אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למתקדמים, הארה רוחנית, שלמות מוחלטת, להיות אלוהים, תודעה של אלוהים, לא לדעת כלום, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, אחדות מוחלטת, מה זה רשימו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
למתקדמים, הארה רוחנית, שלמות מוחלטת, להיות אלוהים, תודעה של אלוהים, לא לדעת כלום, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, אחדות מוחלטת, מה זה רשימו? מה זה רצוא ושוב? להיכלל באין סוף
מהי תודעה של אלוהים וכיצד אפשר להגיע אליה?

תודעה של אלוהים, לפי אליעד כהן, היא מצב שבו האדם חווה שלמות מוחלטת, מצב של אי - ידיעה מוחלטת, שבו הוא לא יודע דבר כלל. במצב הזה, אין שום הבדל בין "יש" ל"אין", ואין משמעות למושגים עצמם, מפני שאין שום צורה להיאחז בה. מדובר על חוויה שבה כל הגדרה, כל מחשבה וכל מושג מתמוססים לתוך כלום מוחלט. אליעד מסביר שאדם שחווה מצב כזה מאבד את היכולת להבדיל בין דברים, מכיוון שמבחינתו אין משמעות לאף מושג.

מה זה אומר שאין הבדל בין יש לאין?

כשאליעד אומר שאין הבדל בין "יש" ל"אין", הוא מתכוון לכך שמצד האמת המוחלטת, לא קיימת שום הפרדה ביניהם. לדוגמה, אדם יכול להסתכל על שני כיסאות שונים, ובמובן יחסי להגיד שיש ביניהם הבדל. אך מנקודת מבט של שלמות מוחלטת, של אי - ידיעה מוחלטת, הכיסאות הללו אינם שני דברים נפרדים, אלא הם מהות אחת ללא הבדל אמיתי. אליעד נותן דוגמה נוספת לכך באמצעות הברז: אם יש ברז אחד בלבד, אי אפשר לשאול "איזה ברז" לבחור, מכיוון שזה אותו ברז. כך, כשאומרים שאין הבדל בין יש לאין, הכוונה היא שבחוויה העמוקה ביותר, הכל הוא אותה מהות אחת חסרת צורה וחסרת הבדל.

אם אין הבדל, מדוע אנו עדיין רואים הבדלים?

אליעד מסביר שהאדם הרגיל לא באמת חווה את המצב של אי - ידיעה מוחלטת, ולכן המוח ממשיך לפעול באמצעות הגדרות ומושגים. כשהאדם חושב שהוא מבין שאין הבדל בין דברים, הוא למעשה עדיין מבחין ומבדיל, כי עצם האמירה "אין הבדל" מצביעה על כך שיש משהו להבדיל ממנו. כדי להגיע למצב שבו האדם באמת לא מבחין בין שום דבר לשום דבר אחר, עליו להגיע לנקודה שבה המושגים עצמם מתבטלים לחלוטין. רק אז האדם יכול לחוות חוסר מוחלט של הבחנה בין דברים.

איך אפשר להבין את ההבדל בין צורה למהות?

אליעד מדגים זאת באמצעות ההבדל בין שני כיסאות: מצד הצורה, הם שני כיסאות שונים, אך מצד המהות אין באמת הפרדה ביניהם. כלומר, כל עוד האדם מבין את המציאות דרך מושגים וצורות, הוא יראה הבדלים. לעומת זאת, כשאדם מגיע למצב של אי - ידיעה מוחלטת, שבו הוא לא יודע כלום, אז אין אצלו הבדל בין צורה למהות, כי הצורה עצמה לא קיימת במצב הזה.

מהם "רצוא ושוב" ו"רשימו" בהקשר רוחני?

"רצוא ושוב", לפי אליעד, מתאר תהליך שבו האדם נע בין ההבנה שאין שום הבדל לבין החזרה לתודעה של הבדלים והגדרות. במצב של "רצוא", האדם חווה אחדות מוחלטת ואי - ידיעה מוחלטת, וכשהוא חוזר למצב של "שוב", הוא חוזר אל המציאות שבה יש הבדלים ומושגים.

"רשימו" הוא המושג המתאר את הרושם שנשאר באדם לאחר שחזר מהחוויה של האחדות המוחלטת. לדוגמה, אדם שחווה את האחדות חוזר אל המציאות עם רושם או זיכרון עמום של מצב האחדות, אך עדיין ממשיך לראות הבדלים וצורות. הרשימו הוא השארית שמאפשרת לאדם לזכור ברמה מסוימת את החוויה של האחדות, אך לא לחוות אותה במלואה באופן קבוע.

מה זה אומר "להיכלל באין סוף"?

להיכלל באין סוף, על פי אליעד כהן, זה להגיע למצב שבו האדם מאבד כל תחושת נפרדות או הגדרה עצמית, ונכלל לגמרי בתוך המהות של האינסוף, המצב של אחדות מוחלטת. במצב כזה האדם לא מרגיש שום חיסרון, לא מפחד להשתעמם, ולא מרגיש צורך לממש את עצמו, מפני שאין לו שום מודעות או צורך שהוא צריך לממש. רק במצב כזה של חוסר מוחלט, האדם יכול לחוות את ההכללה המלאה באינסוף.

מה המשמעות של אי - ידיעה מוחלטת בחוויה הרוחנית?

אליעד מסביר שהמצב של אי - ידיעה מוחלטת הוא מצב שבו האדם לא יכול לדעת דבר באופן מוחלט, ואפילו את הדבר הבסיסי ביותר - ההבדל בין "יש" ל"אין" - הוא כבר לא יודע. במצב זה, האדם אינו יכול להוכיח או לאשר שום דבר, כי אין שום נקודת אחיזה. אי - ידיעה מוחלטת היא למעשה הדרך היחידה להגיע לשלמות מוחלטת...
