אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
5:04חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
... ההורים מתואמים על שיטת החינוך, קורה שהילדים עדיין מתנהגים אחרת מהמצופה. מה קורה כאשר הורים מחנכים כמו חמורים? אליעד מסביר שכאשר הורים מתמקדים כל הזמן במה שהילד עושה או לא עושה - מותר לעשות, אסור לעשות, זה בסדר, זה ... בשיטת חינוך של חמורים. השיטה הזו מבוססת על הוראות בלבד, ללא הבנת ההיגיון מאחוריהן. הוא משתמש בדימוי החמור כדי להסביר שילד שחונך באופן הזה לא מפעיל את המחשבה העצמית שלו, בדיוק כמו חמור שפועל לפי הוראות בלבד. הילד במצב ... אומרים תעשה כך או אל תעשה כך, הילד עלול לראות בהם טרוריסטים, מכיוון שהוא מרגיש שהם מגבילים אותו בלי להסביר את ההיגיון מאחורי ההגבלות. כתוצאה מכך, הילד מנסה למרוד או לעשות ההפך ממה שנאמר לו, פשוט כדי להרגיש שהוא לא כפוף לסוג של שלטון כפוי ומדכא. מהי דרך החינוך הנכונה על פי אליעד כהן? אליעד מסביר כי חינוך נכון הוא לא רק לתת לילד הנחיות, אלא ללמד אותו כיצד לחשוב. כאשר הילד שואל מותר לעשות ... את ההיגיון של ההוראות. כיצד ניתן לקחת לאדם את הבחירה החופשית באמצעות חינוך? אליעד מתייחס לנקודה מעניינת שלדבריו כבר הסביר במקומות אחרים, שלפיה אם אדם מגיע להבנה מלאה ועמוקה של דבר מסוים, הוא לא יכול לפעול בניגוד להבנתו. כלומר, ... שלו, ולא מתוך הכפייה או הפחד מההורים. לסיכום: מהו חינוך טוב לילדים? חינוך טוב הוא חינוך שבו ההורים מתמקדים בהסבר ובהיגיון ולא רק בהוראות. ההורים צריכים לעזור לילד לחשוב בכוחות עצמו ולהבין את ההיגיון של כל פעולה. בצורה זו הילד מתפתח לאדם עצמאי, חושב ומבין, שמסוגל להתמודד עם החלטות בצורה נכונה ובוגרת. כאשר ההורים מסבירים את הדברים ולא מנסים לתמרן את הילד, הוא לא יראה בהם אויבים, אלא אנשים שמסייעים לו להבין את העולם ... מהו חינוך נכון? איך לחנך ילדים כמו בני אדם? מה החשיבות של חשיבה עצמאית בחינוך? מהו חינוך של חמורים? איך להסביר לילד את ההיגיון של החלטות? למה לא להתמקד באסור ומותר? מהו חינוך טוב ואיך לחנך ילדים בצורה נכונה? הנושא ... הזמן במה מותר ומה אסור, או מה לעשות ומה לא לעשות, הוא חינוך שמזכיר את התנהגותם של חמורים. אליעד מסביר כי כאשר הורים כל הזמן עוסקים בשאלות של מה לעשות, הם בעצם חונכים את הילדים בצורה דמוי - חמורית, ... חושב, הוא רק עוסק בשאלה של מה מותר ומה אסור, מבלי להפעיל שיקול דעת. כך גם הילד, כשההורה אינו מסביר לו את ההיגיון מאחורי ההוראות, לא מפתח את היכולת לחשוב ולהסיק מסקנות בצורה עצמאית. מהו חינוך נכון? חינוך נכון, לדברי אליעד, הוא לא על להורות לילד מה לעשות ומה לא לעשות, אלא על להסביר לו את צורת החשיבה הנכונה. כאשר ילד שואל את ההורה אם מותר לעשות משהו, במקום לספק תשובה ישירה של ... את ההיגיון שמאחורי כל פעולה, כך שהוא יוכל להגיע למסקנה נכונה בעצמו. מהי החשיבה החיונית לחינוך טוב? כאשר ההורים מסבירים לילד את השכל שמאחורי הדברים, הם לא מתמקדים אך ורק בשאלה של מה מותר ומה אסור, אלא מסבירים את ההיגיון שבפעולה או במעשה מסוים. ברגע שהילד מבין את ההיגיון, הוא לא יצטרך להישמע רק למה שההורים אומרים, אלא יוכל לפתח את יכולת החשיבה שלו ולהחליט בעצמו, בהתאם למה שהוא הבין. אליעד מדגיש כי כאשר ההורים מסבירים את הדברים בצורה ישירה, הילד יתחיל לחשוב ולהתנהג כמו אדם נורמלי, ולא כמו חמור שעושה רק את מה שמותר ... על ההיגיון שהוא עצמו פיתח. מה יקרה אם ההורים יתמקמו בתפקיד של טרוריסטים? אליעד מציין כי כאשר ההורים לא מסבירים את ההיגיון מאחורי ההוראות ומתקשים לתת לילד את היכולת לחשוב ולבצע בחירה חופשית, הילד עלול להרגיש שההורים הם טרוריסטים. ... להימנע מהצמצום שמטילים עליו ההורים. סיכום: איך לחנך את הילדים בצורה נכונה? כדי לחנך ילדים בצורה נכונה, יש להתמקד בהסבר ובהבנה. במקום לשלוט על הילד ולהגיד לו מה מותר ומה אסור, ההורים צריכים להסביר את ההיגיון של כל פעולה ולפתח אצל הילד את היכולת לחשוב ולהסיק מסקנות עצמאיות. חינוך כזה לא רק עוזר ... מהו חינוך נכון? איך לחנך ילדים כמו בני אדם? מה החשיבות של חשיבה עצמאית בחינוך? מהו חינוך של חמורים? איך להסביר לילד את ההיגיון של החלטות? למה לא להתמקד באסור ומותר? שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על הנושא של ... חושבים והם מחנכים את הילדים שלהם בצורה שהם מחנכים בני אדם אז גם הילדים מתנהגים כמו בני אדם. אני אסביר מה אני מתכוון לחנך ילד פירושו לחנך אותו לדרך חשיבה נכונה, מה זאת אומרת הורים שמתעסקים בלהסביר לילד שלהם תעשה ככה או תעשה ככה את זה אסור את זה מותר, את זה מותר את זה אסור ... לחמור. לעומת זאת חינוך נכון פירושו לא להגיד לילד שלך להגיד מה לעשות ומה לא לעשות חינוך נכון פירושו להסביר לילד שלך את צורת החשיבה הנכונה, כאשר הילד שלך שואל אותך מותר לעשות את הדבר הזה? במקום להיות כמו ... כמו שמחנכים בן אדם וכאשר מחנכים את הילד כמו שמחנכים בן אדם ממילא הילד מתנהג כמו בן אדם, אני אסביר אם ההורים מחנכים את הילד מותר אסור, אסור מותר, מרשה לך לא מרשה לך, למה עשית למה לא עשית ... רוצה אל תשגעו לי את השכל. לעומת זאת אם ההורים מחנכים את הילד כמו שמחנכים בן אדם, זאת אומרת שמסבירים לו את השכל של הדבר לא מנסים לעבוד עליו למה מנסים להגיד לו אם אני אגיד לו ככה הוא יחשוב ככה ואם אני אגיד לו ככה הוא יחשוב ככה אז אני אגיד לו ככה אין דברים כאלה תגיד תסביר לילד שלך את הדברים כפי מה שהם, תסביר לו תקשיב ככה ותקשיב ככה וההיגיון הוא ככה וההיגיון הוא ככה לנסות להסביר לילד את השכל של הדברים, אז כאשר הילד מבין את השכל של הדברים אז גם אם כל העולם אחר כך יגיד לו לעשות אחרת הילד עדיין יקשיב להורים. וכפי שכבר הסברתי בנושא אחר שיש אפשרות לקחת לאדם את הבחירה החופשית שלו אפשר לגרום לבן אדם שלא תהיה לו בחירה חופשית, ... תתעסק פחות בלהגיד להם מה לעשות מה לא לעשות למה עשית למה לא עשית כל המשוגעים האלה. במקום זה להסביר להם איך לחשוב מה אתה חושב וגם אם הילד עושה נכון למה אתה חושב שזה טוב ולמה אתה חושב ...
