אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שכנוע ✔NLP, מניפולציה על אנשים, לרמות אנשים, ליצור חיסרון, יצירת חיסרון, הגדלת חיסרון, יצירת רצון, הגדלת רצון, ליצור רצון, לשכנע אנשים, פסיכולוגיה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
NLP, מניפולציה על אנשים, לרמות אנשים, ליצור חיסרון, יצירת חיסרון, הגדלת חיסרון, יצירת רצון, הגדלת רצון, ליצור רצון, לשכנע אנשים, פסיכולוגיה הפוכה, שיטות שכנוע, לרמות אנשים, טכניקות שכנוע
איך אפשר לשכנע אדם שחושב שכבר יש לו את מה שהוא רוצה?

אליעד כהן מסביר לעומק כיצד לשכנע אנשים לפעול, גם כאשר נדמה להם שכבר השיגו את רצונם. הדוגמה המרכזית שבה אליעד משתמש עוסקת באדם שמאמין שאוהבים אותו. אדם כזה, לכאורה, כבר מילא את החיסרון שלו - הרצון שיאהבו אותו - ולכן קשה לשכנע אותו לפעול מתוך רצון שיאהבו אותו עוד.

אליעד מציג מספר שיטות יסודיות כיצד להתמודד עם מצב כזה, תוך שימוש בדוגמאות מפורטות והסברים פסיכולוגיים מעמיקים:

כיצד אפשר לגרום לאדם להרגיש שחסר לו דבר שהוא בטוח שיש לו?

אליעד מסביר שיש שלוש דרכים מרכזיות להתמודד עם אדם שמאמין שיש לו משהו:
  1. לשכנע אותו שאין לו את מה שהוא חושב שיש לו (לדוגמה, "בעצם לא אוהבים אותך").
  2. לשכנע אותו שיש לו פחות ממה שהוא חושב שיש לו (לדוגמה, "אוהבים אותך פחות ממה שאתה חושב").
  3. לשכנע אותו שהוא צריך יותר ממה שכבר יש לו (לדוגמה, "אתה צריך שאוהבים אותך יותר").
בכל אחת מהאפשרויות האלה המטרה היא ליצור מחדש או להגדיל את תחושת החיסרון, כדי שהאדם ירצה לפעול כדי למלא אותו שוב.

מה עושים כשאי אפשר או לא כדאי להשתמש בחיסרון הקיים?

אליעד מציג אפשרות נוספת והיא להחליף את החיסרון בחיסרון אחר. לפעמים, האדם כבר התרגל כל כך למה שיש לו, כמו אהבה או כסף, שהוא שכח בכלל כמה רצה את זה בעבר. במקרה כזה, אפשר פשוט להכניס לחייו חיסרון חדש, אפילו שטותי. לדוגמה, אם האדם כבר רגיל לכסף, הוא ישכח כמה הוא רצה כסף בעבר, ואז אפילו חיסרון קטן אחר כמו "אני צריך תיק חדש" יכול לגרום לו לפעול ולשכוח מהרצון הקודם.

איך לזהות נקודות תורפה אצל מי שחושב שהוא כבר מרוצה?

כאשר אדם מאמין שיש לו מה שהוא רוצה, יש לו נקודת תורפה אחת בולטת: הפחד לאבד את מה שיש לו. למשל, אדם שמאמין שאוהבים אותו עדיין חושש שיום אחד יפסיקו לאהוב אותו. כאן אליעד מציע שתי אפשרויות:
  • לגרום לאדם להפסיק לדאוג מזה שאולי יפסיקו לאהוב אותו (מה שלא תמיד שימושי).
  • לגרום לו להאמין שאם יבצע פעולה מסוימת, אז מובטח לו שימשיכו לאהוב אותו בעתיד (לדוגמה, "אם תעשה את מה שאני אומר לך, תמיד ימשיכו לאהוב אותך").
במילים אחרות, לנצל את הפחד של האדם לאבד את מה שיש לו, כדי לגרום לו לפעול בדרך הרצויה לך.

איך להשתמש בהשוואות כדי ליצור חיסרון?

אליעד מסביר שיטה מתוחכמת נוספת, בה אתה משווה את האדם לאחרים שיש להם יותר. למשל, אפשר לומר לאדם: "אתה יודע כמה אנשים אוהבים את אותו זמר מפורסם? תראה כמה אוהבים אותו כי המון אנשים מכירים אותו". ההשוואה הזו יוצרת באדם חיסרון חדש - הוא פתאום מרגיש שלא מספיק אנשים אוהבים אותו, ורוצה לפעול כדי לשפר זאת.

כדוגמה מעשית, אם אתה רוצה לשכנע אדם להתקרב אליך, אפשר להראות לו שבזכות הקרבה אליך הוא יכיר יותר אנשים, ולכן יותר אנשים יאהבו אותו. האדם ישאל את עצמו: "רגע, אולי באמת לא מספיק אנשים אוהבים אותי?", ויתחיל להרגיש חיסרון שבעבר לא היה מודע אליו.

כיצד להשתמש בחסרונות וביתרונות האישיים שלך לשכנוע?

אליעד מציע להשתמש ביתרונות ובחסרונות האישיים שלך כדי לשכנע. למשל, אם יש לך כישרון או ידע שאין לאחרים, אפשר לשכנע את האדם שהאהבה...
ש: השאלה הראשונה מה חסר לאדם שהוא כבר חושב שאוהבים אותו?

אליעד: מישהו שחושב שאוהבים אותו מה נקודת התורפה שלו. זאת השאלה?

ש: כן. מה אני יכול לגרום לו לחשוב שהוא יכול להשיג דרכי.

אליעד: בא נשאל את השאלה צעד אחד אחורה. הוא רוצה לשכנע מישהו לעשות משהו והוא מניח שהבן אדם רוצה שיאהבו אותו, והוא תכנן להגיד "אני אגרום לו לחשוב שאם הוא יעשה את זה אני אהב אותו ואז בגלל שהוא רוצה שיאהבו אותו, אז הוא ירצה לעשות מה שאני רוצה בגלל שהוא ירצה שאני אהב אותו". נכון?

ש: לא או שאם הוא יחשוב שהוא יתקרב אלי אז אנשים יאהבו אותו, אז הוא יתן הרגשה.

אליעד: אותו דבר, לא משנה. אתה רצית להפעיל לחץ על בן אדם שבגלל שהוא רוצה שיאהבו אותו, בגלל זה לצורך העניין הוא יעשה "1,2,3" ואתה אומר "כן אבל הוא יודע כבר שרוצים שיאהבו אותו". כי כבר אוהבים אותו, זאת אומרת החיסרון כבר מלא אצלו.

זה כמו איך אתה יכול לגרום למישהו שיש לו כסף, שחושב שיש לו כסף לעשות פעולה בשביל כסף. איך יכול להיות? מה התשובה? יש הרבה תשובות. תשובה ראשונה אתה יכול לנסות לשכנע אותו, אתה איתי, אתה מרוכז?

ש: כן.

אליעד: מה התשובות? אין לך תשובות.

ש: יש לי כמה.

אליעד: מה התשובות?

ש: לא זרום, זרום.

אליעד: טוב, בא נלך מסודר. הוא חושב שיש לו "X" הוא חושב שאוהבים אותו נגיד ואתה רוצה לשכנע אותו שאם הוא יעשה משהו אז יאהבו אותו, אתה אומר "אבל הוא כבר אוהבו, הוא כבר חושב שאוהבים אותו".

ש: לא זה לא העניין, המטרה שלי לא לשכנע אותו שאוהבים אותו.

אליעד: לא, אתה רוצה לשכנע אותו שאם הוא יעשה "X" אז יאהבו אותו אבל הוא אומר "אבל כבר אוהבים אותי".

ש: נכון אז אני שואל מה חסר לו. זה לא חסר לו.