הרגשה של נפרדות להיות אלוהים מעדיף הרגשה של אחדות להפסיק לחפש הנאה חוויה פנימית מוחלט תחושה של אחדות מהות אחת פנימיות אולי אין הבדל בין יש לאין אחדות אחדות מוחלטת איך לא לדעת כלום איך להיכלל באין סוף אין או יש אין הבדל בין יש לאין אין ויש אין יש אין מיש אין סוף אלוהות אלוהים האין והיש האם יש הבדל בין יש לאין הארה הארה רוחני הארה רוחנית הבדל הבדל בין יש לאין הבדלה הבדלים היש והאין התקדמות יש או אין יש אין יש ואין יש מאין יש מיש כלום לא לדעת כלום לדעת כלום להבדיל להיות אלוהים להיכלל באין סוף למתקדמים מה ההבדל בין יש לאין מה זה רצוא ושוב מה זה רשימו מוחלט מוחלטות רוחני רוחניות רצוא ושוב רשימו שלמות שלמות מוחלטת תודעה תודעה של אלוהים
הארה רוחנית - כיצד תדע עד כמה אתה קרוב להארה רוחנית ולידיעת הטוב האמיתי?
הארה רוחנית - כיצד תדע עד כמה אתה קרוב להארה רוחנית ולידיעת הטוב האמיתי? הטוב ... הוא השורש של המציאות. הרובד של האחדות של המציאות הוא הטוב האמיתי. אחדות = טוב. פירוד = רע. כאשר הולך לאדם נגד רצונו = ... אינה מתנגדת לרצונו ואז הוא באחדות עם המציאות. הדרך לדעת עד כמה האדם קרוב לרובד האחדות, היא על ידי האחדות המחשבתית שלו. בחיים ישנם אירועים שונים, דעות ... ככל שהאדם קרוב יותר לרובד האחדות של המציאות, כך הוא רואה את הדברים בצורה יותר ... היינו האדם מסתכל תמיד על המהות המאחדת את הדברים השונים, ולא על המעטפת החיצונית המבדילה ... ודבר, כך הוא קרוב יותר לרובד האחדות של המציאות. ככל שהאדם מבין טוב יותר כיצד כל דבר ... החיצונית - כך הוא קרוב יותר לאחדות. ככל שהאדם מסתכל תמיד על השורש ועל הסיבה הפנימית ... כפי שהיא, כך הוא קרוב יותר לאחדות של המציאות. כי בשורש המציאות, הסיבה של כל הסיבות ... כך האדם קרוב יותר לרובד שבו הכל אחד והכל טוב. ...
הארה רוחנית - עד כמה אתה קרוב אליה?
הארה רוחנית - עד כמה אתה קרוב אליה?
הארה רוחנית - עד כמה אתה קרוב אליה? מה זו הארה רוחנית ומה הקשר שלה לאושר המוחלט? הארה רוחנית לפי אליעד כהן, היא מצב של אושר מוחלט, הבנה מלאה של המציאות ושלמות פנימית. אליעד מסביר שהארה היא בעצם הנקודה שבה האדם כבר אינו מחפש ... מדגים זאת באדם רעב, כל עוד הוא רעב, הוא יחפש אוכל, אבל כשהוא אוכל ושבע, הוא מפסיק לחפש אוכל. באופן דומה, האדם שמגיע להארה רוחנית מפסיק לחפש אושר, כי ... לברוח מהמציאות הזו, פעם ירצה ופעם לא ירצה, וזה גורם לסבל בגלל תנודות במצב הרגשי ובחוויית החיים. מה המשמעות של חוויית אחדות בהקשר של הארה? אליעד מתאר שחוויית אחדות אינה משמעותה שאדם מאושר אינו חש הבדל בין טוב לרע או שאין לו רצונות שונים. המשמעות של אחדות היא שהאדם המאושר מסוגל לחוות את הכל באותה ... הוא לא מנסה לברוח מהמציאות כי הוא חווה אותה באופן מושלם, ללא התנגדות פנימית. כיצד האדם יכול לדעת עד כמה הוא קרוב להארה רוחנית? אליעד מסביר שהדרך לדעת עד כמה האדם קרוב להארה היא על ידי בדיקה פנימית עד כמה הוא רואה את האחדות שבין הדברים השונים במציאות. בעולם קיימים דברים רבים ושונים, רעיונות רבים ושיטות שונות, והאדם ככל שהוא מתקרב להארה, יתחיל לראות קווי דמיון בין כל הדברים האלו, כי בשורש הכל הוא אחד. האדם שמסוגל לזהות את הדמיון, את הקשר ואת האחדות שבין כל התופעות, הוא האדם שמתקרב להארה רוחנית. איך בפועל מגיעים להבנת האחדות ולהארה? אליעד מתאר שיטה פשוטה להגיע לאחדות: לשאול שאלות רבות ועמוקות לגבי הסיבות ... השונים שלו. אם יחקור מדוע הוא רוצה פעם כך ופעם אחרת, יגלה שהרצונות הללו דומים ואפילו זהים בשורשם. האם אפשר למצוא את האחדות גם בחומר ובממד הזמן? אליעד נותן דוגמה נוספת ואומר שהאחדות קיימת אפילו בחומר עצמו, בזמן ובמרחב. אם ... קיימים באותו מקום ושכל הזמנים מתקיימים באותו זמן. זו דוגמה לאופן שבו גם דברים שנראים נפרדים לחלוטין יכולים להתאחד בתודעתו של האדם ולהביא אותו לחוויית הארה. מה הקשר בין שאלות עמוקות לבין הארה רוחנית? הקשר בין שאלות להארה רוחנית הוא שעל האדם לשאול ... משנה?, מה הסיבה שזה כך ולא אחרת? ולמה בעצם אני חושב שזה נפרד מדבר אחר?. החקירה הפנימית והמתמשכת מובילה בהכרח לחשיפת האחדות שבכל הדברים. כאשר האדם שואל מספיק שאלות, הוא מתחיל לראות איך הכל דומה וזהה, ולבסוף הוא מגיע לתפיסה שבה הנפרדות והאחדות מתמזגות בתודעה שלו, והוא חי באופן מושלם בתוך הנפרדות תוך כדי שהוא חווה אותה כאחדות. איך יודעים שחווים אחדות מוחלטת באמת? האדם מגיע לאחדות מוחלטת כאשר הוא כבר אינו מרגיש הבדל בין להיות במצב של אחדות לבין להיות במצב של נפרדות. עבורו, החיים ...