טכני למי להקשיב בכוחות עצמי השכל יעוץ הורים להתחיל איך לקבל החלטות להבין את הסיבה
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
2:02:06גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... לכאב נפשי? לפי אליעד כהן, ההבחנה בין כאב נפשי לכאב גופני היא מלאכותית ואינה משקפת את המציאות האמיתית. הוא מסביר כי לכאורה אנו חווים כאב גופני כמוחשי ונפרד מכאב נפשי, אך בפועל, שני סוגי הכאב נובעים מאותה בעיה בדיוק: ... בעיה בתפיסת המציאות וביכולת להזדהות עם הרצון של אלוהים. מדוע אנו מרגישים כאב, והאם ניתן להתגבר עליו? אליעד כהן מסביר שהכאב, בין אם נפשי או גופני, תלוי ברצון שלנו שהחוויה תהיה אחרת. אנו לא סובלים מעצם הכאב, אלא משום ... לביטול כל הרגשותיו, כלומר, למצב שבו האדם מפסיק להרגיש נפרד ומבין שהוא אחד עם ההוויה ועם האלוהים. אליעד כהן מסביר שזהו המצב לפני הבריאה, מצב של אחדות מוחלטת. לפי רבי נחמן, האדם צריך לקיים מצוות לא למען שכר עתידי, ... ועצב, אחדות ונפרדות - וזאת נקראת חוויית האלוהים או חוויית השלמות. איך ניתן להגיע לחוויית האחדות והשלמות הזו? אליעד מסביר שכדי להגיע לחוויית השלמות, יש לחקור בשכל עד הקצה. לא להסתפק בתשובות פשוטות אלא להמשיך לחקור לעומק מדוע דברים ... לכאב פיזי הוא סוגיה נפוצה שמטרידה אנשים רבים. נקודת המוצא שלו היא שאין באמת הפרדה בין גוף לנפש. אליעד מסביר שלמרות שהחוויה שלנו היא שכאב פיזי הוא ממשי, וכאב נפשי הוא דבר אחר, ברגע שמתבוננים פנימה לעומק, מגיעים להבנה שהכאב הוא תמיד ביטוי של דבר אחד: חוסר התאמה בין הרצון שלנו לבין המציאות. ההסבר מתחיל בשאלה מדוע בכלל האדם מרגיש כאב, בעוד שלכאורה חומר כמו קיר אינו מרגיש דבר. אליעד מסביר שגם האדם וגם הקיר בנויים מאותם האטומים בדיוק. ההבדל היחיד שאנו מזהים הוא מערכת העצבים, אך מערכת העצבים עצמה ... טען כי אם האדם היה משלים את הדעת שלו במלואה, לא היה חווה שום סבל, אפילו לא בגוף. הוא הסביר שכל הכאב, בין אם זה מחלה קשה כמו סרטן, או כאב נפשי, מגיע מכך שהאדם לא מבין שהכל הוא ... הוא תמיד בעיה נפשית, כלומר, בעיה בתפיסת המציאות של האדם. האם כולם חווים כאב פיזי באותו אופן? אליעד כהן מסביר שגם כאב פיזי, שנתפס אצל רוב האנשים כדבר אובייקטיבי, הוא לא באמת מוחלט. הוא מדגים זאת בכמה דוגמאות: אדם ... תהיה אחרת. אדם חווה כאב לא בגלל האירוע עצמו אלא בגלל שהוא אינו רוצה שיקרה לו אירוע זה. אליעד מסביר שאם האדם ישאל את עצמו מספיק פעמים למה אני לא רוצה שיכאב לי?, הוא יגיע להבנה שהרצון שלו הוא ... מצב בו האדם מפסיק להרגיש שהוא ישות נפרדת ומבין שהוא אחד עם ההוויה כולה, שהיא בעצם אלוהים. אליעד כהן מסביר שזה המצב שלפני הבריאה, מצב של אחדות מוחלטת, שהוא מצב התודעה הגבוה ביותר האפשרי. רבי נחמן מייעץ לעשות את ... כדי לזכות בשכר עתידי (העולם הבא), אלא לחוות את המציאות כולה כבר עכשיו כאילו אתה היוצר שלה. אליעד כהן מסביר כי הוא עצמו עבר תהליך ארוך של התבוננות, שבו הבין כי הרצון שלו, וגם התודעה שלו, אינם בשליטתו, אלא ... שמגיעים להבנה הסופית שאין סיבה אמיתית לשום דבר, ושהכל מתהווה ממקור אחד, שהוא מחוץ לזמן ולמקום. לסיכום, אליעד כהן מסביר שההתמודדות עם כאב פיזי ונפשי תלויה אך ורק ברמת התודעה וההבנה של האדם. האדם שיכול להבין ולהזדהות עם הכוח ... וכאשר הם לא מתמלאים רע לך. זה הרעיון, מצד האמת אין הבדל בין כאב פיזי לכאב מנטלי. אני רוצה להסביר משהו, לאן מוביל התהליך של השאלה למה, למשל אדם כואב לו הראש, ואני אומר לו אם תשאל למה כואב ... מסוימת בסוף התהליך, הא מגיע לפרספקטיבה מסוימת שבה הוא חווה את כל הרצונות שבעולם כביטוי של הרצון שלו. בא נסביר מחדש, למשל אדם שמתעללים בו, ואני אומר שאם האדם ישאל למה, לא יפריע לו שמתעללים בו, השאלה איך זה ... משחרר אותך מהזדהות עם הרצון. הרצון לא שלך, אלוהים רוצה דרכי. השלב הבא, יש כאן שלבים שאני עברתי, ואני מסביר לכם איך אני הגעתי לתחנה הסופית, יש רצף ותהליך שאתה עובר משלב לשלב. אחרי שהבנת שהרצון לא שלך, אתה ... המצוות בשביל העולם הבא, ביומו תעשה שכרו, תנסה לעשות את המצוות בשמחה כזאת שתהנה מעצם קיום המצווה. ורבי נחמן מסביר מהי דרגת השמחה, ישמח ישראל בעושיו, כמו שבן אדם יוצר כלי, אז האומן שמח בכלי שהוא יצר, אז אתה ... אתה לא יכול להיות בהתנגדות עם העולם, כי אתה עושה את העולם. שאלה האם אפשר להגיע לזה אליעד ברור, הסברתי לך גם איך. קודם כל זאת ההבנה, בשורה התחתונה ההתבוננות הפנימית משנה את