... כל המשמעות של האמת והשקר, היא רק ביחס למוחלט. ואם האדם היה
משוכנע באופן מוחלט, ששום דבר אינו מוחלט, ממילא האדם היה בהשתוות שהכל אחד, ושאין שום אמת ושקר כלל. ... איזו אמת אחת מוחלטת, שהכל מתייחס אליה. אבל אם האדם באמת היה
משוכנע בכך, שאין שום אמת מוחלטת, או שאין שום דרך שהוא יגיע אל המוחלט, אם האדם היה
משוכנע בכך באופן מוחלט, ממילא האדם היה מאבד את כל המשמעות של האמת והשקר היחסיים. וכיוב לגבי עניין השלמות. שאם האדם היה
משוכנע בשלמות, בכך שאין שלמות, או שהוא לא יכול להשיג אותה, אז ממילא האדם לא היה עושה הפרדה בין טוב ...