... לטפל בהתנגדויות? הטיפול הטוב ביותר בהתנגדויות, איך
לשכנע אנשים? אולי ההפך הוא הנכון? איך לענות לאנשים? איך למכור יותר? איך להפוך התנגדות בטענה לתמיכה
בשכנוע? כאשר מנסים
לשכנע אנשים, בדרך כלל מופיעות התנגדויות רבות. רוב האנשים נוטים להתמודד עם ההתנגדות באמצעות ניסיון להפריך אותה או להקטין את חשיבותה. ... זה לא בריא, התגובה הרגילה תהיה להסביר לו מדוע זה לא באמת מזיק, או מדוע ההנאה מהטעם חשובה יותר מהבריאות. דוגמה נוספת: אם לקוח אומר שהמוצר יקר, המוכר ינסה
לשכנע אותו שהמוצר לא באמת יקר, או שהוא שווה את ההשקעה. הבעיה בגישה הרגילה הזו היא, שהיא מקבלת את הנחת היסוד של המתנגד. למשל, מי שאומר שהציפס לא בריא, מניח באופן סמוי שמשהו לא בריא הוא רע ושלא כדאי לאכול אותו. מי שמנסה
לשכנע אותו אחרת בעצם מסכים עם ההנחה הזו ומנסה
לשכנע אותו שזה לא כל כך נורא. אבל יש דרך
שכנוע טובה הרבה יותר, שאליעד כהן מציג בהרצאתו. מהי הדרך האידיאלית להתמודד עם התנגדויות
בשכנוע? הדרך האידיאלית שאליעד כהן ממליץ עליה היא לקחת את הסיבה שבגללה האדם מתנגד, ולהפוך אותה בדיוק לסיבה שבגללה הוא כן צריך להשתכנע. ... יקר לך אתה חייב לקנות אותו. מה שעושים כאן הוא לקחת את ההתנגדות עצמה ולהפוך אותה לנימוק בעד ההחלטה שרוצים שהאדם יקבל. איך בדיוק עובד ההיגיון מאחורי שיטת
השכנוע הזו? ההיגיון הוא לנצל את הנחות היסוד של האדם עצמו לטובת
השכנוע. כאשר האדם מעלה התנגדות, הוא יוצא מנקודת הנחה מסוימת. אם נצליח לזהות את ההנחה הזו ולהפוך אותה לטובתנו,
השכנוע יהיה יעיל הרבה יותר. לדוגמה: אדם אומר: אני לא רוצה להצטרף לתוכנית המנויים של מפעל הפיס כי אני לא מהמר. במקום לנסות
לשכנע אותו שזה לא הימורים, התגובה הטובה ביותר תהיה: דווקא בגלל שאתה לא מהמר, תוכנית המנויים הזו בדיוק בשבילך. איך ניתן לנתח את ההתנגדות ולהפוך אותה לטובת
השכנוע? כדי ליישם את השיטה בצורה מוצלחת, אליעד כהן ממליץ לפרק את הטענה של המתנגד ולמצוא מהן ההנחות הסמויות שלו: אם הוא אומר: אני לא ... בריאות כי אני בריא. התגובה תהיה: דווקא כשאתה בריא אתה צריך ביטוח, כי ביטוח עושים לפני שחלילה נהיים חולים. מדוע השיטה הזו עובדת טוב יותר מאחרות? שיטת
השכנוע הזו יעילה כי היא משנה את כללי המשחק. במקום ויכוח, שבו כל צד מנסה להוכיח שהשני טועה, השיטה הזו יוצרת היגיון פנימי חדש במוחו של ... ליישם את השיטה באופן מעשי? לפי אליעד כהן, בכל מצב של התנגדות: האזן היטב להתנגדות ולזהות את ההנחות הסמויות. מצא כיצד ההנחות האלו יכולות לשמש דווקא לטובת
השכנוע שלך. הצג למתנגד את הטיעון המחודש, שמבוסס על ההנחה המקורית שלו, אך הפוך מבחינה לוגית. ברגע שזו תהיה הגישה הטבעית,
השכנוע יהפוך להרבה יותר קל ואפקטיבי.