התפיסה שלך את עצמך, את הרצונות שלך, את התודעה שלך, ואז היא גם משנה את החוויה שלך. זאת הפואנטה. שאלה אתה הסברת באתר לגבי אהבה עצמית, שהאדם צריך לאהוב את כל ההיבטים שבמציאות, אולי אתה יכול להסביר איך בן אדם יכול לאהוב את אותם חלקים שהוא לא אוהב. אליעד זוהי בדיוק התשובה, יש פה כמה תשובות. ... שאתה לא רוצה את המציאות, אני צודק או לא צודק שאלה לא כל כך הבנתי את זה. אליעד אני אסביר שוב, כאשר אתה מסתכל על עצמך, אתה אומר אני לא אוהב את המציאות שלי, את מה שאני חושב, ומה ... להגיד שזה במצב הזה והשני לא במצב הזה אליעד רק אם הם ידברו. רק אם הם יפתחו את הפה ויסבירו משהו? אני אוכל לדעת. אין אפשרות לדעת, יכול להיות שאתה אולי באת להתעלל בי, אני אומר לך דוגרי, אני ... את השולחן או אותי יהיה אצלי הבדל. שאלה אז הגעת לזה או לא אליעד התכוונתי שכרגע יהיה הבדל, ואני אסביר לך, הנושא פשוט, בעולם הפרקטי שלנו אם הייתי בתודעה הזאת לא הייתי בא להרצאה היום, כי אם באמת הייתי ... החיצונית, אותו דבר לגבי הנושא של אלוהים, כשאני אומר שיש שני אלוהים, ואם מישהו שמע את זה באתר, אני יסביר למה אני מתכוון, שני אלוהים הכוונה שיש תפיסות שונות של אלוהים, זאת הכוונה. אם זה מעניין מישהו, אז רבי ... כולכם רואים את השולחן הזה. המחשבה קיימת בדרגה אחרת. שאלה קיימת בדרגה אחרת זה לא, לא קיימת. אליעד אני אסביר לך למה אמרתי את זה, כי מבחינת הפרספקטיבה הגדולה ביותר זה בכלל לא קיים. שאלה יש לי עכשיו מחשבה בראש, אתה אומר שהיא גם קיימת וגם לא קיימת... אליעד אני אסביר לך את מה ששאלת, את אומרת למה אתה אומר שזה לא קיים, תגיד שזה קיים בדרגה אחרת. למשל את ... לא מתווכח איתך, אז את שואלת למה אני קורא לזה לא קיים שאלה תגיד קיים ברמה אחרת אליעד אני אסביר לך למה אני קורא לזה לא קיים, מה הכוונה במושג לא קיים? לא קיים פירושו שכל הדברים קיימים כישות ... אבל יכול להסתכל על הדברים מפרספקטיבה נוספת, מפרספקטיבה של לפני הבריאה, הפרספקטיבה של המהות של הדברים, או קי אני אסביר שוב, זה כמו שיעור בסינית למי שלא מכיר את הנושאים האלו, אבל צריך להסביר זאת, הדבר האחרון שמעניין אותי בחיי היום יום זה הנושאים האלו, זה לא מעניין אבל צריך לעבור את זה, ... העצה הכי טובה לתת לך. אליעד נכון, בעצם מה אתה שואל שאלה האם יש לך התנגדות לזה אליעד אני אסביר למה הוא מתכוון, רבי נחמן היה בחור מאוד חכם שאלה אתה תמיד מצטט אותו. אליעד הוא היחיד שאני מצטט ... קבצן שמקבץ נדבות, ובכלל הם גם חשבו שהוא לא מבין אותם, למעשה הוא הציל אותם. מה זה אומר, ואני הסברתי שם מה הנושא של הקבצנים, וכל הסיפור זה שהקבצן אומר לילדים אני ייתן לכם את החיים הטובים שלי, כי ... הרצון, אני לא חווה נפרדות לכן טוב לי, אין התנגדות ביני לבין המציאות. הקבצנים האלה נחשבו לנחותים, שכאשר אני מסביר משהו מסוים לדוגמה, האדם ששומע לפי הפרוטוקול אם אתם רוצים לדעת, ההגדרה של משוגע במילון זה מה שאני אומר, ... עושים את כל ההפרדה, זה טוב זה רע, אם תעשה ככה תצליח אם תעשה ככה תפסיד. שאלה אתה יכול להסביר איך אפשר להתאמן במחשבות, תיקח שתי מצבים הפוכים שמתקיימים בו זמנית. אליעד הדבר הבסיסי ביותר שהאדם לא יכול לעשות, ... עכשיו עשיתי באתר הרבה הרצאות שמוכיחות שאין אלוהים, איך אני מוכיח שאין אלוהים? מאוד פשוט, לקחתי את כל מה שהסברתי עכשיו, והסברתי למה זה לא לוגי, בעצם הסברתי שתפיסת האלוהים היא שמאין נהיה יש והסברתי למה זה לא הגיוני, אז הוכחתי שאין אלוהים, אבל זה לא נכון, הוכחתי שבלוגיקה אין אלוהים, אבל מצד האמת ... שזה טוב. זה התגר אותי, אבל במה הוא קנה אותי, בזה שהוא לא שיקר, כולם שיקרו וניסו לתרץ תירוצים ולהסביר לך כל מיני דברים, אבל הוא לא שיקר, הוא אמר תקשיב אין לזה תשובה, לפחות לא שיקר וזה לעצמו ... לך. בשביל הפרוטוקול יש הרצאה באתר שנקראת השעמום של אלוהים, אם אומרים שהוא ברא את העולם כי הוא השתעמם, הסברתי למה זה לא נכון ואסביר עכשיו שוב. שאלה אבל עכשיו אתה עושה סטייה, התחלנו בשרשרת של השאלות והפסקנו שאמרתי ... לענות על זה. אליעד אני מסביר את השאלה. שאלה השאלה ברורה. אליעד אז לי היא לא ברורה. אני רוצה להסביר את השאלה יותר טוב? שתבין בדיוק את העניין. תבין משהו גם אם אין תשובה להבין את השאלה זה דבר ... להבין איך אלוהים צמצם את עצמו, וכולם כתבו לי תשובות ולא הבנתי אותם, זאת אותה שאלה. אני שוב רוצה להסביר את מהות השאלה שלך שאלה עדיין לא להשיב עליה אליעד נכון, כי אם תבין את השורש של השאלה תבין ...