שלמות / הארה רוחנית - מה קורה רגע אחד לפני שמגיעים אל הארה רוחנית ושלמות?
... הארה רוחנית - מה קורה רגע אחד לפני שמגיעים אל הארה רוחנית ושלמות? כפי שכבר ביארתי, כל הדברים שיש בעולם, יש בהם חיסרון כלשהו. כי כל דבר, הוא לא כל שאר הדברים. כי לכל דבר יש את ההגדרה שלו. וכל דבר שונה מכל שאר ... מבחוץ, ולהגיע אל השלמות הפנימית. וכפי שכבר ביארתי את כל הנושאים האלו במקומות אחרים. וכאן נסביר, מה קורה לאדם רגע אחד לפני שהוא מגיע להארה אמיתית של אחדות עם המציאות. וכפי שכבר ביארתי, כל דבר יש בו חיסרון ויתרון. כי בכל דבר יש משהו שאין בכל שאר הדברים. ובכל דבר גם יש חיסרון של משהו שנמצא במקומות אחרים, אבל לא אצלו. וכל זמן שהאדם עדיין לא חווה אחדות עם הכל, הוא תמיד ירגיש תחושה של חיסרון. והאדם מטבעו שואף להגיע אל השלמות. והמשמעות של זה היא, שהאדם מטבעו שואף כל הזמן להשלים את החסרונות שלו, דהיינו, להתחבר ולהתאחד עם ... הוא הרצון של האדם. כי הרצון הוא חיסרון. כי האדם רוצה רק את מה שחסר לו. והרצון הוא חיסרון. ונמצא אם כן, כי השלמות היא כאשר האדם מרגיש אחדות עם המציאות, ואהבה ככ גדולה למציאות, עד כדי כך שהרצון העצמי של האדם מתאחד עם הרצון של המציאות. ונמצא אם כן כי הרצון העצמי של האדם כאילו נעלם. וזאת השלמות, כאשר האדם מרגיש אחדות עם המציאות, שאז מתמלאים אצלו כל החסרונות, וממילא יש לו את השלמות. וכאשר האדם מרגיש את האחדות עם המציאות, אז הוא מרגיש סוג של הארה רוחנית. כי האדם כל חייו רגיל לרצות ולרצות. ואין לאדם מנוחה מהרצון העצמי שלו, גם לא לרגע אחד. וכאשר הרצון של האדם מתאחד עם המציאות, דהיינו, כאשר האדם רוצה את המציאות כפי מה שהיא ללא כל שינוי, אז כל הרצונות של האדם נשלמים, ואז האדם חווה שלמות. ומאחר שכל כוח מתאזן על ידי הכוח המנוגד שלו, ממילא ... הכוח של האין רצון, משלים בשלמות את הכוח הנגדי של היש רצון. וכאשר האדם רוצה את המציאות כפי מה שהיא, אז הרצון שלו נעלם, והוא מרגיש סוג של הארה רוחנית וכולי. אלא, שכל הדברים האלו קורים לפני שהאדם מגיע אל השלמות! כי השלמות היא משהו אחר! ולפני שהאדם מגיע אל השלמות, אז הוא מרגיש אהבה אין סופית למציאות, ואז הרצון העצמי שלו נעלם לגמרי, ואז ממילא הוא מרגיש אושר וכולי. אלא שזו עדיין לא השלמות האמיתית. כי השלמות היא החיבור של כל ההפכים. כי גם כאשר הכל מושלם ולא חסר ... אל השלמות, בלי לחבר את ההפכים. וכדי שהאדם יחווה את השלמות, עליו להכיל בתוכו את שני הצדדים השונים של המטבע. ואחד מהצדדים של המטבע, זאת האחדות של המציאות. והצד השני של המטבע, זאת הנפרדות והשונות של המציאות. והשלמות היא, כאשר האדם מצליח להכיל בתוכו, גם את השינויים השונים, דהיינו, שרצונו משתנה כל הזמן, ושיש לו רצון עצמי שונה משל המציאות, וגם תוך כדי זה האדם מכיל בתוכו גם את הכוח הנגדי, שהוא הכוח של האחדות, דהיינו, שהאדם מרוצה מהכל בצורה אחידה ללא כל שינוי. ונמצא אם כן, כי כאשר האדם חווה בפעם הראשונה את האחדות, אז נדמה לו שהוא הגיע אל השלמות. משום שבאמת הרצון העצמי של האדם נעלם לגמרי, והאדם לא חווה חיסרון כלשהו. וזו אכן שלמות. אבל אחרי השלמות הזאת, עדיין יש שלמות אחרת גדולה יותר, והיא היכולת להכיל גם את ההפך. כי האחדות של המציאות ככ גדולה, עד שהיא מכילה בתוכה גם את השינויים, ואף על פי כן האחדות לא נפגמת. וככל שהאדם מתחבר יותר אל האחדות של המציאות, כך הוא מסוגל להכיל בתוכו יותר את הנפרדות ואת השונות של המציאות. כי השלמות היא החיבור של ההפכים. וההארה האמיתית של האדם, היא גדלה כל הזמן. כי אחרי שפעם אחת מבינים את עניין האחדות בשלמות, עכשיו האדם מסוגל להכיל בתוכו את ההפכים, ועכשיו האדם מסוגל גם להיות עם רצון עצמי וישות עצמית שנפרדים מהמציאות, ואף על פי כן, להמשיך להרגיש אחדות עם המציאות. וזוהי השלמות שאין שלמות אחריה. ...
רוחניות חומרית - איך להגיע להארה רוחנית, באמצעות רדיפה חומרית?
