ההסבר מתחיל מכך שהדת מנסה לטעון שהאלוהים חייב להיות חכם, וככזה הוא חייב לבצע את מעשיו מתוך תכלית. הדתיים משתמשים בהנחה הזו כדי להוביל ... לקיים את רצון האל. אבל אליעד מפריך את הטענה הזאת באמצעות שורה ארוכה של הסברים ודוגמאות מפורטות, הממחישות את האבסורד שברעיון. האם חוכמה מחייבת פעולה בעלת תכלית? הטענה של הדתיים היא שאדם חכם פועל תמיד מתוך מטרה מסוימת. אך אליעד מסביר שזו טעות גמורה, כי גם אנשים חכמים פועלים לפעמים ללא תכלית ברורה, לדוגמה - במשחקים. משחק הוא דוגמה לפעילות שנעשית לכאורה ללא ... את הרעיון שהתכלית של אלוהים מחייבת בהכרח קיומן של הוראות יצרן לאדם, ומסביר שהדתיים קופצים מהר מדי למסקנה שיש לאדם משמעות מיוחדת או חובה כלשהי למלא את רצונו של אלוהים. הרי ייתכן שהתכלית של אלוהים היא ... או גוקים. האם התכלית של אלוהים יכולה להיות מושגת באופן מיידי? אליעד מסביר שגם אם נניח שאלוהים פועל מתוך תכלית, עדיין זה לא מחייב שמדובר בתכלית רחוקה שיש להשיג בעתיד הרחוק. הוא מדגים שייתכן מאוד שהתכלית ... מבחינה לוגית, מאחר והוא מוביל לשרשרת אינסופית של סיבות. כמו כן, אליעד מסביר שבתחילת המציאות, כאשר עוד אין בכלל לפני ואחרי, טוב ורע, סיבה ותוצאה - בכלל לא יכולה להתקיים תכלית, כי תכלית היא מושג יחסי שדורש ...
חכם לראות מציאות אבסורדים רצון האלוהים אמת רצונו של אלוהים צורך
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
5:04חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
... על שיטת החינוך, קורה שהילדים עדיין מתנהגים אחרת מהמצופה. מה קורה כאשר הורים מחנכים כמו חמורים? אליעד מסביר שכאשר הורים מתמקדים כל הזמן במה שהילד עושה או לא עושה - מותר לעשות, אסור לעשות, זה בסדר, זה לא בסדר - הם למעשה משתמשים בשיטת חינוך של חמורים. השיטה הזו מבוססת על הוראות בלבד, ללא הבנת ההיגיון מאחוריהן. הוא משתמש בדימוי החמור כדי להסביר שילד שחונך באופן הזה לא מפעיל את המחשבה העצמית שלו, בדיוק כמו חמור שפועל לפי הוראות בלבד. הילד במצב כזה לא לומד להפעיל שיקול דעת, ... הזמן אומרים תעשה כך או אל תעשה כך, הילד עלול לראות בהם טרוריסטים, מכיוון שהוא מרגיש שהם מגבילים אותו בלי להסביר את ההיגיון מאחורי ההגבלות. כתוצאה מכך, הילד מנסה למרוד או לעשות ההפך ממה שנאמר לו, פשוט כדי להרגיש שהוא לא כפוף לסוג של שלטון כפוי ומדכא. מהי דרך החינוך הנכונה על פי אליעד כהן? אליעד מסביר כי חינוך נכון הוא לא רק לתת לילד הנחיות, אלא ללמד אותו כיצד לחשוב. כאשר הילד שואל מותר לעשות את זה?, במקום לענות תשובה של כן או לא, ההורה ... של ההוראות. כיצד ניתן לקחת לאדם את הבחירה החופשית באמצעות חינוך? אליעד מתייחס לנקודה מעניינת שלדבריו כבר הסביר במקומות אחרים, שלפיה אם אדם מגיע להבנה מלאה ועמוקה של דבר מסוים, הוא לא יכול לפעול בניגוד להבנתו. כלומר, כאשר