האם אלוהים ברא את העולם אולי הכל אחד קרדיט קיומו של אלוהים הרגשה של כאב מעשה בשבעת הקבצנים לתרץ הרגשת אושר
אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
2:06:16אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
... או הכל האם יש או אין אלוהים? השאלה הראשונה שאליעד כהן דן בה היא מי זה אלוהים?. הוא מיד מסביר שהשאלה מי זה אלוהים? מניחה מראש שיש אלוהים, ושאלות מסוג זה מגיעות מתפיסות מעוותות, שכן אדם שמבין מהו אלוהים ... עצמם הם מוחלטים? הנקודה הבאה שאליעד חוקר היא האם המקום והזמן עצמם מחויבים או שהם גם אפשריים בלבד. הוא מסביר שגם הפוטנציאל עצמו, שהוא האפשרות שמשהו יתקיים בעתיד, תופס מקום וזמן. אפילו אם נלך אחורה בזמן, לפני המפץ הגדול, ... על ידי אלוהים. לטענתו, גם אם אומרים שאלוהים ברא את העולם, נותרת הבעיה - מי ברא את אלוהים? ולכן ההסבר הפשוט יותר הוא שהמקום והזמן תמיד היו קיימים. הוא מוסיף כי בעולם אינסופי עם אינסוף אפשרויות, הסדר שאנו מכירים ... הכלום. הכלום הוא מצב שאין בו שום דבר, כולל אין מקום, אין זמן, ואין פוטנציאל. בסופו של דבר, הוא מסביר כי הכלום הוא הדבר היחיד שהוא באמת מחויב המציאות, מכיוון שאי אפשר להעלים אותו, הוא תמיד היה ותמיד יהיה ... והוא נשאר כל הזמן במרדף אינסופי אחרי אושר, שאינו באמת קיים כשלעצמו. איך האדם יכול להגיע להבנה הזו? אליעד מסביר שהאדם חייב לחקור את עצמו בעומק ולהבין את שורש הרצונות שלו. עליו לשאול מדוע הוא רוצה דברים מסוימים, ולמה ... השאלה, מי זה אלוהים? ומיד מציינים שיש בעייתיות בשאלה עצמה, כי ייתכן שיש אלוהים וייתכן שאין אלוהים כלל. אליעד מסביר שהרבה פעמים השאלות על אלוהים נובעות מתפיסה מעוותת, שכן אם האדם באמת היה מבין מהי מהות האלוהים, כל קושי ... לאדם מסודר, נובע מכך שהוא לא ראה עדיין אפשרות אחרת. מהו הרעיון של שתי ישויות - זמן ומקום? אליעד מסביר שקיימות שתי ישויות נצחיות: מקום וזמן, והן פועלות תמיד. הוא מוסיף שההבנה הזו משמעה שהמקום והזמן עצמם הם הכוח ... אין כבר הפרדה בין אלוהים לעולם, כי אלוהים מקבל הגדרה ככלום שממנו נוצרים הזמן, המקום וכל הביטויים הרבים. אליעד מסביר שהמוח האנושי לא יכול בהיגיון הרגיל לתפוס במקביל שני הפכים, ולכן השאלה איך נהיה יש מהאין תקועה בשכל שלא ... תהליך חקירה עצמית עד שמצא את האמת ומאותה נקודה הבין מהי תכלית ההוויה. מהי התכלית של הבריאה? על פי ההסבר בשיחה, יש בתשובה הזאת פרדוקס מובנה: אפשר לומר אין תכלית או התכלית היא להיות כפי שזה, ושתי הגרסאות שוות ... של מי ברא את העולם או למה הוא נברא. התשובה היא שהיא (ההוויה) תמיד קיימת ותמיד איננה, וכל ניסיון להסביר בסגנון יש / אין דורש מהאדם להכיר בכך שהשכל הרגיל מוגבל. מהי החוויה של האדם אחרי שהוא מבין את ... יש מקום וזמן אין סופיים והכל מתרחש בתוכם. עכשיו אנחנו מגיעים לחלל הפנוי, להבין את המהות של המציאות, מה שהסברתי עד עכשיו זה את התפיסה שהעולם תמיד היה קיים. והשאלה שנשאלת היא ומה זה זמן ומקום? כאן יש כמה ... הכי גדול? כי הוא יותר גדול והמקום והזמן. תנסו להבין הדבר הכי קטן חייב להיות גם הכי גדול. ואני אסביר, אם ניקח כדור, הדבר הכי קטן בו, למשל ניקח נקודה אחת שהיא הכי קטנה, וניקח יותר קטנה עד שנגיע ... חווה. אני מדבר על החוויה, השאלה היא מה האמת? האמת היא שכרגע זה גם ישנו וגם איננו. כל מה שהסברנו עכשיו לגבי המקום והזמן, זה נכון גם לגבי כל דבר בחיים, מה זה אומר? כאשר את לדוגמה נותנת לילדים ... ולא קיים זה אחד. אליעד: כשהוא רואה את זה הוא תופס את זה ואז הוא חווה את זה. אני אסביר לך, השכל של האדם לא יכול להבין דבר והיפוכו בו זמנית, אבל זה הקטע של האמת, איך יודעים שמשהו ...
חוויית אחדות איך לשקר ברסלב אחדות ההפכים התמקדות חקירה שימוש בשכל חושים
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 1
1:52:17ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 1
... המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 1 מהו בעצם חוסר ריכוז ואיך הוא מתבטא? אליעד כהן מסביר שלרוב, כאשר אומרים חוסר ריכוז, מתכוונים לכך שהאדם מרגיש לא מרוכז בפעילות שהוא רוצה לבצע באותו רגע, כמו עבודה ... אחר, כמו הפסקה או חברים, כי זה מעניין אותם יותר. איך אפשר להתמודד עם מחשבות מטרידות שמפריעות לריכוז? אליעד מסביר בפירוט על התמודדות עם מחשבות טורדניות. קודם כל, יש להכיר בכך שיש שתי מטרות שמתנגשות - המטרה לעשות עבודה ... המוח ימשיך לנדוד בין שני הרצונות ויתקשה להתרכז. מהי המשמעות העמוקה של מחשבות אובדניות ומדוע התאבדות אינה פתרון? אליעד מסביר לעומק שמחשבות אובדניות מגיעות מתוך חוסר רצון לחיות ולא באמת מרצון למות. הוא מבהיר שמי שרוצה להתאבד אינו מעוניין ... להפסיק להרגיש רע. הוא מדגיש כי התאבדות אינה פתרון, כיוון שהתודעה אינה נעלמת, אלא ממשיכה להתקיים בצורה אחרת. הוא מסביר שהאדם לא יכול להימלט מתחושות לא נעימות באמצעות התאבדות, אלא רק מחליף סוג אחד של סבל בסוג אחר. אליעד ... מנגנון פנימי שיאפשר לנו להרגיש טוב בלי תלות בגורמים חיצוניים. למה אהבה עצמית תלויה בהבנת הטוב והרע שבנו? אליעד מסביר שאהבה עצמית מבוססת על תפיסת הטוב והרע של האדם כלפי עצמו. ככל שאדם רואה יותר דברים טובים בעצמו, הוא ... מה עושים עם בעיה של חוסר ריכוז. אליעד: אתה שואל מה עושים עם בעיה של חוסר ריכוז. אז בא תסביר לי מהו חוסר ריכוז, ואיך הוא בא לידי ביטוי, זאת למעשה השאלה. שאלה: חוסר ריכוז בא לידי ביטוי בכך ... יכול להיות? אבל קודם היית מרוכז במחשבה, ובעבודה לא הצלחת להתרכז, אז איך זה כשיש שריפה אני מצליח להתרכז, ההסבר הוא שאתה תמיד מתרכז במה שיותר חשוב לך, אם העבודה הייתה יותר חשובה לך מלפתור את התסבוך הנפשי, אז ...
בטלפון לעבוד בעיות אישיות דימוי עצמי גבוה לטפל בהפרעת אישיות obsessive compulsive disorder במי לבחור בעיות של קשב וריכוז
מטרת החיים, תכלית בריאת העולם, דומם מדבר נשמה, רצון חופשי, בחירה חופשית, חוקי הפיזיקה, מהו רצון, האני
2:21:03מטרת החיים, תכלית בריאת העולם, דומם מדבר נשמה, רצון חופשי, בחירה חופשית, חוקי הפיזיקה, מהו רצון, האני
... רצון חופשי, בחירה חופשית, חוקי הפיזיקה, מהו רצון, האני מדוע אנשים סובלים וכיצד ניתן להשתחרר מסבל נפשי? אליעד כהן מסביר בהרצאה מהן הסיבות שבגללן אנשים חווים סבל, לחץ וחרדות, וכיצד אפשר להשתחרר מהם לחלוטין. ההסבר מתחיל בכך שהסבל הוא תוצאה של פער בין הרצון של האדם לבין המציאות בפועל. כאשר האדם רוצה משהו שלא ... תמיד, ללא תלות בשום גורם חיצוני, בין אם הוא חי או מת, בריא או חולה, עשיר או עני. אליעד מסביר שהאושר האמיתי מושג רק כאשר האדם מבין לעומק שכל האמונות והדעות שלו הן סובייקטיביות ולא מחויבות המציאות. כאשר האדם ...
