... פרפקציוניזם, קושי
למכור מוצר לא מושלם, הדרכת אנשי
מכירות, חסרונות במוצר, קושי
למכור מוצר עם חסרונות, מעשה מחכם ותם, טיפים לאנשי
מכירות, אימון אנשי
מכירות, מוצר עם חסרונות מהם הקשיים במכירת מוצר לא מושלם ואיך ניתן להתמודד איתם? כשמדובר במכירת מוצר, אחת הבעיות המרכזיות שעולות היא כאשר
המוכר חושב שהמוצר שהוא מציע לא מושלם. אליעד דיבר על הדילמה של אנשי
מכירות שמתקשים
למכור מוצרים שאינם מושלמים, גם כאשר הם מאמינים במוצר עצמו. הסיבה לכך היא
שהמוכר, מתוך תפיסתו, רואה את המוצר כלא מושלם, ומזה נגזרת תחושת המבוכה והקושי
למכור אותו. הבעיה המרכזית היא ... מרגיש מחויבות כלפי הלקוח שהמוצר יהיה מושלם. לעומת זאת, אם הוא היה נותן את המוצר בחינם, הוא לא היה מרגיש את אותה תחושת מחויבות ולא היה חש כל בעיה
במכירה. אליעד מסביר כי זו בעיה של פרפקציוניזם - אדם לא רוצה
למכור מוצר שהוא לא שלם איתו. כיצד להתמודד עם פרפקציוניזם שמונע
מכירה של מוצרים? הדבר הראשון שצריך לעשות, לפי אליעד, הוא לשאול את עצמנו מה הבעיה עם המוצר. אדם שמתקשה
למכור את המוצר בגלל שהוא לא מושלם, צריך להבין שאין קשר בין המוצר לבין
המוכרות עצמה. אפילו אם המוצר לא ... תוכנה כמו Windows, שמצוי עם באגים אך עובד על פי רוב. הפתרון השני שהוא מציע הוא להבין שהבעיה לא בהכרח קשורה במוצר עצמו אלא בתפיסת העולם של
המוכר. אם אדם לא מסוגל
למכור מוצר לא מושלם, ייתכן ויש לו ... באופן כללי. הוא לא מצליח לקבל את החסרונות במוצר, כפי שהוא לא מצליח לקבל חסרונות בעצמו ובחיים בכלל. האם השאיפה לשלמות היא עיקרית בקבלת החלטות
ובמכירות? הבעיה המרכזית בפרפקציוניזם היא שבמקום לראות את החיסרון כיתרון, אנשים רואים בו חולשה או כישלון. אליעד טוען כי אם אנשים היו מבינים את החיים בצורה שונה, היה להם קל יותר
למכור מוצר עם חסרונות. אדם שמסוגל ... חסרונותיו, ולקבל את החסרונות במציאות, לא יחשוש ממכירת מוצר עם חסרונות. במילים אחרות, הבעיה האמיתית לא קשורה במוצר, אלא בקבלת החסרונות האישיים של
המוכר. מהו המודל לחיים שיכול לשפר את
מכירות המוצר? אליעד מציין כי הדרך ... כמציאות קיימת ולראות בהם חלק מהחיים, ולא כבעיה. ברגע שמישהו מבין שלעולם לא יוכל להימנע מחסרונות, הוא לא יחוש יותר רע במכירת מוצר לא מושלם. כל
מכירה שמבוצעת מתוך תחושת שלמות עצמית ומוכנות לקבל את החסרונות, תתבצע בצורה טבעית יותר. מהו הקשר בין החכם והתם לסיפור
המכירה? הסיפור
המוכר של רבי נחמן על החכם והתם ... בשמחה רבה גם אם העבודה לא הייתה מושלמת, בעוד שהחכם, גם כשעשה עבודה טובה, סבל מייסורים כי תמיד היה מוצא חיסרון במוצר שלו. אליעד מסביר שהתם הצליח
למכור את המוצר עם כל החסרונות, כי לא היו לו בעיות עם עצמיותו. החכם, לעומת זאת, לא הצליח להיות מרוצה מהמציאות כי הוא לא ידע לקבל את החסרונות. המשמעות של הסיפור היא שהדרך להצלחה
במכירות לא תלויה במוצר המושלם, אלא בגישה הפנימית של
המוכר. מי שמצליח להתמודד עם החסרונות במציאות ובמוצר, יוכל
למכור כל מוצר, גם אם הוא לא מושלם. איך להתמודד עם פרפקציוניזם? מה לעשות כשקשה
למכור מוצר לא מושלם? מה הקשר בין חסרונות
למכירות? האם אפשר ל