... את כל האחיזה שלו בכל הצורות השונות, והאדם אוחז בשום דבר. כי כל מחשבה שיש לאדם, אמיתותה היא רק אפשרי המציאות. כי יכול להיות שהיא אמת, ויכול להיות שהיא
שקר . והאדם לא יכול להיות בטוח, האם דעתו היא אמת אובייקטיבית, או שמא דעתו היא רק אמת ... הטוב והרע. וכאשר האדם חוקר ומתבונן, על הסיבה שבגללה הוא רוצה להרגיש טוב, דהיינו, שהאדם שואל, למה אני רוצה להרגיש טוב?! על ידי זה הוא הופך את המחויב
השקרי לאפשרי, כפי מה שהוא באמת. כי השאלה וההתבוננות של האדם, למה הוא רוצה להרגיש טוב, היא ... לא מחויב, אלא רק אפשרי בלבד. ורק חוסר משמעות מוחלטת, רק הוא מחויב, כי אין שום דבר שנפרד ממנו. ואעפכ גם וכולי. וכדי להפוך את האפשרי למחויב, לשם כך צריך
לשקר ולהאמין, שהאפשרי, הוא מחויב. כי באמת, הוא לא מחויב, אך צריך
לשקר ולהאמין שהוא מחויב. וכדי להפוך את המחויב
השקרי לאפשרי, לשם כך צריך לא להאמין, אלא להשתמש בשכל אמיתי, דהיינו, ההפך של אמונה של
שקר, ולברר את הסיבה שהדבר הוא כך ולא אחרת. וכאשר האדם חוקר בשכל שלו, למה הדבר הוא כך ולא ...