אליעד: חכה, אז מה עושים? יש כמה תשובות. דבר ראשון אתה יכול לשכנע אותו שלא אוהבים אותו, דבר ראשון. דבר שני אתה יכול לשכנע אותו, אם אתה לא מצליח לשכנע אותו שלא אוהבים אותו, אתה איתי? תשכנע אותו שלא אוהבים אותו מספיק.

לא סליחה זה לא נכון. זה לא הניסוח המדויק. תשכנע אותו שאוהבים אותו פחות ממה שהוא חושב שאוהבים אותו. עוד פעם. 1.תשכנע אותו שלא אוהבים אותו. 2. תשכנע אותו שאוהבים אותו פחות ממה שהוא חושב שאוהבים אותו. 3. תשכנע אותו שהוא צריך שיאהבו אותו יותר.

כל השלושה וריאציות האלה. או לא אוהבים אותו, או אוהבים אותו פחות ממה שהוא חושב שאוהבים אותו או שהוא רוצה שיאהבו אותו יותר. אתה יודע ששתיים יש לך נקודת תורפה.

ש: מייצר לו את החיסרון.

אליעד: או על ידי זה שאתה אומר לו גם מה שיש לך, אין לך, או אין לך כמה שאתה חושב שיש לך או אתה צריך יותר ממה שיש לך. זה אחד. במילים אחרות יצרת חיסרון. דבר נוסף בהנחה נגיד שאתה לא רוצה ללכת בכיוון הזה, לא רוצה, לא יכול, לא מעוניין, אוקי? יש עוד אלטרנטיבה תיצור בעינייך חיסרון אחר. תלך על חיסרון אחר, אתה צריך לחפש חיסרון אחר.

ש: חיסרון יותר מחויב לזה?

אליעד: לאו דווקא יותר מחויב, חיסרון אחר. לפעמים למה אני אומר לך לאו דווקא חיסרון מחויב? כי לפעמים יכול להיות שהחיסרון שאוהבים אותו זה חיסרון מאוד גדול אבל בגלל שיש לו את זה אז הוא לא מרגיש שזה חסר לו. מספיק שתביא לו משהו אחר אז הוא כבר ירצה את המשהו אחר. אתה מבין?

ש: לא.

אליעד: אתה שאלת האם צריך נגיד שמישהו יש לו חיסרון, האם צריך להביא לו חיסרון יותר גדול ואני אומר שלא תמיד. כי יכול להיות שמה שבאת חסר לו זה שהוא רוצה שיאהבו אותו אבל בגלל שכבר אוהבים אותו אז הוא לא מרגיש שאוהבים אותו, זה לא חסר לו כי יש לו את זה. ולכן מספיק שתגיד לו אפילו סתם איזה חיסרון שטותי הוא יגיד "כן כן, זה חסר לי" ואז יכול להיות שבגלל זה הוא אפילו יוותר על זה שיאהבו אותו כי הוא לא זוכר שהוא רוצה את זה כי כבר יש לו את זה. דבר נוסף, אתה צריך לנסות למצוא נקודת תורפה. מה הבנת?

ש: בעיקרון הוא רוצה את השלמות וזה שאוהבים אותו עדיין זה לא שלמות אז הוא יצמד עם כל דבר שחסר לו שזה לא זה.

אליעד: מה שאתה אומר זה נכון אבל לא אמרתי את זה בדיוק. אמרתי משהו אחר, אמרתי לפעמים אחד החסרונות בכך שיש לך את מה שאתה רוצה זה שאתה שוכח שאתה רוצה את זה שזה גם כן נקודת תורפה.

ש: הבן אדם שיש לו הרבה כסף.

אליעד: לפעמים אתה כבר שוכח שאתה רוצה כסף, אתה שוכח את ערך הכסף ולכן מספיק שתביא לו איזה שטות קטנה שהיא פחות חשובה מהכסף הוא כן יגיד "כן כן, זה חשוב", למרות שאם אומרים לו "או כסף או זה" הוא היה לוקח את הכסף.

ש: למה כי הוא רוצה לרצות?

אליעד: לא כי כבר יש לו את הכסף, הוא כבר שכח שהוא רוצה את זה. הוא כבר מילא את הרצון.

ש: אז מה אבל זה רק אומר שהוא שמח וטוב לו.

אליעד: אם הוא מאוד שמח, תקשיב טוב טוב, אם הוא מאוד שמח מכך שיש לו אז זה אומר שהוא עדיין זוכר את "האין לו", אז זה אומר שעדיין יש לו את התחושה של החיסרון של "האין לו". אז זאת אומרת. יפה, עכשיו מה בעצם הגענו? הגענו לנקודת תורפה אחרת. שאם הוא מאוד רוצה שיאהבו אותו אתה צריך לשאול מה אין לו. מה אין לו? אם נגיד הוא רוצה שיאהבו אותו והוא חושב שאוהבים אותו, אז מה אין לו? אין לו את הביטחון שימשיכו לאהוב אותו, זאת אומרת שאיזה פחד יש לו? שאולי יפסיקו לאהוב אותו.

ש: אין לו את זה בלי תנאי כי יכול להיות שהוא חושב על זה בלי תנאי.

אליעד: לא. זה נכון אבל אל תלך ישר "לבלי תנאי". בפרט שאחר כך אתה רוצה, אתה ליצור אצלו התניה בכלל. שיאהבו אותו בתנאי "שמשהו אחר". נכון? אז אני אומר מה שחסר לו זה את הוודאות שתמיד ימשיכו לאהוב אותו נגיד.

ש: זה אותו דבר.

אליעד: לא. ולכן יש פה עכשיו שני נתיבים. נתיב אחד זה "ולכן אתה צריך שלא יהיה אכפת לך שיאהבו אותך או לא" או נתיב שני "ולכן אתה צריך להיות בטוח שיאהבו אותך". עכשיו אם אתה הולך על "הלא אכפת לך" אז איך אתה נותן לו את זה כי אז מה אתה קשור ואם אתה אומר לו "לא, אבל אתה צריך להיות בטוח שימשיכו לאהוב אותך, כן אז אם תעשה זה וזה אז ימשיכו לאהוב אותך". זה כמו עם מישהו שיש לו כסף אומרים לו " עכשיו אתה צריך לעשות ביטוח שימשיך להיות אצלך הכסף", הבן אדם אומר "אני כבר מרוויח כבר יש לי את כולם", אבל אתה בטוח שיהיה לך בעתיד? ואם תעשה תאונה. דרך זה כאילו מוציאים את הפירצה.

ש: אז אם למישהו שעדיין חווה חיסרון.

אליעד: עכשיו, אם הוא לא חווה חיסרון שהוא רוצה שיאהבו אותו. זה פה אומר שתיצור את החיסרון מחדש או על ידי זה שתיצור חיסרון אחר. עכשיו יש עוד דבר שאתה יכול לעשות. ברגע נגיד שהוא חושב שאוהבים אותו אתה צריך לקחת את "האוהבים אותו" וליצור בתוך זה סוג של "סוגי אוהבים אותו".

נגיד הוא חושב שאוהבים אותו, תגיד לו "כן אבל אם אוהבים אותך בגלל ש... ואם ככה וככה אז יאהבו אותך בגלל ש... וחשוב יותר שיאהבו אותך בגלל שככה ולא בגלל שככה", "הנה, הם אוהבים אותך בגלל שהם חברי ילדות לא בגלל שהם מעריכים אותך מספיק ואם תעשה ככה וככה הם יאהבו אותך באמת", נגיד "הם אוהבים אותך אבל הם עוד מעט הולכים להתחתן אחר כך הם ישכחו אותך, הם אוהבים אותך אבל הם אוהבים יותר את זה ואת זה, הם אוהבים אותך אבל ככה וככה, אם ככה וככה אז יאהבו אותך יותר". שזה בעצם לבוש של "תגרום לו לרצות שיאהבו אותו יותר ולהבין שבעצם לא אוהבים אותו מספיק וכו'. זה שילוב של העניין.

