7:36מה יותר טוב? טוב או הכי טוב, הכי טוב או טוב, איך לשכנע לקוח? איך לשכנע אנשים? הטוב ביותר, הכי טוב בעולם, טיפול בהתנגדות לקוח, טוב או טוב מאוד, איך לשכנע אנשים? טיפים לשכנוע אנשים... איך לשכנע לקוח? איך לשכנע אנשים? הטוב ביותר, הכי טוב בעולם, טיפול בהתנגדות לקוח, טוב או טוב מאוד, איך לשכנע אנשים? טיפים לשכנוע אנשים מתי עדיף להגיד טוב ומתי עדיף להגיד הכי טוב בשכנוע? אחת השאלות המרכזיות ששואל אליעד כהן במהלך ההרצאה היא מה עדיף להגיד בשכנוע: שהמוצר טוב או שהמוצר הכי טוב? למרות שהמילה הכי טוב נשמעת חזקה ... לבין הכי טוב חייבת להיות בהתאם לציפיות ולתפיסת הלקוח: אם הלקוח מאמין שכל המוצרים בתחום הם טובים, ואתה מתקשה לשכנע אותו שהאחרים פחות טובים - עדיף לומר המוצר הזה הוא הכי טוב. בכך אתה נותן הכרה מסוימת גם למוצרים האחרים, אך מדגיש שהמוצר שלך הוא הבחירה המובילה. אם הלקוח לא בטוח לגבי איכות שאר המוצרים, או חושב שהמוצרים האחרים אינם מספיק טובים - עדיף לומר המוצר הזה טוב, כי אז אתה לא פותח אפשרות להשוואה עם מוצרים אחרים כלל. דוגמה ... לפעמים דווקא שימוש במונח הכי טוב מחליש את המסר שלך. למשל, אם הלקוח שלך חשדן מאוד וכל אמירה מוחלטת עלולה להיראות לו מוגזמת ולא אמינה, אז עדיף לא להקצין באמירות כמו הכי טוב, אלא לומר משהו מתון יותר כמו גם זו אופציה טובה. כך ... מה המסקנה הסופית בבחירת מילים לשכנוע לקוחות? אליעד כהן מסכם שהכל תלוי תמיד בהקשר ובתחושת הלקוח: לפעמים כדאי להקצין ולומר הכי טוב, ולפעמים עדיף להנמיך טון ולומר טוב. מי ששולט בדקויות האלה בשפה ובפסיכולוגיה של השכנוע, יכול ... מהם? כאשר שואלים מה יותר טוב - טוב או הכי טוב - התשובה נראית אינטואיטיבית: הכי טוב נשמע חזק ומשכנע יותר מ - טוב. אבל האם זה תמיד כך? מתי עדיף לומר הכי טוב ומתי עדיף לומר טוב? כאשר אומרים על מוצר מסוים שהוא הכי טוב, יש בכך מסר כפול. מצד אחד, זה ... לעומת זאת, כשאומרים המוצר הזה טוב, זה מייצר תחושת ודאות מסוימת - לא מדברים על השוואה עם אחרים, אלא קובעים עובדה פשוטה. לכן, בחלק מהמקרים עדיף דווקא להימנע מהמילה הכי טוב, כי בכך נוצר הרושם שיש מוצרים אחרים שמתחרים על אותו תואר. איך לבחור את הביטוי המתאים לשכנוע לקוחות? - אם הלקוח חושב שכל המוצרים בתחום טובים וקשה לשכנע אותו שהמתחרים נחותים, עדיף לומר שהמוצר הכי טוב. בכך ניתן לגיטימציה לאחרים, אך משכנעים שהוא המוביל. - אם הלקוח לא בטוח לגבי טיבם של שאר המוצרים, עדיף לומר המוצר הזה טוב, בלי להזכיר בכלל אופציות אחרות. כך יוצרים תחושה שאין כאן השוואה - אלא קביעה פשוטה וברורה. דוגמה מעשית: איך לשכנע לקוח ברכישת רכב? אם הלקוח מגיע עם תפיסה שכל הרכבים טובים, עדיף לומר: הרכב הזה הוא הכי טוב - כי בכך אתה מסכים איתו שהמתחרים טובים, אך מסביר שהרכב שאתה מציע עדיין עדיף. אם הלקוח מתלבט וחושב שאולי כל הרכבים אינם איכותיים מספיק, עדיף לומר: הרכב הזה הוא רכב טוב, כדי לא לפתוח דיון על השוואות. מה היתרון בלהגיד הרכב ... היא להבין את הציפייה של השומע ולהתאים את המסר בהתאם: - אם הלקוח רוצה משהו מושלם - השתמש במונחים מוחלטים כמו הכי טוב. - אם הלקוח חשדן - עדיף להוריד את העוצמה ולומר זה טוב או גם זו אפשרות טובה. איך אפשר להוביל לקוח לקבל ... איך לבחור את המילים הנכונות בשכנוע? הבחירה בין טוב ל - הכי טוב תלויה בהקשר ובתחושת הלקוח. אם רוצים לגרום ללקוח להרגיש בנוח עם הבחירה שלו, עדיף לומר זה טוב בשבילך. אם רוצים להדגיש את עליונות המוצר על אחרים, יש להשתמש ב - הכי ... שומע מוגזם יותר. אליעד: נכון, הכי טוב זה הכי טוב, טוב זה רק טוב. אבל זה הכי טוב. יפה, אלא מה, אז מתי טוב להגיד המוצר הזה הוא מוצר טוב ומתי עדיף להגיד המוצר הזה הוא מוצר הכי טוב. מה החיסרון של ההכי טוב שאם אתה אומר הכי טוב ... מהמוצרים המוצר הזה הוא מוצר טוב. ש: אכן אולי האמת. אליעד: נכון, אז מה יותר חזק להגיד שהמוצר הזה הוא טוב או להגיד שהמוצר הזה הוא הכי טוב, מה עדיף? ש: לא יודע. אליעד: נו אז איך נדע, איך נדע מה לומר. ש: אני חושב שזה תלוי בפריט, ... משמעו הכי טוב בשבילך, הוא הטוב היחיד בשבילך. בקיצור הכל לפי השומע. דבר נוסף, לפעמים אתה רוצה לשכנע מישהו במשהו ואם בהכי טוב זה יהיה קשה אז עדיף שתשכנע אותו בטוב. כאילו אנחנו כרגע דיברנו על האופציה שאתה רוצה להגיד משהו שזה ...