... מראש? אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר בתכונה קבועה שלא ניתן לשנות אותה. עלתה דוגמה של אדם שהיה מטופל בריטלין עד כיתה ז, ואחרי
שהחליט להפסיק לקחת את התרופה, בתחילה לא הצליח להתרכז כלל, אך בהמשך ... יהיה מסוכן או חשוב במיוחד, כמו למשל כשאדם בורח מאריה שרודף אחריו, הוא מיד מתרכז בסכנה ואין לו בעיה של ריכוז, כי התועלת בבריחה ברורה וגדולה מכל מחשבה אחרת. האם אפשר
להחליט באופן מודע לשפר את הריכוז? יש טענה לפיה אפשר לשפר ריכוז באופן ... זאת דרך מאכלים הגורמים לקפיצות סוכר והפרעות לריכוז. האם באמת יש לאדם הפרעת קשב או שהבעיה נמצאת בסביבה? אליעד מעלה ביקורת על כך שמערכת החינוך, המורים וההורים לפעמים
מחליטים שלילד יש הפרעת קשב, כאשר ייתכן שהבעיה בכלל היא במורה שלא ... לעניין את הילד או לא מלמד בצורה שמתאימה לו. הוא מביא כדוגמה את המשפט ההלכתי מכים אותו עד שיאמר רוצה אני, שמראה כיצד ניתן להפוך מצב רצוי או לא רצוי בהתאם לכוחו של מי
שמחליט. באותה מידה, ניתן לומר שהמורה הוא זה שאינו מרוכז בתלמיד ובצרכים ... היא מצב של סכנה אמיתית: אם רודף אחריו אריה, האדם מיד נהיה מרוכז בלברוח ובשמירה על חייו. אין כאן בעיית ריכוז, ישנו צורך חזק שדוחף את תשומת הלב למקום אחד. אז האם ניתן
להחליט לשפר ריכוז, או שהדבר תלוי באינטרס הפנימי? יש הטוענים שאם האדם ... את עצמו שהנושא המשעמם לכאורה כן יעשה לו טוב, או למפות לעצמו מה יהיו ההשלכות השליליות אם לא יצליח להתמקד בו. אולם, עלתה השאלה למה בכלל לעשות זאת אם המוח באופן טבעי
מקבל החלטה מושכלת שדבר אחר עדיף לו כרגע. לעיתים, הרצון להשתפר ... יותר - במקרים רבים יכולת הריכוז עולה. לפעמים ממליצים לאנשים להפחית ממתקים או מאכלים גורמי נפילה באנרגיה, כדי שהגוף לא ייכנס לטלטלות שיפריעו לשהות בריכוז רציף. מי
מחליט למי יש הפרעת קשב ואיך מושפעים מכך? כאן עולה ביקורת: לעיתים ... - אולי לתלמיד יש נושאים אחרים חשובים ביותר בעיניו, והמורה אינו מרוכז מספיק כדי לראות שאלה הם הצרכים האמיתיים של התלמיד. מאחר שהמורה או המאבחן הם בעלי הסמכות, הם
שמחליטים איך להגדיר את המצב. הדוגמה הקיצונית: רוצה אני והכפיה החיצונית ... תתרכזו טוב האם ניתן לשפר יכולת ריכוז זאת השאלה, ריכוז האם ניתן לשפר יכולת ריכוז כן או לא? ש: כן. אליעד: כן אוקי למה אתה חושב? ש: כי אני הייתי עם ריטלין עד כיתה ז ואז
החלטתי שאני לא לוקח יותר ובהתחלה לא הייתי מרוכז בכלל לא הצלחתי ... דבר, כל דבר אתה יכול לגלגל אותו או שהנושא לא מעניין או לגלגל אותו על ההוא שלא מבין אפשר לגלגל את זה על מי שרוצים בקיצור יכולים לגלגל את זה אצל מי שרוצים. עכשיו מי
מחליט למי יש בעיית קשב וריכוז למי שיש יותר כוח
להחליט את זה מאחר שההורה או המורה הוא בשלטון הוא
מחליט שהילד לא יכול להתרכז זה הכל אבל אם זה היה הפוך הילד היה אומר ...