... אמיתית. וכאן צריך לשים לב בעצם לנושא של השמחה. כי הכסילים חושבים ששמחה פירושו לחייך, לספר בדיחות, כמו שיש אחד שאפילו קוראים לו שר השמחה שאפילו כל הזמן חייכן וצוחק וכל
מיני שטויות כאלה. אבל זה נקרא שמחת הכסילים זה נכון שרבי נחמן אמר שצריך מילא דה שטותא, נסה לשמח את עצמך בשטויות עד שתגיע לשמחה אמיתית. אבל ... שונים אבל אף על פי כן, מסר המלך את המלוכה לבנו בחייו. כי האתאיסטים חושבים שיש אלוהים ויש עולם ויש בני אדם שהם כאילו נפרדים מהבורא. ואלוהים ברא אותך כדי להיטיב וכל
מיני שטויות כאלה ואחרות. ואז אתה שואל אותם אז למה הוא ברא לך חיסרון אם אלוהים הוא כל כך טוב ורוצה להיטיב לך שהיה בורא אותך כמותו. היה בורא ... של המלך, זה היופי של האחדות, שהאחדות כל כך גדולה שהיא יכולה לצמצם את עצמה לעשות לפני ואחרי ואף על פי כן לא היה הבדל בין לפני לאחרי. והיה שם שמחה גדולה מאד. והיה שם כל
מיני שמחה, זמן, קומדיות, ומשחקי הצרות וכל
מיני שמחה. הכל היה שם במשתה. זה בעצם בינה אחת עם מה שרבי נחמן אומר - ויכא מה זה ויכא דטרו על כל הטובה, רבי נחמן אומר כי עולם שלנו יש בו הרבה ... נגיד שהתקלחת במים חמים זה כיף וגם מים קרים זה כיף אתה לא יכול ליהנות בבת אחת משתי ההנאות, או שאתה במים חמים או במים קרים, אתה לא יכול בשתי ההנאות. אבל שם היה את כל
המיני שמחה. מה זאת אומרת כאשר כל בחינות נכללות באחדות יש לך בעצם את כל
מיני שמחה, זה העניין. למה. כי שם בשורש יש לך הכל. זה מה שרבי נחמן אומר. הכוונה היא שתהנה מכל הטובה, שתגיע לשורש של כל הדברים שבעולם ואז תהנה ... של ה היא בעצם אחדות ממש. ולכן אני עוד אשמח מזה שאתה לא מלך. זאת אומרת שה.. נגיד הקונספט הדתי אומר שהשכינה מצטערת בצערם של ישראל, שישראל בגלות השכינה בוכה, אוי לי וכל
מיני קשקושים כאלה ואחרים שאלוהים בוכה יחד איתך. זה לא נכון. רבי נחמן אומר הפוך - אם אתה עצוב, אלוהים שמח, אלוהים שמח שאתה עצוב, כי הוא אומר ... העולם הזה שזה נקרא הבן המלך יש חכמים מאד גדולות ויש חכמות מאד גדולות. למה חכמות מאד גדולות זה בעצם טפשות מאד גדולה. כי מה זה חכמה חכמה זה דבר שמתחיל להיות מורכב מכל
מיני פרטים ופרטי פרטים וכלל שהוא יותר מורכב הוא יותר חכם. מורכב וזה ככה וככה, זה מאד חכם. אבל מה זה אומר ככל שזה יותר חכם זה בעצם יותר טיפש. ...