אושר תמיד מה זה אמונה חרדה שלווה תלותיות לפחד מהמוות מה זה תודעה איך להבין לעומק
מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי
1:39:15מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי
... פי אליעד כהן היא להגיע להבנה מלאה ומוחלטת של המציאות עצמה, וזאת מתוך רצון לחוות טוב אמיתי ומתמשך. אליעד מסביר שהרצון לחקור את המציאות אינו נובע מסקרנות אינטלקטואלית בלבד, אלא בעיקר מהצורך הפנימי של האדם להשתחרר מסבל ומתחושת חוסר ... בביטוי טוב אמיתי לפי אליעד כהן? לפי אליעד, טוב אמיתי הוא מצב שבו האדם אינו חש בשום חיסרון. הוא מסביר שכל חוויה של טוב או רע נובעת מהשוואה בין מצב רצוי למצב מצוי, וכאשר יש התאמה מושלמת בין הרצוי ... שלו ולראות שכל רצון מסתיר מאחוריו רצון עמוק יותר. איך אליעד כהן ממליץ להתמודד עם מחשבות שליליות? אליעד כהן מסביר שהתמודדות עם מחשבות שליליות אינה צריכה להתבצע על ידי ניסיון לדחות אותן או לברוח מהן, אלא להיפך, על ידי ... הדוגמה של האדם הרוצה גלידה לפי אליעד כהן? אליעד משתמש בדוגמת הגלידה כדי להמחיש את רעיון הרצון והסבל. הוא מסביר שאם אדם רוצה גלידה והוא מקבל גלידה, הוא מרגיש טוב, אבל אם הוא רוצה גלידה ולא מקבל אותה, הוא יחווה סבל. הוא מסביר שמהות הסבל היא לא חוסר הגלידה, אלא חוסר ההתאמה בין הרצוי למצוי. יתרה מכך, הוא טוען שגם כאשר האדם ... הסופית: אותה נקודת אחדות שבה מתבטלים כל הניגודים. מה עומד מאחורי חוויית האחדות ומה קורה כשנעלמת ההפרדה? על פי ההסבר, כשאדם מעמיק עד הקצה, הוא חווה ביטול עצמי מוחלט - הוא מאבד את ההפרדה בין אני ללא אני וממילא ... חלק מאותה ישות אחידה ששום דבר לא מפריד אותה באמת. מהו המסר של רבי נחמן והדוגמאות הנוספות? בהקשר של הסברים רבים, הובאו דוגמאות משיטות שונות: הרעיון שלפני שהאדם בודק מי יצר את הזמן, שישאל מהו זמן בכלל. המשל על ... התמדה והתבוננות יומיומית, וככל שמתקדמים מגלים שנקודת האחדות הופכת בהירה יותר. כיצד חווים בפועל את מציאות האני והאלוהים? לפי ההסבר: יש רובד אחד שבו האדם מזדהה כישות נפרדת עם רצונות וקשיים. יש רובד נוסף שבו האדם מגלה שהוא למעשה ... עליך לשאול קודם למה אתה רוצה. שאלה: איך אני מתקדם הלאה? אני רוצה להרגיש טוב. אליעד: מאוד פשוט, אני אסביר לך, בא ננסה להבין את השאלה, למה אני רוצה להרגיש טוב? מה יש בשאלה? יש מציאות שיש בתוכה אדם ... מה זה אני רוצה להרגיש טוב, ואחר תשאל מה קדם לו. מה הבנת? שאלה: לא הבנתי. אליעד: אז אני אסביר שוב. האדם שואל למה אני רוצה להרגיש טוב? הלמה הוא מחוץ להרגיש טוב, יש אני רוצה להרגיש טוב שזה ... כל השאלות בעולם, זה החשיבה שדבר והיפוכו לא יכולים להיות. זה הבסיס שעליו מבוססות כל השאלות. שאלה: אתה יכול להסביר את זה. אליעד: אמרתי שכדי למצוא תשובה לשאלה תמיד תשאל את עצמך מה הבסיס שעליו מבוססת השאלה, עכשיו כל ... עשויים? מדבר שבו אין אני ואין לא אני, שזה נקרא אחד. ראית איך הגענו לאחד בלי מקום וזמן. אני אסביר לך בלוגיקה בצורה פשוטה, אם יש אני ולא אני, אז ממה עשוי האני? ממה עשוי הלא אני? ממשהו, שהוא ... תמיד יהיה לו טוב. שאלה: עכשיו אני רוצה לשאול איך ההבנה הזאת משנה את החוויה? אליעד: למשל אני מנסה להסביר לך משהו ואתה לא מבין, מה זה אמור לגרום לי? לכעוס בתוכי, למה זה אמור לגרום לי לכעוס בתוכי? כי אני רוצה שתבין, אם אני מסביר לך זה אומר שאני רוצה שתבין, ואתה לא מבין, אז זה נגד רצוני. שאלה: אני זה המציאות והמציאות לא ... שכרגע המציאות מחוברת, זה גם אני וגם לא אני וזה בכלל אחד, אז כל החוויה שלך שונה. אני רוצה להסביר עוד נקודה. בליקוטי מוהרן רבי נחמן הסביר את זה, זה קצת מושגים בקבלה, יש דבר שנקרא התפשטות הגשמיות, שהאדם מתפשט מהגשמיות שלו, שהוא מתנתק מהגשמיות שלו, ... בנושא של מי אני.. שאלה: האם יש מצב שהאדם יוצר את הרצון של עצמו? אליעד: זאת דרגה נמוכה, אני אסביר לך, למשל אני מייצר את הרצון של עצמי, אבל מי גורם לי לייצר את הרצון של עצמי? מי יוצר ... עוד יותר תבין שזה אחד. שאלה: האם אני ולא אני זה אותה שאלה של כן ולא, טוב ורע? אליעד: תסביר שאלה: שאתה אומר אני ולא אני, זה כמו אני רוצה ואני לא רוצה? אליעד: כל שני דברים בעולם בקצה ... תברח לי. עכשיו מה מחזיק את ההבנה? השאלה, ככול שהשאלה יותר גדולה כך התשובה שלה יותר נאחזת בך, לכן הסברתי לך פעם שאם כל כולך תעמוד בשאלה האחרונה, אז כל כולך תחווה את התשובה האחרונה, אבל אם מטרידים אותך ... ואז אתה פועל כאילו שבתת מודע שלך יש הכל אחד, הכל אחד, אתה כאילו פועל מתוך זה. אני רוצה להסביר עוד משהו, אצל האנשים יש את החיים הרגילים וההבנה של האחדות, וההבנה של האחדות היא שמה, יש הבנה איך ... משהו שקיים שיכול להיות קיים או לא קיים ובמקרה הוא אני, נכון? זאת אומרת שהאני הוא לא ישות בסיסית, תסביר? האם אתה מבין שהאני הוא לא הישות הבסיסית ביותר? יש משהו שקיים שיכול להיות אני או לא אני ובמקרה ...
