5:51יצירת כימיה עם לקוח, יצירת אוירה נעימה, למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, יצירת אוירה חיובית, יצירת אוירה שלילית, הבעת הזדהות, שיחת חולין עם הלקוח, להתחבר עם הלקוח, להתיידד עם הלקוח... למשל, אם הלקוח נמצא במצב רוח שלילי או חווה קושי כלשהו, שיחה על נושא שמעסיק אותו או שיחה על בעיה משותפת עשויה ליצור חיבור אמיתי ולהגביר את תחושת האמפתיה. כאשר אדם מרגיש שמישהו אחר מבין את מצבו, זה עשוי ... אם הוא עצוב או מוטרד, זה עשוי להיות זמן מצוין להתמקד בצרכים או בקשיים של הלקוח, ולהביא את המוצר כפתרון אפשרי. לעיתים, הלקוח עשוי להיות יותר מוכן לרכוש את המוצר אם הוא במצב רוח שלילי, כיוון שהוא מחפש פתרון או הקלה למצבו. מה היתרונות בשיחה על קשיים משותפים? שיחה על נושא שלילי, כמו קושי משותף או בעיה פיזית / חברתית משותפת, יכולה ליצור תחושת חיבור הדדית. כאשר המוכר מביע הבנה כלפי הלקוח ומדבר על בעיה משותפת, הדבר עשוי להוביל למכירה. מדובר בשיחה שבה אפשר ליצור תחושת אנחנו באותה סירה ולהפוך את המוצר לאופציה טובה או פתרון לבעיה שנדונה. למה לפעמים כדאי ליצור אווירה לא נעימה? במקרים מסוימים, יצירת אווירה לא נעימה עשויה דווקא להועיל. אם הלקוח במצוקה רגשית, שיחה על נושא לא נעים עשויה לעורר את הצורך במענה או פתרון, ולהניע אותו לרכוש את המוצר. בעבודה עם לקוחות במצב רוח שלילי, לעיתים יש סיכוי גבוה יותר שהם יראו במוצר ... דיבור על נושא שלילי עשוי לחזק את הקשר עם הלקוח אם הוא מזדהה איתו, כמו למשל צרה משותפת או בעיה מוכרת שיכולה דווקא לקרב בין הצדדים. אווירה חיובית היא כלי יעיל, אבל היא לא בהכרח הדרך היחידה לגרום ללקוח ... את המוצר. האם כדאי לדבר גם על נושאים שליליים? בהחלט כן, ובכמה היבטים: 1. אם הלקוח שונא מישהו או מתמודד עם בעיה מסוימת, שיחה על אותו נושא שלילי יכולה לגרום לו להרגיש קרבה למוכר. מדובר בהזדמנות לגלות אמפתיה או לחלוק חוויות דומות, מה שיכול להעצים את תחושת החיבור. 2. גם שיחה על אירועים שליליים בחדשות, בעיות חברתיות או כל נושא בעייתי אחר יכולה לתרום לקרבה, בתנאי שהיא לא מדרדרת את מצב רוחו של הלקוח. 3. ... על קשיים ומצוקות משותפים יכולה ליצור תחושת אנחנו באותה סירה, מה שמקדם קרבה רגשית בין המוכר והלקוח. דיון משותף בבעיה מאפשר להציג את המוצר כפתרון אפשרי לבעיה או כמקור תמיכה. גם אם הנושא שלילי, עצם העובדה שיש הבנה והזדהות עשויה לחזק את הקשר עם הלקוח ולהגדיל ... 1. אם הלקוח חווה מצוקה רגשית, שיחה על הנושא הלא נעים עשויה להעמיק את הרגשתו הרעה ולגרום לו לחפש פתרון מהיר בדמות המוצר. 2. לעתים, אווירה לא נעימה סביב מישהו אחר (אויב משותף או בעיה חיצונית) גורמת ללקוח לתפוס את המוכר כבן - ברית, וכך מגבירה את האמון ההדדי. 3. גם במקרים שבהם השיחה אינה ממש נעימה, עצם העיסוק בבעיות יכול ליצור תחושת קרבה ואמפתיה, בתנאי שלא מדרדרים את הלקוח למצב של חוסר מוטיבציה מוחלט או דיכאון עמוק שיביא ... רעים, למה? כי אם מדברים על דברים רעים והלקוח דווקא מזדהה עם מה שדיברנו איתו נגיד שיש צרה משותפת בעיה משותפת, מה שזה לא יהיה גם בדברים רעים גם אז זה יכול לגרום ללקוח דווקא ליצור אווירה נעימה ואווירה ... ירגיש רע נגד מישהו אחר אז הוא דווקא ירצה לקנות מאיתנו את המוצר כי דווקא זה פותר לו את הבעיה שלו, הוא ירגיש שהוא בדיכאון ואז הוא ירצה דווקא לקנות את המוצר. זה אחד, שתיים גם אם אנחנו רוצים ליצור אווירה טובה לא חייבים לדבר רק על דברים לפעמים דווקא לדבר על איזו בעיה ולגלות אמפתיה או לפעמים לדבר על איזו צרה משותפת ולהגיד כן אנחנו נצליח לצאת מזה או כל דבר שיוצר ...