אז מה הייתה מהות התשובה בעצם. אני אתן את המהות. כדי לגרום למישהו לעשות משהו אתה צריך לשכנע אותו שהחיסרון שלו יתמלא כאשר הוא יאמין, יעשה, יפעל בצורה שאתה רוצה. בהנחה שאתה רוצה לנווט אותו דרך חיסרון מסוים ואתה חושב שהחיסרון הזה, הוא חושב שכבר יש לו את המילוי, בעצם אתה צריך להחזיר את החיסרון לחיים, או למצוא חיסרון אחר או להגדיל את החיסרון. הבנו? עכשיו אתה יודע יותר טוב לקמבן אנשים? אוקי. הבנו? אתה הבנת? מה את הבנת?

ש: אני הבנתי שצריך...

אליעד: זה מסתעף לעוד מקום. כי כל מה שדיברנו נגיד בהתחלה זה מסתעף לעוד מקום. אפשר לקחת "מה הוא רוצה והוא חושב שיש לו" וליצור לו תנאי "אם אתה רוצה שזה ימשיך ככה אתה צריך להקפיד יותר על...". אפילו ברמה כזאת, שזה אומר נגיד מה שאמרתי לו קודם, לגבי המשכורת אם אתה רוצה, אז הוא אומר "מה הוא רוצה? זהו, הוא חושב שכבר יש לו אבל הוא לא בטוח שימשיך להיות לו".

ש: זה מאיים עליו שזה יכול להיעלם.

אליעד: כן כל מיני כאלה.

ש: אפילו לקחת את החיסרון ולמנף אותו לטובתך.

אליעד: כן אבל גם לגרום לחיסרון לגדול. הבנו? עכשיו מה צריך לשים לב? שאתה עושה בצורה חכמה. איך אתה מגדיל לו את החיסרון בלי לשים לב שאתה הגדלת לו את החיסרון שהוא לא יגיד "אה, אתה מנסה להגדיל לי את החיסרון", אתה מבין.

ש: אתה שואל אותו "למה אוהבים אותך?".

אליעד: לא יש דרכים מתוחכמות, מסביב אתה לוקח משל ונמשל ואתה מדבר על משהו אחר, ומזה הוא מבין משהו ואז אם הוא מבין את "זה" אז הוא מבין את "זה".

ש: צריך הרבה ניסיון מחוכמה.

אליעד: צריך יותר חוכמה מאשר ניסיון. אם יש לך חוכמה לא צריך ניסיון ואם יש לך ניסיון לא תמיד זה יעבוד.

ש: מה למשל? מה לדוגמה?

אליעד: לדוגמה, בא נניח, בא נלך לכיוון. נגיד מה אתה רוצה לשכנע אותו ש...? בא נניח אתה רוצה לשכנע אותו שלא אוהבים אותו מספיק, שלא אוהבים אותו בכלל. שים לב נגיד שאם אתה רוצה לשכנע אותו שלא אוהבים אותו בכלל אל תשכח שתכף אתה צריך לשכנע אותו שאם הוא יעשה "ככה וככה" אז יאהבו אותו אבל אתה כבר יכול לגרום לו להיות סקפטי לגבי אם יש סיכוי שיאהבו אותו בכלל.

צריך לשים לב שאתה תכף הולך לשכנע אותו בדבר הפוך, "אבל אם ככה וככה אז" ולפעמים אתה יותר מדי תשכנע אותו שלא אוהבים אותו יכול להיות שהוא כבר ילך למחשבה של "אוקי, אז אף פעם לא יאהבו אותי אז אני כבר לא רוצה בכלל שיאהבו אותי" ואז אתה כבר איבדת את המינוף. זה צריך לשים לב כי יכול להיות אם אתה תאיים עליו בפיטורין הוא כבר כל כך יחזור הביתה ויגיד "טוב, שיפטרו אותי" ואז כבר עשית עבודה יותר גרועה ממקודם. צריך לשים לב לזה. בוא נתן דוגמה, מה אתה נגיד רוצה לשכנע אותו ש...?

ש: שלא יאהבו אותו.

אליעד: אוקי. ושאם הוא יעשה "1,2,3" אז יאהבו אותו.

ש: אם הוא יצמד אלי אז.

אליעד: בסדר, קודם כל אתה צריך לשאול את עצמך שאלת היגיון. מה ההבדל בין להיצמד אליך ללא להיצמד אליך לדוגמה. שים לב, אנחנו עובדים מסודר. למה נגיד אם הוא יצמד אליך, מה נגיד זה יכול לתת ערך מוסף שהוא יצמד אליך ברמה העובדתית? להיות איתו בקשר נניח. להיצמד זה מילה כללית לכל מיני דברים. להיות חבר שלו, אם תהיה חבר שלו יאהבו אותך יותר נגיד. אוקי, אז למה אתה חושב שאם הוא יהיה חבר שלך, איזה יתרונות יש בלהיות חבר שלך?

ש: נגיד אני מכיר הרבה אנשים, הרבה אנשים ידברו איתו, הוא יחשף לאנשים.