הנחות היסוד של שאלה מהות אחת השקעה יתרונות איך להשיג מטרה מה זה להרגיש טוב לחיות תחושת הרצון
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 3
1:52:17ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 3
... באותו אופן, אם התודעה היא ישות עצמאית, למה שתיעלם עם שינוי החומר? האם אפשר להעלים את התודעה לחלוטין? אליעד מסביר כי ניתן להגיע למצב שבו התודעה נעלמת לחלוטין. הוא מזמין באופן סמלי את אלו החושבים על התאבדות לבוא אליו ... מישהי בלי לראות זאת בעין, כך הוא יכול להבין ולהרגיש את האחדות באמצעות השכל. האם צריך להתנתק מהחושים? אליעד מסביר שאין צורך להתנתק מהחושים, אלא להוסיף עליהם הבנה שכלית עמוקה יותר. התודעה והשכל צריכים לפעול יחד, וכך לגלות שהיש ... שאפשר ללמוד דרך מסוימת שמאפשרת העלמות עצמית של התודעה. כאן מביאים תיאור: מי שרוצה להתאבד מוזמן לבוא, ואז נוכל להסביר לו איך להרוג את התודעה באמת. הכוונה היא שאפשר להעלים את חוויית האני שחווה את הנפרדות, ולא רק להחליש אותה. מהי התודעה לפי ההסבר? התודעה מוגדרת כישות העצמית. זהו אותו אני שמרגיש שהוא קיים, נפרד מהעולם, ושייך לו רצון משלו. לכן, כאשר מדברים ... הדרך היא על ידי הבנה. רק באמצעות הבנה מעמיקה של המציאות, האדם מתחיל לראות שהיש והאין הם אחד. מובא ההסבר שלא מספיק להאמין בזה, צריך להבין את זה ממש, כמו איך שאדם רואה שהוא אוהב מישהי מבחינת החוויה הפנימית. ... תגיע למצב שבו ברמה הגבוהה ביותר תראה שהיש והאין הם דבר אחד. הדוגמה של בעיה חברתית ורצון לקבל אהבה מסבירים איך לוקחים בעיה חברתית פשוטה, שבה אתה מרגיש דחוי על ידי חברים, וחוקרים אותה לעומק. בהתחלה נדמה שהבעיה היא ... דבר ראשון, דבר שני שאמרתי, שאני קודם כל יכול ללמד אותך איך להיעלם, מי שרוצה להתאבד מוזמן לבוא אלי ואסביר לו איך. איך להרוג את התודעה באמת. שאלה: מהי התודעה? אליעד: התודעה זה הישות העצמית. שאלה: עכשיו במקרה אתה ... תחקור את הנושא הזה ותתבונן בו ותבין אותו אז תחווה אותו, ואם לא, לא תחווה אותו. אחר כך אני אסביר לך זאת בצורה פרקטית, אבל קודם כל תבין את דרך החשיבה. שאלה: בעצם ההבנה היא הפיתרון. כדי לחוות את ...
אני קיים איך להתנתק אין סוף זמן כל יכול מה אתה באמת רוצה מה זה סבל לאהוב את עצמי למי להאמין
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 6
1:52:17ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 6
... לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 6 למה קשה לך להבין את עצמך? אליעד כהן מסביר שהקושי להבין את עצמך נובע מכך שאתה לא מספיק נאמן לאמת. מה זה אומר להיצמד לאמת? אדם מתקשה להבין ... התגלות של הרצון שלך. למשל, אם מישהו יורק עליך, לכאורה אתה רוצה שהוא יירק עליך. נשמע לא הגיוני? אליעד מסביר שהמציאות משקפת את הרצונות הפנימיים והעמוקים ביותר שלנו, והסיבה שאנחנו לא תמיד מבינים את זה היא שאנחנו לא מספיק ... הקשיים הגדולים ביותר, כך תפתח את יכולתך השכלית בצורה יעילה יותר. מה הקשר בין סרטים מצוירים לפיתוח יצירתיות? אליעד מסביר שסרטים מצוירים כמו טום וגרי או סדרת ילדים כמו בן עשר משחררים את החשיבה שלנו מקיבעונות. למשל, טום וגרי ... רבות. זה עוזר לנו להיות יצירתיים יותר ולפתח את הדמיון. איך להבין שהכל הוא חלום אחד גדול? אליעד כהן מסביר את המציאות כמו חלום: כשאתה חולם, כל מה שמתרחש בחלום הוא בעצם אתה עצמך. אם אתה יודע שאתה החולם, ... יחד. זו הבנה שהכל קורה דרכך ולפי רצונך העמוק ביותר. האם יש משמעות להתאבדות או מחשבות אובדניות? אליעד כהן מסביר שהרצון להתאבד אינו נובע מרצון למות באמת, אלא מהרצון להפסיק לסבול. אך הפתרון הוא לא להחליף בית כלא אחד ... כדי לחוות את עצמך כמלך, אתה עושה דווקא דברים לא הגיוניים. כשקורה מצב רע, אפשר להבין ככה רציתי שיהיה. ההסבר הוא שכל המציאות מתרחשת לפי מה שאתה רוצה, גם אם זה לא הגיוני. אחר כך אפשר להעמיק ולשאול אם ...
לשפר את השכל שואל שאלות איך לברוח לחפש תשובה אהבה לחוות את האחדות תחושת אחדות אלוהות
אמת, חוויית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות
1:43:56אמת, חוויית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות
... זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות איך להיות חופשי מהתלות בתוצאות חיצוניות? אליעד כהן מסביר כי האדם רוצה להרגיש טוב, ולכן הוא משקיע מאמצים גדולים בהשגת מטרות חיצוניות שונות. רוב האנשים חיים מתוך מחשבה ... מתמלא לאורך זמן, לא משנה כמה דברים האדם משיג מבחוץ. האם השגת מטרות חיצוניות יכולה להיות בעלת חסרונות? אליעד מסביר כי התלות בתוצאות גורמת לכך שכל כישלון, או אפילו החשש מכישלון עתידי, גורמים לאדם סבל רב. למשל, אדם שמאוד ... האם את מבינה איך כל הדברים מחוברים לכלום הזה? כאשר את יושבת בבית וחושבת על המקום והזמן, ואומרת אליעד הסביר עכשיו, שזה עשוי מאין מקום ואין זמן וזה אחד. אבל האם כשאת הולכת ורואה מולך קיר, האם את זוכרת ... קודם תעשי הפרדה בין העובדות לבין הפירוש של העובדות. לא בשליטה שלי, זה דבר שאת לא בטוחה בו. אני מסביר לך, כל קו החשיבה שלי הוא לא לשקר כחוט השערה. למרות שכשאמרת שזה לא בשליטה שלי, זה שקר מאוד ... משקר, ואומר שיש הבדל אם היא מבינה או לא מבינה אותי, למרות שאין הבדל. ובגלל שיש הבדל אני רוצה להסביר לך. אבל אני לפחות מבין שזה לא אמיתי. אני גם מבין שזה אחד, וגם משחק מישחק. אבל אם האדם ... השלמות, אתה משתחרר מהרצון לחוות את זה ולא את זה. שאלה: למה אתה לא מדבר ברמה נמוכה, אלא אתה מסביר ברמה גבוהה? אליעד: תשובה ראשונה, אני רוצה שהם יסבלו ולא יבינו אותי, כי ככה בא לי. תשובה שנייה, מי ... א, אבל אני למשל מתעניין גם בכיתה א, יש שכל בכל דבר. ואני חווה התחדשות בכל דבר. אם אני אסביר עכשיו את מה שמסבירים בכיתה א אז מי היה מסביר את מה שאני מסביר עכשיו? גם הנושא של הזמן, שכול רגע הוא חדש, גם זה נושא של כיתה א, יש דברים הרבה יותר ... יענה לו. ואם הוא לא מבין שישאל. אני מוכן ללמד גם כיתה א, אבל תגיד מה לא מובן ואני אסביר שוב.