רוחניות חומרית - איך להגיע להארה רוחנית , באמצעות רדיפה חומרית? כפי שכבר ביארתי, רוחניות אמיתית היא כאשר אין אצל האדם גשמיות, אלא הכל רוחני. וגשמיות אמיתית, גם היא כאשר אין אצל האדם רוחניות, כי הכל גשמי. דהיינו, שלמות הגשמיות והרוחניות, היא כאשר אין הבדל בין גשמיות לבין רוחניות. והנה, אצל רוב העולם יש הבדל בין גשמיות לבין רוחניות. ואצל האדם שני הדברים האלו נתפשים כדברים הפוכים. ומי שרוצה להיות רוחני, אז הוא מתרחק מהגשמיות. ומי שרוצה להיות גשמי, הוא מתרחק מהרוחניות. וכאן נסביר, כיצד יכול האדם להגיע להארה רוחנית אמיתית, דווקא באמצעות הגשמיות. ולא סתם גשמיות, אלא אפילו באמצעות המרדף אחרי הגשמיות. ונחדד, דווקא באמצעות המרדף אחרי הגשמיות. ואפשר לבאר גם את הצד ההפוך, כיצד להגיע להנאה גשמית וממשית, דווקא באמצעות רדיפה אחרי הרוחניות. אבל כאן נבאר כיצד להגיע להארה רוחנית, באמצעות המרדף אחרי הגשמיות. ומי שיתבונן בעניין יראה, שמה שהאדם באמת רוצה בסופו של דבר, זה להיות מאושר. ואפשר לקרוא לזה רוחניות או גשמיות, אבל בשורה התחתונה האדם רוצה להיות מאושר. ויש מי שחושב להשיג את האושר באמצעות הרוחניות, ויש מי שחושב להשיג את האושר באמצעות הגשמיות. והרוחניות גשמיות, הן רק דרך להשגת האושר, שהוא תחושה פנימית של האדם. ואם נתבונן על עניין האושר של האדם, נראה שהוא כולו תלוי בדבר אחד, והוא הבנה. ... טוב באמת. ונמצא אם כן, כי כל האושר של האדם, תלוי בכך שהוא יבין את המציאות. והאדם יכול לרדוף אחרי רוחניות או גשמיות או אחרי כל הגדרה אחרת, אבל מה שהאדם באמת מחפש, זה את השקט הנפשי ואת הרוגע ואת האהבה העצמית לעצמו ולמציאות וכולי. ואם נתבונן על מהות העניין, נראה כי בעצם הארה פירושו כאשר האדם רואה את הדברים כפי מה שהם. דהיינו, כאשר האדם חווה את המציאות, כפי מה שהיא באמת. שאז האדם מבין את המציאות באמת, וחי ... אחד יש את היכולת להבין את הכל. אבל לא אצל כל אחד היכולת הזאת זמינה לשימוש מיידי. כי לאדם יש פוטנציאל אין סופי. אבל הפוטנציאל הזה לא ממומש בפועל. ולאדם יש המון יכולות שכליות ורגשיות, רק שהאדם לא מביא אותן לידי ביטוי. וכדי שהאדם יוכל להבין את ... שנתפשים כגשמיים. כי לרדוף אחרי הכסף לדוגמה, או אחרי כל שטות אחרת, כלפי חוץ זה נראה כמשהו מאוד לא רוחני. אבל מצד האמת, גם אם הכסף לצורך הדוגמה הוא נראה כלא רוחני, הרי שהמרדף אחריו, הוא רוחני לגמרי. כי המרדף אחרי האושר, הוא המטרה הגדולה ביותר שהאדם יכול להגיע אליה. והמרדף אחרי הכסף, או המרדף אחרי כל שטות או כל דבר אחר, הוא ... בכל תחום ותחום. ולמרות שנדמה לאדם שזה תחום חומרי וגשמי, והאדם מעדיף לפעמים לברוח ולהתעסק במשהו אחר רוחני יותר, הרי שכל זמן שהאדם לא מסוגל להתמודד עם תהליך גשמי וממשי, כיצד הוא חושב שהוא יהיה מסוגל להתמודד עם דבר מופשט ורוחני. כי הרבה יותר קל להשיג כסף, מאשר להיות מאושר. עובדה שיש יותר עשירים מאשר מאושרים. והרבה יותר קל לעשות כל דבר, מאשר להיות מאושר. ולהשיג ... וכדי להצליח לדוגמה להרוויח כסף או כל דבר אחר, לשם כך על האדם להרגיל את עצמו לחשוב בצורה יותר מופשטת ורוחנית. כי כדי להצליח בכל דבר, לשם כך האדם צריך לנתח את התהליך, ולהגדיר את המטרה, ולנתח את האפשרויות שעומדות לרשותו וכיוב. וכל הדברים האלו, ... את כל היכולות האישיות שלו. השכליות והנפשיות וכולי. כי בלי זה, האדם לא יוכל להכיל בתוכו את השכל האין סופי של המציאות. ועל האדם פשוט לשפר את המיומנויות שלו בכל תחום ותחום. ועל האדם להביא לידי ביטוי, את כל היכולות שלו עד כמה שהוא יכול, כדי ... האדם באמת ראוי להיות מאושר בשלמות. ואז האדם משיג גם את האושר. ונסכם: הדרך אל האושר המושלם והדרך אל ההארה הרוחנית המושלמת, נמצאת בכל דבר. ועל האדם להגיע להארה בכל תחום, דהיינו, לגלות איך להשיג את המטרות שלו טוב יותר, שזה סוג של הארות קטנות. ועל ידי זה בסופו של דבר, האדם מגיע גם אל ההארה הגדולה וכולי... ...
הארה רוחנית - כיצד תדע האם ועד כמה אתה קרוב להארה? איך להגיע להארה רוחנית?