אליעד: יפה, לדוגמה אתה מכיר הרבה אנשים, הוא יהיה איתך, הרבה אנשים יכירו אותו ואז יאהבו אותו יותר נניח. אוקי, אז בעצם מה אנחנו רוצים לשכנע אותו, אנחנו רוצים לשכנע אותו שמה שיש היום, "תראה לא הרבה אנשים מכירים אותך, אתה הם אוהבים אותך אבל אתה יודע כמה אנשים לא מכירים אותך, אתה יודע כמה אנשים היו יכולים להכיר אותך ולהעריך אותך ואתה יודע כמה אנשים אני מכיר, לא במקרה כמה אנשים אני פוגש, כדאי לך לבוא לפגישות שאני נמצא...
לגרום למישהו להביא לרצות אותי התאמצות הרגשת חיסרון לא להאשים את עצמך לאיים רצון לרצות להיות מפורסם עבר להיצמד nlp הגדלת חיסרון הגדלת רצון חיסרון חסרונות טכניקות טכניקות שכנוע יצירת חיסרון יצירת רצון לגרום לאנשים להגדיל את החיסרון להגדיל את הרצון ליצור ליצור חיסרון ליצור רצון ליצור רצונות לרמות לרמות אנשים לשכנע לשכנע אנשים מניפולציה מניפולציה על אנשים מניפולציות מרמה נלפ פסיכולוג פסיכולוגי פסיכולוגיה פסיכולוגיה הפוכה פסיכולוגיות פסיכולוגים רמאות רמאי רמאים רצון רצון ליצור רצון לשכנע שיטה לשכנוע שיטות שיטות לשכנוע שיטות שכנוע שיטת שכנוע שכנוע
איזה שיטת שכנוע עדיפה? שיטות שכנוע, אסטרטגיות שכנוע, שכנוע מהיר, שכנוע איטי, שכנוע בבת אחת, שכנוע בשלבים, איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים?
איזה שיטת שכנוע עדיפה? שיטות שכנוע, אסטרטגיות שכנוע, שכנוע מהיר, שכנוע איטי, שכנוע בבת אחת, שכנוע בשלבים, איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים?
... שיטת שכנוע עדיפה? שיטות שכנוע, אסטרטגיות שכנוע, שכנוע מהיר, שכנוע איטי, שכנוע בבת אחת, שכנוע בשלבים, איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים? מה עדיף: שכנוע מהיר או שכנוע איטי? אליעד כהן מסביר על סוגי שכנוע שונים ומתמקד בשאלה המרכזית: איזו אסטרטגיה של שכנוע עדיפה, האם שכנוע מהיר וחד או שכנוע איטי והדרגתי? הוא מסביר שהתשובה תלויה בהקשר ובמטרות הספציפיות של האדם המבקש לשכנע. הוא מדגיש כי ללא הבנה ברורה של המטרה שאותה רוצים להשיג, לא ניתן להחליט ... הטובה ביותר. למה חשוב להגדיר את מטרת השכנוע? לפי אליעד כהן, לפני שניתן להחליט איזו אסטרטגיית שכנוע לבחור, חייבים לדעת במדויק מהי המטרה שרוצים להשיג. לדוגמה, אם המטרה היא ... על אנשים לשנות את דעתם: האדם משוכנע שדעה מסוימת נכונה מבחינה עובדתית (האמת). האדם חושב שדעה מסוימת משתלמת או ... (התועלת האישית). לדוגמה, אם רוצים לשכנע מישהו להפסיק לומר או לעשות משהו, ניתן לעשות זאת בשתי דרכים: או לשכנע אותו שהפעולה לא נכונה עובדתית, או לשכנע אותו שהפעולה לא מועילה לו. למשל, אם מישהו חושב שצריך להרוג אותך, אפשר לשכנע אותו שהדעה שלו לא נכונה מבחינה מוסרית או עובדתית, או לחילופין שהוא יסבול ... יבצע את המעשה. איזו אסטרטגיה לבחור - שכנוע מהיר או שכנוע בשלבים? אליעד כהן מבהיר שאין אסטרטגיית שכנוע אחת שטובה לכל המצבים. הוא מדגיש שהשאלה אם עדיף שכנוע מהיר וחזק או איטי ובהדרגה תלויה בכמה גורמים: האופי והפסיכולוגיה של האדם אותו רוצים לשכנע. התוכן והמורכבות של הטיעונים שעומדים לרשות המשכנע. היכולת של המשכנע להסביר ולפרט את הטיעונים בצורה משכנעת. לדוגמה, הוא מתאר מצב בו מישהו דורש מכם כסף שאתם לא רוצים לתת לו. במקרה ... לאותו אדם לחשוב שהבקשה שלו לא מוצדקת (שכנוע עובדתי), או שת
למכור בלי לנסות למכור, האם לנסות לשכנע את הלקוח? כמה לנסות לשכנע את הלקוח? שכנוע גלוי, שכנוע סמוי, שיטות שכנוע גלויות, שיטות שכנוע סמויות, לנסות למכור, להצליח למכור, להצליח במכירות
למכור בלי לנסות למכור, האם לנסות לשכנע את הלקוח? כמה לנסות לשכנע את הלקוח? שכנוע גלוי, שכנוע סמוי, שיטות שכנוע גלויות, שיטות שכנוע סמויות, לנסות למכור, להצליח למכור, להצליח במכירות
... בלי לנסות למכור, האם לנסות לשכנע את הלקוח? כמה לנסות לשכנע את הלקוח? שכנוע גלוי, שכנוע סמוי, שיטות שכנוע גלויות, שיטות שכנוע סמויות, לנסות למכור, להצליח למכור, להצליח במכירות מהי הדרך היעילה ביותר לשכנע לקוחות בלי לנסות למכור? ההרצאה עוסקת בשיטות מכירה ושכנוע, ובמיוחד בשאלה אם כדאי לשכנע את הלקוח לקנות או לא. אליעד מציג את הגישה של אנשי מכירות מסוימים אשר טוענים כי הם מצליחים למכור בלי לנסות למכור. הם מציינים שהשיטה שלהם היא פשוט להיות עצמם, ולא להפעיל שיטות שכנוע גלוי. אליעד מדגיש כי כל השיטות של שכנוע הן טובות ויעילות, כל עוד יודעים מתי להשתמש בכל אחת מהן בצורה הנכונה. מה ההבדל בין שכנוע גלוי ושכנוע סמוי? אליעד מסביר כי יש הבדל בין שיטות שכנוע גלוי לבין שיטות שכנוע סמוי. שכנוע סמוי הוא כאשר המוכר משפיע על הלקוח מבלי שהוא שם לב לכך. לדוגמה, כאשר המוכר מציג מידע בצורה אובייקטיבית, המטרה היא להניע את הלקוח לפעולה מבלי שהוא ירגיש שהוא נמצא תחת מניפולציה. שכנוע גלוי, לעומת זאת, הוא כאשר הלקוח מודע לכך שמנסים לשכנע אותו. במקרה זה, השאלה היא האם הלקוח שם לב לכך שמנסים לשכנע אותו או לא. מה לעשות כאשר הלקוח מודע למניפולציה? כאשר הלקוח מודע לכך שמנסים לשכנע אותו, אליעד מציע שעדיין אפשר להפעיל שיטות שכנוע גלויות, אך יש לזהו את הסיטואציה המתאימה. אם הלקוח מרגיש שמישהו מנסה למכור לו, יהיה יעיל יותר להשתמש בשיטות שכנוע סמוי, כך שהלקוח ירגיש שהוא מקבל מידע אובייקטיבי ולא מניפולציות. במקרים כאלה, על המוכר להיות זהיר ולהימנע משיטות שכנוע גלויות. איך להבין מתי לא לנסות למכור בצורה גלויה? לא כל לקוח מוכן לקבל שיטות שכנוע גלויה. יש לקוחות שמרגישים שלא כדאי לשדר להם שמישהו מנסה למכור להם משהו, והם רוצים להרגיש שהמוכר פשוט מציג להם את המידע. עבור לקוחות כאלה, אליעד מציע להשתמש בשיטות שכנוע סמויות, שמיועדות להשפיע על התת - מודע של הלקוח, מבלי שהוא ירגיש בכך. איך להצליח למכור בלי לנסות למכור? אליעד מציין כי אנשי מכירות שמצליחים למכור בלי לנסות למכור לרוב עושים זאת על ידי פנייה ללקוחות שלא רוצים להרגיש שמישהו מנסה למכור להם. עם זאת, הוא טוען שאם אנשי מכירות אלו היו מכירים את כל שיטות השכנוע הסמויות, הם היו מצליחים יותר במכירותיהם. הידע בשיטות שכנוע יכול להגדיל את כמות העסקאות, גם אם המוכר לא מראה בצורה גלויה שהוא מנסה למכור. סיכום הכללים המרכזיים למכירה יעילה לסיכום, אליעד מדגיש את החשיבות בהבנה של כל שיטות השכנוע וההכרה מתי יש להפעיל כל אחת מהן. כאשר הלקוח לא שם לב למניפולציות, ניתן להפעיל שיטות שכנוע סמוי, אולם כאשר הלקוח מודע למניפולציה, יש לדעת איך להפעיל שיטות שכנוע גלויות בצורה שמתאימה לו. המוכר צריך להיות זהיר ולהתאים את השיטות לצרכים של כל לקוח. שיטות מכירה יעילות איך למכור בלי לנסות למכור
