איך ליצור עניין? תקשורת בין אישית, איך לגרום למישהו לרצות להקשיב לך? איך לעניין מישהו? איך לקרוא אנשים? איך להבין מישהו? איך להבין אנשים? איך ליצור הקשבה? איך לדלות מידע?... איך לדלות מידע? איך ליצור עניין ולגרום לאנשים להקשיב לך? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה כיצד ליצור עניין בשיחה עם אדם ולהגביר את הרצון שלו להקשיב ולהתעניין במה שאתה אומר. אליעד מסביר כי יצירת עניין לא נובעת רק ... מעמיקה של רצונות האדם ויכולת להתחבר אליהם באופן שיביא אותו לרצות להקשיב ולדבר איתך. מה המשמעות של ליצור עניין בשיחה? המשמעות של יצירת עניין היא לגרום לאדם השני להיות מעוניין להקשיב לך ולהמשיך בשיחה. לדברי אליעד, כדי להשיג זאת, עליך להבין את הרצונות והצרכים של האדם שמולך ולהתאים את דבריך כך שהם יתאימו ... כיצד ניתן לזהות את רצונות האדם תוך שני משפטים? השאלה המרכזית שהועלתה בהרצאה הייתה כיצד לזהות את רצונות האדם בשיחה קצרה, במיוחד כשיש לך רק שני משפטים כדי להבין את האדם. אליעד מציין שכדי להבין את הרצונות, יש להתחיל בהקשבה לדברים שהאדם אומר ולנסות לזהות חיסרון או צורך כלשהו שמוביל אותו לשיחה. לדוגמה, אם מישהו אומר קר לי מאוד, אפשר להסיק שהוא במצוקה פיזית ושהוא מודע למצבו. המשמעות של השיחה היא לא רק מה שנאמר במילים, אלא גם הנחות היסוד שמאחורי כל מילה. איך לזהות חיסרון או צורך מתוך ... יותר ממה שנראה על פני השטח. אם יש לך יותר זמן לשוחח, כמובן שתוכל להפיק יותר מידע, אך גם בשיחה קצרה, עם תשומת לב לכל פרט וניואנס, ניתן ללמוד הרבה על האדם שמולך. לדוגמה, אם אדם אומר קר לי ... שלה מוסיפות מידע שיכול לעזור להבין את המצב שלו באופן רחב יותר. האם כדאי להסתמך על שני משפטים או שיחה ארוכה? אליעד מדגיש שבשיחה ארוכה יש יותר מידע ברור, אך לא תמיד יותר מידע מועיל. לעיתים, הרבה מידע יכול לשבש את המסקנות ולהפוך ... לכן, לדעת לנתח את כל מה שנאמר, גם אם מדובר רק בשני משפטים, יכול להניב את אותה תוצאה כמו בשיחה ארוכה. השאלה היא איך להפיק את המירב מהמידע המועט. סיכום לסיכום, יצירת עניין בשיחה לא קשורה להצגת פתרונות או הצעות מיידיות, אלא בהבנה עמוקה של מהות השיחה והכוחות המניעים את האדם שמולך. ככל שתבין את רצונות האדם, תוכל ליצור איתו עניין אמיתי ולהמשיך בשיחה בצורה משמעותית. ניתוח נכון של כל פרט בשיחה, אפילו אם מדובר רק בשני משפטים, יכול לאפשר לך להבין הרבה על האדם שמולך ולהשפיע עליו באופן משמעותי. איך ליצור עניין בשיחה? כיצד לזהות רצונות של אחרים? איך לדלות מידע משני משפטים? האם אפשר לדעת הרבה משני משפטים? איך ליצור עניין ולגרום לאנשים להקשיב לך? השאלה שמוצגת בתחילת השיחה היא כיצד ליצור עניין ולגרום לאדם שיחה עם מישהו אחר להמשיך, במילים אחרות איך ליצור את האינטרס של האדם השני להקשיב ולהתעניין. אליעד מציין שמטרה זו ... את הרצונות של האדם, יש להתחיל בהקשבה לדברים שהוא אומר, ולנסות לזהות חיסרון כלשהו בחיים שלו שמוביל אותו לאותו שיחה. לדוגמה, כשמישהו אומר קר לי מאוד, אפשר להבין שהוא במצוקה פיזית, והוא גם מודע למצבו. עליך לשאול את עצמך ... בלבד, ולמה זה עשוי להיות קשה. אליעד מסביר כי כשיש לנו הרבה זמן לשוחח, אנו יכולים להוציא הרבה מידע מהשיחה, אבל אם יש לנו רק שני משפטים, הדרך להפיק את המידע היא לנתח כל מילה וכל הנחה שמסתתרת מאחוריה. ... לנתח כל פרט, כגון: למה אמר את המילה מאוד? למה בחר את המילה חדר? כל מילה ומילים מסוימות שנאמרות בשיחה עשויות להסתיר בתוכן את הרצונות העמוקים של האדם. ניתוח נכון של משפטים מאפשר ללמוד המון על מחשבות האדם, ציפיותיו, ... והמחשבה שמאחוריה מאפשר לפתח את היכולת להבין אנשים בצורה עמוקה יותר. האם כדאי להסתמך על שני משפטים או על שיחה ארוכה? שיחה ארוכה יכולה להפיק יותר מידע ברור אודות האדם, אבל אליעד מדגיש כי בעבודה עם שני משפטים, אם מבצעים ניתוח ... לנו רק מעט מידע על אדם, חשוב לדעת איך להוציא את המיטב ממנו. באמצעות המון תשומת לב לכל פרט בשיחה, גם משפטים קצרים או חצי משפטים יכולים לגלות מידע חשוב מאוד. אליעד מסביר ששיחה ארוכה לא תמיד תועיל יותר, כי לפעמים יותר מדי מידע יכול לשבש את המסקנות. סיכום לסיכום, יצירת עניין בשיחה אינה תלויה בהצגת פתרונות או טכניקות קסם, אלא בהבנה מעמיקה של מהות השיחה והכוחות המניעים את האדם שמולך. ככל שתוכל להבין את רצונות האדם, כך תוכל ליצור איתו עניין אמיתי ולהמשיך בשיחה בצורה משמעותית. ניתוח נכון של כל פרט בשיחה, אפילו אם מדובר רק בשני משפטים, יכול לאפשר לך להבין הרבה על האדם שמולך ולהשפיע עליו. איך ליצור עניין בשיחה? כיצד לזהות רצונות של אחרים? איך לדלות מידע משני משפטים? האם אפשר לדעת הרבה משני משפטים? מה השאלה? ש: ...