הארה רוחנית - כיצד תדע האם ועד כמה אתה קרוב להארה? איך להגיע להארה רוחנית? מי שיתבונן בעניין יראה, כי לכאורה האדם לא באמת יכול לדעת האם ועד כמה הוא קרוב להארה. ולו רק משום שאין לאדם מושג אמיתי על משמעותה של ההארה. ומי שנמצא בתוך מערה חשוכה ומנסה לצאת ממנה החוצה אל האור, אין לו מושג והוא לא יכול לדעת, האם ועד כמה הוא קרוב אל היציאה או לא. כי לפעמים נדמה לאדם שהוא ממש קרוב לצאת מהמערה החשוכה, אבל הוא רק מדמיין שהוא ... שהוא קרוב, הוא רק אשליה בלבד. ולמרות שנדמה לאדם שהוא קרוב, הרי שיכול להיות שהוא רחוק. ויכול להיות גם להפך, שהאדם הוא ממש קרוב לצאת אל האור, אבל נדמה לו שהוא רחוק. ואף על פי שעפ ההיגיון אין לאדם אפשרות לדעת האם הוא קרוב ועד כמה הוא קרוב להארה, אף על פי כן האדם כן יכול לחוש בכך שהוא מתקרב אל ההארה. והכל תלוי בעד כמה האדם מבין את מהותה של ההארה. והאדם יכול בהחלט לדעת שהוא קרוב להארה, עפ הגדרתו והבנתו את ההארה. לדוגמה: אם נאמר שהארה פירושו כאשר האדם מבין את הקשר שיש בין כל הדברים השונים שיש בעולם, הרי שככל שהאדם מתחיל להבין טוב יותר, את הקשר שיש בין הדברים השונים שבעולם, כך הוא יכול לדעת שהוא קרוב יותר להארה. ואם הארה פירושו שהאדם מבין את השורש ואת הסיבה של כל הסיבות, אז ככל שהאדם מבין טוב יותר את הסיבות של התהליכים השונים, כך הוא יכול לדעת שהוא מתקרב אל ההארה. וכיוב אם הגדרתה של ההארה היא הגדרה כלשהי, האדם בהחלט יכול לדעת האם ועד כמה הוא קרוב אל מה שהוא חושב שזאת הארה. אלא, שלא תמיד הדבר שנדמה לאדם כהארה, לא תמיד הוא אכן ההארה השלמה. כי כל שכל חדש שהאדם מבין אותו, הוא סוג של הארה. אבל רק הבנת כל הדברים שבעולם, רק היא הארה מושלמת. ולפעמים נדמה לאדם שהוא קרוב להגיע להארה, ואכן הוא מגיע להארה, אבל זו רק הארה חלקית, שאחריה יש עדיין דרך נוספת להתקדם... והדבר דומה לאדם שמסתכל על פסגת ההר. והוא אינו יודע שעל ההר הזה יש עוד הר אחר, שהוא גבוה הרבה יותר, מאשר פסגת ההר שאותה הוא רואה כרגע. ורק מי שהוא ... את הפסגה הבאה וכן הלאה. ורק כאשר האדם מממש את הפוטנציאל האישי שידוע לו, רק אז הוא מגלה יכולות חדשות ופוטנציאל חדש. ומי שרוצה להגיע להארה הגדולה, עליו לנסות להגיע קודם כל להארות קטנות. והארה פירושה, התבהרות של הדברים. וכדי להגיע להארה הגדולה, על האדם לנסות להבין כמה שיותר, את הדברים שהוא עושה ביום יום. כגון את העסק ואת העבודה שלו, או מערכת היחסים שלו עם משפחתו וכיוב. ועל האדם ...
הארה רוחנית, זוגיות רוחנית, חיפוש הארה, איך למצוא זוגיות, אושר מוחלט, אושר יחסי, חיפוש משמעות החיים, למה קשה למצוא אהבה
הארה רוחנית, זוגיות רוחנית, חיפוש הארה, איך למצוא זוגיות, אושר מוחלט, אושר יחסי, חיפוש משמעות החיים, למה קשה למצוא אהבה
הארה רוחנית, זוגיות רוחנית, חיפוש הארה, איך למצוא זוגיות, אושר מוחלט, אושר ... רצון חדש. זהו חוק טבע שלא ניתן להתחמק ממנו. מדוע החיפוש אחרי אושר מוחלט הוא אינסופי ומתסכל? אליעד מסביר שהחיפוש אחרי הארה רוחנית או זוגיות מושלמת ... משמעות. דווקא הבנת העומק הזו מאפשרת חיים שלווים יותר, שמחים יותר ופחות תלויים בגורמים חיצוניים. איך למצוא זוגיות מוחלטת? מהי הארה רוחנית? למה קשה למצוא ...
הארה רוחנית, להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני
הארה רוחנית, להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני
הארה רוחנית, להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר , מורה רוחני איך אפשר לדעת אם מורה רוחני באמת הגיע להארה? השאלה הראשונה שעולה היא כיצד אדם יכול לדעת אם המורה הרוחני שלו, או גורו מסוים, הגיע באמת להארה. אליעד מסביר באופן ישיר כי לא ניתן לדעת באופן מוחלט אם אדם אחר הגיע להארה או לא. הוא מסביר זאת באמצעות דוגמה פשוטה מאוד: רק כאשר אתה יודע בעצמך את הפתרון של משוואה מסוימת, אתה יכול לזהות האם התשובה שמישהו אחר נותן היא נכונה או לא. עד שלא ... התשובה בעצמך, אין לך דרך לדעת האם האדם שמולך באמת מצא את הפתרון או רק טוען כך. אליעד מדגיש שזה נכון לא רק לגבי הארה רוחנית אלא גם לכל סוג של הבנה פנימית עמוקה. אדם שמאמין שהוא הגיע להארה עשוי לחשוב שהוא מזהה הארה אצל אחרים, אך בפועל אין לו יכולת ודאית לדעת. הוא נותן כדוגמה ספרים של מורים רוחניים שונים: אם תקרא טקסט רוחני כלשהו, לא תהיה לך דרך מוחלטת לדעת האם מי שכתב את הטקסט באמת חווה את מה שהוא מתאר. אפילו כשאליעד עצמו קורא