NLP - שכנוע ישיר / שכנוע עקיף - טכניקות שכנוע והעברת מסרים, בניית טיעון, איך לבנות טיעון? טכניקת מניפולציה, שכנוע ושינוי עמדות, שיפור יכולת שכנוע, שכנוע אנשים, שכנוע מכירות, איך להצליח לשכנע?
... - שכנוע ישיר שכנוע עקיף - טכניקות שכנוע והעברת מסרים, בניית טיעון, איך לבנות טיעון? טכניקת מניפולציה, שכנוע ושינוי עמדות, שיפור יכולת שכנוע, שכנוע אנשים, שכנוע מכירות, איך להצליח לשכנע? וכאן אבאר עוד שיטת שכנוע ועוד טכניקת שכנוע, שהיא בעצם סוג של שכנוע עקיף שהוא לא פחות חזק משכנוע ישיר ולפעמים הוא אפילו יותר חזק משכנוע ישיר. ואבאר את הרעיון שעומד מאחורי הטכניקה הזאת ואיך לבצע אותה? ואבאר איך לבנות טיעונים? ומהי בניית טיעון נכונה? ואבאר איך להכריח מישהו להסכים איתך? ואיך לשפר את יכולת השכנוע שלך? ואיך להצליח לשכנע אנשים? ואיך להעביר מסרים ולשפר את יכולת השכנוע והעברת מסרים שלך? ועוד. והרעיון הוא, שיש שכנוע ישיר, שבו באופן ישיר אתה מנסה לשכנע את האדם שמולך, לעשות דבר כלשהו ולחשוב בצורה כלשהי. שזה אומר, שאתה בצורה גלויה וברורה מדבר איתו על הנושא שאתה רוצה שהוא ישתכנע בו ואתה לא מסתיר את כוונות השכנוע שיש לך לגביו. אבל יש גם שכנוע עקיף. שהוא אולי נראה כחלש יותר, אבל אם עושים אותו בצורה נכונה, הוא הרבה יותר חזק ויעיל מכל אמצעי שכנוע אחר. ושכנוע עקיף פירושו, שאתה מנסה לשכנע מישהו במשהו, בלי לדבר איתו על אותו הנושא בצורה ישירה ובלי לחשוף בפניו את כוונת השכנוע שלך כלפיו. אלא, אתה כאילו מדבר איתו בצורה תמימה על נושאים שונים, ... מעצמו לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה, או על כל פנים, הם אמורים לעזור לך אחכ לסגור עסקה עם השומע, כאשר תנסה לשכנע אותו באופן ישיר. וההסבר הוא, שמאחורי כל רעיון שיש בעולם, מסתתרים ... לשמור על תזונה בריאה וכיוב עוד רעיונות שונים, שהם מובילים את האדם למסקנה של לעשות דיאטה. וכאשר רוצים לדוגמה לשכנע מישהו לעשות דיאטה, אז יש את השכנוע הישיר, שבו בצורה ישירה באים לאדם ומדברים איתו על הנושא של הדיאטה. ומנסים להסביר לו כמה זה חשוב לעשות דיאטה וכולי. אבל יש גם את השכנוע העקיף. שבו, במקום לדבר עם האדם על כמה חשוב לעשות דיאטה, לא מזכירים ... וכיוב. כאשר הרעיון הוא, שככל שמדברים עם האדם יותר, על השורשים שמובילים למסקנה הרצויה, כך יהיה קל יותר אחכ לשכנע את האדם לעשות את הדבר הראשי שרוצים לשכנע אותו. ויש כאן עוד כמה רמות עומק בישום של הטכניקה הזאת. ואסביר אותן: ... האלו, אז ממילא הוא הרבה פחות יסכים, שכדאי לו לעשות דיאטה, כדי להיראות טוב, כדי לפתח קשרים חברתיים. וכאשר באים לשכנע מישהו ב
תהליכי מכירה, תהליכי שכנוע, לשכנע ולמכור, למה ללמוד למכור? למה ללמוד שכנוע? למה ללמוד לשכנע? קורס לשכנוע, ללמוד מכירות, ללמוד NLP, כושר שכנוע, אוטוסוגסטיה, שכנוע עצמי, לשכנע את עצמך
תהליכי מכירה, תהליכי שכנוע, לשכנע ולמכור, למה ללמוד למכור? למה ללמוד שכנוע? למה ללמוד לשכנע? קורס לשכנוע, ללמוד מכירות, ללמוד NLP, כושר שכנוע, אוטוסוגסטיה, שכנוע עצמי, לשכנע את עצמך
... מכירה, תהליכי שכנוע, לשכנע ולמכור, למה ללמוד למכור? למה ללמוד שכנוע? למה ללמוד לשכנע? קורס לשכנוע, ללמוד מכירות, ללמוד NLP, כושר שכנוע, אוטוסוגסטיה, שכנוע עצמי, לשכנע את עצמך מדוע כל אדם חייב ללמוד את נושא השכנוע והמכירות? הרבה אנשים חושבים שאין להם צורך ללמוד שכנוע ומכירות, משום שהם לא עוסקים בתחומים אלו או שהם לא מוצאים בהם עניין. אך אליעד כהן מדגיש שלמעשה הבנה עמוקה של תחומי השכנוע והמכירות חיונית לכל אדם, ללא קשר לתחום העיסוק או העניין האישי שלו. הסיבה לכך היא ששכנוע אינו מוגבל רק למכירות או להשפעה על אחרים, אלא הוא כלי מרכזי באמצעותו האדם משכנע קודם כל את עצמו לגבי המציאות, לגבי טוב ורע, ולגבי מה שהוא חושב שצריך או לא צריך לקרות. מה הקשר בין שכנוע לבין תחושת האושר והסבל? אליעד כהן מסביר שהדבר החשוב ביותר בחיים הוא תחושתו האישית של האדם - האם הוא מרגיש טוב או רע. קיימת תפיסה ... אך התפיסה הזאת חלקית בלבד. במציאות, התחושות של טוב ורע תלויות בעיקר בפרשנות שהאדם נותן לאירועים שהוא חווה. זה אומר שהשכנוע החשוב ביותר הוא שכנוע עצמי שבו האדם לומד כיצד לשכנע את עצמו שטוב לו וכיצד לא להשתכנע שרע לו. כיצד המוח שלנו משכנע אותנו כל הזמן? המוח האנושי נמצא באופן מתמיד בתהליך של שכנוע עצמי. לדוגמה, המוח משכנע אותנו שמשהו מסוים הוא טוב, שמשהו אחר הוא רע, שדבר מסוים חייב להתרחש או אסור שיתרחש, וכן הלאה. השכנוע הזה נעשה ללא הרף והוא משפיע על האופן שבו אנחנו מתייחסים למציאות סביבנו ועל רגשותינו ומחשבותינו. אליעד מציע דרך פשוטה ללמוד כיצד המוח משכנע אותנו: בכל פעם שהאדם חושב שמשהו הוא נכון, עליו לשאול את עצמו למה אני חושב שזה נכון? אולי זה לא נכון?. דרך ההתבוננות הזו והחקירה הפנימית, אדם יוכל לגלות את כל הטריקים והשיטות שהמוח שלו משתמש בהן כדי לשכנע אותו. איך שכנוע עצמי עוזר להתמודד עם רגשות שליליים? כאשר אדם מרגיש רע, אליעד ממליץ לו לשאול את עצמו מספר שאלות מפתח: למה רע לי? מה אני חושב שקרה שגורם לי להרגיש רע? איך המוח שלי שכנע אותי שזה רע? האם אני באמת חייב להרגיש כך? על ידי זיהוי תהליך השכנוע שהוביל לתחושה הרעה, אפשר לפרק אותו ולהפסיק להשתכנע שזה רע, ובכך להקטין את הסבל. באותו אופן, כאשר אדם רוצה להרגיש טוב מדבר מסוים, עליו לדעת איך לשכנע את עצמו שזה טוב, באמצעות הבנת העקרונות העמוקים של תהליך השכנוע. מהן הבעיות בגישות לימוד שכנוע מבוססות סטטיסטיקה? אליעד מבקר את שיטות השכנוע המבוססות על סטטיסטיקות ומחקרים שטוענים, למשל, כי 80% מהאנשים מגיבים באופן מסוים. שיטות אלו אינן שלמות ואינן מסבירות מדוע 20% ... מדוע אנשים רוצים דברים מסוימים?, מה גורם להם להבדיל בין טוב לרע?, ואיך נוצרות המחשבות?. מדוע הבנת הרצון האנושי היא מפתח לשכנוע מוצלח? לפי אליעד כהן, הבנה עמוקה של הרצון האנושי היא הבסיס האמיתי ל
