... משא ומתן, יחסי קונה
ומוכר, פרזנטציה, תהליכי
מכירה וקניה, איך לספר על עצמי? צרכנות נכונה, איך לקנות? איך
למכור? שיטות
מכירה, התנהגות צרכנית, תהליך
מכירה, תהליך רכישה, לראיין ולהתראיין, שאלות בראיון, איך להציג את עצמי? מהי הדינמיקה שבין
מוכר וקונה, מראיין ומרואיין? הדינמיקה שבין
מוכר לקונה, ומראיין למרואיין, אינה מוגבלת רק
למכירות מוצרים, אלא נוגעת גם למקרים של חיפוש עבודה, שבו אתה בעצם
מוכר את עצמך למעסיק. לעיתים קרובות בתהליך
מכירה, המוכר ינסה להוציא מהקונה כמה שיותר מידע על מה שהוא מחפש או מה שהוא רוצה, בעוד שהקונה יעדיף
שהמוכר יספר על עצמו ועל המוצר או השירות לפני שהוא חושף את הצרכים האישיים שלו. במילים אחרות, ישנו מאבק סמוי שבו כל צד מנסה לשמור על שליטה על התהליך.
המוכר מעוניין שהקונה יחשוף את צרכיו קודם, כדי להקל עליו
למכור את המוצר בצורה מותאמת אישית, בעוד שהקונה יעדיף להאזין
למוכר לפני שיספר לו מה הוא מחפש, כדי לקבל מידע יותר אובייקטיבי. איך זה מתבטא בתהליך
מכירה? לרוב, כאשר קונה נכנס לחנות ומסביר
למוכר את מה שהוא מחפש, כמו אני מחפש טלוויזיה בגודל כזה וכזה, עם תכונות כאלה ואחרות,
המוכר עשוי להיעזר במילים שהקונה אמר כדי לשווק לו את המוצר המתאים, בין אם הוא מתאים באמת ובין אם לא. מה שחשוב להבין כאן הוא
שהמוכר, באמצעות המילים שהקונה השתמש בהן, יכול להסתמך על הצרכים של הקונה כדי לשווק לו את המוצר בצורה שמתאימה לו, וזה עלול להוביל לכך
שהמוכר יוצר התאמה בין המילים של הקונה למוצר שהוא מציע, גם אם המוצר לא בהכרח מתאים לו באמת. אבל אם הקונה שואל את
המוכר מה אתה יכול לספר לי על הטלוויזיה הזאת? במקום לציין בדיוק מה הוא מחפש, הוא יוכל לקבל תשובה יותר אובייקטיבית ומדויקת מבלי
שהמוכר ינסה להתאים את המוצר למה שהוא אמר מראש. הבסיס
למכירה מוצלחת - הבנת צורכי הלקוח אחת האמיתות החשובות בעולם
המכירות היא אל
תמכור עד שלא הבנת את צורכי הלקוח. הכוונה כאן היא שלפני שיתחיל תהליך
מכירה או הצגת המוצר,
המוכר חייב להבין מה בדיוק הקונה רוצה וצריך. כאשר
המוכר מבין את צורכי הקונה, הוא יכול להציג את המוצר בצורה שתהיה לו מותאמת אישית. באותו האופן, כאשר מועמד מגיע לראיון עבודה, הוא צריך להבין מהם הצרכים של המעסיק ולקבוע כיצד הוא יכול ... של המעסיק. מאבק השליטה בתהליך
המכירה ככל
שהמוכר יודע יותר על הקונה, כך יהיה לו קל יותר
למכור לו את המוצר או השירות. זהו עקרון בסיסי בתהליכי