איך לחוות את החיים איך לשקר האם זו עובדה מה זה להיצמד לאמת פחד מאיבוד שליטה מה זה להיות מאושר בו זמנית חוויה טובה
תקשור, מתקשרים, שליטה במציאות, חיזוי העתיד, האושר של אלוהים, חוסר וודאות, נחישות, חזרה בתשובה
1:10:54תקשור, מתקשרים, שליטה במציאות, חיזוי העתיד, האושר של אלוהים, חוסר וודאות, נחישות, חזרה בתשובה
... שליטה במציאות, חיזוי העתיד, האושר של אלוהים, חוסר וודאות, נחישות, חזרה בתשובה האם לתקשור יש משמעות אמיתית? אליעד כהן מסביר כי למרות שיש סוגים רבים של תקשור - כמו כאלה שמנבאים עתידות, רואים את העבר דרך כתב היד, מתקשרים ... מוחלט? גם אם האדם מכניס לעצמו לראש באופן מוחלט שהוא עושה הכל, עדיין לא מובטח שהוא יהיה מאושר. אליעד מסביר שאלוהים עצמו, בתור מי שעושה את הכל, אינו מאושר לגמרי, כי תמיד קיימת פעולה ורצון לשינוי. האושר האמיתי מגיע ... מאושר? איך לשלוט במחשבות וברגשות? האם אפשר לשלוט במציאות האישית? מה המשמעות של תקשור לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שלמושג תקשור אין משמעות אמיתית מבחינה מעשית או רוחנית, למרות שרבים מאמינים בו. הוא מבהיר שיש סוגים רבים של ... אדם אחר או אירוע אקראי. זו אותה תופעה של תקשור תמיד. האם ידיעת העתיד יכולה להביא לאושר? אליעד כהן מסביר בצורה מעמיקה שהידיעה מראש, אפילו של כל מה שעומד לקרות, לא יכולה להביא לאושר אמיתי. הוא משתמש בדוגמה שבה אדם יהפוך לאלוהים בעצמו, שיש לו יכולת אינסופית ושהכל קורה בדיוק כרצונו. גם במצב כזה, אליעד מסביר, האדם לא יהיה מאושר באמת. הוא ממחיש זאת באמצעות השאלה: אם אתה משנה את המציאות שכל האנשים יהיו מאושרים ... רוצה משהו ולכן יוצר אותו, משמע יש בו עדיין רצון וחוסר סיפוק. האם תקשור יכול לשנות את המציאות? אליעד מסביר שאין אפשרות אמיתית לשנות את המציאות בדרך של תקשור, כי אין באמת צורך בכך. לדבריו, האדם הוא אלוהים בעצמו, ... הוא נכנס לתוך תודעתו שלו ומעמיק לתוך השאלה מהי האמת?. בתהליך כזה האדם מתקרב ומתחבר בהדרגה לתודעת האלוהים. אליעד מסביר שתהליך כזה הוא היחיד שבאמת יכול לקרב את האדם לאושר אמיתי, ולא אף סוג אחר של תקשור או ניבוי ... התחושה שאין להם שליטה על חייהם, והם מנסים לפתור זאת דרך האמונה שהם אלו שעושים הכל במציאות. אליעד כהן מסביר כי למרות שהאמונה הזו היא שיפור לעומת התחושה ששולטים בי, היא עדיין לא מובילה לאושר אמיתי. גם אם האדם ... עושים בשבילי, אפשר להגיע לאושר אמיתי, כזה שאינו תלוי במצבים או בנסיבות. מדוע האושר של אלוהים תלוי בפרספקטיבה? אליעד מסביר כי השאלה אם אלוהים מאושר או לא תלויה בנקודת המבט. מנקודת המבט שבה אלוהים נתפס כמי שעושה הכל - ... על מה שאתה יודע ועל מה שאינך יודע, ולהתחיל לחקור ולברר את האמת. איך קשורה הידיעה לסבל ולאושר? אליעד מסביר שאם האדם לא היה יודע דבר, לא היה אפשרי שהוא יסבול, מכיוון שהסבל נובע מההבחנה ומידיעת קיומם של דברים. ... אם אינך יודע - עדיף להודות שאינך יודע מאשר להסתפק בשקר. כיצד קשורה אי - הידיעה לסבל ולאושר? אליעד מסביר שאם האדם לא היה יודע כלום, הוא כלל לא היה יכול לסבול, כי הסבל תלוי בהבחנה ובידיעה על קיומם ... בתשובה לפי רבי נחמן הבנת מחשבת הבריאה ואהבה שבדעת איך האמת משפיעה על אנשים בדרגות התפתחות שונות? אליעד כהן מסביר שהאמת שהוא מעביר משפיעה בצורה שונה על אנשים, בהתאם לרמת ההתפתחות האישית שלהם. לאנשים הנמצאים בדרגות נמוכות יותר, האמת ... שהאושר הזה הוא אשליה. הוא שאל את עצמו כיצד ניתן להמשיך ולהעלות את הרף לאחר שהכל כבר טוב. אליעד הסביר כי לאחר שהאשליה מתפוגגת והאדם מגיע להכרה בכך שהכל מתנהל כפי שהוא רוצה, הוא מתחיל להסתבך. הוא חווה שהמציאות ... הוא מצא את הקושי האמיתי - הקושי של להתמודד עם האמת עצמה. מדוע התמודדות עם האשליה מובילה לסיבוך? אליעד מסביר כי רוב האנשים חיים באשליה שהשגת המטרות שלהם תביא להם אושר. למשל, אם יש בעיה בעבודה ואדם מקבל עצה ... אדם יכול לשלוט במציאות האישית ובמחשבות שלו? הנושא המרכזי הנוסף שאליעד דן בו הוא השליטה על המציאות והמחשבות. הוא מסביר כי אנשים רבים חיים בספק האם הם שולטים ברגשותיהם ובחייהם, וזהו מקור לסבל מתמשך. כל עוד לא ברור לאדם ... אם היא תערער את כל השקפת עולמו. האם כל המציאות היא רק מחשבה ותודעה אישית? אליעד מתייחס למחשבה ולתודעה ומסביר שכל מה שאנחנו חווים הוא מחשבה בלבד, והתודעה היא זו שמקרינה את החוויה של המציאות. הוא מדגים זאת דרך תרגיל פשוט של דמיון פיל בעיניים עצומות - הפיל קיים רק במחשבה של המדמיין. מכאן הוא מסביר שכל מה שאדם חווה הוא ביטוי של תודעה עמוקה יותר, שאינה בהכרח בשליטתו האישית. לדבריו, ההבנה שהכל הוא ביטוי ... אוניברסלית רחבה, וכך הוא משתחרר מהצורך לשנות את המציאות, מכיוון שהוא רואה כיצד הכל מתנהל בשלמות כבר עכשיו. אליעד מסביר שבמצב כזה, לאדם כבר אין צורך לפנות למקשרים או לחפש תחזיות לגבי העתיד, מכיוון שהוא מבין שכל מה שקורה ... כי כל עוד אדם חי בהשגת מטרות מבלי לחקור את האמת מאחורי החוויות שלו, הוא למעשה חי בשקר. הוא מסביר שלמרות שעצותיו של רבי נחמן הובילו אותו למקום מסוים, הגיע שלב שבו הוא הרגיש שהוא לא יכול להמשיך לרוץ ... קיומיות. האם הכל זה מחשבה חוויות ותודעה אישית? בתוך השיחה עם אחד המשתתפים, אליעד מדבר על המחשבות והתודעה שלנו, ומסביר שהכל יכול להיות ביטוי של מחשבה. אולם, חשוב לא להיתלות במחשבה כמציאות מוחלטת, אלא להבין את התודעה האמיתית של מהות האדם. השיחה מתפתחת לכדי שאלות על המחשבה והמציאות, כשאליעד מסביר שהאדם לא בהכרח שולט במחשבותיו, אלא