ניתוח NLP, דרכי שכנוע, שכנוע מוסווה, טכניקות שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע לשוניים, שכנוע תת סיפי, איך עושים סוגסטיה? טכניקות של nlp למתחילים, כתיבת טקסט שכנוע, אמצעי שכנוע בטקסט
ניתוח NLP, דרכי שכנוע, שכנוע מוסווה, טכניקות שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע לשוניים, שכנוע תת סיפי, איך עושים סוגסטיה? טכניקות של nlp למתחילים, כתיבת טקסט שכנוע, אמצעי שכנוע בטקסט
... NLP, דרכי שכנוע, שכנוע מוסווה, טכניקות שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע לשוניים, שכנוע תת סיפי, איך עושים סוגסטיה? טכניקות של nlp למתחילים, כתיבת טקסט שכנוע, אמצעי שכנוע בטקסט איך ניתן לשכנע אנשים בצורה יעילה באמצעות NLP? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מציע טכניקות שכנוע שונות, בהן הוא משתמש בשפת NLP (Neuro-Linguistic Programming), שמטרתן לשכנע את הקהל או את הלקוחות באמצעים לשוניים. לדוגמה, אליעד מפרט את השימוש במילים שמכוונות את המוח של השומע למחשבות או ... את תת - המודע של אותו אדם, ולטפח אצלו את ההעדפות שברצונך ליצור. כיצד נבנה דוגמה או שאלה שיש לה אפקט שכנוע? ההרצאה מתחילה בהסבר על השימוש במילת דוגמה. אליעד מסביר שמילת דוגמה משמשת לא רק להבהרת רעיון אלא גם לפיתוח ... לאדם לקבל את הרעיון באופן פחות מחייב, תוך שמירה על פוטנציאל רב יותר להחלטה. איך נניח משתלב בטכניקות שכנוע? כאשר משתמשים במילה נניח, זה לא מחייב את השומע לקבל את הדעה או ההמלצה שניתנה. ההשפעה היא יותר על יצירת מצב שבו ... מספר אפשרויות, אפשר להציג את היתרון של האופציה המועדפת באופן ברור אך בעדינות. מהם העקרונות החשובים לשכנוע באמצעות סוגסטיה? סוגסטיה היא טכניקת NLP שבה אדם מושפע לשנות את דעותיו או התנהגותו באמצעות הצגת רעיונות או ... דבר האדם יחוש כי הוא בחר את האפשרות המועדפת עליו מבלי להרגיש כפייה. כיצד ניתן למנוע עימות תוך כדי שכנוע? אליעד מדבר גם על איך למנוע עימותים עם אדם במידה והוא לא מסכים עם הדעה שלך. במקום להתעקש ולנסות לשכנע אותו בצורה ישירה, ניתן להשתמש במילים מרוככות כגון נניח, אולי, תחשוב על זה. זה נותן לאדם תחושת בחירה ומונע התנגדות חזקה. מהו תהליך השכנוע בהשוואה להסברה? ההבדל בין השכנוע להסברה טמון בהנחות הבסיסיות של כל תהליך. בשכנוע, אנו מחפשים להניע את השומע לפעול בהתאם לרצוננו, כלומר, ישנה דרישה לפעולה מסוימת. בהסברה, אנו פשוט מסבירים את ... מסביר כי חשוב להבדיל בין השניים כדי להבין מהן המילים או הטכניקות שיביאו לתוצאה הרצויה. איך נוכל לשכנע אנשים בשיווק ומכירות? במהלך ההרצאה נוגעים גם בטכניקות שכנוע בשיווק ומכירות. אליעד מציין שהצגת המידע בצורה שתעשה את הקנייה או הבחירה לאופציה הטובה ביותר היא חלק מהטכניקות ... לו להרגיש כי הוא בחר את האפשרות המועדפת עליו, מבלי להרגיש שזו הייתה כוונתך הראשונית. מהם יתרונות השכנוע באמצעות NLP? איך שכנוע מוסווה משפיע על החלטות? מהם טכניקות השכנוע בשיווק? כיצד להשתמש במילים שמצמצמות את הבחירה? מהם היתרונות של סוגסטיה בשכנוע? איך להפעיל שכנוע בצורה מתוחכמת? ...
מבוא לשכנוע, איך ללמוד שכנוע? איך ללמוד לשכנע? איך לא להשתכנע? שכנוע ובחירה חופשית, איך להתגונן משכנוע? לשכנע את עצמך, מתי לא לשכנע? להתגונן ממניפולציות, NLP, לדעת לשכנע
מבוא לשכנוע, איך ללמוד שכנוע? איך ללמוד לשכנע? איך לא להשתכנע? שכנוע ובחירה חופשית, איך להתגונן משכנוע? לשכנע את עצמך, מתי לא לשכנע? להתגונן ממניפולציות, NLP, לדעת לשכנע
... לשכנוע, איך ללמוד שכנוע? איך ללמוד לשכנע? איך לא להשתכנע? שכנוע ובחירה חופשית, איך להתגונן משכנוע? לשכנע את עצמך, מתי לא לשכנע? להתגונן ממניפולציות, NLP, לדעת לשכנע למה אנשים לומדים את תחום השכנוע? אנשים רבים לומדים את הנושא של שכנוע ושיווק מתוך רצון לשפר את יכולות השכנוע שלהם בחיי היום - יום. לדוגמה, כאשר אדם רוצה לשכנע לקוחות או אנשים בסביבתו להסכים איתו, או לבצע פעולה מסוימת. הבנה מעמיקה של הדרך בה המוח משתכנע מעניקה לו כלים יעילים יותר לביצוע משימה זו. כיצד לימוד שכנוע יכול לסייע לנו לשכנע את עצמנו? מלבד השכנוע של אחרים, לימוד שכנוע עוזר גם בשכנוע עצמי. למשל, אדם שרוצה לשמור על בריאותו ומתקשה בכך, צריך לשכנע את עצמו שהשמירה על הבריאות חשובה יותר מהפיתוי לוותר. לימוד טכניקות שכנוע מאפשר לנו להשתמש בהן גם על עצמנו, וכך לעודד התמדה והתגברות על קשיים או דחפים שמפריעים למטרותינו. מה עושים אנשים שלא רוצים ללמוד טכניקות שכנוע? יש אנשים שטוענים שאין להם עניין בללמוד את נושא השכנוע והם מעדיפים לדבר באופן טבעי וספונטני, בלי מניפולציות. אולם, אליעד כהן מסביר שגם לאנשים אלו כדאי ללמוד את הנושא, ממספר סיבות מרכזיות. מדוע כדאי ללמוד שכנוע, גם אם לא נרצה להשתמש בו? שמירה על חופש הבחירה של האחר: אדם שיודע היטב את סודות השכנוע, יכול במודע להימנע מלהפעיל אותם על אנשים אחרים, ובכך להבטיח שלא תישלל מהם הבחירה החופשית שלהם. אם אדם מצליח תמיד לשכנע כל אחד בכל דבר, הרי שהאחר הופך להיות כמו רובוט, שפועל ללא בחירה אמיתית, והיחסים האנושיים מאבדים ממשמעותם. הנאה מדינמיקה בלתי צפויה: כשאדם שולט באופן מוחלט בתהליך השכנוע ומצליח תמיד להשיג בדיוק את מה שרצה, החיים הופכים לנטולי הפתעות ומשמעות. דווקא הכישלון בשכנוע לעיתים מאפשר עניין, חידוש והתפתחות. הימנעות ממניפולציות לא מודעות: אנשים רבים עושים מניפולציות על אחרים בלי להיות מודעים לכך. לימוד מנגנוני השכנוע מסייע להם לזהות ולהימנע מפעולות כאלו, כדי לשמור על אותנטיות ביחסים. איך ניתן להגן על עצמנו מפני מניפולציות שכנוע? בעולם שבו אנחנו מוקפים במסרים שיווקיים ופרסומיים, חשוב להכיר את טכניקות השכנוע כדי להגן על עצמנו. אדם עלול להיות משוכנע לחלוטין שמשהו הוא רעיון שלו, בלי להבין שהוא הושפע עמוקות על ידי אחרים. לימוד שכנוע מאפשר לזהות בקלות רבה יותר מתי מפעילים עלינו מניפולציה. טיפ להתגוננות מפני מניפולציות - איך להטיל ספק בצורה נכונה? הדרך היעילה ביותר להתגונן מפני ...