טקסט שנכתב על ידי מישהו עם הבנה דומה לשלו, הוא מודה שאין לו יכולת לדעת בוודאות אם הוא עצמו כתב אותו בעבר או מישהו אחר כתב אותו. מהי הדרך לזהות אם אדם הגיע להבנה רוחנית עמוקה? הדרך היחידה לזהות זאת, לפי אליעד, קשורה במבנה החשיבה של האדם המדובר. הוא מדגיש שההבדל הוא לא בתוכן הרעיוני אלא במבנה הפנימי, בסטרוקטורה המחשבתית, במשהו העמוק שמאחורי המילים. הרעיונות עצמם יכולים להשתנות, והמורה הרוחני יכול לומר דברים שונים בזמנים שונים, אפילו דברים הפוכים, אך המבנה הבסיסי של החשיבה יישאר קבוע. אם אתה מזהה שאדם מסוים מציג את הרעיונות שלו באותו מבנה מחשבתי פנימי שאתה מזהה בעצמך, זו עשויה להיות אינדיקציה שהוא הגיע להבנה רוחנית דומה לשלך. אליעד מציין כי הוא עצמו חווה חוויה כזאת רק מול ספריו של רבי נחמן מברסלב. לדבריו, רבי נחמן הוא היחיד בעולם שכאשר הוא קורא את כתביו הוא מרגיש שזה בדיוק הוא ... כתב עליו באופן שהוא מזהה את עצמו, וכך הוא יודע בבירור שהחשיבה של רבי נחמן זהה לשלו. מה המשמעות של להיות אדם מואר? אליעד מסביר את מושג ההארה הרוחנית בצורה ישירה: מואר פירושו אור, כלומר, הבנה עמוקה יותר. אבל השאלה המהותית היא: מהו אור ומהו חושך? אליעד מציין שההגדרה של אור וחושך משתנה בין אדם לאדם. עבור אדם מסוים, אור זה לראות את אלוהים, אך מהו אלוהים בעצמו זו כבר שאלה נוספת. אדם אחר עשוי להגדיר אור כהשתחררות מוחלטת מהזדהות עם העולם, בעוד אדם שלישי יראה זאת אחרת. אליעד עצמו לא נותן הגדרה מוחלטת לאור, כיוון שהדבר ... כמו חלון, כלומר, מעביר אור דרכו אבל זה לא האור שלו, ואדם שהוא כמו השמש עצמה, מקור האור עצמו. הוא מסביר שמורים רוחניים רבים הם בעצם רק חלונות שדרכם עובר אור של אחרים, כלומר, הם לא חוו את ההבנה העמוקה באופן אישי אלא רק מעבירים מידע הלאה. אליעד מדגיש את החשיבות של החוויה האישית, שבלעדיה האדם אינו מקור האור אלא רק צינור למשהו חיצוני. מדוע בכלל צריך ללמוד ממורה רוחני אם ההארה היא פנימית? אליעד מסביר שהצורך במורה רוחני דומה לאכילה: בסופו של דבר, האדם חייב לעשות את העבודה הפנימית בעצמו, בדיוק כמו שהוא זה שחייב ללעוס ולבלוע את האוכל בעצמו. יחד עם זאת, בדיוק כמו שחקלאי שמכין לך את האוכל, המורה הרוחני חוסך לך חלק משמעותי מהמאמץ הראשוני של העבודה הרוחנית. כלומר, במקום לזרוע, לחרוש, לקצור ולהכין את האוכל בעצמך, המורה נותן לך משהו מוכן, כיוון חשיבה, רעיונות ותובנות שהיו דורשים ממך מאמץ גדול מאוד להגיע אליהם לבד. אליעד ...
אחדות, להגיע לאחדות, חוויית האחדות, הארה רוחנית, הכל אחד, חוויית הנפרדות, אחדות ההפכים, אמונת הנפרדות
אחדות, להגיע לאחדות, חוויית האחדות, הארה רוחנית, הכל אחד, חוויית הנפרדות, אחדות ההפכים, אמונת הנפרדות
אחדות, להגיע לאחדות, חוויית האחדות, הארה רוחנית, הכל אחד, חוויית הנפרדות, אחדות ההפכים, אמונת הנפרדות מה המשמעות של לחזור לאחד? אליעד מסביר את הביטוי לחזור לאחד ואומר שאין זה אומר ללכת למקום מסוים או לזוז ממקום למקום, אלא מדובר על הבנה עמוקה במציאות. לדבריו, האדם שחווה אחדות אינו באמת הולך או חוזר לאן שהוא, אלא משנה את התפיסה שלו לגבי ההבדלים שקיימים במציאות. הביטוי לחזור לאחד אינו מתאר פעולה פיזית, אלא מהלך פנימי של הבנה, שבו האדם מבין שכל ההבדלים הם בעצם ביטויים שונים של מציאות אחת מוחלטת, וההבדלים הם רק תפיסות סובייקטיביות. כיצד מוגדרת חוויית האחדות? לפי אליעד, חוויית האחדות מתרחשת כאשר האדם מסוגל להסביר באופן מלא מדוע כל דבר הוא רק נכון ומדוע כל דבר הוא רק לא נכון. לדבריו, ככל שהאדם מסוגל יותר להסביר מדוע דבר מסוים הוא נכון וגם מדוע הוא לא נכון, כך הוא מתקרב לחוויית האחדות. אליעד מדגיש שכדי להבין מהי אחדות, התודעה של האדם צריכה להבין שהמציאות נתפסת דרך שכל, התפיסה השכלית יוצרת הפרדות כמו זה אני וזה לא אני, ודווקא התודעה שיצרה את ההפרדות הללו היא זאת שצריכה להבין שהכל הוא אחד. מהי ההוכחה לחוויית האחדות? אליעד מבהיר שהחוויה של אחדות מתרחשת כאשר האדם כבר לא מבין מה ההבדל בין דבר לדבר. הוא נותן דוגמה פשוטה, למשל ההבדל בין שני מקומות ישיבה. אדם שחווה נפרדות יראה משמעות שונה במקום זה או אחר, ואילו אדם שחווה אחדות, לא יבין את השאלה בכלל. מבחינתו כל מקום הוא אותו הדבר בדיוק, ואין שום משמעות להבדל. האדם שחווה אחדות לא רק יודע שאין הבדל בין הדברים, אלא ממש מרגיש זאת. הוא חווה מצב שבו אין שאלה, אין העדפה, אין קונפליקט. כיצד