אם הוא באמת יודע מי אחראי עליהן. הוא מדבר על תחושת חוסר שליטה שמובילה לדיכאון, ומסביר איך ברגע שאדם מבין מי שולט בו, הוא יכול להתפקס ולהתחיל לחיות במציאות אחרת. האם יש לנו שליטה על ... חוויית המציאות. זהו שלב שבו האדם מבין שהוא חלק ממערכת אינסופית של תודעה, וששום דבר לא קורה במקרה. אליעד מסביר שבשלב הזה, כאשר מבינים את הכוחות שמפעילים את המציאות, נוצרת תחושת חיבור שיכולה לשחרר את האדם מהסבל ולמנוע ממנו ... ברצונות בלתי נגמרים. כשהוא שואל את האדם איך הוא מרגיש אם שינה את המציאות כך שכולם יהיו מאושרים, הוא מסביר כי שינוי כזה עדיין לא ייתן אושר אמיתי, מכיוון שהרצון תמיד נשאר. הוא גם מציין את הדימוי של אלוהים שעדיין יימשך ליצר ולרצות משהו למרות יכולתו האין - סופית. אליעד מסביר כי כל אדם בעצם מתקשר עם אלוהים, גם אם הוא מדבר עם מלאכים, חייזרים או כל ישות אחרת. כל ... היה מאושר, אז הוא לא היה צריך לעשות את כולם מאושרים, מה אכפת לו אם הם מאושרים או לא. תסביר מה הבנת? שאלה: לא הבנתי. אליעד: נסביר זאת שוב, יש כאן קיר, יש משהו שכרגע גורם לקיר להיות פה, מה גורם לו להיות פה? אלוהים, יש ... שאתה אומר זה אלוהים אמר. עכשיו אני רוצה לעבור נושא, האם האמת היא טובה או לא טובה? אני רוצה להסביר את העניין, אנשים ששומעים את מה שאני אומר, זה עושה להם פלאות בחיים, או שזה דופק אותם, זה עושה פלאות משני הצדדים, אני רוצה להסביר את העניין. אני בעצם מביא שכל מסוים, השכל הזה תלוי באיזה דרגה הבן אדם נמצא, אם הבן אדם בדרגה ... העצות שלי ומיישם אותם בחיי היום יום וזה עובד, כמו שלכולם זה עובד, כי הלוגיקה תמיד עובדת, אבל כשאני מסביר למישהו הסבר זה לא כדי להתקדם בעבודה, זה כדי להגיע לדבר האמיתי, ולהגיע לשם צריך הרבה מאמץ, מאוד קשה העניין, אבל ... ביטוי של המחשבה שלך, כאשר אתה אומר אני למי אתה מתכוון? האם אתה מתכוון לגוף או לאני האמיתי? זה מסביר את השאלה שלך, איך זה עוזר לי כשאני מבינה שהכל זה כוח אחד שעושה את הכל? כי אם את ... אחד שמפעיל את שנינו עכשיו, בסוף תגיעי להזדהות עם הכוח שעושה, אז תחווי שאת עושה את הכל. הבנת? אז תסבירי. שאלה: ברגע שאבין שכול מה שאני עושה זה מישהו שעובר דרכי, אז אגיע למצב שאני יכולה לעשות הכל. אליעד: ... איך להגיע לחוויה הזאת, למה שאלת אותי? שאלה: כי אני רוצה להגיע. אליעד: ברור, אבל את חושבת שאם אני אסביר לך אז תגיעי, אבל זה לא נכון, למה? כי מי שמחליט מה תחווי זה לא אני ולא את, יש מישהו עכשיו שגורם לך לחוות משהו מסוים, זה לא משנה אם אני אסביר לך או לא. זה לא הגיוני מה שאמרתי, אבל האם הבנת? את עכשיו שואלת אותי שאלה, ואת חושבת שאם ... לא אמר לך כלום? שאלה: זה לא אומר לי. אליעד: יפה, את צריכה לבדוק את זה בכוחות עצמך. אני אסביר שוב, נגיד שעכשיו בא הילד עם הדיכאון, אומרים לו אם אתה רוצה להיות מאושר אתה תהיה מאושר, אבל הוא ... היה בטוח שאין לו בחירה, אז נגמר, אין לך רצון. שאלה: השאלה היא אם יש או אין? אליעד: אני אסביר לך כדי שתמצאי את התשובה, אמרתי את התשובה הרבה פעמים אך זה לא נתפס לך בראש, אני אסביר לך למה זה נתפס, זה לא נתפס כי את לא נחושה להבין, ולמה את לא נחושה להבין? כי נדמה לך שאפשר לחיות בעולם גם בלי להבין. אני עכשיו מסביר לך שאם לא תביני תסבלי, אם אני אשכנע אותך שאם תביני יהיה לך טוב, ואם נעשה מקל וגזר, שתהיי בטוחה שאם לא תביני תסבלי, ותהיי בטוחה שאם תביני תהיי מאושרת אז תרצי להבין, ואז תהיי מאושרת. אז אני אסביר שוב, אם האדם לא בטוח אם יש לו או אין לו בחירה - למשל אם האדם היה בטוח שיש ... הבלבול כבר היה קיים, כי אם הוא היה בטוח, אי אפשר היה להטעות אותו, הבלבול כבר קיים אני רק מסביר לך איך לא להישאר בו. מקודם אמרתי שהסיבה שאת לא חווה, זה בגלל שאת מוכנה להישאר בבלבול, אם היית ...
עובד תחושה של אושר תודעה אני הוזה עדות מחזירים בתשובה איך להתחבר לשכל ספר על עצמך
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להסביר?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להסביר?, איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להסביר?, איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
למצוא עבודה חדשה להביע דעות פוליטיות אקסים נקמנים סודות הקבלה ידע שמבוסס על ניסיון להשיג אושר תמידי דיכאון אחרי פרידה פחד להתאהב באחת ביטחון עצמי לילדים איך נוצר הרצון לאהוב את עצמי? לגרום לגברים לאהוב אותך לגרום למישהי להתאהב חיים מאושרים מהי ההגדרה של אושר? להיכנס לזוגיות רעה האם אפשר למחוק לגמרי את הזיכרון מהאקס? עובדות ופירושים בקבלת החלטות קבלת החלטה בלב שלם להתמודד עם מצבת כוח אדם בעייתית התמודדות עם תלות רגשית בבעל מוטיבציה לאכול בריא לקבל מוטיבציה להתאמן אפיון צרכים עם הלקוח טיפים לשכנוע אנשים לפגוע בילדים תחושת שעמום אצל ילדים רוחניות ורצון למות לקרוא את תת המודע של עצמך להיות אלוהים ושיגעון גדלות מחלות נפש בדיקה גנטית להתנתק מהאקס פחד להיפגע ולהחזיר אקסית למתוח את השרירים תרגילי בטן מה זה אלוהים עבורך? אחד אלוהינו קרוב להארה רוחנית הארה סיבתית להיות אלוהים עצמו להפוך להיות אלוהים מנטורים לכסף מקור הכנסה פסיבית למצוא את מטרת החיים התכלית של החיים ליצור הנאה האושר הוא ההנאה המתמדת הגדרה של בחירה הוכחות שיש בחירה העולם מחודש סימנים מהיקום עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן קריירה, מאמן אישי רוחני, מומחה בנושאי איך להסביר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.8281 שניות - עכשיו 07_11_2025 השעה 09:27:31 - wesi1