שכנוע יחסי, שכנוע מוחלט, שכנוע עצמי, סוגסטיה עצמית, איך לשתול מחשבה? שכנוע אובייקטיבי, שכנוע סובייקטיבי, איך להטיל ספק? איך להחליש דעה? איך לחזק דעה? שיטות שכנוע
שכנוע יחסי, שכנוע מוחלט, שכנוע עצמי, סוגסטיה עצמית, איך לשתול מחשבה? שכנוע אובייקטיבי, שכנוע סובייקטיבי, איך להטיל ספק? איך להחליש דעה? איך לחזק דעה? שיטות שכנוע
שכנוע יחסי, שכנוע מוחלט, שכנוע עצמי, סוגסטיה עצמית, איך לשתול מחשבה? שכנוע אובייקטיבי, שכנוע סובייקטיבי, איך להטיל ספק? איך להחליש דעה? איך לחזק דעה? שיטות שכנוע מה ההבדל בין שכנוע יחסי לשכנוע מוחלט? שכנוע יחסי ושכנוע מוחלט הם מושגים חשובים מאוד בהבנת שיטות השכנוע שאליעד כהן מסביר. כאשר מישהו טוען טענה מסוימת, ישנן שתי דרכים עיקריות לבטא את הטענה הזו: האחת, היא הצגה של הטענה בצורה יחסית או סובייקטיבית, והשנייה היא ... טענה יחסית וסובייקטיבית יותר. אליעד כהן מסביר שהבחירה בין שתי הגישות האלה משפיעה מאוד על עוצמת השכנוע. כאשר אדם מתנסח בצורה מוחלטת (זה יפה, זה לא טוב, יש פה קיר), הוא מביע עמדה חזקה מאוד, מכיוון שהוא מציג את דעתו כאמת אוניברסלית. לעומת זאת, כשהוא אומר ... זה יפה, הוא מחליש את הטענה בכך שהוא מאפשר את האפשרות שלאחרים תהיה דעה אחרת, ובכך פוגע בכוחו של השכנוע. מתי כדאי להשתמש בשכנוע סובייקטיבי? ישנם מצבים שבהם דווקא שימוש בשכנוע סובייקטיבי יכול לחזק את האמונה של האדם שאומר את הטענה. לדוגמה, אדם שמרגיש שקר לו ואומר קר לי כרגע, בעצם מחזק את תחושת הקור שלו באותו רגע, כי הוא מצביע ... שבו אחרים חושבים שהשמלה יפה, וזה מערער את הביטחון שלה שהשמלה באמת לא יפה. איך שתילת מחשבה קשורה לשכנוע סובייקטיבי? אליעד מסביר שהמוח עובד על מנגנון של סוגסטיה עצמית - כלומר, אנחנו יכולים לשתול מחשבות בתודעה שלנו על ידי הצורה שבה אנו מתבטאים. לדוגמה, כשאדם ... נוספים בעתיד שבהם הוא לא יהיה רעב, וכך הוא משתיל בתודעה שלו את ההבנה שמצבו זמני ולא מוחלט. מתי שכנוע אובייקטיבי יהיה אפקטיבי יותר? אליעד מסביר שיש מצבים בהם שכנוע אובייקטיבי, או מוחלט, אפקטיבי יותר דווקא משום שהוא נתפס כאמת ברורה שאין עליה עוררין. למשל, כשמישהו שואל האם יש פה קיר?, תשובה כמו כן, יש פה קיר נתפסת ... מטיל ספק, עדיף לנקוט בניסוח מוחלט, שימנע ערעורים פנימיים ואפשרות לחשיבה אחרת. איך להחליט באיזה סוג שכנוע להשתמש? אליעד מדגיש כי ההחלטה על סוג השכנוע - אובייקטיבי או סובייקטיבי - צריכה להתאים להקשר ולמטרת השכנוע . אם המטרה היא לחזק מחשבה או תחושה קיימת אצל אדם באופן זמני, שכנוע סובייקטיבי יכול לעזור. לעומת זאת, אם המטרה היא לבסס אצל האדם אמונה מוצקה ויציבה לאורך זמן, יש לנקוט בשכנוע מוחלט ואובייקטיבי יותר. לדוגמה, אם רוצים לשכנע אדם שהשמלה שלך יפה, עדיף להגיד השמלה יפה ולא בעיניי השמלה יפה, כי הביטוי האובייקטיבי נותן תחושה של אמת רחבה ומחזק את הביטחון שלו במחשבה הזאת. איך הטלת ספק יכולה להחליש דעות שליליות? אליעד מסביר דרך נוספת חשובה בשכנוע, והיא הטלת ספק מכוונת בדעות שליליות שיש לאדם. כאשר אדם טוען זה רע, ניתן להחליש את הביטחון שלו באמירה הזאת באמצעות הצגת שאלות כגון: האם זה רע באופן ... חדשה ומשנה את מידת ההזדהות של האדם עם המחשבה השלילית שלו. איך לבחור נכון את השיטה? אליעד מבהיר שבכל שכנוע צריך להיזהר ולא להשתמש במונחים יחסיים או סובייקטיביים (בעיניי, כרגע) בצורה לא מבוקרת. יש לבחון היטב את המטרה, לבדוק את ההקשר, ולהחליט בצורה מודעת ... מלא ספקות, ניסוח אובייקטיבי יוכל לעזור לו להפוך את עמדתו לחזקה ויציבה יותר. איך לשתול מחשבות? מהו שכנוע עצמי? איך להחליש דעות שליליות? מתי להשתמש בשכנוע יחסי? האם ספק מחליש אמונה? ...
איך לגרום למישהו ל... / איך לשכנע מישהו... - הכל כולל הכל על איך לגרום למישהו ל... / איך לשכנע מישהו - רשימת כל הנושאים
... לגרום למישהו ל... איך לשכנע מישהו... - הכל כולל הכל על איך לגרום למישהו ל... איך לשכנע מישהו - רשימת כל הנושאים איך לשכנע? איך לשכנע אחרים? איך לשכנע אישה? איך לשכנע אישה לרצות? איך לשכנע אישה לרצות אותך? איך לשכנע אנשים? איך לשכנע אנשים אחרים? איך לשכנע אנשים לחשוב? איך לשכנע את איך לשכנע את הבוס? איך לשכנע את ההורים? איך לשכנע את הילד? איך לשכנע את הילד שלי? איך לשכנע את הלקוח? איך לשכנע את השופט? איך לשכנע את התת מודע? איך לשכנע את עצמי? איך לשכנע את עצמך? איך לשכנע את עצמך להאמין במשהו? איך לשכנע את עצמך לרצות? איך לשכנע את עצמך לרצות משהו? איך לשכנע באמצעות הומור? איך לשכנע בחור? איך לשכנע בחורה? איך לשכנע בחורה לרצות? איך לשכנע בחורה לרצות אותך? איך לשכנע בחורות? איך לשכנע בצורה נכונה? איך ל
שכנוע / שינוי עמדות - למה כדאי ללמוד את חוקי השכנוע? למה לכל אחד כדאי לדעת את סודות השכנוע? מה הדברים הטובים שיצאו לך מלדעת איך לשכנע? איך לשכנע אחרים? איך לשכנע את עצמך? איך לא לתת לאחרים לעבוד עליך? ללמוד שכנוע, ללמוד NLP, לימודי שכנוע, כושר שכנוע, ללמוד איך לשכנע אנשים, ללמוד טכניקות שכנוע