אדם באמת מבין מדוע פעולה ... ולא מתוך הכפייה או הפחד מההורים. לסיכום: מהו חינוך טוב לילדים? חינוך טוב הוא חינוך שבו ההורים מתמקדים בהסבר ובהיגיון ולא רק בהוראות. ההורים צריכים לעזור לילד לחשוב בכוחות עצמו ולהבין את ההיגיון של כל פעולה. בצורה זו הילד מתפתח לאדם עצמאי, חושב ומבין, שמסוגל להתמודד עם החלטות בצורה נכונה ובוגרת. כאשר ההורים מסבירים את הדברים ולא מנסים לתמרן את הילד, הוא לא יראה בהם אויבים, אלא אנשים שמסייעים לו להבין את העולם טוב יותר. מהו חינוך נכון? איך לחנך ילדים כמו בני אדם? מה החשיבות של חשיבה עצמאית בחינוך? מהו חינוך של חמורים? איך להסביר לילד את ההיגיון של החלטות? למה לא להתמקד באסור ומותר? מהו חינוך טוב ואיך לחנך ילדים בצורה נכונה? הנושא שנדון כאן עוסק בחינוך ילדים ... כל הזמן במה מותר ומה אסור, או מה לעשות ומה לא לעשות, הוא חינוך שמזכיר את התנהגותם של חמורים. אליעד מסביר כי כאשר הורים כל הזמן עוסקים בשאלות של מה לעשות, הם בעצם חונכים את הילדים בצורה דמוי - חמורית, כי הם לא עוזרים לילד להבין את החשיבה ... לדבריו, לא חושב, הוא רק עוסק בשאלה של מה מותר ומה אסור, מבלי להפעיל שיקול דעת. כך גם הילד, כשההורה אינו מסביר לו את ההיגיון מאחורי ההוראות, לא מפתח את היכולת לחשוב ולהסיק מסקנות בצורה עצמאית. מהו חינוך נכון? חינוך נכון, לדברי אליעד, הוא לא על להורות לילד מה לעשות ומה לא לעשות, אלא על להסביר לו את צורת החשיבה הנכונה. כאשר ילד שואל את ההורה אם מותר לעשות משהו, במקום לספק תשובה ישירה של מותר או אסור, אליעד מציע שההורה יחשוב ... שמאחורי כל פעולה, כך שהוא יוכל להגיע למסקנה נכונה בעצמו. מהי החשיבה החיונית לחינוך טוב? כאשר ההורים מסבירים לילד את השכל שמאחורי הדברים, הם לא מתמקדים אך ורק בשאלה של מה מותר ומה אסור, אלא מסבירים את ההיגיון שבפעולה או במעשה מסוים. ברגע שהילד מבין את ההיגיון, הוא לא יצטרך להישמע רק למה שההורים אומרים, אלא יוכל לפתח את יכולת החשיבה שלו ולהחליט בעצמו, בהתאם למה שהוא הבין. אליעד מדגיש כי כאשר ההורים מסבירים את הדברים בצורה ישירה, הילד יתחיל לחשוב ולהתנהג כמו אדם נורמלי, ולא כמו חמור שעושה רק את מה שמותר או אסור. האם יש מקום לפתח חשיבה ... על ההיגיון שהוא עצמו פיתח. מה יקרה אם ההורים יתמקמו בתפקיד של טרוריסטים? אליעד מציין כי כאשר ההורים לא מסבירים את ההיגיון מאחורי ההוראות ומתקשים לתת לילד את היכולת לחשוב ולבצע בחירה חופשית, הילד עלול להרגיש שההורים הם טרוריסטים. במצב כזה, הילד ... מהצמצום שמטילים עליו ההורים. סיכום: איך לחנך את הילדים בצורה נכונה? כדי לחנך ילדים בצורה נכונה, יש להתמקד בהסבר ובהבנה. במקום לשלוט על הילד ולהגיד לו מה מותר ומה אסור, ההורים צריכים להסביר את ההיגיון של כל פעולה ולפתח אצל הילד את היכולת לחשוב ולהסיק מסקנות