שכנוע והשפעה איך להתמודד עם התנגדויות? הנחות יסוד
בשכנוע איך להפוך חיסרון ליתרון? פסיכולוגיה של מכירות
שכנוע באמצעות הפיכת טענה נגדית לטענה תומכת כאשר מנסים
לשכנע מישהו, לרוב מתמודדים עם התנגדויות. ההתנגדות הראשונית שמעלה האדם היא הסיבה שבגללה הוא אינו רוצה לעשות את מה שמנסים
לשכנע אותו לעשות. הדרך האינסטינקטיבית להגיב היא לנסות להפריך את ההתנגדות, למשל אם מישהו אומר אני לא רוצה לאכול ציפס כי זה לא בריא, התגובה הטבעית תהיה לנסות להראות לו שזה לא כזה לא בריא, או שזה לא משנה כי זה טעים, או שצריך ליהנות בחיים. הגישה הרגילה
לשכנוע מישהו אומר אני לא רוצה לאכול ציפס כי זה לא בריא. התגובה הרגילה היא להסביר לו למה זה לא באמת לא בריא או למה זה לא משנה. אם מישהו ... הוא שווה את המחיר. אם מישהו אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים כי אני רוצה ללכת לחברים, ההורה ינסה להסביר לו למה שיעורים יותר חשובים. בגישה הזו, האדם שמנסה
לשכנע מסכים עם הנחת היסוד של המתנגד ומנסה להראות לו מדוע זה לא רלוונטי או נכון במקרה הזה. כלומר, אם מישהו אומר שציפס לא בריא, הוא בעצם מניח שאם משהו לא בריא אז לא כדאי לאכול אותו, ובמקום לשבור את ההנחה הזו, מנסים להראות לו למה במקרה הספציפי הזה היא לא תקפה. הגישה האידיאלית
לשכנוע במקום לנסות לשלול את טענתו של האדם, יש להשתמש בטענתו כדי לתמוך דווקא בעמדה ההפוכה. כלומר, לקחת את הסיבה שבגללה הוא לא רוצה ... מישהו אומר המוצר יקר לי, התשובה תהיה נכון, ולכן אתה צריך לקנות אותו. היגיון מאחורי השיטה הרעיון הוא לזהות את ההנחות הסמויות של המתנגד ולהשתמש בהן לטובת
השכנוע. לדוגמה, אם מישהו אומר אני לא רוצה להצטרף לתוכנית המנויים של מפעל הפיס כי אני לא מהמר, התגובה הנכונה תהיה בדיוק בגלל זה אתה ... כמוך שלא מהמרים. כאן מנצלים את ההנחה שלו (שלא כדאי להמר) כדי להראות לו שהתוכנית דווקא מתאימה לו. איך לנתח טענות ולהפוך אותן? כדי להפוך טענה שמתנגדת
לשכנוע לטענה שתומכת בו, צריך לפרק את ההנחות הסמויות שלה ולמצוא כיצד הן תומכות דווקא בעמדה ההפוכה. לדוגמה: מישהו אומר אני לא מהמר כי ... זה עובד? השיטה הזו עובדת כי היא משנה את הדינמיקה של השיחה. במקום להיכנס לוויכוח שבו כל צד מנסה לשלול את טענתו של האחר, משתמשים בטענת האדם עצמו כדי לתמוך
בשכנוע . זה יוצר תחושת היגיון פנימי אצל הצד השני, גורם לו לחשוב מחדש על עמדתו, ומוריד את רמת ההתנגדות. הרחבה על חקירת הנחות יסוד ... אפשר לשאול: מה בעצם מניח האדם כשהוא אומר את מה שהוא אומר? האם הנחות היסוד שלו בהכרח נכונות? איך אפשר לקחת את ההנחה ולהפוך אותה כך שהיא דווקא תומכת
בשכנוע? סיכום במקום להתווכח ישירות עם ההתנגדות של האדם ולנסות להראות לו שהיא לא נכונה, עדיף לקחת את ההנחה שממנה הוא יוצא ולהפוך אותה לנימוק שמחזק את
השכנוע. השיטה הזו עובדת כי היא לא יוצרת עימות אלא משתמשת בלוגיקה של האדם עצמו כדי לשנות את דעתו.
שכנוע והשפעה איך להתמודד עם התנגדויות הנחות יסוד ב