שכנוע אקראי, שכנוע סיבתי, לשכנע מישהו באופן אקראי, לגרום למישהו לחשוב משהו, לשכנע מישהו לא להתאבד, לגרום למישהו לא להתאבד, לגרום למישהו לרצות לחיות, איך המוח משתכנע?... בלבד? אליעד מסביר שהנתיב השני של השכנוע, השכנוע האקראי, אינו מצריך היגיון או נימוק ברור. כאן המטרה היא לחזור שוב ושוב על אותו המסר בדיוק, ללא שינוי, גם אם אין טיעון הגיוני או הוכחה מאחוריו. הוא טוען שהשפעה זו מבוססת ... פעמים רבות, גם אם הוא אינו מבוסס כלל מבחינה לוגית. לדוגמה, במקרה של האדם הרוצה להתאבד, אפשר פשוט לחזור שוב ושוב על המשפט החיים טובים, מבלי לנסות אפילו להוכיח זאת. למרות שאין לנו דרך להוכיח שהחיים טובים יותר מרעים, ההיגיון ... של לחזור על אותו מסר בשכנוע אקראי? אליעד מציין שבדרך כלל אנשים מאמינים שאין טעם לחזור על אותו דבר שוב ושוב, כי כביכול זו פעולה חסרת היגיון. אנשים רגילים לחשוב שאם אמרו משהו והוא לא השפיע, כנראה שהוא כבר לא ... אבל אם מבינים שהשכנוע יכול להתבסס גם על רכיב אקראי ולא רק על סיבות הגיוניות, יש היגיון רב לחזור שוב ושוב על אותו המסר בדיוק, ללא כל שינוי. אליעד מביא משפט מפורסם שאומר: רק טיפש עושה את אותו הדבר ומצפה ... מורכבת יותר - אנחנו מבינים שהחיים הם גם טובים וגם רעים בו - זמנית. כשאנחנו חוזרים על המסר שלנו שוב ושוב ואומרים החיים טובים, אנחנו לא באמת מתווכחים עם הטענה שהחיים רעים, אלא מציגים אפשרות נוספת שיכולה להתקיים בו זמנית. ... התנהגות, כדאי להפעיל את שני המנגנונים - להתחיל בנימוקים לוגיים, ואם הם לא מצליחים, פשוט לחזור על אותו המסר שוב ושוב עד שמשהו, אפילו באקראי, יגרום לו לשנות את דעתו או את ההחלטה שלו. איך לשכנע אדם לא להתאבד? מהו ...