... אנשים אולי לא מכירים את המוצר, אולי חושבים שזה זיוף או גימיק, ולכן למרות איכות המוצר, קיימים עדיין אתגרים בשיווק, בפרסום
ובמכירה שלו. מכאן ברור שהצלחתו של מוצר לא תלויה אך ורק באיכות שלו, אלא גם באספקטים נוספים של העסק. למה אנשים רבים ממשיכים לשפר את המוצר במקום להתחיל
למכור? בעיה נוספת שאליעד מציג היא שאנשים רבים, ובמיוחד אלו שמאוד מוכשרים בתחומם, מרגישים שהמוצר שלהם עדיין לא מספיק טוב, ולכן הם ממשיכים להשקיע זמן ואנרגיה בפיתוח ובשיפור ... ככל שאתה מקצועי יותר בתחום מסוים, כך אתה מודע יותר לחסרונות של עצמך, ואתה אף פעם לא מרגיש שהמוצר מושלם מספיק כדי להתחיל
למכור אותו. אליעד מביא כדוגמה אנשים שסיימו תואר ראשון, ואחר כך ממשיכים לתואר שני ושלישי, רק כדי להימנע מהתמודדות עם החיים האמיתיים וחיפוש עבודה. באותו אופן, אנשים מוכשרים מעדיפים להמשיך ולשפר את המוצר שלהם, במקום להתמודד עם השיווק
והמכירות בפועל. האם איכות המוצר חשובה יותר משיווק? בנקודה הזו, אליעד כהן מבהיר שיש להפריד בין שלב ההקמה לשלב ההרחבה. בשלב שבו עסק נמצא בתחילת הדרך, הפוקוס העיקרי צריך להיות ... להביא לקוחות חדשים לעסק. לדוגמה, מאמן כושר שמתחיל לעבוד לא חסר לו בהכרח ידע בתחום האימונים, אלא חסרות לו מיומנויות שיווק
ומכירה. רק בשלב מתקדם יותר, כאשר העסק כבר פועל ויש לקוחות קבועים, כדאי לשוב ולבחון את המוצר עצמו ולבדוק כיצד אפשר לשפר אותו, כדי לשמור על יתרון תחרותי לאורך זמן. מדוע ... לא אומר שצריך להתפשר על איכות, אלא להכיר בכך שהמוצר כבר מספיק טוב כדי להביא לקוחות, ואת הזמן והאנרגיה כדאי להשקיע בשיווק
ובמכירות . האם שיווק טוב יכול לפצות על מוצר בינוני? לגבי השאלה האם כדאי לשווק יותר מאשר להשקיע באיכות המוצר, אליעד אומר בצורה חד - משמעית שבלי מוצר איכותי, השיווק לא יחזיק ... איזון בין האיכות לשיווק. אבל, שוב, בשלבים הראשונים של העסק, המטרה הראשונה היא קודם כל להכניס כסף, כלומר, להביא לקוחות
ולמכור. לכן, אין להימנע משיווק בטענה שהמוצר עדיין אינו מושלם. צריך להתחיל
למכור מהר ככל האפשר, ובמקביל, לאחר שהעסק כבר פועל, אפשר לשפר ולשדרג את המוצר ואת חוויית הלקוח. איך להקים עסק כמאמן כושר? איך לפתח את העסק? איך לשווק את עצמי כמאמן? מה ...