איך המוח לומד? האם חזרה יוצרת הבנה? לחזור על חומר כדי להבין אותו, חזרתיות כדרך למידה, סדר הלימוד, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? הספר להיות אלוהים, מתאים לכל הרמות, איך ללמוד חומר קשה? מאיפה להתחיל? מאיזה נושא להתחיל... יחזור עליו יותר פעמים, כך הוא יזכור אותו טוב יותר. לדוגמה, אדם יודע את שמו רק משום שחזרו עליו שוב ושוב עד שהמוח התרגל לזה, ואפילו יכול להגיב בטעות כשמישהו צועק שם דומה לשלו. לעומת זאת, כאשר מדובר במידע שיש ... פנימי, כמו מידע פילוסופי או מדעי, חזרתיות לבדה אינה מבטיחה הבנה טובה יותר. במקרה כזה, עצם הפעולה של חזרה שוב ושוב לא מביאה להבנה אלא רק לזיכרון טכני. מה שגורם להבנה עמוקה של חומר הוא ההתבוננות והמחשבה מחדש. חזרתיות יכולה ... להבין מחדש, לבחון את הדברים שוב מנקודת מבט חדשה בכל חזרה. לדוגמה, אדם שמנסה להבריג מנורה ולא מצליח, ינסה שוב ושוב, ובכל ניסיון נוסף הוא מתבונן בצורה חדשה ולומד עוד פרט חשוב בדרך להצלחה. החזרה במקרה כזה מועילה כי היא תמיד מלווה בהתבוננות ובבדיקה מחודשת של התהליך. לעומת זאת, קיימים מקרים שבהם אדם חוזר על פעולה שוב ושוב באופן אוטומטי, בלי להתבונן מחדש. במקרה זה, החזרתיות הופכת להיות חסרת תועלת ואפילו פוגעת בהבנה. לדוגמה, אדם שאוכל במבה ... זוכר למה התחיל לאכול אותה מלכתחילה, ועושה זאת מתוך הרגל ולא מתוך מחשבה. באופן דומה, אם אדם לומד חומר שוב ושוב בלי התבוננות, הוא לא יבין את החומר טוב יותר ואפילו עלול להבין אותו פחות כי מוחו מתרגל ולא מתאמץ ... את החומר באופן כללי, לא להתעכב יותר מדי על סדר קבוע, אלא לעבור עליו במהירות ואחר כך לחזור אליו שוב ושוב, כאשר בכל פעם ההבנה נעשית עמוקה יותר. אליעד נותן דוגמה נוספת מהספר להיות אלוהים, שהוא ספר שנכתב כך שהוא ... נושאים רוחביים שיש להבינם בצורה מעגלית ומתמשכת. שנית, משום שלעיתים דווקא היעדר סדר מובנה מאלץ את הקורא להתבונן מחדש שוב ושוב, להבין את הדברים ברבדים חדשים, ולהגיע להבנה עמוקה יותר ממה שהיה משיג באמצעות סדר מובנה ופשוט. האם כל חומר ...