שכנוע שינוי עמדות - למה כדאי ללמוד את חוקי השכנוע? למה לכל אחד כדאי לדעת את סודות השכנוע? מה הדברים הטובים שיצאו לך מלדעת איך לשכנע? איך לשכנע אחרים? איך לשכנע את עצמך? איך לא לתת לאחרים לעבוד עליך? ללמוד שכנוע, ללמוד NLP, לימודי שכנוע, כושר שכנוע, ללמוד איך לשכנע אנשים, ללמוד טכניקות שכנוע וכאן אבאר, למה כדאי לכל אחד ללמוד את סודות השכנוע ואת חוקי השכנוע? ואפילו לדוגמה מי שחי לבד, ולא בחברת בני אדם, למה גם לו כדאי ללמוד איך לשכנע אנשים? ואסביר את ההיבטים השונים ואת התועלות השונות שיכולות לצמוח לאדם, מכך שילמד את סודות השכנוע ואת חוקי השכנוע. וגם אפילו עבור מי שחי כל חייו לבדו במדבר, בלי חברת בני אדם, גם הוא יקבל תועלת, מלימוד והבנה של חוקי השכנוע ושינוי עמדות. והמהות של שכנוע היא, שאדם שנוקט בעמדה אחת, מסכים לחשוב בצורה אחרת. כי יש בעולם שלנו אין סוף רעיונות שונים ודעות שונות. ולכל מטבע, יש לפחות שני צדדים אם לא יותר. כי את אותו המטבע, ... אדם שנוקט בעמדה אחת, מתחיל לחשוב בצורה חדשה, הרי שזה תהליך של שכנוע. שהאדם משתכנע ומסכים לשנות את עמדתו ואת המקום שממנו הוא רואה את הדברים, ולהתחיל לראות את הדברים גם מנקודת מבט אחרת. ותהליך שכנוע עצמי, קורה אצל האדם, בכל פעם שהוא משנה את הדעה שלו לגבי דבר כלשהו. ובכל פעם שהאדם לומד דבר חדש וחושב בצורה חדשה על דבר כלשהו, הרי שזה סוג של שכנוע. ולשכנוע, יש חוקים משלו, שהם חוקי השכנוע וסודות השכנוע. דהיינו, אנשים משנים את דעתם, בצורה סיבתית של סיבה ותוצאה לפי חוקיות כלשהי. כי יש תהליך מדויק ביותר, שהוא גורם לאדם להשתכנע ולהיות משוכנע בדעה כזו או אחרת. ולכל אדם בעולם, כדאי מאוד ללמוד את חוקי השכנוע ואת סודות השכנוע. דהיינו, ללמוד כיצד עובד המנגנון של השכנוע ושל החלפת הדעות של האדם, מדעה אחת, לדעה אחרת. ומי שילמד את סודות השכנוע, יצמחו לו מכך תועלות רבות. ואחת מהתועלות שיכולות לצמוח לאדם שילמד את סודות השכנוע, היא, שהוא ידע איך ל
איך למכור? איך לשכנע? שכנוע מוסווה, שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, מסר סמוי, מסר גלוי, שיטות מניפולציה, מניפולציות, העברת מסרים, זעקת הקוזאק הנגזל, לשתול מחשבות, שתילת מחשבות
איך למכור? איך לשכנע? שכנוע מוסווה, שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, מסר סמוי, מסר גלוי, שיטות מניפולציה, מניפולציות, העברת מסרים, זעקת הקוזאק הנגזל, לשתול מחשבות, שתילת מחשבות
... למכור? איך לשכנע? שכנוע מוסווה, שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, מסר סמוי, מסר גלוי, שיטות מניפולציה, מניפולציות, העברת מסרים, זעקת הקוזאק הנגזל, לשתול מחשבות, שתילת מחשבות מה ההבדל בין שכנוע ישיר לשכנוע עקיף? אליעד כהן מסביר כי קיימות שתי שיטות עיקריות לשכנוע: שכנוע ישיר ושכנוע עקיף. שכנוע ישיר הוא כשאומרים לאדם בצורה מפורשת וברורה את מה שרוצים ממנו או מה הוא צריך לעשות. לעומת זאת, שכנוע עקיף פועל בדרך סמויה יותר, כאשר המסר לא נאמר במפורש אלא בצורה עקיפה, כך שהאדם יסיק בעצמו את המסקנה הרצויה. לדוגמה, בשכנוע ישיר אומרים הדירה הזו מתאימה לך או אתה חייב לקנות את הרכב הזה. בשכנוע עקיף אומרים כל שאר הדירות לא מתאימות לך או הרכבים האחרים קטנים מדי או יקרים מדי ... האדם להסיק שהדירה או הרכב שעליהם מדובר הם הטובים ביותר עבורו. למה לבחור בשכנוע עקיף ולא בשכנוע ישיר? לפעמים משתמשים בשכנוע עקיף כדי להימנע מלחץ ישיר או להסתיר מידע. בשכנוע עקיף האדם לא מרגיש שמופעל עליו לחץ, כי הוא חושב שהגיע להחלטה בכוחות עצמו. כך, ... לבד שכדאי לו לחתום עכשיו, בלי להרגיש שמפעילים עליו לחץ ישיר. בנוסף, בשכנוע עקיף קל יותר להסתיר חסרונות במוצר או במידע שמנסים להציג, לעומת שכנוע ישיר בו חייבים לעמוד באופן ברור ומדויק מאחורי ההצהרות. איך נוצרת מניפולציה על ... או משתמשת בהם הרבה פחות. איך לזהות ולהיזהר ממסרים עקיפים ומניפולציות בשכנוע? אליעד כהן מסביר שכדי להימנע מנפילה במניפולציות, חשוב לשים לב אם המסר שמועבר הוא ... שמקבלים החלטה, כדי לוודא שלא מגיעים למסקנות מוטעות. כיצד מוכרים משתמשים בשכנוע עקיף כדי להסוות חסרונות? לפעמים מוכרים אינם יכולים לומר ישירות שהמוצר שלהם טוב וזול, אולי כי זה לא נכון, ואז הם משתמשים בשכנוע עקיף. לדוגמה, הם לא אומרים המוצר שלי זול, אלא אומרים המוצרים האחרים יקרים ולא ... ולדרוש הוכחות? מהי מניפולציית הקוזאק הנגזל? איך אפשר להבין את ההבדל בין שכנוע ישיר לשכנוע עקיף? בשפה העברית (כמו בכל שפה) יש מילים שמתארות דברים, למשל זול, יקר, מומלץ, ... ההגדרה, למשל אלו (אלו ולא אחרים), היום (היום ולא מחר) או פה (פה ולא שם). שכנוע ישיר משתמש בביטויים מוגדרים שמכוונים בדיוק למסר שרוצים להעביר, כגון הדירה הזו מתאימה לך או אתה חייב לחתום עכשיו. שכנוע עקיף לעומת זאת מעביר את אותו המסר דרך ביטויים עקיפים, כמו לומר כל שאר הדירות לא ... לך, ודרכו לגרום לאדם להבין לבד שהדירה הספציפית הזו כן מתאימה. איך נראה שכנוע ישיר ואיפה פוגשים אותו? בשכנוע ישיר, הרעיון הוא לומר באופן ישיר ומפורש את מה שרוצים שהצד השני יבין או יעשה. ... אלא אמירה חזיתית: אתה חייב לקנות, אתה חייב לחתום, וכדומה. היתרון של שכנוע ישיר הוא בבהירות שלו - האדם השני מבין בדיוק מה מנסים לגרום לו לעשות, ואין אפקט של ניחושים או השערות מצד השומע. מהו שכנוע עקיף ולמה לפעמים בוחרים בו? שכנוע עקיף פועל דרך הצגה עקיפה של הרעיון. לדוגמה, במקום לומר כדאי לך לקנות את הדירה ... עבורך, אומרים כל שאר המכוניות קטנות מדי, יקרות מדי, או לא חזקות מספיק. בשכנוע עקיף, האדם המשתכנע מגיע למסקנה בכוחות עצמו, כי הוא קורא בין השורות ומסיק מה כדאי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על NLP, מניפולציה על אנשים, לרמות אנשים, ליצור חיסרון, יצירת חיסרון, הגדלת חיסרון, יצירת רצון, הגדלת רצון, ליצור רצון, לשכנע אנשים, פסיכולוגיה הפוכה, שיטות שכנוע, לרמות אנשים, טכניקות שכנוע
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שכנוע, איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שכנוע, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מומחה, אימון אישי לקריירה, מאמן אישי למנהלים בתחום שכנוע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 08:55:48 - wesi1