עצמאיות. חינוך כזה לא רק עוזר לילד להתנהג בצורה נורמלית, אלא גם ... מהו חינוך נכון? איך לחנך ילדים כמו בני אדם? מה החשיבות של חשיבה עצמאית בחינוך? מהו חינוך של חמורים? איך להסביר לילד את ההיגיון של החלטות? למה לא להתמקד באסור ומותר? שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על הנושא של חינוך ילדים והשאלה שנשאלתי היא מה ... בני אדם חושבים והם מחנכים את הילדים שלהם בצורה שהם מחנכים בני אדם אז גם הילדים מתנהגים כמו בני אדם. אני אסביר מה אני מתכוון לחנך ילד פירושו לחנך אותו לדרך חשיבה נכונה, מה זאת אומרת הורים שמתעסקים בלהסביר לילד שלהם תעשה ככה או תעשה ככה את זה אסור את זה מותר, את זה מותר את זה אסור את זה אני מרשה לך את זה אני לא מרשה לך זה הורים חמורים, ... דעת לחמור. לעומת זאת חינוך נכון פירושו לא להגיד לילד שלך להגיד מה לעשות ומה לא לעשות חינוך נכון פירושו להסביר לילד שלך את צורת החשיבה הנכונה, כאשר הילד שלך שואל אותך מותר לעשות את הדבר הזה? במקום להיות כמו חמור שאומר לו מותר או אסור ואז הילד ... לחנך את הילד כמו שמחנכים בן אדם וכאשר מחנכים את הילד כמו שמחנכים בן אדם ממילא הילד מתנהג כמו בן אדם, אני אסביר אם ההורים מחנכים את הילד מותר אסור, אסור מותר, מרשה לך לא מרשה לך, למה עשית למה לא עשית אם הם מתעסקים כל הזמן במה הוא עשה ובמה הוא לא עשה ... לעשות מה שאני רוצה אל תשגעו לי את השכל. לעומת זאת אם ההורים מחנכים את הילד כמו שמחנכים בן אדם, זאת אומרת שמסבירים לו את השכל של הדבר לא מנסים לעבוד עליו למה מנסים להגיד לו אם אני אגיד לו ככה הוא יחשוב ככה ואם אני אגיד לו ככה הוא יחשוב ככה אז אני אגיד לו ככה אין דברים כאלה תגיד תסביר לילד שלך את הדברים כפי מה שהם, תסביר לו תקשיב ככה ותקשיב ככה וההיגיון הוא ככה וההיגיון הוא ככה לנסות להסביר לילד את השכל של הדברים, אז כאשר הילד מבין את השכל של הדברים אז גם אם כל העולם אחר כך יגיד לו לעשות אחרת הילד עדיין יקשיב להורים. ... יהיו מחונכים תתעסק פחות בלהגיד להם מה לעשות מה לא לעשות למה עשית למה לא עשית כל המשוגעים האלה. במקום זה להסביר להם איך לחשוב מה אתה חושב וגם אם הילד עושה נכון למה אתה חושב שזה טוב ולמה אתה חושב שזה לא טוב, האם זה באמת טוב אולי ההפך הוא הנכון ...
שיפור יכולות חשיבה פיתוח המוח לתת מה היא רוצה עצמאות לקבל החלטה פיתוח יכולות חשיבה מחנכים
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הסבר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הסבר, האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הסבר, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קריירה, מאמן אישי לילדים נוער והורים, מאמן אישי לנוער בתחום הסבר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.4531 שניות - עכשיו 23_06_2025 השעה 23:57:06 - wesi1