אחדות קשורה לאמונה בנפרדות? אליעד מציין כי כדי להגיע לאחדות אמיתית, על האדם להתמודד עם אמונת הנפרדות, כלומר, עם התחושה שיש הבדל מהותי בין דבר אחד לדבר אחר. האמונה ... שהאתגר הגדול ביותר הוא לפרק את חוויית אני קיים מול אני לא קיים, שהיא חוויית הנפרדות החזקה והעמוקה ביותר של האדם. רק כאשר מצליחים לפרק את חוויית האני, ניתן להגיע לאחדות מוחלטת. מהי הדרך המעשית להגיע לאחדות? אליעד מתאר דרך פרקטית להגיע להבנת האחדות: הוא מציע לאדם לנסות להוכיח לעצמו באופן מוחלט שדבר מסוים הוא רע, או טוב. לדבריו, כשאדם מתאמץ להוכיח באופן ... טוב וסיבות שהוא רע. דרך התהליך הזה, האדם מגיע לחוויה פנימית של ספק עמוק, שבו הוא כבר לא יכול לתפוס שום דבר כנפרד באופן מוחלט מדבר אחר. זה מביא אותו לתחושה פנימית של אחדות מוחלטת, כיוון שהוא מאבד את היכולת המוחלטת להבחין בין הדברים. מה המשמעות של השתוות מוחלטת? אליעד אומר שהאחדות המוחלטת היא בעצם השתוות מוחלטת, מצב שבו לאדם אין העדפה כלשהי בין דבר אחד לדבר אחר. אם אדם עדיין מבדיל בין יתרונות לחסרונות, זוהי השתוות חלקית בלבד, אך כאשר לאדם כבר לא משנה כלל, והוא רואה יתרונות וחסרונות כעניין זהה לחלוטין, זוהי השתוות מוחלטת ואמיתית, וזוהי חוויית האחדות. כיצד האמונה בנפרדות נוצרת? אליעד מתאר את התהליך שבו נוצרת אמונת הנפרדות. לדבריו, התהליך דומה להונאה ... ברגע שהאדם מתרגל להאמין להבדלים הללו, הוא מתחיל לפעול על פי אמונת הנפרדות, שמביאה אותו לקונפליקט פנימי תמידי. מדוע אי אפשר להוכיח נפרדות? אליעד מדגיש שאין צורך להוכיח אחדות , כי האחדות היא מה שקיים באופן טבעי כאשר האדם לא מצליח להוכיח באופן מוחלט שיש נפרדות. הוא מזמין את האדם לבדוק בעצמו ...
תשובות מתוך האחדות, תשובה לא מוגדרת, אדם מואר, מהי הארה רוחנית, להיות אלוהים באמת, ביטול הבחירה, להכיל את הכל
תשובות מתוך האחדות, תשובה לא מוגדרת, אדם מואר, מהי הארה רוחנית, להיות אלוהים באמת, ביטול הבחירה, להכיל את הכל
... מתוך האחדות, תשובה לא מוגדרת, אדם מואר, מהי הארה רוחנית, להיות אלוהים באמת, ביטול הבחירה, להכיל את הכל מה המשמעות של תשובות מתוך אחדות מוחלטת? כאשר בן אדם שואל שאלה הנובעת מבעיה, התגובה הטבעית היא לתת פתרון ברור ומוגדר. אך אליעד כהן מסביר שיש פרספקטיבה אחרת לגמרי: תשובה מתוך אחדות היא תשובה שאינה מגיעה מתוך ניסיון לפתור בעיה מסוימת, אלא תשובה הנובעת ממצב שבו האדם כלל לא מזהה בעיה. אדם הנמצא במצב של אחדות לא רואה בעיה בשום מצב נתון, ולכן גם לא מחפש פתרון. למעשה, במצב של אחדות מוחלטת, האדם אפילו לא צריך לשכנע את ... לבעיה. לדוגמה, אם חתול נשאל כיצד אפשר לחשוב כמו חתול, החתול לא יכול לענות, מכיוון שהוא אינו מנסה להיות חתול - הוא פשוט חתול. באותו האופן, אדם שחווה אחדות מוחלטת, אינו מנסה להיות באחדות, הוא פשוט נמצא בה באופן טבעי. למה אדם מואר אינו יכול להסביר כיצד להגיע להארה? אליעד מסביר שאדם שהגיע להארה או לאחדות מוחלטת אינו יכול באמת להסביר לאדם אחר כיצד להגיע למצב זה. הסיבה לכך היא שמי שכבר מצוי באחדות לא מתאמץ להגיע אליה, ולכן אינו מודע כלל לדרך או לשיטה שבה הוא הגיע למצב הזה. כשמישהו שואל אותו כיצד להגיע לאחדות, אין לו תשובה מוגדרת, כי מלכתחילה לא ניסה ... הטובה ביותר שניתן לתת היא להראות למישהו כיצד להשתחרר מכל הנחות היסוד שלו ולהגיע למקום בו אין צורך לאחוז בשום דבר, כולל בהבנה עצמה. מהו ההבדל בין אחדות ללהיות אלוהים באמת? הרעיון של להיות אלוהים באמת על פי אליעד כהן, אינו מצב שבו אדם מדמיין שהוא אלוהים, אלא מצב שבו האדם באמת נמצא במודעות מוחלטת לכך שהוא הכל. אלוהים לא מדמיין או מנסה להיות משהו, אלא הוא חווה את הכל באופן ישיר. כשהאדם באמת אלוהים, הוא כבר לא מנסה להיות מאושר, הוא לא מנסה להיות רוחני, והוא לא מנסה למצוא פתרונות. הוא פשוט נמצא בכל המצבים בו זמנית, מכיל הכל ללא מאמץ או מחשבה. מה המשמעות של ביטול הבחירה בתהליך ההארה? ביטול הבחירה מתייחס למצב שבו האדם לא ... למצב בו הכל בסדר, אך ללא מאמץ? הרבה אנשים מנסים לשכנע את עצמם שהכל בסדר כדי להרגיש טוב יותר, אך לדברי אליעד זו עדיין צורה של אחיזה והכחשה. האדם המואר לא מנסה לחשוב שהכל בסדר - הוא פשוט נמצא ... בעיה. כל מצב שהוא ימצא בו את עצמו יהיה מקובל עליו באופן מוחלט, ללא צורך לשנות או לשפר אותו. אליעד מדגיש שבמצב כזה, אפילו אם מישהו ינסה לעורר באדם המואר ספקות ויטען שהוא חי בהכחשה, לא