... לא מבין מה הוא באמת מחפש, וכי הוא
משקר לעצמו כשהוא טוען שהוא מחפש את האמת או את הרוחניות כשבעצם מה שמעניין אותו הוא להרגיש טוב. לכן אליעד קורא לאדם להפסיק
לשקר לעצמו, ולהודות באמת שהוא מחפש תחושה טובה, ומכך להתחיל את המסע שלו להבנת עצמו בצורה אמיתית. האם באמת אכפת לך מהאמת? אליעד מתעמק בנושא האמת
והשקר. הוא מראה שכל הסבל של האדם נובע דווקא מכך שהוא כן מחפש את האמת, כי הוא מאמין שיש הבדל בין אמת
לשקר. אם לאדם לא היה אכפת מהאמת, אז הוא היה פשוט אומר שהמציאות היא מה שהוא רוצה שתהיה, ובכך היה נגמר כל הסבל שלו. למשל, אם כואבת לו הרגל, אם הוא לא ... עם כל מצב. אלא שהאדם מאמין שיש אמת
ושקר, ולכן הוא כל הזמן מנסה לברוח
מהשקר, וכך הוא נכנס ללופ של סבל בלתי פוסק. האדם מתעקש לשמור על הזהות שלו כאיש אמת, למרות שבחיי היום יום שלו הוא מרבה
לשקר לעצמו - לעשות דברים שלא מתאימים לאמת שלו אלא לנוחותו. איך אדם יכול להפסיק לסבול באמת? אליעד מציע דרך לצאת מהסבל: להפסיק לחפש את האמת. הוא אומר ... תרצי אותה? כן. אז למה את לא רוצה את
השקר? מה עומד מאחורי הרצון שלך לאמת? יש משהו שעשית היום שגרם לך לסבול? כן. ואת חושבת שהוא היה אמת? לא. אני טוען שאם נבדוק אותך במשך היום, נראה שאת ... האמת, אבל בשביל הנוחות שלך את בוחרת
בשקר. אז מה זה אומר? שאלה: נכון, יש פער בין מה שאני מצהירה עליו לבין המעשים שלי. אז איך אני מצמצמת את הפער? אליעד: על ידי זה שאת מפסיקה
לשקר. שכששואלים אותך מה את רוצה, אל תגידי שאת רוצה את האמת, ומוכנה לסבול עבורה. למה כי בדימוי הפנימי שלך את לא רוצה להגיד שאת אגואיסטית. אם את רוצה ... שמעל האגו. האנשים סובלים רק בגלל שהם
שקרנים, כאילו שאכפת להם הערך שמעל האגו. ואז הם גם לא מקבלים את האגו, וגם לא משיגים את מה שהם רוצים. גם לא משיגים את האמת וגם רע להם. לכן תהיה איש אמת. ... הוא לא רוצה את האמת, אז אין לו בעיה
לשקר. אם אין הבדל בין אמת
לשקר, אז אין הבדל בין טוב ורע. למשל כואבת לך הרגל, ולא אכפת לך מהאמת, אז
תשקרי ותגידי שלא כואבת לך הרגל. אני רוצה להראות לכם, שאם האדם לא היה רוצה את האמת, אז כל מה שקורה לו היה בסדר, וכך היו נפתרות לו הבעיות. אבל האדם רוצה ... אם את לא מחפשת את האמת, את יכולה
לשקר ולהגיד שלא כואב לך הגב, או
לשקר ולהגיד שאת רוצה את הכאב גב. שאלה: אבל אין מצב כזה. אליעד: לא אמרנו שיש מצב כזה, אנחנו מנסים להבין מה את רוצה באמת. בפשיטות, רע לך כאשר אתה לא רוצה את מה שקורה. עכשיו אם לא אכפת לך
לשקר, דהיינו, אתה
השקרן הכי גדול בעולם ואין לך בעיה עם זה, אז שקורה משהו שאתה לא רוצה אותו, או שתגיד שאתה רוצה אותו, או שתגיד שהוא לא קורה. אבל בגלל שאתה מחפש את האמת, תגיד אבל אני לא
משקר ולכן אתה סובל. אם לאדם בכלל לא היה אכפת מהאמת, והוא לא היה מבדיל בין אמת
לשקר, אז שכשאומרים לו האם זה שולחן? הוא יגיד אולי. האם יש כאן פיל? הוא יגיד אולי. אז אפילו לא יכול להיות לו כאב ראש, כי אם ישאלו אותו, האם כואב לך ... על העיקרון, אדם שלא מבדיל בין אמת
לשקר, אין לו שום בעיה. מה זה בעיה? כאשר אתה רוצה משהו, וקורה משהו מסוים. אבל להגיד, קורה משהו מסוים, זה להגיד את האמת, כי אם לא היית מבדיל בין אמת
לשקר, אז איך אתה יודע שזה קורה, אולי זה לא קורה? אם אתה חושב שהאמת היא, שכואב לך הראש, אז אתה באמת סובל, אתה חווה נפרדות. אני רוצה להביא אותך למצב, ... ובנוסף את תוכלי לבחור, אם את רוצה
לשקר או לא. ותהיי אפילו
שקרנית כל כך טובה, שאפילו שלא תכאב לך הרגל, תגידי שכואבת לך הרגל ואפילו תסבלי מהכאב. למעשה תוכלי ליצור רע. אני אלמד אותך את
השקר בשלמות, ואפילו תוכלי לבחור אם את רוצה אמת או
שקר. למעשה כאשר האדם מתחיל להתבגר, והוא מתחיל להבין בין אמת
לשקר, ואז הוא מתחיל להתחרפן, ואז המוח שלו מתחיל להשתבש. ואז הוא מרגיש כל כך רע, והוא שואל למה אני סובל, מה המשמעות? ואז הוא מחפש משמעות. כל הבעיה היא ... משנה איך תקראי לזה. מה זה משנה אמת או
שקר. מה אתה אומר, אתה עדיין מחפש את האמת? שאלה: אני לא מחפש כלום. אבל רציתי להגיד.. אליעד: אם אתה לא מחפש כלום, אז למה אתה רוצה להגיד? למה אתה עושה ... מחפש משהו? שאלה: כן, אבל הכן שלי הוא
שקר. אליעד: אבל מה היא האמת? שאלה: האמת היא שזה לא משנה. השאלה שלך כבר מכילה
שקר, כי האמת היא כבר