תהיה לכך ... יכול להיות הפתרון הסופי? אליעד מציין שכל פתרון מוגדר הוא בעצם צורה של אחיזה במשהו, ניסיון להישען על רעיון או תפיסה כדי להרגיש יציבות וביטחון. אך האחדות המוחלטת היא בדיוק ההפך - היא מצב שבו אין ... האדם כבר לא מרגיש איום או צורך בפתרון מוגדר. במילים אחרות, פתרון אמיתי אינו פתרון של בעיה מסוימת, אלא ביטול מוחלט של התפיסה שיש בעיה בכלל. למה מצב האחדות הוא המצב הטבעי של כל דבר במציאות? ההרצאה של אליעד מדגישה שהאחדות אינה מצב מיוחד שיש להשיג, אלא המצב הטבעי של כל דבר. קיר אינו מנסה להיות קיר, הוא פשוט קיר. חתול לא מנסה להיות חתול, הוא פשוט חתול. כך גם האדם המואר - הוא אינו מנסה להיות
אליעד כהן, מורה רוחני מואר, קיצור דרך רוחנית, הסיפור של אליעד כהן, מה באמת אתה רוצה, להגיע להארה רוחנית
אליעד כהן, מורה רוחני מואר, קיצור דרך רוחנית, הסיפור של אליעד כהן, מה באמת אתה רוצה, להגיע להארה רוחנית
... כהן, מורה רוחני מואר, קיצור דרך רוחנית, הסיפור של אליעד כהן, מה באמת אתה רוצה, להגיע להארה רוחנית למה חשוב לדעת מה באמת אתה רוצה? אליעד כהן מדבר על חשיבות ... אותם מהעיקר. הוא מדגים מצב שבו אדם שואל לגבי הרקע של מישהו אחר, כמו לשאול איך הגעת להארה?, כשבעצם מה שבאמת מעניין אותו זה להשיג את אותו מצב עצמו. אליעד מסביר שלא משנה ... חי לפני 300 שנה ונכנס לבית של מישהו שיש לו תאורה (אור), האם היית שואל אותו איך המצאת את האור?, או שהיית שואל אותו איך אני משיג את האור?. אליעד מבהיר שהשאלה הנכונה יותר והיעילה יותר תהיה איך אני משיג?, ולא איך הוא המציא?. כך הוא מדגיש את הצורך במיקוד בשאלה הנכונה. מה הטעות הנפוצה בדרך להארה רוחנית? אליעד מתאר את הטעות הנפוצה אצל אנשים שמחפשים הארה רוחנית, כשהם מתמקדים יותר מדי בתהליך של אחרים במקום להתמקד במה שהם עצמם רוצים להשיג. הוא מתאר את התופעה של אדם שמתעניין לדעת איך מישהו אחר הגיע להארה?, כשלמעשה, האדם הזה צריך לשאול את עצמו, מה אני רוצה ואיך אני משיג את זה עכשיו?. אליעד טוען שההתעסקות בתהליכים של אחרים מיותרת אם המטרה של האדם היא להגיע לאחדות או להארה. במקום זה, הוא צריך לשאול ישירות מה אני צריך לעשות עכשיו? ומה יביא אותי להשיג ... ומכוונת להשגת המטרה. הוא נותן דוגמה נוספת לכך, כשהוא מתאר מצב שבו אדם מבין שהוא רוצה אחדות מוחלטת. אליעד שואל אותו, למה אתה רוצה אחדות מוחלטת? מה בדיוק אתה מנסה להשיג באמצעותה?. הוא מדגים שוב את הצורך בשאלות מדויקות, משום שרצון לא מוגדר אינו יכול להוביל לתוצאה ברורה. מה הטעות הנפוצה בשאלות על רוחניות? אנשים רבים טועים כשהם שואלים שאלות שמתמקדות ברקע של אנשים אחרים או בעבר שלהם, כמו מה הרקע הרוחני שלך?. אליעד מציין שזה בזבוז זמן. במקום להתעניין ברקע, יש להתעניין בדרך המעשית להגיע למטרה שאתה בעצמך רוצה להשיג. הוא מדגיש שלא משנה כלל מה הרקע של האדם שהגיע להארה, כיוון שהידע על הרקע לא יעזור לך. מה שחשוב הוא לקבל את הכלים והדרכים שיעזרו לך ... מה היה הרקע של המורה?. במקום זה, יש להתמקד במה שחשוב באמת, כמו למשל: איך אני מגיע להארה?, איך אני משיג אחדות?, ואיך אני משיג תוצאות מוחלטות?. הוא מסכם שעל האדם לשאול שאלות שיעזרו לו להשיג ... מעשיות להגיע אליה, במקום לעסוק בשאלות סרק. איך השאלה מה אני באמת רוצה מקצרת את הדרך הרוחנית? השאלה מה אני באמת רוצה? היא קיצור דרך רוחני משמעותי, לפי אליעד כהן, כיוון שהיא מונעת בזבוז זמן על עיסוק בדברים שוליים או לא מועילים. השאלה הזו ממקדת אותך במהות, בתוצאה, במה שבאמת יוביל אותך להארה או אושר אמיתי. כאשר השאלה הזאת ברורה, כל שאר השאלות הופכות למשניות או לא רלוונטיות. אליעד מדגיש שהדרך הרוחנית מתקצרת באופן משמעותי כשאתה מתמקד בשאלה הזאת. מה באמת אתה רוצה? איך מגיעים להארה רוחנית? אליעד כהן הארה רוחנית קיצור דרך רוחנית מה זו אחדות מוחלטת? איך להגדיר את הרצון האמיתי שלי? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למתקדמים, הארה רוחנית, שלמות מוחלטת, להיות אלוהים, תודעה של אלוהים, לא לדעת כלום, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, אחדות מוחלטת, מה זה רשימו? מה זה רצוא ושוב? להיכלל באין סוף
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להרזיה, אימון אישי לילדים נוער והורים, מאמן אישי לביטחון עצמי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5320 שניות - עכשיו 11_08_2025 השעה 00:42:33 - wesi1